X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בניגוד למפלגת העבודה, למפלגתו של לפיד אין את הפריבילגיה "לשתוק" בתור חברה באופוזיציה כידוע, למפלגות המרכז קשה לשמור על כוחן לאחר כמה מערכות בחירות
▪  ▪  ▪
לפיד. בבעיה [צילום: גילי יערי/פלאש 90]

אם הייתם שומעים את ח"כ יאיר לפיד בשבועיים האחרונים, הייתם שמים לב מיד שהוא התרגל לספסלי האופוזיציה במהירות יוצאת דופן. הוא לא רק נותן הצהרות נגד ממשלת נתניהו המתגבשת, אלא גם משתתף בהפגנות, ואף מאיים לפנות לבג"ץ. את הקו הזה אמור היה להוביל ראש האופוזיציה, יצחק הרצוג, שכידוע הוא גם מנהיג הסיעה הגדולה באופוזיציה. מאז הבחירות, נראה כי הרצוג, למרות הכול, עדיין מחכה לטלפון מנתניהו. הראשון הבהיר, יש לציין שבצורה קצת מתחמקת, שהוא לא מעוניין לשבת בממשלה הנוכחית. אבל, עדיין לא נשמעה ממנו פסילה חד-משמעית בנוגע לישיבה בממשלה מכל סוג שהיא בראשות נתניהו. אם הרצוג היה באמת שולל כל אפשרות של ישיבה עם נתניהו בממשלה, הוא היה מנהיג את האופוזיציה בקו הרבה יותר לוחמני יחד עם לפיד.
לא במקרה הרצוג מחכה. אם הממשלה תהיה מגובשת מספיק ותצליח להעביר חוקים באופן תדיר, הרצוג עשוי להצטרף אליה. אם הממשלה הבאה תחווה משברים לעיתים תכופות, סביר להניח שלפתע הרצוג ילך על קו תקיף נגד הממשלה. הרי השנייה תהיה בסך הכול ממשלת מעבר לפני הבחירות. אם כבר עוסקים בספסלי האופוזיציה, אי-אפשר לשכוח את ליברמן, שהצטרף אליה ממש לא מזמן.
קו לוחמני
המצב של ליברמן דומה לזה של הרצוג. עדיין יש סיכוי שליברמן ייכנס לממשלה. לפני הדיווחים האחרונים בתקשורת, מפלגת הליכוד הציעה לליברמן את תיק הביטחון אך השני סירב. אני בטוח שבמקרה הצורך הליכוד יוכל להוציא מהשרוול עוד כמה הצעות, שלאחת מהן ליברמן יתקשה לסרב.
בניגוד לשניהם, ברור לכולם שללפיד אין את האפשרות להיכנס לממשלת נתניהו הנוכחית. הסיבה הראשונה לכך היא הבעיה עם הסיעות החרדיות והשנייה היא היחסים האישיים בינו לבין נתניהו. להזכירכם, השני פיטר את שר האוצר דאז, לפיד, מהממשלה בטענה לניסיון "פוטש" בשלטון. בנוסף לכך, יש לציין את חילוקי הדעות, בלשון המעטה, שהיו להם בתחום הכלכלי, זוכרים את רפורמת מע"מ 0 בדיור?
חוץ מזה, בניגוד למפלגת העבודה, למפלגתו של לפיד אין את הפריבילגיה "לשתוק" בתור חברה באופוזיציה. כידוע, למפלגות המרכז קשה לשמור על כוחן לאחר כמה מערכות בחירות. לכן, לפיד מתחיל למצב את עצמו כאלטרנטיבה גם למפלגת "העבודה" וגם למפלגת "כולנו". לפיד חייב להציג קו לוחמני לאורך כל הקדנציה כדי שבוחריו לא יברחו לו בין האצבעות. למרות הכול, לפיד צריך להודות לנתניהו. ככל שהשני מתקן ומשנה מחדש חוקים, כך הוא מבליט לציבור את ההישגים של הראשון.

תאריך:  11/05/2015   |   עודכן:  11/05/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לפיד - ראש האופוזיציה הבא?
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
זבל מזוקק
אהרון שחר  |  11/05/15 11:18
2
ביבי המלך
דריוס  |  11/05/15 11:50
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
דביר מור
איך קואליציית 61 אמורה לתפקד ולשרת את אזרחי ישראל? והאם זוהי הזדמנות לאופוזיציה למצוא סיכוי טוב יותר להפיל את הממשלה הרביעית של נתניהו ולייצר אלטרנטיבה ברורה?
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - בריונים, שקרנים, רוצים לחזור, קיצור תולדות השירות הציבורי ועוכר ישראל
יורי מור
מילים עבריות אומצו על-ידי הרוסית עוד בימי קדם טרם לידתו של אליעזר בן יהודה, מחייה העברית, לפני שהעברית הפכה לשפתה המדוברת של ארץ ישראל. הרוסית שמרה על אותן המילים, הכניסה אותן למילונים שלה, השתמשה ומשתמשת בהן ביום-יום
יורם הר-לב
נדמה לעתים שאין הם מבינים את תפקיד האופוזיציה במשטר דמוקרטי. הם מתנגדים אוטומטית לכל פעולה של הממשלה גם אם זו תואמת את השקפת עולמם. מחשבה כזו עברה בראשי כאשר שמעתי אותך מתנגדת בתוקף לאישור מכירת גז ודורשת להשאיר את כל עתודות הגז לשימוש מקומי
חניאל פרבר
מצוות העומר מבטאת את האמונה שהקב"ה דואג לנו למזוננו, ועל - כן אנו מקריבים אליו את ראשית הקציר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il