X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  יומני בלוגרים
איבדו את מפקדם [צילום: איבגני מלולטקה/AP]
החורף הגיע
בקייב שוררת דאגה עמוקה וחשש שאם הקונגרס בוושינגטון ימשיך לעכב את אישור העברת חבילת הסיוע הצבאי בסך 61 מיליארד דולר, הצבא האוקראיני יתקשה לייצר הישגים ואפילו להגן כהלכה מול הצבא הרוסי

עם כניסת החורף, אין כמעט שינויים משמעותיים לאורך חזית הקרב הארוכה בין רוסיה לאוקראינה. כצפוי, שוב מתעצמת מלחמת הכטב"מים והטילים, כששני הצדדים תוקפים זה את זה בעומק השטח. בסוף השבוע תקפו לפחות 35 כטב"מים אוקראינים שלושה אזורים בדרום מערב רוסיה, כשאחד היעדים היה כנראה בסיס של חיל-האוויר הרוסי באזור העיירה מורוזובסק במחוז רוסטוב. האוקראינים מצידם דיווחו על מתקפת כטב"מים וטילים של הצבא הרוסי על מספר אזורים בדרום אוקראינה, כולל באזור אודסה. אדם אחד נהרג באזור חרסון משברי יירוטים.
בקייב שוררת דאגה עמוקה וחשש שאם הקונגרס בוושינגטון ימשיך לעכב את אישור העברת חבילת הסיוע הצבאי בסך 61 מיליארד דולר, הצבא האוקראיני יתקשה לייצר הישגים ואפילו להגן כהלכה מול הצבא הרוסי, שלאחר כישלון מתקפת הנגד האוקראינית חש מעודד ונמצא בסוג של מומנטום. גורמים רשמיים במערב חוששים מאוד שהמשך העיכוב בתמיכה האמריקנית בקייב ישפיע גם על הסיוע משאר בעלות הברית של אוקראינה, אחרי שבחודשים האחרונים פורסמו דיווחים על ירידה בתמיכה בקייב וברצון לסייע לה.
רשת CNN ציינה כי סוכנויות המודיעין במערב מנסות כעת לקבוע כמה זמן תוכל אוקראינה לשרוד ללא סיוע צבאי מארה"ב וממדינות החברות בנאט"ו. בכיר בצבא ארה"ב העריך שמדובר בחודשים, כאשר תרחיש האימים הוא תבוסה משמעותית - ואפילו הפסד במלחמה - עד הקיץ. שוב - זו הערכה, ולא בטוח כלל שהיא תתממש.
בינתיים גם האיחוד האירופי לא מצליח להסכים על אישור חבילת סיוע כלכלי לקייב בשווי 50 מיליארד אירו, בעיקר בגלל התעקשות של ר"מ הונגריה אורבן. בשבוע שעבר הבהיר הנשיא פוטין כי המלחמה באוקראינה תסתיים רק כאשר רוסיה תשיג את מטרותיה. הוא גם הדגיש במפורש ש"דרום מזרח אוקראינה הוא אזור ששייך היסטורית לרוסיה, וגם קרים היא כמובן רוסיה". דבריו הבהירו שוב לקייב, כמו גם למערב, את חשיבות המשך הסיוע הצבאי והכלכלי לאוקראינה.
ללא קבלת הסיוע קייב תתקשה מאוד להגיע להישגים מול הצבא הרוסי, ואף עלולה להפסיד במלחמה. להפסד כזה עלולות להיות השלכות דרמטיות על היציבות הביטחונית של היבשת כולה, עם חשש הולך וגובר במדינות הבלטיות למשל, שלמרות חברותן בנאט"ו עדיין נעות באי נוחות גדולה.

תאריך:  18/12/2023   |   עודכן:  18/12/2023
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מלחמת רוסיה באוקראינה
יואב יצחק
   בריטניה מוכנה לשחרר לאברמוביץ' 3 מיליארד דולר שקיבל ממכירת מועדון צ'לסי - בתנאי שיעביר הכל לקורבנות המלחמה באוקראינה
   הכספים נתפסו במסגרת הסנקציות שהוטלו בגלל קשריו עם הנשיא פוטין
   אברמוביץ' המתגורר בעיקר בישראל חושש מזרועו הארוכה של פוטין
איתמר לוין
מתקפת-הנגד האוקראינית נכשלה, החורף יהיה בעיקרו סטטי ושני הצדדים ינסו לנקוט יוזמה    לגורמים שמחוץ לשדה הקרב תהיה השפעה רבה: זירת הים השחור ונכונותו של המערב לסייע
איתמר לוין
ארה"ב אינה מסוגלת להמשיך להוביל את התמיכה, בשל הפוליטיקה הפנימית    אירופה צריכה להרחיב את ייצור הנשק, כך שתוכל לחמש את אוקראינה מבלי לפגוע בבטחונה שלה
יאיר נבות
על-פי הרשויות בקייב, כתוצאה מהתקיפה נותרו 77 בנייני מגורים ו-120 מוסדות ללא חשמל בחלק המרכזי של העיר    סביר להניח שבחלק מהמקרים התרסקו גם שרידי מיירטים וכטב"מים על בניינים וגרמו לנזקים גדולים
יואב יצחק
זו המתקפה הגדולה ביותר מצד רוסיה באמצעות מל"טים, בחודשים האחרונים    דווח על מספר מועט של נפגעים ועל נזקים לגן ילדים    הנשיא זלנסקי: המתקפה - "מעשה של טרור מכוון"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il