X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עמדת רב-קו [צילום: אלי אלון]
קבלות נייר "מחוקות" ב"רב-קו"
קבלות נייר (אישורי רכישה) הניתנות לנוסע בעת הטענת כרטיס "רב קו" המודפסות באיכות הדפסה ירודה הגורמת לכך שימחקו כמעט לגמרי כבר ביום הראשון או בימים הראשונים להדפסתם הן תופעה שכיחה למדי בקופות ועמדות "רב-קו" ברחבי הארץ
קבלה-אישור רכישה מחוק [צילום: אלי אלון]

תושבת עפולה הנוסעת לעיתים קרובות בתחבורה הציבורית, סיפרה לי כי מזה כמה חודשים הקבלות מנייר (מה שקרוי "אישור רכישה") שהיא מקבלת בעת שהיא מטעינה את כרטיס הרב-קו שלה בעמדת "רב-קו" באחת מהתחנות האוטובוסים המרכזיות בצפון, הן במצב איכות הדפסה ירודה מאוד כבר בעת הדפסתן בקופה וכי הכיתוב עליהן "מטושטש בחלקו" כבר ביום הראשון להדפסתן-הנפקתן ובקושי ניתן לקרא מה כתוב בהן, וכעבור כמה ימים, כנראה בשל איכות הדיו וההדפסה הירודה, הכיתוב על הקבלות הללו נמחק כמעט לגמרי.
בדקתי את הנושא ביסודיות ולאורך כמה שבועות ואכן דבריה של אותה נוסעת אמת לאמיתה. כשנשאלה הקופאית בעמדת רב-קו למה קבלות הנייר שהיא נותנת לנוסעים הן במצב כמעט מחוק "מטושטש". השיבה בנוסח: "מה אני יכולה לעשות זו בעיה במכונת ההדפסה זה לא תלוי בי".
חשיבות כרטיס נייר קריאים וברורים
הרב-קו כידוע הינו כרטיס רב פעמי הניתן להטענה ועליו מוטבעים תמונה ושם בעל הכרטיס (יש גם כרטיס אנונימי). הקבלה מנייר הנקראת בשם הרשמי "אישור רכישה" הניתנת לנוסע בעת הטענת כרטיס הרב-קו, מהווה כשמה אישור רכישה-קבלה לנוסע וכוללת את סכום התשלום, סוג החוזה של הכרטיס (יומי חודשי חופשי חודשי), מקום התשלום, מועד התשלום, טווח אזור ההטענה, ובעת שהכרטיס לא עובד בשל תקלה או פגם ב"פס המגנטי" בכרטיס ה"רב-קו" או ב"מכשיר הכירטוס" באוטובוס מהווה הקבלה מנייר למעשה הוכחה אולי יחידה שהנוסע אכן שילם עבור הנסיעה.
חשוב להדגיש כי חלק ניכר מקבלות הנייר הן עבור רכישת חוזה "חודשי חופשי", ומה ערך לקבלה זו אם כעבור יום יומיים מעת הדפסתה בעמדת קופת "רב קו" היא במצב "כמעט מחוקה לגמרי" ולא קריאה. חשיבות נוספת יש לקבלות נייר אלה שהן מאפשרות לנוסע-ת לעקוב אחר תאריכי סיום חוזה חופשי וסכום התשלום ששילמו ולבקש החזר במקרה שחלה טעות במחיר הכרטיס לרעתו של הנוסע והוא זכאי להחזר הוא יתקשה להוכיח טענתו בשל הקבלה המחוקה.
קבלות נייר "מטושטשות ומחוקות" פוגעות ברמת השקיפות לנוסע על הסכומים וסוג החוזה שרכש ולכן יש חשיבות שיהיו קריאות וברורות ולא ימחקו לפחות למשך חודשיים מיום הנפקתם הדפסתן.
זלזול בנוסעי התחבורה הציבורית
אני מקווה ורוצה להאמין שתופעת הנפקת קבלות נייר מחוקות בעמדות ה"רב קו", או שנמחקות כעבור מספר ימים ספורים בשל איכות הדפסה ירודה, לא נובעת מרצון החברות מנפיקות הכרטיסים לחסוך בדיו או בתיקון מדפסות מקולקלות. להבנתי תופעה זו היא עוד סוג של זלזול בנוסעי התחבורה הציבורית שחלקם הגדול כידוע נמנים עם אוכלוסיות חלשות, מבוגרים, אנשים קשיי-יום וכדומה.
על משרד התחבורה לדאוג בראש וראשונה לשמור על האינטרסים, רווחתם וזכויותיהם של הנוסעים לפני הדאגה לבעלי חברות האוטובוסים, בעלי ממון והשפעה ולדאוג לפקח שקבלות הנייר (אישור רכישה) יהיו באיכות הדפסה סבירה ולא ימחקו לפחות למשך חודשיים.

תאריך:  23/01/2023   |   עודכן:  23/01/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
רכבת ישראל פרסמה מכרז להקמת המסילה שתאפשר להכפיל את תדירות הרכבות בכל קווי מטרופולין תל אביב    מספר הנוסעים ברכבת, העומד כיום על כ-70 מיליון נוסעים בשנה, צפוי להגיע ל-200 מיליון נוסעים ב-2030 ול-300 מיליון ב-2040
עידן יוסף
תחנת רמלה דרום סמוך למחלף רמלה דרום ותכלול אולם נוסעים, שטחי מסחר ותפעול, מבני שליטה ובקרה, שני רציפים באורך 350 מ' וגשר להולכי רגל, חניון עם כ-300 מקומות חנייה, מסוף תחבורה ציבורית ומערכות תחזוקה ובקרה    משך הנסיעה מאזור הדרום לירושלים, מודיעין ורמלה יקוצר ולא יהיה צורך בהחלפת רכבות בת"א
עידן יוסף
יו"ר ועדת הכלכלה: אין מקום להרחבת ההנחות לסטודנטים, אך יש לבחון נסיעה חינם לחיילים בשנת השחרור הראשונה    נציג האוצר: הרפורמה לא הובילה לעלייה בהכנסות    בדיון התברר כי מחדל המידע במערכת התעריפים נמשך
עידן יוסף
הצעת חוק שנועדה להבהיר כי רכבות ורכבלים המשמשים כקווי שירות ימשיכו לא לפעול בשבת הוצגה כאילו יש כוונה להגביל גם תנועת מוניות והסעות של העיריות תוך הטעיית הצופים
עידן יוסף
מבקר המדינה התייחס לעובדה שהמדינה מעודדת שימוש ברכב פרטי של עובדי המגזר הציבורי בזמן שהיא משקיעה בסלילת נת"צים    התריע: "פיצול הטיפול הממשלתי באקלים בין עשרות משרדי ממשלה מוביל לחסמים ולריבוי קונפליקטים"    הודיע: "לקראת ועידת האקלים באבו דאבי אפרסם דוח אקלים נוסף"    קרא לממשלה: "למנוע שימוש בכספי קרן הניקיון למטרות אחרות"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il