X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
להגיע עד הסוף [צילום: איל מרגולין/פלאש 90]
כעת הזמן לזרז השלמת כביש חוצה ישראל
העובדה שחלפו כ-30 שנה בקירוב מאז התחילו לסלול את "חוצה ישראל" והגדירו אותו בצדק רב כפרויקט לאומי מוביל או כ"מוביל הארצי של שנות ה-2000" אומרת דרשני

דווקא ימי המלחמה הן בחזית עזה בדרום והן החיזבאללה בצפון, אמורים להזכיר לכולנו את הצורך בהשלמת כביש "חוצה ישראל" (מספר 6) הן צפונה לגליל העליון והן דרומה בואכה הנגב.
מאז תחילת סלילת הכביש, בשנות ה-90 של המאה הקודמת, הוא נחשב לאתגר לאומי שאמור לחבר את הפריפריה למרכז ונמתח לאורך כ-200 קילומטרים. ועם זאת נותרו עוד כ-61 קילומטרים שלא נסללו עדיין.
מדובר במה שמכונה קטעים 8 ו-9, שאורכם כ-32 קילומטרים שאמורים לחבר את צומת סומך שבעמק זבולון בואכה מחלף שלומי שבגליל המערבי, סמוך לגבול הלבנון ועוד כ-30 קילומטרים שאמורים לחבר את צומת שוקת בואכה כביש באר שבע דימונה ובהמשך לעבר עיר הבה"דים וצומת נגב.
אדגיש כי העובדה שחלפו כ-30 שנה בקירוב מאז התחילו לסלול את "חוצה ישראל" והגדירו אותו בצדק רב כפרויקט לאומי מוביל או כ"מוביל הארצי של שנות ה-2000", אומרת דרשני. האם לא ניתן היה כבר לסיים זה מכבר את הפרויקט?
הלא כבישים מהירים כאלה קיימים במדינות רבות שבהן הטופוגרפיה קשה לאין שיעור, דוגמת אלפי קילומטרים שנסללו לאורך הרי האפנינים באיטליה ובאי סיציליה בו הטופוגרפיה קשה במיוחד, או בהרי האלפים בשוויץ ובמקומות רבים נוספים. ואילו אצלנו מדובר בטופוגרפיה נוחה יחסית ללא צורך בכריית עשרות רבות של מנהרות.
על כן לטעמי על ממשלת ישראל ויתר מקבלי ההחלטות, להכריז כעת על האצת ביצוע קטעים אלה שיביאו במידה רבה למימוש החלום של חיבור הפריפריה למרכז, יסייעו מאוד הן ליישובי הצפון והן לתושבי הנגב, לא רק בחיבורם בכביש מהיר למרכז הארץ, אלא גם למינוף הפעילות הכלכלית בפריפריה.
ויש לכך חשיבות נוספת: יצירת קרבה פסיכולוגית ותודעתית בין המרכז לבין הפריפריה, מה שבהחלט עשוי לעודד זוגות צעירים ומשפרי דיור רבים לעקור לעבר ערי ויישובי הפריפריה ולחזק אותן כיאה וכנאה לחלום הציוני.
לכך, אדגיש, חשיבות משנה לאור גידול האוכלוסייה הצפוי במדינת ישראל במהלך העשורים הבאים עד כדי הכפלתה ובד בבד ביזורה מגוש-דן הצפוף לעייפה לעבר הפריפריה, הן בצפון הארץ והן בדרומה.
לשם כך על מקבלי ההחלטות לא רק להאיץ את השלמת "חוצה ישראל", אלא גם ליזום לאורכן, ובמיוחד במקטעים הצפוניים והדרומיים שלו, מתחמי תעסוקה איכותיים עתירי טכנולוגיה וכן מרכז מסחר, קניות ובילוי שישדרגו את איכות החיים בפריפריה ויימשכו אליה אוכלוסיות חזקות.
כמו-כן חשוב להקדים את השלמת מה שמכונה "המסילה המזרחית", מסילת רכבת הממוקמת לאורך הקטע המרכזי של" חוצה ישראל", החוצה את השרון המזרחי, בין פרדס חנה בצפון ללוד בדרום ואמורה להעניק למרחב בו עובר "חוצה ישראל" לא רק אורך אלא גם רוחב. ואין לי ספק שקידום מסילה נוספת לזו העוברת בכביש החוף, הן בגליל המערבי והן בנגב, תעניק "פוש" נוסף לתרומה של "חוצה ישראל" לחיבור הפריפריה למרכז ולפיזור האוכלוסייה בעתיד לבוא.
זהו, לטעמי, המסר הציוני של חוצה ישראל, דווקא בימים לא פשוטים אלה בפרפרזה לשיר "הנה באנו ארצה, לבנות ולהבנות בה"!

הכותב הוא אסטרטג נדל"ן, יועץ תקשורת ובעלי משרד למיתוג ויחסי ציבור.
תאריך:  04/11/2023   |   עודכן:  04/11/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
כעת הזמן לזרז השלמת כביש חוצה ישראל
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
כעת נותר לברר מה האינטרס שלו
גוי צדיק  |  7/11/23 01:01
2
לשנות דיסקט
דביר  |  8/11/23 09:33
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עדו נתניהו
היום יותר אנשים מבינים, וגם אם לא לגמרי, אז רבים לכל הפחות מבינים, שבמצב שבו האויב מתנגד בכל תוקף לקיומך פה - בכל תנאי ובכל גבול - הוויתור לו הוא הרסני    מדיניות "קיר הברזל" יכולה בהחלט להביא לשקט גם מצד אויב זה. ההרתעה המוחלטת, שמתלווה אליה פחד נורא מכוחנו, תשתק ותשתיק.
יעקב אחימאיר
האם גורמים בשמאל יכולים לקרוא, בלב שלם, לאפשר לחמאס או לגורמים אחרים בציבור הפלשתיני, להקים מדינה?
חן קרצ'ר
הדיון באו"ם בשבוע שעבר הוכיח חד-משמעית שישראל חייבת לאמץ אסטרטגיה מדינית זהירה, לבחון היטב מי הן בעלות בריתה באזור ובעולם, כדי לבסס לגיטימציה למערכה הנוכחית וליצור סביבה מדינית נוחה יותר ליום שאחרי המערכה
חיים רמון
שתי עמותות עתרו בשמם של העזתים שנתקעו בישראל, בדרישה ליידע את משפחותיהם על מקום הימצאם וכו'    למרבה התדהמה, השופטת רות רונן חייבה את המדינה להשיב, במקום לדחות את העתירה על-הסף    בא-כוח המדינה צריך להימנע ממסירת עמדת המדינה, שעלולה להגיע ליחיא סינוואר ולמוחמד דף
ירון פרידמן
תימן נמצאת במרחק של יותר מ-2,000 ק"מ מישראל. אז מדוע מתקיים שם הארגון היחיד בעולם שעל דגלו כתוב "מוות לישראל וקללה על היהודים"? הכירו את החות'ים - החיזבאללה של תימן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il