X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע אירן ממהרת להתחמש בטילי S-300 רוסיים? מדוע היא מחמשת את חיזבאללה וחמאס מיד לאחר ההסכם בלוזאן? התשובה היחידה: אירן לא מתכוונת לוותר על התוכנית הגרעינית וכבר מתכוננת ליום שבו תותקף
▪  ▪  ▪
ליום בו ייחשף הבלוף

מסירה רעה

רוסיה ביטלה השבוע את האיסור בדבר מכירת מערכת טילים S-300 לאירן, לאחר שנים שנמנעה מהעברת המערכת בעקבות לחץ אמריקני וישראלי. כעת, לאחר שאירן והמעצמות חתמו על הסכם הגרעין בלוזאן, רוסיה מיהרה לנצל את הסרתן הצפויה של הסנקציות והודיעה, כי תעביר את המערכת לאירן.
בטור הפרשנות שלו ב-ynet, הסביר רון בן-ישי למה הימצאות המערכת בידי אירן לא בהכרח הופכת את תקיפת מתקני הגרעין למשימה בלתי אפשרית. לא ידוע איזה דגם של המערכת יועבר לאירן, חילות האוויר של ישראל וארה"ב התאמנו בעבר מול מערכות רוסיות וכנראה יודעים כיצד לעקוף אותן, וככל הנראה יש כיום מערכות הטעיה ושיבוש נגדה. את דברים אלו מחזק בעקיפין מפקד בסיס חיל-האוויר בנבטים, ליהוא הכהן, כאשר לדבריו מערכת ההגנה מהווה אתגר, אך חיל-האוויר יידע לתת לה מענה אם יידרש.
בזמן שאנשים מסתכלים על המערכת ושואלים "מה יקרה אם..." צריך לזכור מה בעצם הוביל להימצאות המערכת בידי אירן. ההסכם בלוזאן והסרת הסנקציות הם שהביאו מלכתחילה לאפשרות שבה רוסיה תוכל להעביר את המערכת לאירן. אלו כעת הניצנים של תוצאות ההסכם בלוזאן. הפחד האמיתי הוא מה יקרה כאשר השתיל הזה יהפוך לעץ.

צ'רצ'יל במהופך

לאחר שאירן חתמה על ההסכם בלוזאן, נשאלת השאלה מה יקרה עכשיו. למעשה, הקלפים נמצאים בידי אירן. היא יכולה לנצל את החתימה שלה על ההסכם ולהצהיר, כי החתימה מסמלת את הרצון שלה בשלום איזורי ויציבות. אמירה כזאת ופעילות בנושא יביאו את ארה"ב בריצה לידי אירן. הדבר יביא להרחבת הסחר בין המדינות, יגרום להגעת משקיעים לאירן ולשיפור בכלכלה האירנית.
שיפור בכלכלה האירנית יעזור לה להמשיך ולממן ביתר שאת את בשאר אסד בסוריה, את חיזבאללה בלבנון, את המיליציות השיעיות בעירק, את החות'ים בתימן ואת חמאס בעזה. כנראה זוהי הפעם השנייה בהיסטוריה שבה רצו מעטים כל כך, מהר כל כך, כדי להשיג שלום חלש כל כך. הפעם הקודמת הייתה בהסכם מינכן בשנת 1938, וכולנו זוכרים מה קרה לאחר מכן.

מגבירים פעילות

בכירים ישראלים הזהירו השבוע, כי אירן הגבירה בשבועות האחרונים את פעילותה לחימוש חיזבאללה, אנשי חמאס ביהודה ושומרון וגם ברמת הגולן. הגברת ההתחמשות הגיעה מהר מהצפוי, והדבר צריך להוות נורת אזהרה אבל קצת שונה.
הרכישה האירנית של טילי S-300 והחימוש המוגבר לחיזבאללה, כנראה מצביעים על חשש אירני מפני מתקפה צבאית על מתקני הגרעין. כעת צריך לשאול למה אירן חוששת מדבר כזה לאחר ההסכם בלוזאן, אבל התשובה מובנת מאליה: אירן לא מתכוונת לוותר על תוכנית הגרעין שלה ותמשיך לפעול לפצצה גרעינית. כעת היא פועלת כדי לכסות את עצמה, כך שכאשר יגיע יום התקיפה, תהיה לה מערכת הגנה מתקדמת, חיזבאללה יצטרף ללחימה ולכן יש לחמש את הארגון.
יריב שאומר שפניו לשלום אך ממשיך להתחמש, מראה שפניו לא לשלום לטווח הרחוק. ארה"ב והמעצמות צריכות לנצל במהירות האפשרית את ההזדמנות ולפעול לנטרול יכולות הגרעין באירן.

חפירה מתקדמת

גורמים מרצועת עזה דיווחו השבוע, שחמאס עושה שימוש במחפרים מסוג "באגר" כדי להמשיך ולחפור מנהרות התקפיות מהרצועה לישראל. כמו-כן נאמר, שחמאס החליט לייצר כמה שיותר רקטות לטווח קצר, לאור יכולות ההגנה של כיפת ברזל נגד רקטות לטווח בינוני-ארוך.
פרט לעובדה שהחמאס לא שוקט על שמריו, הוא ממשיך להתקדם ולהתחדש לקראת המערכה הבאה נגד ישראל. אם אפשר ללמוד משהו מהמערכות הקודמות נגד חמאס, אז ידוע שלרוב זאת השתלשלות האירועים שמביאה למבצע ברצועה: ירי רקטי, תקיפות אוויריות, הגברת הירי הרקטי, הגברת התקיפות האוויריות, הגברת הירי הרקטי ויציאה למבצע.
ב"צוק איתן" החמאס הפתיע עם המנהרות והפשיטה מהים. כאשר החמאס ירצה לצאת למערכה נגד ישראל, הוא ינסה לבצע פעולה גדולה, כדי שגם אחרי סיום המערכה, הארגון יוכל לציין בגאווה את אותה פעולה ראשונית. כדי למנוע זאת, תגובה ישראלית תצטרך להיות בדיוק בגבול הדק שבין רגיעה להסלמה, כדי למנוע מבצע נוסף ברצועה. אם חמאס עדיין ירצה להילחם, הוא ייזכר שהמחיר לכך כבד מאוד.

שקט מטעה

השבוע בוצע גל מעצרים ביהודה ושומרון, שהביא למעצרם של 29 פעילי חמאס. לפי החשד, אותם פעילים תכננו לבצע פיגועים נגד ישראל בעזרת מימון מחו"ל. במקרה של הסלמה, אסור לשכוח את יהודה ושומרון. פעילות החמאס בעזה מביאה לשכחת השקט היחסי ביהודה ושומרון. לחמאס ביהודה ושומרון יש רצון, כוונה ויכולת לבצע פיגועים. כמו ברצועת עזה, החמאס הוא זה שיחליט אם תהיה הסלמה או לא.

תאריך:  16/04/2015   |   עודכן:  16/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אירן האמיתית
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
אשרי המאמין
אהרון שחר  |  16/04/15 10:49
2
הממשיכים של הנאצים-הערבים!
דניאל143   |  16/04/15 14:46
3
האיראנים יודעים בדיוק מושלם
חוזה בכוכבים  |  16/04/15 17:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
איציק וולף
ראש הממשלה תוקף את מנהיגי מעצמות המערב ובראשם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, על ניסיונותיהם לפייס את האירנים    "ההסכם הרע עם אירן מלמד שהלקח ההיסטורי לא נלמד"    "הסכמה עם רבות משכנותיה של ישראל בדבר טעות מנהיגי המערב תהווה בסיס לשיתוף פעולה עתידי"    "לא נירתע גם אם נידרש לפעול לבד"
מירב ארד
הדמוקרטים והרפבוליקנים גיבשו הצעת חוק פשרנית בנושא פיקוח ההסכם שייחתם עם אירן    בהצעה הפשרנית הוצאו סעיפים שנתניהו ביקש להכלילם, כגון: התניית הסרת הסנקציות מעל אירן בסיום תמיכתה בארגוני הטרור
יורם אטינגר
לאור הרקורד של האייתולות, ומחשש להידרדרות העולם למלחמה גרעינית - תהיה זאת טעות יסודית לא לדרוש שינוי דרסטי באופי משטר האייתולות כתנאי להסכם
רפאל בוכניק
תשומת הלב הבינ"ל מתמקדת בגרסה האנגלית של ההבנות, המכילה ניואנסים של מגבלות כובלות - הגם שאף היא מזינה בסופו של יום את הדחף האירני להתקדם אל עבר יכולת גרעינית צבאית - בעוד האמריקנים נוטים לבטל כלאחר יד את הנוסח שפרסמה אירן, בטיעון כי הוא מכוון לצרכי פנים
איציק וולף
ראש הממשלה ממשיך במתקפה החזיתית נגד הממשל האמריקני    כשהעיצומים יוסרו מעליה, תקבל אירן עשרות מיליוני דולרים למימון הטרור שלה"    אובמה נועד בבית הלבן עם ראשי השדולות הפרו-ישראליות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il