X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
חיות. דבורה בת ימינו [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
בנג!
בזמנים ההם בזמן הזה: אנחנו מחכים לאם בישראל, שופטת, שליבה לחוקקי ישראל, המתנדבים בעם, לא להגן על הכוח שצברו בידם, שכן הסכנה החיצונית לכולנו מוחשית ואמיתית וניצבת בפנינו

שירת דבורה
הנשיאה חיות, הראי אומץ - את מנהיגה ושופטת - הושיטי יד, יזמי, פני ל"צד השני" ל"אחר" - הם לא אויביך, הם בשר מבשרך. במקום שהנשיא יזום, מדוע לא תקשיבי ותשקלי את שאת שומעת, ללא משוא פנים, ללא דעות קדומות, ללא השפעה אישית או פוליטית. שמשי דוגמא. שקדי על איחוד העם לא על פילוגו. מי יודע אם לא הגעת לזמן זה ולעמדתך בדיוק למטרה זו. מעבר לכל מה שכבר עשית ותרמת ועוד תעשי ותתרמי. את נמדדת עכשיו במעשיך (או במחסורם). אולי כדאי, כמנהג שופטי ישראל בהווה ובעבר, לחזור למקורות ולשאוב השראה מדמויות וארועי העבר.
דבורה - אישה נביאה, אשת לפידות, היא שופטה את ישראל בעת ההיא, בפרוע פרעות בישראל, בהתנדב עם, ויעלו אליה בני ישראל למשפט - והיא אם בישראל, ליבה לחוקקי ישראל, המתנדבים בעם. ראו בציטטות אלו, עד כמה דומים הזמנים, אז והיום: בפרוע פרעות בישראל — בהתנדב עם — ויעלו אליה למשפט — ליבה לחוקקי ישראל — ומי אלו? המתנדבים בעם! פעם אחר פעם נאמר בשירת דבורה "ברכו ה׳". השם יוצא להלחם, להושיע את עמו, אך על העם לקחת חלק, והנה חלקה של דבורה: "עורי עורי דבורה, עורי עורי דברי שיר"! דבורה מגייסת את המצביא הצבאי, לא למרד כי אם להושיע את עמה. וכך "מן השמים נלחמו, הכוכבים ממסילותם נלחמו! ... תידרכי נפשי עוז"! גיבורים נטלו חלק, מלאכי השם גם הם, והתוצאה הייתה תשועה לעם כולו: "כן יאבדו כל אויביך ה׳, ואוהביו כצאת השמש בגבורתו; ותשקוט הארץ ארבעים שנה" (שופטים ד׳-ה׳).
כבעבר הרחוק, כך בימינו אנו, בזמנים ההם בזמן הזה: אנחנו מחכים לאם בישראל, שופטת, שליבה לחוקקי ישראל, המתנדבים בעם, לא להגן על הכוח שצברו בידם, שכן הסכנה החיצונית לכולנו מוחשית ואמיתית וניצבת בפנינו. אותה דבורה בת ימינו שתצא להגן על העם, לא על אליטות בעם בהן השם מאס ואת מנחתן הוא אינו רוצה, ושתזכור תמיד את החלק "ברכו ה׳", קרי בפני מי אנחנו ניצבים, מה הוא סרגל הישר ובשביל מה אנחנו נלחמים. מי יתן שנזכה שכך יהיה, ונשמע את שיר דבורה וברק בן אבינועם, ושבסופו של תהליך שאכן תשקוט הארץ ארבעים שנה.
סוף העולם
מי שעוקב אחר הנעשה בארץ, שזולג לו גם לבמה הבינלאומית, רואה את ניסיון הרפורמה של מערכת המשפט. פתאום נראה שלמדינת ישראל יש חוקה (אין לנו). והעולם כולו מודאג שהדמוקרטיה היחידה במזה"ת הופכת לדיקטטורה (ניחא, הדאגה עלתה עוד טרם הממשלה הושבעה).
לגבי העולם איני מודאג: העולם שונא אותנו, תמיד שנא אותנו ויעזר בכל תרוץ בכדי לתקוף אותנו במהלומות מחץ. כבר התרגלנו שמרוב דאגה שהעולם דואג לנו, הוא לא עוצר עד שפשוט לא נהיה, ואם נסבול בדרך - מוטב! נזכור את הארופאים שדאגו לפתרון הסופי של כל הבעיות בעולם, כל שצריך היה הוא להשמיד את היהודים; אלא שהם לא סיימו את המלאכה בה החלו. בימינו הפלשתינים והעזתים ושאר ערביי ישראל רוצים ארץ נקיה מיהוד, נקודה. והאמריקנים, חברינו הטובים, ובראשם היהודים, מעבירים ביקורת על מדינת ישראל כי זה לטובתה ודבר מותר בדמוקרטיה (להעביר ביקורת). אלא שמזמן הבנו שאותה "ביקורת" היא אותה גברת בשינוי אדרת לשינאה עתיקת יומין, חיידק האנטישמיות, והיא מבדילה את ישראל מכל שאר העמים.
מה שכן מדאיג אותי הוא מה שקורה בארץ. אליטה, או מספר אליטות, מרגישה ששליטת הכוח הצבור בידיה בסכנה. מסתבר שבאותה דמוקרטיה, נבחרה ממשלה שהבטיחה לבוחרים את שינוי שיטת המשפט בארץ, ונראה שישנם דברי טעם באותן הבטחות. בדומה בדיוק לדמוקרטים בארה"ב, גם בארץ לא מוכנים לוותר על הקצפת ועל המכונה המכינה גלידה משובחת כל ימות השנה, גלידה שאין כמוה. כך שהבוחרים והבטחות העבר כאילו לא קיימות, בטלות ומבוטלות הן בפני אלו השומרים על מקור כוחם.
מה הדמוקרטים עושים? מה הם לא עשו. לפני הבחירות הם החביאו מהבוחר עובדות שהיו יכולות לשנות את תוצאות הבחירות (המתינו עם חיסון לקוביד עד שבוע אחר הבחירות; החביאו את פרשת המסמכים המסווגים שהוצאו על-ידי ביידן בהיותו סנטור או סגן נשיא - עבירה מפורשת על החוק - עד כמה שבועות אחרי הבחירות וכו׳), או עמלו בכדי לשנות באופן זמני את המציאות העגומה (הנשיא פנה לערב הסעודית להגביר את תפוקת הנפט לפני הבחירות, הוא גם שיחרר מאגרים לשעת חרום בכדי להוזיל את מחיר הדלק ולהקל על מצוקת הבוחר בדיוק לפני הבחירות). כשהנשיא לאחר שנתיים בכס הנשיאות טרח להגיע לגבול הדרומי, ניקו את כל האזור, מלשון הבאתו למצב סטרילי, והנה: אין בעיה, אין מהגרים בלתי חוקיים!
מה עושים בארץ? מנשיאת בית המשפט העליון עד אחרוני הפרקליטים, מאנשי ההייטק (בדומה בדיוק לחברות כאן בארה"ב שתומכות בדמוקרטים בשליטה על השיח הציבורי), דרך קצינים בדימוס לאקדמיה, כולם כמעט ללא יוצא מן הכלל עוסקים בהשמצות, קריאות למרד מזוין, פגיעה בנבחרי הציבור ועוד ועוד. אלו אנשים חפים מפשע, טובים, דוגמה לכולנו ומלאי כוונות טובות. כל מה שהם עושים הוא חוקי וטוב, ואם הם צריכים לעשות דברים שאולי יכולים להתפרש בכמה צורות, יש לסמוך עליהם שכוונותיהם טהורות - כל שהם רוצים הוא להשאיר מצב על-כנו, כי הם ורק הם יודעים איך להוביל אותנו, את עדר החיות הלא מתורבתות. כשרבין נרצח, היה זה נורא ואיום, אך אם יקרה משהו עכשיו, ימצא התרוץ.
הנשיא קרא לשיח, והוא מנסה להביא את כל הצדדים למשא-ומתן. מה אנחנו רואים? בדיוק כמו הדמוקרטים: מהפה לחוץ, הם מוכנים להדבר, כל זמן שהצד השני יכנע מיידית. אחרת אין עולה על הדעת שהם יתפשרו - הם מגיני הדמוקרטיה, הם ולא אחר, הם ולפי דברם בלבד ישק דבר.
האליטות בארץ חרדות שהגיע היום בו כוחם הופך להיות מוגבל במקצת, בו לא הכל שפיט, בו לא הכל מותר להם ורק להם. כמו בולדוזר הם מתקדמים, והם ישמידו ויבלעו בחיים כל מי שניצב בדרכם. בנימין נתניהו - אם סבלת בעבר, עוד לא ראית כלום. אין זו הסתה, כי אם דברים כהוויתם: האליטות לא יוותרו על הכוח שלקחו וצברו, וכל האמצעים כשרים.
שינוי וקידמה הם בלתי נמנעים. כל מי שאחז בעבר בכוח מוחלט, נעלם. בימינו המולות באירן, השליט בקוריאה הצפונית וכך גם בסין ובסוריה הם דוגמאות לכוח מרוכז בידים בודדות. המולות מדכאים מהומות והפגנות. בקוריאה הצפונית יש מחנות המזכירים במידה מסוימת מחנות ריכוז. בסין כולם חייבים לישר קו, אם לא הם ישלחו לחינוך מחדש, ובסוריה, כמו באירן, אוסרים, אונסים, מענים, רוצחים וכל זאת בלי שמישהו או שהעולם יעז להניד עפעף.
בניגוד לכל הדוגמאות שמניתי, ישראל היא דמוקרטיה חיה ובועטת. היא בריאה, צעירה ועם עתיד מבטיח. הנה, לאחר למעלה מעשור של שלטון יחיד של נתניהו, הובילו את המדינה גורמים שונים שיצרו קואליציה בריאה ויציבה, עד שזו התפוררה לה בלילה אחד, ולא תהיה עוד. נתניהו לא יהיה לעד. הקואליציה שהוא מוביל עכשיו הבטיחה לבוחר שינוי, ושינוי בו יבוא. בניגוד למשנתם של נתניהו-שטייניץ ב-2008 (חייבים לשנות את השיטה בצעדים קטנטנים - לדוגמה את אחוז החסימה), הרי שהגישה היום היא שינוי כולל, בזבנג, כי אחרת השינוי לא יקרה, כי השולטים בפועל חזקים מדי, וריכוזיות הכוח היא זו שצריכה להעלם.
לא נתניהו הוא הבעיה, גם לא הממשלה בראשותו וודאי שלא הצורך לשנות את השיטה ולהחזיר הגיון בריא ושיתוף, כמו גם האזנה לאחר והגעה לעמק השווה, דבר שהאליטות מסרבות לעשות. הבעיה היא במי שהתרגל שהעולם סובב סביבו ולפי דברו. הפרופסורים באקדמיה המתנגחים במדינת ישראל. העיתונאים שנשמעים כמו שונאיה הגרועים ביותר של ישראל. והשופטים שאמורים לשמור על פוליטיקה מחוץ לבית המשפט ולשפוט ביושר, והחליטו להתערב בכל דבר, לפי משנתו, בית מדרשו ומעבדתו של פרופ׳ אהרן ברק.
השופטים בארץ שכחו את תפקידם והדרישות מהם, ואנחנו השפוטים צריכים להמשיך בכניעה מוחלטת, להנמיך קומתנו ולציית בצורה עיוורת. אותם שופטים חושבים שהם פרעה ואנחנו העבדים העברים. לא כך הוא. ה"עם הנבחר" אין פרושו "עשה ככל העולה על דעתך" כי אם "מוטלת עליך אחריות נוספת, וכל מה שאתה עושה נמדד תחת מיקרוסקופ". שופטי ישראל - קצת ענווה, חזרה למקורות, הבנה מה מטרתכם ומה קני המידה לעשייתכם יחדדו מיד את ההבדל בין המצב הנתון לבין המצב הרצוי. הרפורמה המוצעת תזיז אתכם לדרך המלך, לא לדרככם אתם. עיצרו בעצמכם, הגיעו אל הנשיא, התעלו על הרצונות שלכם, ועשו את הנכון עבור כולנו - עבור עתידה של מדינת ישראל. כי מדינה יש לנו רק אחת, והעתיד של כולנו משותף לכם ולנו.

תאריך:  06/02/2023   |   עודכן:  06/02/2023
+ח"כ קריב קורא להשבית את מערכת החינוך כמחאה על הרפורמה המשפטית
22:35 06/02/23  |  עידן יוסף

ח"כ גלעד קריב (ב'), שנאם הערב במליאת הכנסת, אמר כי הוא ואשתו לא ישלחו את ילדיהם לבית הספר ביום שבו יאושר בקריאה ראשונה חוק יסוד השפיטה. הוא קרא להורים נוספים לנהוג כמותו ולהשבית דה-פקטו את מערכת החינוך.
רקריב קרא גם לראשי ועדי העובדים להשבית את העבודה והפנה קריאה דומה גם לאמנים שלא לקים הופעות, ולכל הפחות לפתוח אותן במחאה נגד הרפורמה המשפטית.

+על אהרן ברק להחזיר את השד לבקבוק
21:06 06/02/23  |  ד"ר עדי ירדן   |   לרשימה המלאה

כאשר אהרן ברק השווה את הרפורמה הדמוקרטית במערכת המשפט למהפכה של טנקים והציע להעמידו מול כיתת יורים, הוא למעשה נתן לגיטימציה לשיח אלים ביותר

ברק. נתן לגיטימציה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]
+נתניהו: דמוקרטיה היא שלטון הרוב ולא שלטון הרובה
16:53 06/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

ראש הממשלה בישיבה חגיגית של הכנסת: "הבה נוריד את גובה הלהבות, הבה נימנע משיח קיצוני"  ▪  ראש האופוזיציה לפיד: "המחיר של החקיקה שאתם מובילים עכשיו, הוא לא רק מחיקת הדמוקרטיה, הוא ההתפרקות הכואבת של החיים המשותפים"

נתניהו. העם הוא עמוד התווך של הדמוקרטיה [צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת]
+גנץ: המוני אזרחים יעצרו את המדינה מלכת
16:26 06/02/23  |  עידן יוסף

יו"ר המחנה הממלכתי ח"כ בני גנץ התייחס בישיבת הסיעה לרפורמה המשפתית: "אם הדהירה תמשך נשתמש בזכות השביתה והמוני אזרחים יעצרו את המדינה מלכת".

+דרעי: אי-אפשר לנצל את ההידברות כדי לעצור את הרפורמה המשפטית
16:04 06/02/23  |  עידן יוסף

יו"ר שס ח"כ אריה דרעי בפתח ישיבת הסיעה: "אני חושב שבצל הוויכוח הגדול והמחלוקת הגדולה בו נמצאת החברה הישראלית, המקום הטוב ביותר לנהל בו את הוויכוח, זה בכנסת. פה מקבלים את החוקים וההחלטות. אנחנו פתוחים להידברות, אך אי-אפשר לנצל את ההידברות כדי לעצור את הרפורמה המשפטית".

+ח"כ מילביצקי ללשכת עורכי הדין: מיארה נמצאת בניגוד עניינים
16:02 06/02/23  |  עידן יוסף

ח״כ חנוך מילביצקי (ליכוד) שלח מכתב לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין ובו טען לניגוד עניינים של היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב-מיארה, בעקבות התבטאויותיה בתקשורת נגד הרפורמה המשפטית (INN).

+יריב לוין, אטימות של איש ריב
14:44 06/02/23  |  דן מרגלית   |   לרשימה המלאה

נהג הקטר לוין מסרב אפילו להאט  ▪  הנשיא מציע ושר המשפטים משיב בהתנשאות "אפילו לא לדקה אחת"  ▪  הוא נחשף' "וישמן ישורון ויבעט"

לוין. איש רע [צילום: דני שם-טוב/דוברות הכנסת]
+אכן, הפיכה משטרית
14:32 06/02/23  |  רון בריימן   |   לרשימה המלאה

המציאות של הפיכה משטרית לא נוצרה היום אלא לפני כשלושים שנים, ואביה-מולידה היה השופט אהרן ברק, אשר ניצל את חולשתן של הרשות המחוקקת ושל הרשות המבצעת והגדיל את כוחה של הרשות השופטת על חשבונן

+רפורמה משפטית על הגריל
11:34 06/02/23  |  גיא חזן   |   לרשימה המלאה

הכתבות בתקשורת על משיכת השקעות, מכתב כלכלנים, הייטקיסטים וכל חברות ההשקעה הזרות שמפרסמות או לא מפרסמות כל מיני התייחסויות טובות או פחות טובות על הרפורמה המשפטית - אינן אלא עלה נידף ברוח

מניות בזול [צילום: פלאש 90]
+כפיים של חרפה
07:27 06/02/23  |  עמנואל בן-סבו   |   לרשימה המלאה

הזעזוע המדאיג ביותר הוא תגובת עורכי דין, ובהם שופטים מכהנים, במחיאות כפיים סוערות, כפיים של בושה וחרפה, של טירוף מערכות, של שותפים להסתה ולדברי הבלע החמורים

עו"ד חודק [צילום: ארי אלינסון]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנג!
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הציפיות מנשיאת העליון שהוכזבו
אוליבר וונדל  |  10/02/23 16:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
עמנואל בן-סבו
הזעזוע המדאיג ביותר הוא תגובת עורכי דין, ובהם שופטים מכהנים, במחיאות כפיים סוערות, כפיים של בושה וחרפה, של טירוף מערכות, של שותפים להסתה ולדברי הבלע החמורים
עידן יוסף
התאחדות הסטודנטים: מרצים שוללים את חופש הביטוי מסטודנטים שדעותיהם אינן לרוחו של המרצה, במיוחד דעות ימניות    חלק מחברי ועדת החינוך מביעים דאגה מפופוליזם זול ומשימוש במשאבים של האוניברסיטה להפצת עמדות פוליטיות    רקטור האונ' העברית: "באוניברסיטאות אין ולא הייתה סתימת פיות"
עידן יוסף
‏יו״ר ועדת החוקה מתייחס לראשונה לחרם נשיאת העליון על הכנסת ועוקץ: "החלטה תמוהה לאור בחירתה להשמיע עמדה בהופעותיה בכנסים ציבוריים"    פרסם נוסח מעודכן לחוק יסוד השפיטה
עידן יוסף
נשיא המדינה גינה בשיחה עם לוחמים את ביטויי ההסתה וקרא להידברות "כי יש רוב עצום בעם שהיה רוצה הידברות"    שר המשפטים מבהיר שהידברות תהיה רק בוועדת החוקה, והידברויות נועדו למסמס את הרפורמה
איציק וולף
יו"ר ועדת החוקה הגיב על הודעת נשיאת העליון כי לא תופיע בפני הוועדה    המשנה ליועמ"ש: תוצאת הצעת החוק - הסרת בלמים ואיזונים בלי יצירת אלטרנטיבה משטרית ראויה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il