X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
שפחות - אחותכן [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
הגיגים תתל"ט
בנות של מלך
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים והפעם - לימודים, מטריף, חצוף, שוברים חבקים, להכעיס, סיבות ענייניות ושעתה

למידה קשה
"אלוהים המציא את המלחמה, כדי שהאמריקנים ילמדו גאוגרפיה", אמר מרק טווין. תודה לאורן האס, שהעלה זאת לטוויטר.
בול במטרה
השלט, "אנחנו בנות של מלך! שפחה - אחותכן", הנו הברקה מדהימה, ופגע היישר וחזק במטרתו, תוך גיחוך על חסידי מצעד השפחות ועל משתתפותיו. השלט משרטט היטב את ההבדל בין המחנות - הקוסמופוליטים, השפחות וחסידיהן, מול היהודים. כפי שכתב זאב ז׳בוטינסקי בשיר בית"ר: "הָדָר - / עִברִי גַם בָּעֹנִי - בֶּן-שָׂר; / אִם עֶבֶד, אִם הֵלֶך -/ נוֹצַרתָּ בֶּן-מֶלֶך / בְּכֶתֶר דָּוִד נֶעֱטָר. / בָּאוֹר וּבַסֵּתֶר / זְכוֹר אֶת הַכֶּתֶר, - / עֲטֶרֶת גָּאוֹן וְתָגָר". //
אין פלא, שהשלט שינה את כללי המשחק, והטריף את השמאל, שהגיב בקול ענות חלושה, "אנחנו מלכות".
תגובה הולמת
המחאה הספונטנית של החרדים, שהחרימו את מאפיית אנג׳ל כיוון שעמר בר-לב, יו"ר מועצת המנהלים שלה, הפגין מול ביתו של הרב אדלשטיין, זקן הרבנים, מלמדת הרבה על התגובה הרצויה והיעילה להתמרדות המאורגנת של השמאל, שמנסה לאיין את תוצאות הבחירות במרוצתו למדינת כל תושביה.
לפי הדיווחים, בריכוזי החרדים אין קונים למאפים מתוצרת אנג׳ל, כולל חלות. האם בעקבות זאת יפוטר/יתפטר בר-לב מתפקידו? ניחושי - לא. מאפיית אנג׳ל תלך בקרי מול החרדים עקב קריאה לא נכונה של המפה. אפילו יכול להיות, שמממני ההפגנות, מהארץ ומחו"ל, יזרימו למאפייה הון כפיצוי על אובדן נתח שוק.
כך גם בחברת אל-על, שטייס חצוף שלה השתמש במערכת הכריזה של מטוס החברה, כדי לפמפם את הרהוריו בעד הפוטש של חונטת הגנרלים ושל חונטת המשפטנים באזני קהל שבוי של נוסעים לניו-יורק. בינתיים מסרה אל-על, ננזף הקברניט, ולא יפקד על מטוס. לדעתי, זה נועד למשוך זמן, כדי שהציבור ישכח את התועבה.
בכל מקרה, רבים כבר ביטלו את כרטיסי הנוסע המתמיד שלהם באל-על, ומסרבים לטוס במטוסיה - עד שלא יוענש כהלכה ובחומרה החצוף, שאיגוד הטייסים מחפה עליו. בעלי הון רבים בישראל תומכים בפוטש, ומממנים אותו ואת התמיכה בו. לכן, הימנעות מתנגדי הפוטש מלהעשירם הנה התגובה ההולמת למעשיהם ולתרומותיהם הנלוזות.
חילול הקודש
אחרי שהתברר, כי צבאנו מעורב בפוטש, או, לפחות, תומך בו, ומסייע לו, לא נותרו הרבה חבקים שלמים, שמחברים את החברה הישראלית - כרצונם של מחוללי הפוטש לשבור ולהרוס הכל, אם ח"ו יילקחו מהם מנעמי השלטון. בימי הזיכרון ניסו לנתץ את החשובים בהם, לאחר שהפכו את הסרבנות ללגיטימית.
את זכר השואה מחללים אצלנו בהתמדה מאז תום מלחמת העולם השנייה - גם ביחס הנבזי לשורדיה. בורים ועמי-ארצות עושים זאת בהתמדה בהסברים מופרכים לעליית הנאצים לשלטון בגרמניה (עיינו בדברי יאיר גולן ואסתר חיות בעניין. אל דאגה, יש עוד מהסוג הזה).
חילול יום הזיכרון לנופלים במערכות ישראל הנו חידוש עצוב בהידרדרות השיח הישראלי, והוא נעשה בזדון ובכוונה תחילה. ראשיתו בחילול האנדרטות לנופלים במלחמת יום הכיפורים על-ידי גניבת (סליחה - לקיחה בלא-רשות) רכב משוריין, שהוצב בהן. המסע המשיך בבתי-העלמין הצבאיים, כולל בניסיון להפריע לנציגי הממשלה והכנסת לכבד את זכר הנופלים. שיא הזוועה, לעניות דעתי, הוא מסע "ארונות הקבורה" על עגלות ילדים.
ביום שאחרי ההפגנות וההתמרדות - ואני מקווה, שנגיע אליו, כי כבר חלפה חצי שנה מאז הבחירות - איזה מכנה משותף יישאר לנו לאחר מסע השטנה, ההתפרעות והשיסוי בחסות המשטרה ומערכות המדינה?!
לקט, שכחה ופאה
פסח עבר, וכרגיל, הדגים היטב את הפער בין ה"נייחים" בהגדרת הסוציולוג ד"ר גדי טאוב - הלאומיים, שקשורים היטב לארץ-ישראל, ליהדות ולעברית - לבין ה"ניידים" בהגדרתו - הקוסמופוליטים, המתנכרים ליהדותם, למולדת, אינם יודעים בדיוק מה הם עושים פה, ויעזבו כשתהיה להם הזדמנות.
עבורי, השיא בעימות הזה היה כשחילונים להכעיס הפריעו בחול המועד לתפילת הלל בכיכר דיזנגוף בתל אביב, והביאו למקום לחם ושאר מיני חמץ להכעיס. מאז שבני-עוולה רשעים ונבזים קיצצו בשנות החמישים זקנים ופאות של עולים במעברות, והחרימו מהם כיפות, ספרי תנ"ך, סידורים וחפצי קודש, כדי להמיר את דתם, לא הייתה כחוצפה זו.
עמו"ס
אי-קידום תא"ל עופר וינטר - הגיב רא"ל הרצי הלוי, הרמטכ"ל, על הביקורת שנמתחה עליו - היה רק מסיבות ענייניות. מאז שאל"ם וינטר, אז מח"ט גבעתי, כלל בפקודת היום שלו לחייליו את שם הבורא, רק סיבות ענייניות עיכבו את קידומו, בעוד שעמיתיו, שלא הגיעו להישגיו, קודמו. וינטר אינו הקצין הראשון, שעוכב מסיבות ענייניות, למרות כישוריו.
כיוון שדיוני השיבוצים סודיים ביותר, אין לי אלא להיסמך על סא"ל מוטי, חברי, שהסביר, לי את שיטת הקידום בצבאנו המפואר. לקידומו, לפי מוטי, נדרש קצין לעמו"ס - עיתוי, מזל ו"סוס" טוב לרכוב עליו.
סיסמה
אמת לִשעתהּ - צייץ מישהו בטוויטר, כך סיפרה לי אשתי - הנה שעטת השקר.

תאריך:  10/05/2023   |   עודכן:  10/05/2023
+הגיגים נוגים ככלות החגים
18:09 10/05/23  |  מרדכי ליפמן   |   לרשימה המלאה

מכל ההצהרות וההודעות לעיתונות, מכל אותם פשקווילים מטעם, המופצים בנדיבות, אנו למדים כי הצדדים המצויים במפגשים בבית הנשיא, קרובים לפרידה, זה או-טו-טו מגיע  ▪  מסתבר שתהייה זו פרידה רועמת, כאשר כל צד יטיל את האחריות לפיצוץ על הצד השני

רוטמן ולוין. אי הבנה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בנות של מלך
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מילים כדרבנות ל"ת
קורא ותיק  |  14/05/23 11:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סערת הרפורמה במשפט
עידן יוסף
איציק וולף
אבינדב בגין קורא לנאמני מנחם בגין שלא לתת עוד אמון בראש הממשלה נתניהו וטוען כי המהפכה החוקתית נעשתה בעידוד סבו    "לא של ברק היא המהפכה החוקתית - אלא של מנחם בגין. על ידיו שלו מתוך מחשבה תחילה הוא שם אזיקים"
עמנואל בן-סבו
בתוך סערות המחאות, הזעם, התסכול, הכעס, עומק המחלוקת, ההאשמות ההדדיות, במאבק על תיקון מערכת המשפט יש לעיתים רגעים קומיים, אתנחתה של בידור חינם
עידן יוסף
מארגני המחאה מתכוונים להפעיל לחץ על לפיד וגנץ ולדרוש - תפרשו מהשיחות אם עד יום חמישי לא תירשם פריצת דרך במגעים    עוד אמרו כי יחריפו את המחאה אם לא יושגו הבנות באשר לוועדה לבחירת שופטים
עידית שפרן-גיטלמן, ענת שפירא
מחאת אנשי המילואים נגד הרפורמה המשפטית איננה סרבנות במובן המקובל של המילה, ומטרתה - בפי מוביליה - היא למנוע את הרס הדמוקרטיה    המפתחות להתמודדות עימה מצויים בידי הדרג המדיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il