X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
צחוק עשה שר ההיסטוריה שבשנת 2000 העניק פרס נובל לשלום לג'ימי קארטר הנשיא האמריקני הדמוקרטי שאיפשר את עליית ח'ומייני לשלטון, וב-2009 פרס נובל לשלום לברק אובמה הדמוקרטי שעומד לאפשר אירן גרעינית
▪  ▪  ▪
עשר סיבות לא לחתום על הסכם עם איראן גרעינית [צילום: AP]

פעם חשבתי שההיגיון מניע את מדיניות החוץ האמריקנית. לאחרונה מתברר שיש כיום קבוצה של מקבלי החלטות אמריקניים השואפת להגיע בכל מחיר עם האיותאללה להסכם גרעין. מרגע שהאיותאללה הבחינו במטרה זו של הקבוצה, הם הקשיחו את עמדותיהם כדי לסחוט ממנה היתר לפרויקט גרעין תמורת הסכם שהם יעשו טובה לאמריקנים ויחתמו איתם עליו.
מצב זה יביא בהכרח להסכם טוב עבור מנהיגי אירן ורע עבור האמריקנים והעולם. לא "אירן", כי מרבית האוכלוסייה האירנית שהיא חילונית לגמרי רוצה לראות במפלת האיותאללה, ואינה מעוניינת בהסכם שיעניק להם אורך נשימה כלכלית ועוצמה פוליטית, גם אם לא יפתחו נשק גרעיני.
להלן 10 סיבות למה חשוב לא לחתום עם האיותאללה על שום הסכם:
1. מסמך ההבנות כפי שנחתם בלוזאן בתחילת אפריל לא ימנע משליטי אירן להגיע לנשק גרעיני. אפילו ברק אובמה הודה בכך. אולי התקופה שבה האיותאללה יגיעו לנשק גרעיני תארך יותר, אבל הנשק הגרעיני האירני יירשם בספרי ההיסטוריה על שם אובמה.
2. הניסיון ארוך השנים של משא-ומתן עם האיותאללה הוכיח שהם מחפשים בקביעות כל דרך להונות, לשקר, לאחז עיניים ולהסתיר את האמת, מאחורי מושג ה"תקיה" המתיר להם לשקר ולרמות ככל שהאינטרס שלהם מכתיב להם. האם יש מישהו בעולם המערבי שעדיין מאמין להם ולכוונותיהם? לדוגמה, פסק ההלכה של עלי חמינאי האוסר על פיתוח נשק גרעיני הוא סוג של "תקיה": שהרי אם הוא אוסר זאת, למה הם צריכים כור פלוטוניום שכל שימושו הוא צבאי בלבד?
3. הסכם שישחרר את האיותאללה מהסנקציות יעניק זריקת חיים לשלטון המנוגד לחלוטין לערכים שהמערב בכלל וארצות-הברית בפרט טוענים שהם מאמינים בהם. אם ארה"ב ואירופה היו באמת מאמינים בחירות האדם, בדמוקרטיה, בזכויות אדם, בזכויות נשים, בזכויות מיעוטים, בזכויות הומוסקסואלים ולסביות, בחופש דת ובחופש מדת, הם כלל לא היו יושבים עם שליטי אירן ונציגיהם לשום משא-ומתן. לכן, כל הסכם עם האיותאללה הוא בגידה של המערב בעשרות מיליוני אירנים ובזכותם לחיות חיים נורמליים, כמו אזרחי אירופה וארה"ב.
4. כל הסכם שלא יכלול פירוק מלא של תוכנית הגרעין האירנית כולה, יעודד את האיותאללה שיראו בכך אות שאללה בכבודו ובעצמו נתן להם את הניצחון על הכופרים - הנוצרים, האמריקנים והאירופים, שותי היין ואוכלי החזיר.
5. תחושת הניצחון של האיותאללה תכניס את המזרח התיכון למערבולת פוליטית, צבאית ומדינית שאת ניצניה כבר רואים כיום במלחמה בתימן, בהמשך לשפיכות הדמים בסוריה, בעירק ובלבנון שלה הם אחראים.
6. הסכם עם האיותאללה יכניס את המזרח התיכון למרוץ חימוש גרעיני, וקיים סיכוי גדול שחומרים גרעיניים מסוכנים ימצאו את דרכם לידי ארגוני טרור שקשה לאתרם, לחסלם ולהרתיעם.
7. אחת המטרות המניעות את האיותאללה היא רצונם המוצהר להשתלט על מֶכָּה ומדינה, כדי להחזיר לשלטון האיסלאם לממשיכי דרכו של עלי בן אבי טאלב, הח'ליף הרביעי ומייסד השיעה, שנרצח ב-661 לספירת הנוצרים. הסכם גרעין יחזק את כוונתם זו היכולה להתגשם רק על-ידי חיסול הממלכה הסעודית. כך, הסכם עם המערב יגביר את המתח בין אירן וערב הסעודית, העלול להגיע למלחמה כוללת במפרץ וחיסול תעשיית הנפט והגז באזור. לא נדרש דמיון מפותח כדי לשער מה יקרה למחירי האנרגיה בעולם במקרה כזה.
8. שחרור האיותאללה מהסנקציות יעביר לידיהם עשרות ואף מאות מיליארדי דולרים, ואלה יושקעו בחלקם ביצוא טרור, ובעידוד קבוצות שיעיות במזרח התיכון, באסיה, באירופה ובאמריקה הצפונית והדרומית, להיכנס לפעולה כדי להחזיר את השיעה לשלטון האיסלאם והעולם.
9. מיליארדי הדולר שיגיעו לידיהם של שליטי אירן יאפשרו להם לרכוש פוליטיקאים במדינות המערב, וכך הם ישתקו את יכולתן של המדינות הללו לפעול נגד ההשתלטות העוינת של האיותאללה על מדינות המערב ועל האינטרסים שלהם.
10. הסכם עם האיותאללה יביא קבוצות מיליטנטיות איסלאמיות סוניות שיצאו מחממת הטרור של "האחים המוסלמים" - אל-קאעידה, מדינת האיסלאם, בוקו חראם, שבאב אלמוג'אהדין, ג'בהת אלנוסרה, חמאס, הג'יהאד האיסלאמי ועוד ארגוני טרור רבים אחרים הפועלים בזירות שונות - להאשים את ארה"ב ואירופה בחיזוק השיעים, והאשמה זו תגביר את הטרור הסוני נגד ארה"ב ואירופה.
מכתב הפרידה
די בעשר סיבות אלה למנוע כל הסכם עם האיותאללה. אך מיד עולה השאלה, איך למנוע מהם להשיג נשק גרעיני? התשובה פשוטה: על קבוצת נשיאיהן של ארה"ב, בריטניה, צרפת, אוסטרליה וגרמניה לשלוח לשליטי אירן מכתב גלוי בזו הלשון:
"ידידינו הנכבדים,
"משחקכם תם, וכך גם המשא-ומתן איתכם. איננו מאמינים אפילו למילה אחת שלכם, ודאי לא לחיוכי נשיאכם, ולכן לא יהיה איתכם כל הסכם. עליכם לפרק תוך שבוע מרגע זה את כל מתקני הגרעין באראק, בפורדו, בנתאנז, בפרצ'ין ובכל מקום אחר, לחסל את כל הצנטריפוגות ולשלוח אלינו את כל המתקנים הללו באוניות. שימו לב היטב: חילות הים, האוויר והיבשה שלנו מקיפים אתכם והם כבר מחממים את מנועיהם. ובעוד שבוע מהיום אנו מתחילים ליישר אתכם עם האדמה, אם לא תעשו את כל מה שאנו דורשים מכם. 'קראו את שפתותינו', התייחסו ברצינות לדברינו, כי לא ניתן לכם אפילו שנייה נוספת.
"על החתום: ברק אובמה, דיוויד קמרון, פרנסואה הולנד, טוני אבוט ואנגלה מרקל".
ככל שהאיום יהיה רציני ואמין יותר, כך מעטים הסיכויים שיהיה צורך לממשו, כי האיותאללה אינם מתאבדים, ובראש סולם העדיפויות שלהם נמצאת המטרה לשמר את שלטונם, את מדינתם ואת השאיפות שלהם לחזור לשלטון האיסלאם. אם הם יועמדו בפני ברירה אמיתית ואמינה בין חיסול והישארות בשלטון, הם יבחרו להישאר בשלטון גם במחיר של ויתור על תוכנית הגרעין שלהם. זוהי הדרך היחידה שבה ניתן לשכנע אותם לוותר על תוכנית הגרעין הצבאית שלהם. שום דרך אחרת - ובעיקר הסכם - לא ימנע מהם להתחמש בנשק גרעיני שתוצאותיו תהיינה הרסניות לעולם כולו.
השאלה היחידה היא האם יש למנהיגי המערב הנחישות למנוע מאירן נשק גרעיני. עד עתה לא הפגינו מנהיגי המערב נחישות מספקת, ולכן האיותאללה לא חשו שהם חייבים לוותר על תוכניתם להחמשות גרעינית. זוהי הסיבה העיקרית להקשחת עמדותיהם. הם מעודדים מהרג וטרור בתימן, בעירק, בסוריה, בלבנון ובעזה, ומייצאים נשק ותחמושת לזירות לחימה רבות, למרות האיסור שהטילה עליהם מועצת הביטחון בהחלטה 1747 משנת 2007.
אובמה עומד בימים אלה בפני הברירה, האם להיכנס לספרי ההיסטוריה כמנהיג שבימיו נפתחה הדרך בפני אירן להפוך למעצמה גרעינית, בדומה לג'ימי קרטר שההיסטוריה לעולם תאשים אותו כמי שסייע לח'ומיני להשתלט על אירן, או להיכנס לספרי ההיסטוריה כמי שמנע את התגרענותה של אירן, ומקומו יהיה כמו זה של הנשיא ג'ון קנדי, שבנחישותו הצליח ב-1962 לסלק את הטילים הסובייטיים מקובה.
קנדי היה דמוקרט. ללמד שנשיא אמריקני אינו חייב להיות רפובליקני כדי להיות נחוש ולהציג עמדה החלטית כלפי סכנות המאיימות על ארה"ב והעולם. כל שעליו לעשות הוא להפעיל את הכוח שארה"ב פיתחה בממון רב ובמאמץ גדול, כדי למנוע מלחמה שתדרדר את העולם למלחמה גרעינית שהאיותאללה מסוגלים להטיל את העולם לתוכה, רק בשל אמונתם כי אללה מכוון את דרכם ומונע מהם לטעות.
צחוק עשה שר ההיסטוריה כשהעניק בשנת 2000 את פרס נובל לשלום לג'ימי קרטר, "על מאמציו למצוא פתרונות שלום לסכסוכים בינלאומיים, קידום הדמוקרטיה וזכויות האדם, וקידום של התפתחות כלכלית וחברתית". מעניין מה חשבה ועדת הפרס על מאמציו של קרטר לקדם את הדמוקרטיה וזכויות האדם באירן, כשאיפשר לח'ומייני להשתלט עליה. צחוק שר ההיסטוריה יהיה גדול עוד יותר אם דווקא הנשיא אובמה - שזכה בפרס נובל לשלום ב-2009 - יהיה הנשיא שיאפשר לאיותאללה להשיג נשק גרעיני.

פורסם במקור: אתר מגזין "מראה"
תאריך:  24/04/2015   |   עודכן:  24/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אובמה, האיותאללה וספרי ההיסטוריה
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
בוא נתקדם
אהרון שחר  |  24/04/15 20:23
2
התברר באופן חד משמעי כי
סניל  |  25/04/15 22:03
3
מה
שמ  |  25/04/15 22:11
 
- המאן דהוא הזה זה המדע
אהרון שחר  |  26/04/15 08:09
4
מה לעשות
כש70%  |  26/04/15 09:12
5
האיסלאם הטרוריסטי הנאצי
מגבון לח  |  27/04/15 12:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
מחלקה ראשונה
רק לפני כעשרה ימים התקבלה ההחלטה בקרמלין לחמש את אירן וזכתה לביקורות רבות    כעת מצהירה מוסקבה שמדובר בהחלטה עקרונית ולא בהחלטה עובר לעשייתה
איציק וולף
נשיא ארצות הברית מעוניין בשיקום היחסים עם ראש ממשלת ישראל, בין היתר בשל החשש משחיקת היתרון היחסי של המפלגה הדמוקרטית בקרב יהודי ארצות הברית    נתניהו יוזמן רק לאחר תום המו"מ עם אירן מחשש שינצל את המעמד לסתירת עמדותיו של אובמה
עופר וולפסון
שר החוץ הרוסי אומר כי ההסרה המוחלטת של הסנקציות נגד אירן תועיל מאוד לאינטרסים של הכלכלה הרוסית    "אין שום איסור של מועצת הביטחון של האו"ם על יצוא נפט וגז אירניים"
אודי דקל, צבי מגן
אל לישראל לחזור לסדר היום ביחסים עם רוסיה, אך יש להימנע מיצירת משבר עמוק ובלתי-מבוקר ביחסים בין המדינות. לכן, מומלץ, כי ישראל תאותת למוסקבה, כי בכוונתה לבחון מחדש שורה של סוגיות הנוגעות לרוסיה
עידן יוסף
ד"ר מוטי בריל שהיה איש הקריה הגרעינית בדימונה: "כשתיפול פצצה גרעינית על מדינת ישראל, וסביר להניח שיהיה זה על הקריה בתל אביב, גם אחרי שבוע לא יפעל בישראל שלטון מרכזי, בטח לא באזור קרוב ל'גראנד זירו' (מרכז הפיצוץ) שהוא רובה של תל אביב"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il