X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בדרך לשם [צילום: לארה סבג/פלאש 90]
ישראל מזנב לאריות לראש לשועלים
על-פי TI, המוסד הכי אמין לבדיקת אתיקה והעדר שחיתות במדינות, ישראל ניצבת במקום 37 במדד האתיקה

לעיתים מדינות ניצבות בפני גורלן ברגעים קריטיים שקובעים את התפתחותן לשבט או לחסד וניתן לשרטט בדיוק מה היה קורה אם היו בוחרות בדרך זו במקום בדרך ההיא. כך ניצבה ארגנטינה בראשית המאה העשרים, כשהייתה אחת המדינות העשירות ביותר בתבל, עם אוכלוסייה משכילה, עם משאבי טבע, ובחרה בשחיתות, בעוני ובכדורגל.
לעומתה, ארצות הברית ניצבה כמה עשורים קודם לכן בצומת קריטית ובחרה נגד העבדות ובעד זכויות האדם, נגד הגזענות והעוני ובעד הקידמה והשוויון. כך ניצבה צרפת בשנת 1958 ובשנת 1968 ובחרה עם דה גול בדרך שהובילה אותה לשגשוג, הרחק מהכאוס שהייתה שוקעת בו. לעומתה רוסיה שקעה ב-1917 וב-1991 לאבדון.
ספרד ופורטוגל, מעצמות אדירות בימי הרנסנס, הפכו למדינות נחשלות בעקבות בחירות לא נכונות, בפנטיות דתית; כשלעומתן צרפת ואנגליה בחרו בחילוניות והגיעו לשגשוג ודמוקרטיה. כך מדינות ערב, אירן, אפגניסטן, סומליה שקעו בתהום הפונדמנטליזם האיסלאמי, ולעומתן מדינות סקנדינביה, הולנד ושווייץ החילוניות בחרו בשגשוג.
כשמצאתי לראשונה בעולם מתאם סטטיסטי מובהק בין אתיקה לשגשוג כמותי וערכי, לא הבאתי בחשבון בין 50 הפרמטרים לשגשוג את נושא הדת, אם כי כללתי כמובן מדדי זכויות אזרח, דמוקרטיה, שוויון מגדרי וכו', שמושפעים מחופש דת, חילוניות והפרדת הדת מהמדינה. זה לא מקרה שהמדינות המשגשגות ביותר הן חילוניות.
10-12-18 המדינות המשגשגות ביותר הן כמעט כולן גם הכי אתיות ומה שמדהים זה שכולן חילוניות. אך בכך לא די, מתברר ש- US NEWS AND WORLD REPORT 2022 עשה מחקר על המתאם בין שגשוג לפי קריטריונים משלו לבין דתיות ומצא בדיוק כמוני כי יש מתאם מובהק בין חילוניות לשגשוג, הפוך מדתיות.
במקום השני
כך לפי המחקר שלהם, שלי ושל TI שקיפות בינלאומית, יש זהות כמעט מוחלטת בין המדינות הכי אתיות, הכי משגשגות כמותית וערכית והכי חילוניות/פחות דתיות, לפי הסדר שלהן: שווייץ, קנדה, גרמניה, אוסטרליה, שוודיה, נורווגיה, הולנד, פינלנד, דנמרק, ניו-זילנד, צרפת, בריטניה, ארה"ב, יפן, בלגיה, לוכסמבורג, אוסטריה וסינגפור.
איפה ישראל בכל זה? כאן קיים הפער הסטטיסטי הכי קשה. על-פי TI, המוסד הכי אמין לבדיקת אתיקה והעדר שחיתות במדינות, ישראל ניצבת במקום 37 במדד האתיקה. במחקר שאני ערכתי על-פי 50 פרמטרים של שגשוג כמותי וערכי ישראל ניצבת במקום 22, ואילו במחקר של US NEWS ישראל במקום השני בדתיות.
אבל יש לאן לשאוף - עם הממשלה החדשה תעקוף ישראל את סעודיה שהיא במקום הראשון בדתיות. את אירן כבר עקפנו כי היא רק במקום 3. אנחנו בחברה טובה עם מדינות דתיות אחרות כמו מצרים, קטר, טורקיה, הודו, ירדן, מרוקו, עומאן, לבנון, אינדונזיה, טוניסיה, אלג'יריה, סרי לנקה, בנגלדש, מלזיה, תאילנד, פיליפינים, מיאנמר.
גם המפרציות דתיות, אבל להבדיל מהדתיות האחרות שבתחתית הסולם של שגשוג (פרט לטורקיה, אך עוד כמה שנים עם ארדואן והיא עוד תידרדר), בגלל אוצרות הנפט הן משגשגות למדי, אך עם אי-שוויון משווע - הפועלים הזרים שהם הרוב חיים בעוני, האזרחים שהם המיעוט מצבם לא רע וכמובן יש עושר עצום לשליטים ולמקורביהם.
מכיוון שישראל עדיין משגשגת למדי (מקום 22 במדד שלי ורק 37 במדד US NEWS) הפער בין הדתיות לשגשוג לחישוב המתאם הוא בין השליליים ביותר, אך לפניה ניצבות: אירן, לבנון, עומן, אלג'יריה, קזחסטאן, אוזבקיסטן, ירדן, טוניסיה, בנגלדש, בחריין, מיאנמר, אזרבייג'אן, גאנה, סרי לנקה, זמביה, קמרון. בעזרת דרעי עוד נגיע לשם.
לעבור למעשים
אנו חיים על זמן שאול. בפרפראזה על הספר של סארטר שאני קורא עכשיו בפעם השנייה "אורכה", ניתנה לנו אורכה של 4 שנים בין תחילת המשבר בסוף 2018 לימינו אלה. את האורכה לא השכלנו לנצל, לא בממשלות המעבר של ביבי, לא בממשלה של ביבי עם גנץ, ומה שעצוב יותר גם לא בממשלת "השינוי" שלא עשתה שום דבר.
אין שום ספק שאם ממשלת הריאקציה תכהן כמה שנים היא תוביל את ישראל לאבדון עם הקיצוניות של איתמר בן-גביר שיבעיר את הר-הבית, של בצלאל סמוטריץ' שיבעיר את הגדה, של החרדים שלא עובדים, "כאילו" לומדים ולא תורמים כמעט דבר לאומה לא בשירות, לא במיסים ולא בעבודה יצרנית. עם הריבוי הטבעי שלהם ישראל תפשוט את הרגל.
הקריאות של האליטות, מדענים, אנשי הייטק, בתרבות, בעיתונות, באקדמיה, במשפט ובכלכלה למרי אזרחי הן פתטיות וחסרות תוחלת. כך גם ההצגות של יאיר לפיד, בני גנץ, אביגדור ליברמן, מרב מיכאלי, גדעון סער, הקוראים להפגין על הגשרים ובכיכרות, לחתום על עצומות, להילחם מלחמת מאסף בכנסת ובבתי המשפט. כמובן שאל לנו להפר את החוק.
זמן האורכה נגמר, הקץ ודאי ומתקרב בקצב מסחרר. לא יעזרו סרקזם, בכי והפגנות. עת לעבור למעשים, במסגרת החוק, אך יעילים, שישימו קץ לממשלת הקיצוניים. הצעתי את הרפובליקה השנייה ואיש לא הציע הצעות אחרות טובות יותר. הצעתי מעשית, חוקית, מיידית. אחרת, כל הישגינו ירדו לטימיון כי שום מדינה דתית לא משגשגת.
גנץ מתחנף לחרדים והם בזים לו, לפיד לא תקף אותם בבחירות והוא אוכל את עצמו, מיכאלי, מרצ והשמאל חיים בללה לנד, הסרוגים והימנים השפויים נדחקו הצידה על-ידי הקיצונים, מנסור עבאס הושתק על-ידי שונאי ישראל איימן עודה ואחמד טיבי, החרדים שרוצים לעבוד, לשרת וללמוד מופיעים עם פנים מטושטשות, כי צפויים לאוסטרקיזם.
רק איחוד של 80% מהעם השפוי שלא רוצים שתקום פה מדינת הלכה, של בטלנים, מושחתים ורמאים, יבטיח את המשך קיומה של ישראל כמדינה משגשגת. הכתובת על הקיר, הוכחתי זאת במחקריי, ובמקום להידמות לסקנדינביה אנו רצים בריצת אמוק לכיוון אפגניסטן ואירן. הגיע הזמן שנעבור משלב הקיטורים לשלב המעשים והחיים!

המדינות הדתיות ביותר
תאריך:  25/12/2022   |   עודכן:  25/12/2022
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ישראל מזנב לאריות לראש לשועלים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
"יש עתיד" היא מפלגה שרוממות הדמוקרטיה בפיה אך ביסודו של דבר ספק אם זו דרכה האידאולוגית האמיתית. רוב מעשיה מבטאים אליטיזם, התנשאות ושחצנות המכוונים למטרה אחת: שמירת עליונות האליטיסטים בפוליטיקה הישראלית באמצעות הכשלת כל מהלך המבקש להחליף אותו בפלורליזם שאינו אנרכי. זו סביבה נוחה מאוד לשליטה מובהקת אך סמויה של קבוצה זו במדינה. לדידם דמוקרטיה היא מס שפתיים גרידא ולא דרך חיים
יוני בן-מנחם
המבוקש פתחי חאזם, אביו של המחבל שעשה את הפיגוע בדיזנגוף בת"א, הועבר מג'נין לרמאללה לקבלת טיפול רפואי וחזר לשם לאחר שבועיים מבלי שנעצר על-ידי כוחות צה"ל. גורמים פלשתינים מסרו כי מדובר בעסקה בין הרש"פ לישראל לאחר שהוא סייע בהחזרת גופת של הצעיר הדרוזי טיראן פרו, בג'נין מכחישים
יאיר נבות
עשרות נפגעים בהפגזה רוסית לעבר אזור מגורים בעיר חרסון    צילומי לווין חושפים את עוצמת הפגיעה האנרגטית באוקראינה
יואב יצחק
   אלפרד אקירוב, 81, מנסה לנצל שתי הזדמנויות עסקיות כדי להבטיח את עתיד משפחתו ובמיוחד את מעמדו של בנו ג'ורג'י
   הראשונה - לתקוע יתד בענף הביטוח, בדרך של רכישת גרעין שליטה בכלל ביטוח וזאת לצד אחזקותיו בקבוצת אל-רוב נדל"ן שבשליטתו
   השנייה - לרכוש את חבילת מניות קבוצת אל-רוב המוחזקת בידי ישראל קנדה וכך להשלים מהלך בדרך להפיכת קבוצת אל-רוב שמניותיה רשומות למסחר בבורסה, לחברה פרטית
   בעתיד הקרוב מאוד נראה אם החמיץ
יאיר נבות
חשוב להבין שבנסיבות הנוכחיות, ובעיקר בגלל המלחמה באוקראינה, יחסי ישראל-רוסיה נמצאים במקום שונה לחלוטין מזה שהיו בשנים שקדמו למלחמה. הידוק היחסים הדרמטי בין מוסקבה לטהרן, בעיקר בהיבט הביטחוני אבל ממש לא רק, מעמיד את היחסים של ירושלים עם מוסקבה באתגר עצום, שעלול לשנות באופן ניכר את האופן בו רואה ישראל את רוסיה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il