X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
השואה שלנו [צילום: אבשלום ששוני/פלאש 90]
להרתיע את מכחישי השואה ומחלליה מבית
הרדידות בשיח הציבורי יוצרת חללים עצומים אליהם נכנס ריק נוסף הבא לידי ביטוי בסיסמאות ריקות מתוכן, בקלישאות, בחולשת התבונה ועצב החוכמה אשר נותרו יתומים באין דורש

אני מברך על כל תביעה של אדם החש שכבודו נרמס ודמו מוקז בראש חוצות על לא עוול בכפו. שבעתיים אני שמח ומברך על נחישות בתי המשפט למצות את הדין ולקבוע פיצוי כספי גבוה לקורבנות מוציאי הדיבה הרעה. עם זאת ראוי שמערכות המשפט יבואו חשבון ויטילו עונשים משמעותיים יותר על כל מי שמשתמש בשואה ובסמליה נגד כל אדם.
התופעה המחרידה בה הקצוות הסהרוריים הפכו בצוק העיתים למרכז היא איום נוראי ואמיתי על היכולות שלנו כחברה לשמור על לכידות בסיסית. מי שעד לפני שנים אחדות היו שוליים קיצוניים, דמויות הזויות קיקיוניות שאיש לא שת ליבו אליהם, מחובקים כיום על-ידי המרכז כאילו הם נושאי המרכז הישראלי.
כשכל השיח מתקיים רק דרך פריזמת "כן נתניהו, לא נתניהו", הטפל הופך לעיקר, הטמא לטהור, האור לחושך, האסור למותר, זכות הדיבור ניתנת לעיוורון שאוחז בנו כחברה. המורכבות יצאה לגמלאות, האתגרים מחפשים בית, התבונה עוטה פוזיציה, הכל הופך לפשטני עד להחריד כששאלת המהות היא, הלנו או לצרנו. מכאן מתחיל, ממשיך ונגמר הכל.
הרדידות בשיח הציבורי יוצרת חללים עצומים אליהם נכנס ריק נוסף הבא לידי ביטוי בסיסמאות ריקות מתוכן, בקלישאות, בחולשת התבונה ועצב החוכמה אשר נותרו יתומים באין דורש. ובמקום בו מסתיימים הטיעונים ההגיוניים, המורכבים, המחייבים לחשוב, להתבונן, לחקור ולדרוש, נכנסת השואה וזילותה, נכנסים גברת פחד ואדון חרדה, נכנסים בזה אחר זה דמויות עבר נוראיות המבטאות את הרוע האנושי על כיעורו.
וכשאין טיעונים מהותיים, כשיש רק פוזיציה עדרית, כשיש רק נביבות וחלילות, כשיש רק שנאה יוקדת, צומחות "אמיתות לשעתן", צומחות "השוואות היסטוריות", צומחת מכבסת מילים ענקית, צומח הריק והאין הכלום בעטיפת צלופן של השום דבר.
אני מברך מאוד על ענישה תקיפה ומרתיעה כלפי מפיצי דיבה ומוציאי שם רע, מכל האגפים, מכל המפלגות, מכל בני האדם. אני מייחל להתייחסות כזו גם מול מוזילי השואה ומכחישיה הצומחים בערוגותינו באין מפריע, באין בושה, בחרפה נוראה. לא גינויים בלבד, לא זעזוע בלבד, לא חלחלה בלבד ירתיעו את מחללי זכר השואה. לא נאומים בנויים לתלפיות, לא צקצוקי לשון, לא הזמנה לזעם קדוש ירתיעו את מכחישי השואה במדינת היהודים הדמוקרטית.
הגיעה העת לתגובה ענישתית משמעותית, לצד גינוי החלטי בלי לגמגם. אפס הבנה, אפס סלחנות, אפס חמלה, הגיעה העת להחזיר את השואה למקומה הראוי בזיכרון העולמי ובמיוחד בזיכרון היהודי. הגיעה העת לנתק את השיח מהפוזיציה, מהמאבק החשוב והלגיטימי על אופיה של מדינת ישראל, מדינת העם היהודי-דמוקרטי.
השואה אינה נחלתו של צד זה או אחר, השואה היא הכאב הלאומי המשותף, היא הזיכרון שלעולם לא עוד, היא תמרור האזהרה הנורא שלנו, לא כצאן לטבח, לא מלחמות אחים, לא שנאה המקלקלת את השורה.
השואה שלנו היא החובה לחיות יחד, תחת אותם שמיים, תחת אותה חלקת אדמה, נושמים את אותו האוויר, גם אם דעותינו שונות, גם אם עומק המחלוקות קשה מנשוא. החובה שלנו להגן ולשמור על הארץ הטובה שלנו ללא תנאים, החובה שלנו היא להוציא את השואה מהמחלוקות, לעצור את חילולה וביזוייה על-ידי אוטו אנטישמיים מקומיים. השואה שלנו, של כולנו, היא הכאב המאחה, התקווה המרפאת, היא בעיקר זיכרון חי, לא עוד.

מחנך, משורר, סופר ופובליציסט.
תאריך:  04/09/2023   |   עודכן:  06/09/2023
+הסירו את היד מיד ושם
08:11 04/09/23  |  יוסי אחימאיר   |   לרשימה המלאה

הנהלת יד ושם היא סמל לפעולה מאחדת, המתעלה מעל לחילוקי דעות מן הסוג שקורעים היום את העם  ▪  דני דיין מוכיח זאת בכל פועלו המסור וחסר הפניות

דיין. כלי משחק פוליטי? [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להרתיע את מכחישי השואה ומחלליה מבית
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אוסף של קלישאות וסיסמאות
הירונימוס  |  4/09/23 12:46
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות שואה וגבורה
יוסי אחימאיר
הנהלת יד ושם היא סמל לפעולה מאחדת, המתעלה מעל לחילוקי דעות מן הסוג שקורעים היום את העם    דני דיין מוכיח זאת בכל פועלו המסור וחסר הפניות
עידן יוסף
בלחץ האיחוד האירופי, ארצות הברית, חוקרי השואה ומוזאות השואה בוושינגטון הוחלט להשאיר בינתיים את דני דיין בתפקידו
צבי גיל
סיפור הדיסקיות של שורדים חללי צה"ל, אנשי החטיבה, והעובדה שצה"ל השתמש בדיסקיות בכלל, שכן לי הייתה דיסקית ממלחמת העצמאות שמספרה 4170
ליאון גרשוביץ
בני עמים אחרים נרצחו כחלק מהפעלת טרור, נפגעו ממהלכי שיעבוד, נפגעו ונרצחו, כולל באופנים איומים ביותר כתגובה נאצית להתנגדות של בני אותם עמים    אולם לגבי שום עם, זולת העם היהודי, לא תוכננה ולא הופעלה תוכנית להשמדה שיטתית טוטלית בקנה מידה גלובלי
אורי מילשטיין
שיחת עומק ראשונה עם הסופר והחוקר הישראלי אליהו מץ המתגורר במסצ'וסטס, על המנהיג הלאומי הדגול הלל קוק
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il