X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
איתמר בן-גביר בהר הבית [צילום: מינהלת הר הבית]
ארגוני הטרור בהערכה מחדש של מדיניות ישראל בהר-הבית
ביקורו של איתמר בן-גביר בהר-הבית הפתיע את ארגוני הטרור וחמאס חש שההרתעה לו כלפי ישראל נשחקה. חמאס העביר אזהרות לממשלת נתניהו באמצעות המתווכים ונערך לעימות צבאי לקראת חודש רמדאן שחל בסמיכות זמנים לחג הפסח

חמאס והג'יהאד האיסלאמי מקיימים התייעצויות כיצד להגיב על ביקורו של השר לביטחון לאומי איתמר בן-גביר בהר-הבית, כמה שעות לאחר ביקורו שיגר ארגון הג'יהאד האיסלאמי רקטה לעבר ישראל אשר נפלה בשטח הרצועה, צה"ל לא הגיב על שיגור הרקטה כדי למנוע הסלמה.
החשש בארגוני הטרור הוא שהביקור של בן-גביר מסמל צעד ראשון של ממשלת נתניהו בדרך לשינוי הדרגתי בסטטוס-קוו בהר-הבית, בניגוד להתחייבות הפומבית של נתניהו, מכיוון שנתניהו זקוק למפלגת הציונות הדתית כדי לקיים את הקואליציה שלו.
גל הגינויים של הפלגים הפלשתינים ומדינות ערב לביקור איננו מרגיע את חמאס אשר חש כי ההרתעה שלו נפגעה וכי הרחוב הפלשתיני מאוכזב מחוסר התגובה שלו. השאלה שבה מתלבטים ארגוני הטרור היא כיצד להרתיע את ישראל כדי למנוע ביקורים נוספים של איתמר בן-גביר בהר-הבית בעתיד. חמאס קרא לרש"פ להפסיק את התיאום הביטחוני עם ישראל ואת רדיפת פעיליו בשטחי הגדה.
שנת 2023 תהייה שנה מאתגרת מבחינת חמאס והג'יהאד האיסלאמי בעקבות עליית ממשלת הימין לשלטון בישראל, בארגון חמאס מבינים כי ההרתעה שלו נמצאת בתהליך של שחיקה מכיוון שלמרות ההתקפה של הארגון ברקטות על ירושלים במאי 2021 והמבצע הצבאי שנולד כתוצאה ממנה( "שומר חומות"), ממשלת נתניהו איננה מורתעת בכל הקשור להתנהלותה בהר-הבית, מלבד הביקור של בן-גביר בהר-הבית, שוטרים ישראלים צולמו בעת שערכו חיפוש בתוך מסגד כיפת הסלע בהר-הבית כשהם חובשים את נעליהם, דבר שמרתיח מוסלמים רבים.
גורמים בחמאס אומרים כי הארגון ייאלץ לוותר על המשך מצב הרגיעה היחסית ברצועה למרות ההקלות ההמניטאריות, כניסת אלפי הפועלים לעבודה בישראל וקבלת המענק הכספי החודשי מקטר וזאת "כדי להגן על מסגד אל-אקצה מפני פגיעות המתנחלים". בחמאס רואים בביקור איתמר בן-גביר שינוי במדיניות של ממשלות ישראל בשנים האחרונות כלפי הר-הבית, לדברי גורמים בחמאס זהו הביקור הרשמי הראשון של שר ישראלי בהר-הבית ב-20 השנים האחרונות, מאז ביקורו של אריאל שרון במקום, דבר שמהווה תקדים מסוכן לעתיד.
ההערכה בחמאס היא כי איתמר בן-גביר לא יבקר בשבועות הקרובים בהר-הבית וכי יש להיערך למבחן האמיתי בהר-הבית שיחול במהלך חודש רמדאן בסמיכות זמנים לחג הפסח. קבוצות שונות של פעילים בימין הישראלי העוסקות בשאלת הריבונות הישראלית בהר-הבית דורשות מהשר איתמר בן-גביר שורה של שינויים בסטטוס-קוו בהר-הבית, בין היתר הן דורשות להתיר להן להקריב קורבן בהר-הבית במהלך חג הפסח, דבר שהוא בבחינת "קו אדום" עבור הפלשתינים.
בינתיים, נראה שעד אז ארגוני חמאס והג'יהאד האיסלאמי יחדדו עוד יותר את הערנות שלהם כלפי הנעשה בהר-הבית ויעלו את רף התגובות שלהם כלפי כל מה שנראה להם כהפרה של הסטטוס-קוו. חמאס העביר מסרים ואזהרות ברוח הזו לממשלת נתניהו באמצעות המודיעין המצרי ושליח האו"ם למזה"ת.

תאריך:  05/01/2023   |   עודכן:  05/01/2023
+שוחרר המחבל כרים יונס, שרצח את החייל אברהם ברומברג
08:37 05/01/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

השר בן-גביר ביקש מהמפכ"ל למנוע את חגיגות שחרורו בכפר ערה: ״אסור לנו בשום פנים ואופן לאפשר חגיגות למחבל נאלח״  ▪  השרה סטרוק: "מצפה לראות את הכנסת כולה מתאחדת סביב חקיקת חוק ביטול אזרחות למחבלים"

המחבל כרים יונס עם משפחתו וחבריו [צילום: ג'מאל עוואד/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ארגוני הטרור בהערכה מחדש של מדיניות ישראל בהר-הבית
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
השר בן-גביר ביקש מהמפכ"ל למנוע את חגיגות שחרורו בכפר ערה: ״אסור לנו בשום פנים ואופן לאפשר חגיגות למחבל נאלח״    השרה סטרוק: "מצפה לראות את הכנסת כולה מתאחדת סביב חקיקת חוק ביטול אזרחות למחבלים"
מרדכי ליפמן
כן. אבל בלי ויתור על המשילות בחבלי ארץ יקרים ויחי ההבדל הגדול    האם ישראל התבגרה ונחלצה מאשליותיה בכל הקשור ליחסיה עם הערבים? האם שוב גובר הסיכוי לסכסוך דמים נוסף, אולי מר מקודמיו? האם קיים כלל פוטנציאל לשינוי המיוחל ואם כן ומה הוא אותו גורם פלאי במערכת היחסים המורכבת ורווית הדמים בינינו לבין הערבים, שיגרום לתפנית מופלאה כזו?
גדי חיטמן
מסר לבנימין נתניהו: סיכמנו לדחות את העלייה בכמה שבועות, אבל לא הבטחתי לקיים    סיכומים ראוי לכבד, אידיאולוגיה חשובה יותר
יוני בן-מנחם
גורמים בכירים בפתח טוענים כי חוסיין א-שיח' איבד את מעמדו כיורש אפשרי של אבו-מאזן בעקבות פרסום הקלטת שבה הוא נשמע משמיץ ומקלל את יו"ר הרש"פ. בישראל ובארה"ב מודאגים מאוד מהסתבכות קרב הירושה שעלולה להביא לעימותים אלימים בגדה ולניצחון חמאס בבחירות
איציק וולף, מירב ארד
בתוך כך נדחה ביקור רה"מ נתניהו לאיחוד האמירויות בשבוע הבא    לטענת לשכת רה"מ - הביקור נדחה מסיבות לוגיסטיות    במצרים גינו את "פלישת הבכיר הישראלי למסגד אל-אקצה"    מוקדם יותר משרד החוץ של ירדן טען כי עליית השר לביטחון לאומי להר-הבית היא הפרה של החוק הבינלאומי ושל הסטטוס-קוו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il