X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תנועת חמאס פתחה במגעים עקיפים עם שלטונות מצרים כדי לנסות לשנות את החלטת בית המשפט שקבע כי התנועה היא ארגון טרור. בחמאס חוששים מהפצצה אווירית מצרית ומהמשך סגירת מעבר רפיח לתקופה ארוכה
▪  ▪  ▪
מעבר רפיח. ישאר סגור להרבה זמן? [צילום: פלאש 90]

החלטת בית המשפט במצרים ב-28 בפברואר כי תנועת חמאס היא ארגון טרור הכניסה את התנועה ללחץ אדיר והיא מנסה להתאושש מההלם הראשוני ומחפשת דרכים לבטל את החלטת בית המשפט המצרי.
מוסא אבו מרזוק, סגן ראש הלשכה המדינית של תנועת חמאס שוהה במצרים ומחפש מסילות לליבו של הנשיא א-סיסי כדי להביא לביטול ההחלטה.
הוא נעזר ברמדאן שלח, ראש ארגון הג'האד האיסלאמי שהגיע לקהיר בראש משלחת שמטרתה לתווך בין מצרים לתנועת חמאס בשורה של נושאים, פתיחת מעבר רפיח, שיקום הרצועה והפיוס הפנים פלשתיני.
תנועת חמאס פנתה ב-1 במרס למלך סעודיה סלמאן בן עבד אלעזיז כדי שיפעיל לחץ על נשיא מצרים א-סיסי ויפעל לפתיחתו של מעבר רפיח.
אסמעיל הניה, מבכירי החמאס ברצועה, אמר ב-3 בפברואר כי חמאס "מקיימת מגעים כדי לתקן את העיוות ההיסטורי במצרים בעקבות ההכרזה על התנועה כארגון טרור, החלטת בית המשפט מהווה חריגה מהעקרונות המצרים והפלשתינים,אנו מטפלים בנושא בחוכמה ובסבלנות".
ששות ממתקפה צבאית מצרית
החשש בחמאס הוא שהחלטת בית המשפט במצרים היא הכנה של דעת הקהל בעולם ומתן לגיטימציה לקראת התקפה אווירית מצרית על מטרות ברצועת עזה כפי שעשתה מצרים לאחרונה בלוב, אולי אף פעולה קרקעית לאורך "ציר פילדלפי", דהיינו גבול מצרים עם רצועת עזה.
אחד מבכירי חמאס, צלאחברדוויל אמר ב-1 במרס לעיתון "אלקודסאלערבי": "אנו במוכנות מלאה לפעולות איבה מצד מצרים או להצגת כוח של הפוליטיקאים המצרים, ייתכן שנקבל מכות (אוויריות) פה ושם ויתכן שיהרגו ילדים. צריך לשים את האמת בפני כל האומה (המוסלמית)".
בתנועת חמאס זועמים על שתיקתו של מחמוד עבאס לאחר פרסום ההחלטה וטוענים שהוא פעל מאחורי הקלעים עם מצרים נגד חמאס.
בפגישה של הפלגים הפלשתינים ברצועה ב-3 בפברואר האשימו נציגי חמאס בכירים ברש"פ בהסתה נגד חמאס ובפרסום דיווחים כוזבים באמצעי התקשורת במצרים כי הזרוע הצבאית של חמאס פועלת בשטח מצרים נגד הצבא המצרי.
מקורות בתנועת חמאס אומרים כי היא איננה מעוניינת בהסלמת העימות עם מצרים ולכן מנהיגי התנועה נזהרים בהתבטאויותיהם באמצעי התקשורת כדי שלא להחריף את האווירה עם מצרים.
הם מדגישים כי אין מדובר ב"עמדה רשמית של מצרים" אלא בהחלטת בית משפט הניתנת לשינוי.
מצרים היא המתווכת בין תנועת חמאס לתנועת פתח בנושא הפיוס הפנים פלשתיני והא המתווכת בין חמאס לישראל על יישום הסכם הפסקת האש אחרי מבצע "צוק איתן".
חשיבות מעבר רפיח
אבל החשוב מכל מבחינת חמאס הוא השליטה של מצרים על מעבר רפיח שהוא כרגע המוצא היבשתי היחידי של הפלשתינים מרצועת עזה. המעבר נסגר על-ידי מצרים כבר לפני כמה חודשים בטענה כי תנועת חמאס שותפה לפיגועי הטרור נגד הצבא המצרי בסיני.
מצרים פותחת את המעבר רק לעיתים רחוקות למעבר מקרים הומניטריים. המשך סגירת המעבר יצור לחץ גדול על האוכלוסייה הפלשתינית ברצועה דבר שעלול לפגוע בשלטון חמאס ולערער את יציבותו.

תאריך:  04/03/2015   |   עודכן:  04/03/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חמאס אינה מעוניינת בהסלמה עם מצרים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ערבים מבינים ערבית
אהרון שחר  |  4/03/15 12:34
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות העולם הערבי
מגזין המזרח הקרוב
סגן נשיא עירק לשעבר נמצא כבר כמעט 12 שנים במחתרת ונחשב לאחד ממנהיגי המורדים הסונים הבכירים כנגד הממשלה העירקית בראשות אל-מאליכי    האם הוא מסתתר? אם כן, היכן? או שבכלל אינו בין החיים?
יהונתן דחוח-הלוי
הח'ליפות האיסלאמית מובילה מלחמת חורמה נגד כל הציוויליזציות שאינן איסלאם, ורואה בג'יהאד אמצעי להשמדתן ולכפיית חוק האיסלאם בעולם כולו
יוני בן-מנחם
חמאס ביקשה ממלך סעודיה ללחוץ על נשיא מצרים לבטל את קביעת בית המשפט ש היא ארגון טרור. אירן מגנה את ההחלטה, הרש"פ שומרת על שתיקה רועמת וארגון החזית הדמוקרטית קורא לחמאס להתנתק מהאחים המוסלמים
יהונתן דחוח-הלוי
שייח' אל-אזהר, ואנשי דת איסלאמיים אחרים, מטילים על המערב את האחריות לטרור האיסלאמי, ובכך חוסמים אפשרות לצמיחה של זרם רפורמיסטי שיעקר את היסודות האלימים של הג'יהאד
יוני בן-מנחם
נשיא מצרים א-סיסי אינו מוכן לאפשר את חזרתה של תנועת "האחים המוסלמים" לזירה הפוליטית במצרים    על-פי שירותי הביטחון של מצרים, התנועה פתחה במסע פיגועים בתוך מצרים כדי לסכל את הבחירות לפרלמנט והוועידה הכלכלית הגדולה בשארם א-שיח'
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il