X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בית המשפט המחוזי קובע, כי המדינה יכולה לחלט כספים שהם תוצאה של עבירת מס - בנוסף להליך הפלילי נגד המעלים ובנוסף להוצאת השומה האזרחית בגין ההעלמות
▪  ▪  ▪
רופא שיניים קבר כסף [צילום: AP]

העלמת הכנסות עלולה להביא לא רק לכתב אישום פלילי נגד המעלים, לא רק לדרישת תשלום מס הכנסה מלא בגין ההכנסות שלא דווחו, אלא גם ובנוסף לתפיסת הכספים שלא דווחו למס במלואם. כך שבנוסף לעבירה הפלילית ולעונשיה, צפוי מעלים ההכנסות גם לתשלום כולל בשיעור של עד 150% מהכספים שלא דווחו. כך מורים בתי המשפט לאחרונה.
מדובר בסיבה חשובה נוספת לצורך בגילוי מרצון על כספים שלא דווחו לרשויות המס, באופן דחוף, כל עוד ניתן עדיין לדווח במסלול האנונימי ולעשות את הלבנת ההון באופן חוקי ואנונימי עד 6.9.2015. לאחרונה, בעניין אלרייאט, קבע בית המשפט המחוזי בבאר שבע (16.2.15), כי הכנסות אשר לא דווחו לרשויות המס בכוונה להשתמט מתשלום מס, יחולטו לטובת המדינה.
מדובר ברופא שיניים עצמאי, אשר מעבר למחזור הדיווחים שדיווח לרשויות המס, היו לו לטענת רשות המיסים הכנסות נוספות ממקור שאינו ידוע. הוא נמנע מלדווח על הכנסותיו הנוספות וצבר סכום של 1.75 מיליון שקל במזומן. הוא הסתיר את הכסף במחסן ביתו בתוך דליים/כדים, אשר נקברו באדמה מתחת לרצפת הבטון של המחסן.
בנוסף לכל זאת, הוא מואשם בתיאום גרסאות עם אחיו ועשה שימוש בצוואה מזויפת, על-מנת להציג מצג שווא לפיו מקור הכסף הוא בירושה אשר קיבל מאמו.
כתב האישום כלל בקשה לחילוט רכוש לפי סעיף 39 לפקודת סדר הדין הפלילי (מעצר וחיפוש), בה התבקש בית המשפט להורות, כי בנוסף לכל עונש אשר יושת עליו, יחולט כספו בסך 1.75 מיליון שקל אשר נתפס על-ידי המשטרה במהלך החקירה. סעיף זה קובע: "על אף האמור בכל דין, רשאי בית המשפט, בנוסף על כל עונש אשר יטיל, לצוות על חילוט החפץ אשר נתפס לפי סעיף 32 או אשר הגיע לידי המשטרה כאמור בסעיף 33, אם האדם אשר הורשע במעשה העבירה אשר נעשה בחפץ או לגביו הוא בעל החפץ. דין צו זה כדין עונש אשר הוטל על הנאשם".
הוראה זו קובעת שלושה תנאים מצטברים לחילוט חפץ: העבריין בעל החפץ הורשע בדינו; ניתן לחלט רק חפץ אשר נתפס לפי סעיף 32 או כי הגיע לידי המשטרה כאמור בסעיף 33 לפקודה; ההרשעה מתייחסת למעשה עבירה אשר נעשה בחפץ או לגביו.
במקרה הנדון קבע בית המשפט, מדובר בכספים אשר נתפסו במזומן ועבירות המס הן הגשת דוחות כוזבים, ניהול ספרי חשבונות כוזבים. עבירות העורמה והתחבולה קשורות כולן על-פי כתב האישום, לכספים אשר נתפסו. לכן, ייתכן שבתום ההליך יתקיימו התנאים בסעיף 39(א) לפקודת סדר הדין הפלילי. משכך אין להשיב את התפוסים, וההחלטה ביחס אליהם צריכה להינתן בתום ההליך, על בסיס הראיות אשר יבואו בפני בית המשפט בהליך העיקרי.
עוד קבע בית המשפט, כי גובה המס אשר יוטל על ההכנסות אינו רלוונטי למניעת הליך החילוט המבוקש. המבחן להתקיימות תנאי סעיף 39(א) אינו קשור ישירות במס אשר לא שולם. כלומר: בהחלט ייתכן שהכספים יחולטו וייתפסו במלואם, בנוסף למס שיוטל.
מדובר בפסיקה קשה מאוד מבחינת מעלימי הכנסות מרשויות המס, שכן מעתה העונש אינו רק פלילי או הטלת המס שלא שולם, אלא גם תפיסת הכספים שהועלמו או הנכסים שבהם נעשה שימוש בכספים אלו. לא נותר לנו אלא לחזור ולהמליץ למעלימי ההכנסות, לנצל את הליך הגילוי מרצון ולסגור את חבויות המס בגין כספים וחשבונות לא מדווחים, ללא ענישה פלילית וללא חילוט הכספים.

תאריך:  21/04/2015   |   עודכן:  21/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אזהרה נוספת למעלימים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
משעשע
אהרון שחר  |  21/04/15 14:29
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יצחק איתן (פרנלדס), עו"ד ארתור בלאייר
פסק דין יוצא דופן של שופטת המשפחה גאולה לוין מנע הגירה של אם עם בנה לאחר שההורים התגרשו, תוך מתן פרשנות שונה לעקרון-העל של "טובת הילד"
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    בזבוז, שיח, סרט ומדרגות    חודש טוב
KPMG סומך חייקין
חברות בעלות מפעלים מאושרים/מוטבים הזכאיות להטבות המס מכוח חוק העידוד והמעוניינות להחיל את הטבות ה"מפעל מועדף", יוכלו לעשות זאת לא יאוחר מה-31 במאי 2015 ולגבי חברה המדווחת לפי שנת מס מיוחדת - תוך 5 חודשים מתום שנת המס המיוחדת
עודד ערן, גליה לינדנשטראוס
החלום של טורקיה להפוך לחברה באיחוד האירופי הולך ונמוג. הקשיים בהגעה לפתרון בסכסוך בקפריסין, השורה הארוכה של אמצעים אנטי-דמוקרטים שנוקטת ממשלת טורקיה, ההתנגדות הגלויה של חברות מרכזיות באיחוד לכניסתה, הכחשתה את רצח העם הארמני והמשבר בתוך גוש האירו עצמו - כל אלה מטילים צל כבד על חברותה הפוטנציאלית
חניאל פרבר
יש הקבלה בין חג הפסח שהוא הבכור בחגים לחג העצמאות שהוא הצעיר שבין החגים. חגים אלו יוצרים רצף אחד, מהלך שלם, קשה ומרומם במהלך הגאולה של עם ישראל מאז עלה על בימת ההיסטוריה. ישן מול חדש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il