X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עליות וירידות [צילום: מרים אלסטר/פלאש 90]
המרוץ האינסופי לתשואה
השלב הפסיכולוגי הוא הרבה יותר קשה להתמודדות מאשר הפן המקצועי וגם הוא דורש לימוד ואימון רב לפני שמגיעים לרמה המצופה

החלטתם ללמוד השקעות ולנהל את תיק ההשקעות שלכם בעצמכם. החלטה נבונה. הבורות הפיננסית היא נחלתם של כלל אזרחי העולם. גם אלו שחיים במדינות העולם השלישי. אם החלטתם לקחת אחריות וללמוד את התחום - לקחתם החלטה נבונה וחשובה.
לומדים מהו שוק ההון, מהי השקעה, מניות, אגרות חוב, מדדים, קרנות נאמנות, שיטות השקעה שונות וקריאה אינטנסיבית של דוחות כספיים, חדשות ואירועים כלכליים.
אחרי לימודים מעמיקים ולאחר שצברתם קצת ביטחון אתם מחליטים לקפוץ למים ולקנות מניות ולנסות להשיג תשואה. אציין כבר עכשיו שלא כולם בנויים לזה. לא כולם יכולים ללמוד לבד, ועוד יותר מכך, גם אם החלטתם שאתם יכולים ללמוד לבד ואכן למדתם - זה לא הופך אתכם למשקיעים טובים שיכולים להשיג תשואה.
אז קפצתם למים וקניתם מניה ובו ברגע מתחיל שלב חדש - השלב הפסיכולוגי. השלב שבו התנודות במניה ובבורסה גורמות לכם לעצב או שמחה ויתכן אף לסערת רגשות ותהיות האם למכור במינוס אחוז או למכור בפלוס חמישה אחוז וכל תנודה במניה מעלה תהיות ובדיקת מחיר ותנודה בכל רגע נתון.
השלב הפסיכולוגי הוא הרבה יותר קשה להתמודדות מאשר הפן המקצועי וגם הוא דורש לימוד ואימון רב לפני שמגיעים לרמה המצופה. ושוב, לא כולם בנויים לזה. אתם יכולים להיות סופר מקצועיים אך נכים פסיכולוגית (רק בנושא ההשקעות, כן?!) ואתם יכולים להיות קשוחים כאבן שיש אך לא הכי שולטים במקצועי.
בין שאתם לא שולטים במקצוע והים אם מתמודדים עם קושי פסיכולוגי שמונע מכם לייצר תשואה - זה לא אומר שעליכם לוותר לעצמכם. גם בחירת בעל מקצוע שינהל עבורכם את תיק ההשקעות היא החלטה בה ניתן לבחון את הפן המקצועי ואת הפסיכולוגי. גם פה מדובר בעבודה שצריך לבצע והיא אינה פשוטה.
ולעניין המרוץ לתשואה - בין שאתם מנהלים את ההשקעות שלכם לבד ובין אם באמצעות איש מקצוע - תשאפו לתשואה שתענה על דרישות הסיכון שלכם ואל תתפתו למספרי השוואה ומדדי בנצ'מרק כ"ראה וקדש".
כפי שהבנתם בתהליך שעברתם - ניהול תיק ההשקעות וניהול הסיכון הוא עסק לא פשוט והמרוץ לתשואה רצוף מהמורות רבות מאוד - מקצועיות ופסיכולוגיות.

תאריך:  19/06/2023   |   עודכן:  19/06/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארנה גולן
שם ספרו של בלפור, "סולם הכלים השבורים" מבליט את ייחודו ומכוון את הקורא לכך ששיריו עומדים בזיקה לתורת הקבלה בניסוחה על-ידי האר"י הקדוש
עמנואל בן-סבו
העם היושב בציון ומשתאה אל מול הגל העכור עם מיי האפסיים של שנאה מעורבבת באיבה מצפה בכיליון עיניים לשמוע את נבחרי הציבור שלו בראשם רבנים הראשיים לישראל, האמורים לסגור את גמרתם, להניח את תלמודם ולהצביע על הסכנות האורבות לחברה הישראלית
דני סויסה
סוף-סוף קיימת הכרה בקרב כל הצדדים, הן אצל פקידי האוצר והן אצל השרה רגב, שפרויקט המטרו לא רק שהינו חיוני, אלא גם שהוא הולך להיות גולת הכותרת של הפרויקטים שאותם מדינת ישראל תקדם במהלך העשורים הקרובים
ארי בוסל
מי שעובר ברחוב השלישי או בשדרות מלרוז אשר בעיר המלאכים יכול לראות מגרשים ריקים או חורים גדולים באדמה במקומות בהם עמדו בעבר בתי כנסת או מרכזים יהודים
דן מרגלית
בחירת נווה תהיה עדות לניוון ולשפל המדרגה ולהיעדר כל מוסר ותקינות ציבורית המאפיינת את הציבור שבימי נעוריו, בשנות האידיאליזם שלו, ראה עצמו חוליה בעמוד השדרה המשפטי של עם הספר רודף הצדק בחזון הנביאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il