X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
אירן מאפשרת למנהיג אל-קאעידה להסתתר בשטחה
גורמי מודיעין במערב טוענים כי המנהיג החדש של ארגון אל-קאעידה, "סיף אלעדל" אלמצרי, מסתתר באירן וזוכה להגנה של "משמרות המהפכה". אירן מכחישה אירן נותנת מקלט לרבי מחבלים והגיעה העת שמדינות המערב יטילו עליה סנקציות נוספות, ישראל מסייעת לארה"ב בלכידתם או בחיסולם

שמו של רב-המחבלים "סיף אלעדל" אלמצרי שוב הגיע לכותרות בתקשורת העולמית בעקבות הערכות של המודיעין האמריקני כי הוא זה שממלא בפועל את תפקיד מנהיג ארגון הטרור אל-קאעידה במקומו של איימן א-זוואהירי שחוסל על-ידי האמריקנים באמצעות טיל בקאבול בירת אפגניסטן ביולי 2022.
ה-CIA מעריך כי "סיף אלעדל" אלמצרי הינו המנהיג החדש של אל-קאעידה וכי הוא מסתתר בדרום מזרח אירן בחסות "משמרות המהפכה". כך מסרו גורמים אמריקנים. שר החוץ האירני אמיר עבד אללהיאן הכחיש את טענות האמריקנים.
ארגון אל-קאעידה שומר על שתיקה. עד היום הוא לא אישר שמנהיגו איימן אלזוואהירי חוסל באפגניסטן מחשש מתגובת ארגון הטליבאן שהשתלט על המדינה ומעולם הוא לא אישר כי מונה לו יורש.
נד פרייס, דובר מחלקת המדינה אמר ב-16 בפברואר כי ההערכה של ארה"ב כי "סיף אלעדל" אלמצרי שוהה באירן מאומתת על-ידי דוח של האו"ם שקבע זאת. לדבריו, הדבר מדגיש את התמיכה הרחבה של אירן בטרור ואת פעולותיה לערער את היציבות במזרח התיכון ומחוצה לו.
מיהו "סיף אלעדל" אלמצרי?
מדובר בפעיל צבאי בכיר בארגון אל-קאעידה שארה"ב הכריזה פרס על ראשו של 10 מיליון דולר בגלל מעורבותו בפיגועי טרור. שמו האמיתי הוא מוחמד צלאח א-דין זידאן, פירוש הכינוי בערבית "סיף אלעדל" הינו "חרב הצדק".
"סיף אלעדל" הוא בן 62, קצין לשעבר בכוחות המיוחדים של מצרים שהיה מעורב בהתנקשות בחיי נשיא מצרים אנוואר סאדאת ב-1981. הוא התחיל את דרכו כבכיר המאבטחים של מנהיג הארגון אוסאמה בן-לאדן שחוסל בפקיסטן ב-2011. הוא מהדור הוותיק בארגון והיה מקורב גם לאיימן א-זוואהירי, במשך השנים הוא הקים מחנות אימונים לטרוריסטים בסודן, פקיסטן ואפגניסטן. ב-1993 היה מעורב בהפלת מסוק צבאי אמריקני בסומליה שבו נהרגו 18 חיילים אמריקנים. ב-1998 היה אחראי לשני הפיגועים הגדולים בשגרירויות ארה"ב בקניה ובטנזניה שבהם נהרגו 224 אזרחים ועוד כ-5000 נפצעו.
הוא ידוע כאדם אכזר בעל כישורים לארגן פיגועים גדולים, נראה שזה מה שארגון אל-קאעידה מחפש כעת כדי לחזור לדעת הקהל המוסלמית לאחר שנדחק הצידה על-ידי ארגון "המדינה האיסלאמית". שני מנהיגיו, אוסאמה בן-לאדן ואיימן א-זוואהירי, חוסלו בידי ארה"ב.
החסות האירנית
"סיף אלעדל" אלמצרי אינו הבכיר היחיד של ארגון אל-קאעידה שהסתתר באירן. בחודש אוגוסט 2020 חיסל המוסד הישראלי בטהרן, בהתאם לבקשת ארה"ב, את עבדאללה אחמד עבדאללה המכונה "אבו מוחמד אלמצרי" שהיה מספר שתיים בארגון אל-קאעידה.
עובדת שהותם של מחבלים מארגון אל-קאעידה באירן איננה חדשה, היא ידועה לכל הממשלים האמריקנים מאז סוף שנות ה-70. אירן שימשה תחנת מעבר של מחבלים שהגיעו ממדינות ערב אל אפגניסטן כדי להשתתף בג'יהאד נגד כוחות הצבא הסובייטי. אחרי הפיגועים במגדלי התאומים ב-11 בספטמבר ב-2001 הגיעו כ-500 משפחות של פעילי אל-קאעידה כדי להסתתר באירן ובהם גם בני משפחתו של מנהיג אל-קאעידה דאז אוסאמה בן-לאדן.
היחסים ההדוקים של שלטונות אירן עם ארגון אל-קאעידה הם בעיקר עם הפלג המצרי של הארגון בראשותו של איימן א-זוואהירי, שאליו השתייך גם "סיף אלעדל" אלמצרי, האינטרסים הם משותפים: פעולה משותפת נגד ארה"ב והימנעות של הפלג הזה מביצוע פיגועים נגד מטרות אירניות למרות שבעיני ארגון אל-קאעידה הסוני המשטר השיעי בטהרן נחשב ל"כופר".
היחסים של אירן עם הזרם השני בארגון אל-קאעידה המזוהה עם "אבו מוצעב א-זרקאווי", המבוסס על פעילים ירדנים ועירקיים אינם טובים, פעילים מהזרם הזה שמתגוררים באירן נתונים לפיקוח הדוק של השלטונות.
במבצע חיסולו של אוסאמה בן-לאדן במקום מסתורו בפקיסטן ב-2011 התגלו מסמכים המעידים על הקשר בין אירן לארגון אל-קאעידה. משרד החוץ האמריקני פירסם דוח בחודש יוני 2020 שבו טען שאירן מספקת מקלט בטוח לטרוריסטים והיא מאפשרת למחבלים של ארגון אל-קאעידה לנוע בחופשיות ולהעביר לוחמים וכסף למדינות השכנות לאירן. מחבלים של ארגון אל-קאעידה השוהים באירן נעזרים באנשי "משמרות המהפכה" כדי לקבל תיעוד מזויף כדי להסתיר את זהותם האמיתית.
שהותו של "סיף אלעדל" אלמצרי באירן מחזקת את הנרטיב האמריקני הישראלי כי אירן היא מדינה תומכת טרור שמסתירה בשטחה מחבלים של האיסלאם הסוני הקיצוני האחראים למותם של מאות בני אדם ברחבי העולם ופציעתם של אלפים לאורך השנים.
ארגון אל-קאעידה הינו אויב משותף של ארה"ב וישראל, הפרסום על שהותו של "סיף אלעדל" אלמצרי באירן נותן לגיטימציה נוספת לארה"ב ולשאר מדינות המערב להטיל סנקציות נוספות על אירן. מדובר במדינה מסוכנת שמעניקה חסות לרבי מחבלים.
גורמי ביטחון בישראל מעריכים כי ארה"ב ביקשה מישראל לשתף עמה פעולה במצוד אחר "סיף אלעדל" אלמצרי, נוכח יכולותיו המודיעיניות הגבוהות של המוסד הישראלי על אדמת אירן.

תאריך:  18/02/2023   |   עודכן:  18/02/2023
+בכירה ישראלית גורשה בשבת מפסגת ראשי האיחוד האפריקני
19:34 18/02/23  |  עידן יוסף   |   לרשימה המלאה

סמנכ"לית אפריקה במשרד החוץ סולקה מאולם פסגת ראשי מדינות האיחוד האפריקני באדיס אבבה  ▪  משרד החוץ: היא הוצאה למרות "מעמדה כמשקיפה בעלת תגי כניסה", ישראל "רואה בחומרה" את התקרית  ▪  גינויים בישראל לחילול השבת של הנציגה ושל משרד החוץ

סילוק המשקיפה מהוועידה [צילום: רשתות ערביות]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירן מאפשרת למנהיג אל-קאעידה להסתתר בשטחה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-ערבי
יוני בן-מנחם
טורקיה הביעה הערכה גדולה לישראל על הסיוע ההומניטרי שהיא העניקה לה בעקבות רעידת האדמה והבטיחה לשדרג את היחסים עמה לרמה גבוהה    הזרוע הצבאית של חמאס ממשיכה לפעול מאיסטנבול ולהכווין פיגועים נגד ישראל, המבחן הרציני ביחסים החדשים בין ישראל לטורקיה יהיה במהלך חודש רמדאן
יוני בן-מנחם
הרמטכ"ל המצרי הגנרל אוסאמה עסכר העביר אזהרה לרמטכ"ל הרצי הלוי מפני פיצוץ במצב הביטחוני במזרח ירושלים ובגדה שעלול להביא לערעור היציבות האזורית. מצרים זועמת על ממשלת נתניהו ודורשת ממנה לרסן את הצעדים שהיא נוקטת נגד הפלשתינים
ד"ר ערן לרמן
הממלכה אומנם מאותתת על נכונות ליחסים גלויים עם ישראל, אך הדרך אינה פשוטה ומהירה    שיקולים פנימיים, היחסים עם ארה"ב והסוגיה הפלשתינית ממלאים תפקיד משמעותי
עידן יוסף
החברה הגרמנית עומדת בפני השלכות משפטיות בגין הפרה לכאורה של איסור החרם על ישראל, כדי לחתום חוזה של חברת-בת טורקית שיעמוד בדרישות החרם של הליגה הערבית
איציק וולף
שר החוץ כהן ביקר בחרטום    החתימה על ההסכם צפויה לאחר העברת השלטון בסודן מהמועצה הצבאית לממשלה אזרחית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il