X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
לא מתפשרים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
המלחמה על עתידה של מדינת ישראל
החרדים והמתנחלים לא יקבלו לעולם פשרות ברגע שיש להם את הכוח הפוליטי הם ישתמשו בו בכל העוצמה, מעצם היותם קנאים זו הדרך היחידה שהם מכירים, ניצחון או הפסד, אין פשרה
חקיקה חילונית
הדרך היחידה להחזיר את הרכבת הישראלית למסלול החיובי לעבר עתיד מתון ליברלי חפץ חיים ושוחר שלום היא חקיקה חילונית של חוקי יסוד ברוב מיוחד של 80 חברי כנסת כנגד הכוחות החרדליים.

החברה הישראלית משנה את פניה באופן רשמי. זה לא התחיל אתמול וגם לא שלשום אבל תוצאות הבחירות האחרונות מטיחות בפני הציבור החילוני, הן הימני והן השמאלני את המציאות ישר לתוך הפנים, בלי פילטרים מיותרים.
הקטר החילוני הופך להיות מאחור ודוחף את הקרונות החרדים והמתנחליים שלאט-לאט מתמלאים. כל עוד הרכבת נוסעת במישור היא תצליח לנוע פחות או יותר מכוח האינרציה. אבל בעלייה הראשונה הרכבת לא תוכל לנוע קדימה. הקטר שמאחור, לאט-לאט מפסיק לקבל אנרגיה והקרונות מקדימה נהפכים יותר ויותר כבדים. הרכבת פשוט תיעצר או לחליפין תיסע לאחור.
שני מגזרים השתלטו על האליטה הפוליטית, אחד מהם לא תורם למדינה כלום פחות או יותר, שלא לומר עושה נזק, וחזינו בכך במלוא העוצמה בימי הקורונה, ומגזר שני, לוקח מהמדינה הרבה יותר ממה שהוא נותן לה. שני המגזרים שותים למדינת ישראל את הכסף את המוסר ואת הדם. אז מה הלאה? יש צורך לעבוד בשני ערוצים מקבילים.
בערוץ אחד, הגדלת הכוח התקשורתי של השמאל על-ידי מימון ובניית ערוצי תקשורת חדשים. הגיע הזמן שכל המיליונרים החדשים מעולם ההייטק יתחילו להיכנס לעולם הפוליטיקה והתקשורת ולא ימשיכו להתכנס לתוך עצמם וליהנות מכל מה שיש לישראל להציע לעשירים, ויש לה הרבה.
לימין יש את שלדון אדלסון, משפחת קוך, אוונגליסטים למיניהם ועוד כמה תורמים ענקיים ושקטים שבחלקם גם מממנים את פורום קהלת ואת ארגוני המתנחלים השונים. ולשמאל, כמעט בעצם כלום. הגיע הזמן שהעשירים הליברליים ושוחרי הדמוקרטיה, ואני מקווה שעדיין יש כאלו בישראל, יתחילו להכניס את היד עמוק לכיס ויתרמו להקמת תשתית תקשורתית וחינוכית למחנה הדמוקרטי ליברלי בישראל. הכסף הוא לא המנוע אבל הוא הדלק שבלעדיו המכונית פשוט לא תיסע.
ובמקביל, בניית סיפור חדש לחברה הישראלית. הסיפור החילוני המנצח, הפסקת ההתבטלות וההכלה חסרת הגבולות כלפי המגזרים האחרים. שילוב כוחות של ימין ושמאל חילוני כנגד המתנחלים החרדלים והחרדים.
נקודה שחשוב לציין, לצערנו, כרגע המגזר הערבי פשוט משותק ומחוץ למשחק הפוליטי בישראל. הדרך היחידה לעזור לציבור הערבי היא לקוות שתקום מנהיגות ערבית שתהיה מוכנה להיות חלק מהסיפור החילוני הישראלי ולא תמשיך את הקו הנעלב והמתנכר. השינוי בחברה הערבית קורה מלמטה כל הזמן אבל ללא מנהיגות שתוביל, הדרך עוד ארוכה.
לא תהיה פה מלחמת אזרחים כי אין פה שני צדדים חמושים ואין באמת כוחות חמושים מהצד השמאלי של המפה הפוליטית שילחמו נגד המדינה או נגד הצד הפוליטי השני. אבל כן יכול להיות מרי אזרחי. החילונים יפסיקו לשלם מיסים ויפסיקו להתגייס לצבא. מה אז יקרה? מי יחליף אותם? החמורים של משיח צריכים להפסיק להיות חמורים. אם הימין הישראלי לא יתעורר ולא יבין שהוא הוא הגורם להשתלטות הגורמים האנטי ישראלים-דמוקרטיים על המדינה הוא פשוט יבלע בתוך הכוח האדיר של הדת היהודית.
במאה השנים הראשונות של הציונות העוצמה של העם היהודי הופנתה לבניית לאום גאה וחזק. היהודי הישראלי החדש (מעלייה ראשונה ועד שנות השבעים של המאה העשרים). בארבעים השנים האחרונות הספינה משנה כיוון וכדאי שנבין את זה. גם הימין וגם השמאל צריכים לאחד כוחות על בסיס דמוקרטי ליברלי עם פשרות שכל צד יוכל לחיות איתן.
החרדים והמתנחלים לא יקבלו לעולם פשרות. ברגע שיש להם את הכוח הפוליטי הם ישתמשו בו בכל העוצמה, מעצם היותם קנאים זו הדרך היחידה שהם מכירים, ניצחון או הפסד, אין פשרה. הדת האורתודוקסית השמרנית לא מקבלת פשרות כחלק מחוקי המשחק. המשחק של הדת הוא משחק סכום אפס, או ניצחון מוחלט או מוות על קידוש השם. אין התקפלות, אין התגמשות, אין מתינות.
הדרך היחידה להחזיר את הרכבת הישראלית למסלול החיובי לעבר עתיד מתון ליברלי חפץ חיים ושוחר שלום היא חקיקה חילונית של חוקי יסוד ברוב מיוחד של 80 חברי כנסת כנגד הכוחות החרדליים:
1. הפסקת תשלומי ביטוח לאומי מעל הילד הרביעי באופן מוחלט.
2. הפסקת מימון תלמידי ישיבות מעבר לגיל 18.
3. חיוב החרדים והערבים בשירות אזרחי. צעיר שלא יהיה בשירות ייפתח לו תיק בביטוח לאומי והוא יתחיל לצבור חובות, כשיגיע הרגע שיצטרך ביטוח לאומי יוזכר לו גם החוב.
4. הגדלת ועיבוי היחידות לאכיפת תשלומי מיסים בקרב האוכלוסיות החרדית והערבית.
5. הפסקת מימון הזרמים החרדים והדתיים. כל תלמידי מדינת ישראל יזכו למימון שווה על בסיס לימודי הליבה. לא יהיו יותר תכנים נפרדים. או לחלופין, הקמת זרם חינוכי ליברלי שיתוקצב כמו שאר הזרמים בישראל. כל בית ספר יצטרך להחליט בהצבעת ההורים לאיזה זרם הוא יהיה שייך.
הרכבת כבר מזמן יצאה מהתחנה השאלה הנשאלת כרגע היא האם אכן יהיה סיפור חדש לחברה הישראלית, סיפור שיוכל לבנות את העתיד של העם היהודי והלאום הישראלי.

תאריך:  19/12/2022   |   עודכן:  19/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המלחמה על עתידה של מדינת ישראל
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
אל תחלום,תעשה.
באום  |  20/12/22 05:34
2
אין סיכוי
ליאור  |  25/12/22 11:28
3
אנטישמיות במסווה
שאול א.  |  25/12/22 12:33
4
החילונים יכולים להאשים את עצמם
טירה  |  25/12/22 18:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שרון נריה בר-און
בכל רגע נתון אנו חשופים לאין ספור אפשרויות    השאלה היא רק האם עומדת לרשותנו האפשרות לבחור בדרך המיטבית עבורנו, ואם כן, האם אנחנו מספיק חכמים או יוזמתיים על-מנת לבחור באפשרות שתוביל להצלחות משמעותיות?
איתן קלינסקי
למרבה הצער, החברות הפרטיות, שרואות בעדיפות עליונה רק את מצבורי הרווחים, אינן נותנות את דעתן במידה הנחוצה לצורך להיות קשוב לטבע ובוודאי, שלא לגרום לנזקים לטבע, נזקים הגורמים למפגעים, שכבר לא ניתן להיחלץ מאימת פגיעתם
ארי בוסל
המבקרים בארץ הפלאות רואים רק את הצד היפה - בתי המלון עם העובדים הערבים (יש הרואים את שוויון הזכויות, בעוד אחרים טוענים "אפליה!"), ארוחות הבוקר הנפלאות, המסעדות המפוצצות, החנויות ההומות מאדם
דודו ארז
ראיון ראשון עם מנהל המכון למחקר ביולוגי, ד"ר שמואל יצחקי, מספק הצצה נדירה אל פעילותו הייחודית של המכון    פרק נוסף בפודקאסט של משרד הביטחון
דן מרגלית
האם הוא מודע להיותו נבל בהסיגו אחור את חוק השבות; בהעמידו נכד לסב יהודי העולה לארץ ישראל בדרגה של "תושב קבע" בלבד ולא אזרח כפי שמעמדו עתה?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il