X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
בית המקדש הראשון [תחריט: גוסטב דורה]
אני פוחד מ-2023
אני מייחל, שבפתחה של שנת ה-2023 לעצמאות מדינת ישראל היקרה לנו, שלא יפקוד אותנו האסון, ששם קץ לממלכת דוד ושלמה המאוחדת כשבירתה היא העיר ירושלים, ושלא יפקוד אותה סיום מכאיב של ממלכת שמעון החשמונאי, שנקלעה למלחמת אחים קשה ומדממת

אני פוחד משנת 2023, כי אנחנו ממאנים ללמוד לקח מאירועים הרסניים שפקדו אותנו בהיסטוריה, כשהשנאה בתוכנו מלאה תפקיד משמעותי בחיינו.
משהו לא טוב קרה לנו בשנת 586 לפני הספירה - הבית הלאומי הראשון נחרב. משהו לא טוב קרה לנו בשנת 70 לספירה - הבית הלאומי השני גם הוא נחרב. לשנאה חסרת מעצורים בתוכנו היה חלק רב בחורבן שני הבתים הלאומיים שלנו. כיום כשאנחנו בונים בשלישית את ביתנו הלאומי, אני מצר על כך שאיננו מאמצים את הלקח ולומדים מהאסון של שני הבתים הקודמים.
קשה להבין איך נסתלקה לה הבינה, ואנחנו ממאנים ללמוד את הלקח, בנותנינו את קדמת הבמה לשנאה בוטה ואלימה מילולית ופיזית. אנחנו מעלימים עין ממה שתובעת מאתנו ההיסטוריה שלנו, ההיסטוריה המדממת רוויית המלחמות המילוליות, שהפכו מהר לפילוג מדמם מלווה במלחמות אחים כאובות עם תוצאות הרסניות. לכן אני מביע תקווה, שרק משהו רע לא יקרה לבית הלאומי השלישי היקר שיש לנו. משאלה זו אני נושא בפתחה של שנת 2023.
דוד לפי שמואל ב' פרק ב' פס' ד' החל דרכו כמלך בעיר חברון אך ורק בארץ יהודה - "וַיָּבוֹאוּ אַנְשֵׁי יְהוּדָה וַיִּמְשְׁחוּ-שָׁם אֶת דָּוִִד לְמֶלֶך עַל בֵּית יְהוּדָה...". בינתיים מתרחשת מלמת דמים בין בית דוד ובית שאול - "וַתְּהִי מִלְחָמָה אֲרֻכָּה בֵּין בֵּית שָׁאוּל וּבֵין בֵּית דָּוִד, וְדָוִד הוֹלֵך וְחָזָק..." (שמואל ב' פר' ג' פס' א') - זו מלחמת אחים, הגובה מחיר דמים יקר, כי השנאה בין בני אותו העם היא שמנווטת את המהלכים ההיסטוריים.
אחרי שדוד מלך בחברון בירת יהודה שבע שנים וששה חודשים הוא עולה לירושלים "... וּבִירוּשָׁלַיִם מָלַך שְׁלֹשִׁים וְשָׁלֹש שָׁנָה עַל כָּל יִשְׁרָאֵל וִיהוּדָה" (שמואל ב' פר' ה' פס' ה'). שלושים ושלוש שנים מלך דוד על כל שבטי ישראל. אחריו מלך בנו שלמה עוד ארבעים שנה - "וְהַיָּמִים אֲשֶׁר מָלַך שְׁלֹמָה בִּירוּשָׁלַיִם עַל-כָּל-יִשְׁרָאֵל אַרְבָּעִים שָׁנָה" (מלכים א' י"ב, 42).
סיום מכאיב
בשנת 930 לפנה"ס השנה ה-73 של הממלכה המאוחדת היינו עדים לפילוג מכאיב לשתי ממלכות עוינות. ממלכת יהודה בראשות רחבעם בן שלמה וממלכת ישראל הכוללת עשרה שבטים בראשות ירבעם בן נבט. שנאת אחים גובה מחיר יקר לא בישרה טובות גם בחיי עמנו בתקופת החשמונאים. על-פי ספר חשמונאים א', י"ג, ח-ט העם קורא לשמעון: "אַתָּה נְשִׁיאֵנוּ תַּחַת יְהוּדָה וִיוֹנָתָן הִלָּחֵם מִלְחַמְתֵּנוּ וְכָל אֲשֶׁר תְּצַוֶּה נַעֲשֶׁה".
העם קיבל באהבה רבה את נשיאותו של שמעון מבית החשמונאים אחרי מאבקים סוערים נגד עריצות מדינית של בית סליקוס היווני ונגד גילויי התייוונות בימי יהודה המכבי ואחיו יונתן שהיו ראשי החץ במלחמה נגד היוונים.
בשנת 140 לפנה"ס כינס שמעון את "אספת העם", שכונסה כדי להכריז על שמעון כנשיא הממלכה. תואר הנשיא העניק לו את סמכות המנהיג המדיני בממלכה המאוחדת. התואר כוהן גדול העניק לו סמכות של מנהיג מדיני והתואר שר צבא העניק לו את הסמכות של המנהיג הצבאי... החוסן של הממלכה החשמונאית המפוארת שקמה בימי שמעון עלתה על שרטון של פילוג מכאיב ומדמם אחרי 73 שנים בשנת 67 לפנה"ס עם מותה של שלומציון המלכה.
אני מייחל, שבפתחה של שנת ה-2023 לעצמאות מדינת ישראל היקרה לנו, שלא יפקוד אותנו האסון, ששם קץ לממלכת דוד ושלמה המאוחדת כשבירתה היא העיר ירושלים, ושלא יפקוד אותה סיום מכאיב של ממלכת שמעון החשמונאי, שנקלעה למלחמת אחים קשה ומדממת. שלומציון המלכה, אלמנתו של אלכסנדר ינאי, בניה הורקנוס השני הכהן ואריסטובלוס השני מפקד הצבא במאבקי הכוח ביניהם בחיי אימם ובמיוחד אחרי מותה בשמת 67 לפנה"ס סימנו את הכיוון לקראת סיום ודעיכה מכוערת של הדבר הנפלא - ממלכת החשמונאים.
נשמור מכל משמר על שנת ה-2023. הבה ננהל שיח מכבד בין כל חלקי העם. לא נעלה על שרטון של שנאה שביטוייה הם מילוליים. אני מאוד חושש, שאנחנו עלולים להמיר מהר מאוד את הביטוי המילולי של השנאה בביטויי שנאה פיזית אימתנית. אותו חבר כנסת, שמכנה רב אלוף במילואים ושר ביטחון לשעבר בבגידה במולדת, הוא זורע את זרע האלימות הפיזית האימתנית, שעלולה להביא עלינו אותנו לחורבן ביתנו הלאומי השלישי. הבה נאמץ בשנת 2023 את אמירת קהלת בפרק ט' פס' ט"ז-י"ח: "ֹטוֹבָה חָכְמָה מִגְּבוּרָה.. טוֹבָה חָכְמָה מִכְּלֵי קְרָב".

תאריך:  13/01/2023   |   עודכן:  13/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אני פוחד מ-2023
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
לא ניתן לשנאה להביס את חיינו
אהרון  |  13/01/23 10:22
2
מאחל טוב למדינת ישראל ב-2023
בן ציון ..  |  13/01/23 10:52
3
אני חוששת משנת 2023
חוששת.  |  13/01/23 11:14
4
אני פוחדת מהאמירה של ח״כ פוגל
עיהנ  |  14/01/23 15:19
5
שבת שלום לכל עם ישראל ל"ת
עיה.  |  14/01/23 15:22
6
פוגל ח"כ ברוסיה הסוביטית ???
חבר הכנסת פוגל  |  15/01/23 06:55
7
אני חושש מפאשיזים בשנת 2023
יוכבד כהן.  |  15/01/23 08:53
8
שאלה לאיתן
עיה..  |  15/01/23 09:02
 
- עיה, את אינך צודקת
שמוצניקית ממלבס..  |  15/01/23 12:17
9
שהרעות הכנה תביס את הפחד
בן ציון  |  15/01/23 10:53
10
עיה, את אינך צודקת בביקורתך ל"ת
שמוצניקית.  |  15/01/23 13:24
11
מאחלת ימים טובים לעם ישראל.
ה.ה  |  15/01/23 16:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמנואל בן-סבו
הקריאה הנרגשת להצלת מדינת ישראל מממשלתה הנבחרת דווקא על-ידי מי שלא מפספסים הזדמנות להוציא את דיבת מדינת ישראל בעולם, היא לא יותר מבדיחה לא מוצלחת
רצף לוי, שושי אלטוביה
למשרד הבריאות היכולת לשפוך אור על סוגיית התמותה העודפת והקשר האפשרי שלה לחיסון הקורונה, ולחשוף לציבור ולקהילה המדעית את נתוני התמותה בחתך גיל, סטאטוס חיסוני וסיבות המוות    המשרד מתנהל בצורה מופקרת ומסרב לעשות כן, אף לאחר צו של בית המשפט המחוזי בירושלים, אשר הורה לו לחשוף את הנתונים
דן מרגלית
כל מילה תסולא בפז    כתב הגנה למערכת המשפטית ולבג"ץ    רק שתי מלים חסרו במאמרו הראוי של שביט: בנימין נתניהו
ציפי לידר
אם בספר בראשית הנושאים המרכזיים הם בריאת העולם ותולדות האבות (והאימהות), עד לירידה למצרים, הרי ספר שמות פותח בנושא גלות וגאולה - שהראשונה שבהן היא גלות וּגאולת מצרים
רוני מזרחי
הסטטיסטיקה מוכיחה חד-משמעית כי מאז שנות ה-90 הגיעו אלינו העולים טיפין, טיפין, בקצב שנתי ממוצע של כ-20-10 אלף לשנה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il