X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
עושק וניצול [צילום: משה שי/פלאש 90]
סכנה לחזרת סחר בבני אדם
על-פי עדויות של עובדי סיעוד שהגיעו בימים האחרונים מהודו, עולה כי אלו נדרשו לשלם למתווכים מקומיים בהודו מאה אלף שקלים תמורת הזכות לעבוד בישראל. סכום עתק המהווה עושק וניצול של העובד

ממשלת ישראל באישור ועדת הפנים של הכנסת אישרה לאחרונה לייבא לארץ עובדים שלא במסגרת ההסכמים הבילטרליים הבינ-מדינתיים והתירה לחברות פרטיות לעסוק בהבאת עובדים. החלטה זו זכתה להתנגדות של רשות ההגירה והאוכלוסין והיחידה הרלוונטית במשרד המשפטים שעוסקת במניעת סחר בבני אדם.
מידע שהגיע לאחרונה לעמותת CIMI - עמותת מתנדבים, רובם אנשי הג'וינט בעבר, שגרירי ישראל לשעבר ופקידים בכירים בשרות הממשלתי, המסייעת למהגרים לסוגיהם ובעיקר להבאת מהגרי עבודה חוקיים ללא תשלום דמי תיווך עבור רשות ההגירה בהכשרת העובדים ומסייעת בהבאתם ארצה. המידע שהתקבל חשף את צדקת מהלכי רשות ההגירה למניעת הגעה לישראל שלא באמצעות ההסכמים הללו.
על-פי עדויות של עובדי סיעוד שהגיעו בימים האחרונים מהודו, עולה כי אלו נדרשו לשלם למתווכים מקומיים בהודו מאה אלף שקלים תמורת הזכות לעבוד בישראל. סכום עתק המהווה עושק וניצול של העובד.
הדרישה לסכומי עתק אלו המשעבדים את העובדים לשנים רבות שחלפה מן העולם בעת שחלה החובה לייבא-כוח אדם אך ורק דרך ההסכמים הבילטרליים. חובה שאף עמדה במבחן בג"ץ בעבר ומונעת תופעה קשה של עבדות מודרנית.
באמצעות ההסכמים גויסו עובדים איכותיים ומקצועיים ללא תשלום של דמי תיווך ובאמצעות תשלומים מפוקחים בלבד. בנוסף, כתוצאה מההסכמים הוקמה רשת תמיכה - מרכז פניות - המופעלת על-ידי עמותת CIMI עבור רשות ההגירה והאוכלוסין והכוללת קו חם המופעל הן בארצות המוצא והן בישראל בשפת המקור המאפשר לעובדים להתלונן על הפרת זכויות. התלונות מופנות לרשויות המטפלות, בעיקר במשרד הכלכלה וברשות ההגירה. ההסכמים הבילטרליים מובלים על-ידי רשות ההגירה. כמו-כן הסכמים אלו יצרו מסגרת חוקית ונורמטיבית לגיוס מהגרי עבודה לישראל כמקובל בעולם הנאור.
למעלה מ-65,000 עובדים הגיעו ארצה בעשור האחרון במסגרת ההסכמים הבילטרליים (מאז חתימת ההסכם הראשון עם תאילנד- (2010 ) והם ההוכחה לכך שניתן לייבא לארץ עובדים מיומנים לענפי הבניין, החקלאות והסיעוד, במהירות ללא עיכובים ביורוקרטיים מבלי לעשוק אותם ולשעבדם, בפועל לשנים רבות. גם בימים אלו של מחסור גדול בכוח אדם בשל המלחמה ניתן לדעת ראשי CIMI - העמותה המטפלת בהגעת עובדים במסגרת ההסכמים - להביא לארץ כוח אדם מיומן במהירות ללא עיכובים ביורוקרטיים מבלי לחזור שוב לתופעות של עבדות מודרנית והתעשרות מתווכים למיניהם על חשבון העובדים והמעסיקים.

הכותב פעיל בעמותת סימי.
תאריך:  19/11/2023   |   עודכן:  19/11/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סכנה לחזרת סחר בבני אדם
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
נגד סחר עבדים
ג'ו מחיפה  |  21/11/23 15:51
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות סחר בבני אדם
איציק וולף
המפקח הכללי של המשטרה דרש להציג בפני הממשלה את עמדת המשטרה ביחס להחלטה להקמת משמר לאומי כפוף לשר    "לניתוק המערך המוצע מהמשטרה יהיו מחירים כבדים ביותר שעלולים להגיע עד כדי פגיעה בביטחון האישי של האזרחים"    בן-גביר: "מיארה שוב מנסה לתקוע מקלות בגלגלים"
עידן יוסף
מעל 800 נשים וגברים הוכרו כנפגעי סחר בבני אדם בישראל    רשות ההגירה: "ברגע שהמשטרה מכריזה עליהם כנפגעי סחר, אנו מעניקים להם אשרת עובד זמני, ועד לסיום מתן העדות או בתום החקירה המשטרתית. האשרה תקפה לחצי שנה
עידן יוסף
דוח ממ"מ: 70% מהדוחות חולקו באזור תל אביב והמרכז ועוד כ-30% באזור חיפה. הנתונים עשויים להעיד על העדר אכיפה של איסור צריכת זנות בחלקים נרחבים של הארץ כגון בירושלים, העיר הגדולה בישראל    נציגת המטה למאבק בזנות ריגשה את הוועדה למעמד האישה כשחשפה את סיפורה האישי והדגישה: "חייבים לזכור את זה כשמתחיל שיח שמנסה לנרמל בתקשורת המיינסטרים 'אונלי פאנס' כאילו זה חלק מהנרטיב של עולם מודרני"
איתמר לוין
חנה חיים-אררט נדונה ברומניה לחמש שנות מאסר בשל סרסרות וסחר בילדים    ביהמ"ש העליון דחה את ערעורה לפיו הסגרתה תפגע בתקנת הציבור וקבע שאין יסוד לטענותיה
עידן יוסף
שגרירות ארה"ב: אין מספיק כוח אדם לאכיפת איסור הסחר. כרגע יש רק תקן אחד למשטרת ישראל    משרד המשפטים: בכל מחוז של המשטרה ימונה רפרנט    יו"ר הוועדה לעובדים זרים: ישראל במצב לא טוב וירדה בדירוג הבינלאומי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il