X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בעקבות הבחירות החלו המפסידים לדבר על שני עמים, כאשר הם משייכים את עצמם לאיזשהו עם עליון בעל תבונה יתרה. מגילת העצמאות שלנו מכירה בעם אחד, בלאום אחד, והוא העם היהודי שהקים במולדתו, בארץ ישראל, את מדינתו הריבונית. האם אותם מפסידים משתייכים לעם היהודי ומקבלים את מגילת העצמאות, או שהם בלתי משתייכים, תלושים מקרקע לאומית?
▪  ▪  ▪
מגילת העצמאות. מכירה בעם אחד [צילום: משה פרידן/לע"מ]

בעיר היפנית המסורתית ההררית טקיאמה, במוזאון המקומי, ליד שתי צלמות יפניות מחייכות, מתנוסס בגאווה השלט "תמונה גדולה". לא ביפנית, לא באנגלית, בעברית! למה? כי המקום מוצף בישראלים, כי המוני ישראלים פוקדים בימים אלו את יפן הרחוקה והמיוחדת. אתה מתבונן בישראלים, ברקע מהדהדות הקללות הבוקעות מארץ הקודש על ניצחון האספסוף בבחירות, ועל שני העמים החיים בקרבנו, ואתה שואל עצמך: לאיזה עם משתייכים אותם ישראלים הפוקדים את המקדשים היפנים ושקולם הצעקני נשמע ברמה?
האם הם משתייכים "לעם הרקוב" או לאותו עם שאינו רקוב? האם הם משתייכים "לעם המזוין", או לעם שאינו כזה? האם הם משתייכים ל"עם של עובדי אלילים", או לעם שאינו עובד אותם? האם הם משתייכים ל"עם רגשני" או ל"עם שכלתני"? האם הם משתייכים לעם שהוא "עדר", או ל"עם מוביל"? האם הם משתייכים ל"עם שבטי", או לעם שאינו כזה? האם הם משתייכים לעם "החשוך, הדתי, המזרחי, מחרחר המלחמה", או ל"עם הלבן, החילוני, האשכנזי, רודף השלום"? האם הם משתייכים לעם הנבער שמחוץ לגבולות תל אביב, או לעם התל אביבי, "הליברלי, הנאור, הדמוקראטי"? האם הם משתייכים לעם ההולך בעקבות "השטן" הקרוי נתניהו, או שהוא משתייך לעם הרואה בנתניהו שטן האחראי לכל חולי ואסון ופגע?
איני יודע! אני יודע רק על עצמי. אני משתייך קודם כל ומעל לכל לעם היהודי; זהו עם שיש לו היסטוריה שאין לאף עם אחר (למעט העם הסיני), שיש לו מולדת, שיש לו ציביליזציה וספרות רוחנית נצחית, ושיש לו דת ושפה משלו . כמו בכל עם יש בו רבדים חברתיים שונים, ודעות שונות, מתונות כקיצוניות, ליברליות כפנטיות, ושסעים מגוונים, ומיעוטים לאומיים, ומה לא.
ריבונות העם הזה במולדתו קבלה את הביטוי הכי נאמן ב"מגילת העצמאות", שכל כך מרבים להזכירה. חציה, לפחות, שם את הדגש על העם היהודי. היא נפתחת במילים: "בארץ ישראל קם העם היהודי, בה עוצבה דמותו הרוחנית, הדתית והמדינית". היא חוזרת ומזכירה 10 פעמים את "העם היהודי", במובן הברור של לאום, ככל הלאומים. לא דת! כאשר היא מכריזה על "הקמת מדינה יהודית בארץ ישראל", כוונתה הכי ברורה היא שמדינה יהודית היא מדינת העם היהודי. כאשר היא מונה את הישגי הישוב היהודי בבנין הארץ וחידוש השפה העברית של העם היהודי, היא לא מזכירה הקמת ישיבות או בתי כנסת. לדעתי, ראוי היה להפוך את המגילה למסמך חוקתי, תוך התאמה לזמננו (היא נכתבה ערב הפלישה של צבאות ערב וכאשר המושג "דמוקרטיה" עוד לא היה עדין שגור).
ועל-רקע זה אני מעלה שתי שאלות מרכזיות לכל אלו המדברים על שני העמים החיים בתוכנו ומשייכים עצמם לעם החכם, "הנישא מעם": האחת, לאיזה עם במובן הלאומי אתם משתייכים? האם אתם משתייכים לעם היהודי, כפי שקובעת מגילת העצמאות? האם אתם בכלל מסכימים למגילת העצמאות? והשנייה: או, שאתם אינכם משתייכים אליו, שאתם "אזרחי העולם הגדול", שאתם למעשה תלושים מקרקע לאומית, בדיוק כמו הקיצונים שבחרדים מסוג נטורי קרתא?
אם התשובה לשאלה השנייה היא חיובית, אזי עמדתכם ברורה. אתם באמת עם אחר, משונה זערער, מקלל, מתוסכל תמידית, ראוי לרחמים, לא לבוז. אם התשובה לשאלה הראשונה היא חיובית, אזי איני יכול שלא לשאול שוב (ואנחנו עם של קושיות ושאלות): אז למה אתם מתנגדים כל הזמן לכל סממן של לאום יהודי, אפילו להנפת דגל הלאום ביום העצמאות? אצלי בבניין, לבושתי, היו כמה דיירים שסירבו לשים דגל על קיר הבניין בטענה כי הרוח המנופפת את הדגל מפרה את שלוותם! כן! עובדה, לא המצאה תקשורתית!

תאריך:  27/04/2015   |   עודכן:  27/04/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם "הנישאים מעם" משתייכים לעם היהודי?
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
מדינה דו לאומית
אהרון שחר  |  27/04/15 15:54
2
ניתוח מצויין של הבעיה
רבקה שפק ליסק  |  27/04/15 18:16
 
- לא עדתי אלא אנטי- ציוני
רבקה שפק ליסק  |  27/04/15 19:06
 
- עדתי ועוד איך! ולא שמאל קיצוני
אהוד פרלסמן  |  28/04/15 01:25
3
טרוצקי היה יהודי. יש ביננו
סניל  |  27/04/15 21:01
4
הסמולנים כמו החרדים המשתמטים
שולם  |  27/04/15 22:04
 
- נכון, אבל למה הם מתעקשים
סניל  |  28/04/15 07:07
5
ביבי סיכם את הבעיה במשפט
אזרח רגיל  |  28/04/15 21:45
6
"הנישאים מעם"
יהודה וינר  |  29/04/15 00:49
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יעקב שטרכר
בשוק אידיאלי לא צריך להיות מס עקיף בכלל כי לא ניתן לנבא אם הוא יהיה על המצרך או על הנצרך. אם ביטול המע"מ ילווה בחקיקה שתמנע זליגת הביטול למוצרים אחרים או אז יימנע העיוות שכה חוששים ממנו
ציפורה חלפון
קיים פער גדול בין מדינת תל אביב שמשתקפת בתקשורת, לבין מדינת פריפריה שנגלית במציאות    התקשורת עוסקת בביקורת לא מאוזנת ובכך היא משרתת את הציבור    עם זאת התקשורת יוצרת אווירה לא הוגנת של דכדוך ושל חידלון ובכך היא רחוקה מהמציאות    החיים בבאר שבע טובים
אבנר גולוב
במקום לחסום את כל הדרכים לפצצה אירנית, ההסכם ישמש למעשה צעד ראשון באסטרטגיה רחבה יותר וארוכת שנים, שמטרתה תהיה להרתיע את אירן מהפרת ההסכם באמצעות יכולות לזהות ולעצור הפרה אירנית. לכן, יש לראות בפרסום ההבנות שגובשו ובהודעה על המשך המו"מ הזדמנות לשנות את הדינאמיקה במו"מ עצמו ולשפר את העמדה האמריקנית מול אירן
רבקה שפק ליסק
מאמר שני בסדרה על מה באמת קרה במלחמת העצמאות: המלחמה על התחבורה לירושלים בקטע בית דג'ן רמלה ולדרום
מרדכי צבי
מה עושה איש "אקדמיה" עם תואר שלישי שאומר כדברי דור הפלגה בתקופה שאחרי המבול, "הבה נעשה לנו שם פן נפוץ על פני כל הארץ" ורוצה תשומת לב על-מנת שיצא ריחו למרחוק?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il