X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השיח הוא על החיים, על המשפחה, על החינוך, על הביטחון, על הבריאות, על העתיד, על החומר ועל הרוח, על החובות ועל התקוות, על דברים רציניים מאין כמותם
▪  ▪  ▪
הצניעו קצת [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

לו בעצתי שמעו, היו נבחרי הציבור נזהרים מנוכחות יתר בתקשורת לכל מפגניה. רבים מדי מתוכם יוצרים תחושה של השתדלות כמעט כפייתית לזכות באזכור בעיתון, בטלוויזיה, ברדיו, בעיתונות המקוונת, ואם באלה לא די להם הם מפרסמים דעותיהם לעייפה, ומצייצים את הגיגיהם בחמדה ברשתות החברתיות עד שאין מהם כמעט רגע פנוי במרחב הציבורי. בקיאותם בכללי הטורים הגאומטריים מרשימה. כל נוכחות מכפילה את עצמה, כל גירוי יוצר תגובה וכל תגובה מגרה את בלוטות הנוכחויידה סביב להתייחס, להסכים, לשלול, לחייב, לברך, לנדות, לקבל, להסתייג, ליצור אירוע, לעיתים אפילו מגה-אירוע, סביב להגיג שנפלט במקרה מתוכנן היטב והגיבור או הגבורה לשעה במהומה הנולדת והדועכת כמעט בהדי הדדי, הוא נבחר, או היא נבחרת הציבור ששמו או שמה מהדהד לטוב או למוטב עד שכוכב אחר נופל משמים ונוכחותו הזוהרת מעלימה את הנוכחות שקדמה לה.
לא כדאי
לא רק שנבחרי ציבור משאירים חותם במה שהם עושים ולאו-דווקא במה שהם אומרים, לא רק שנבחרי ציבור נבחנים על-פי שקדנותם הצנועה הרבה יותר מאשר על-פי הבלחתם האפסי-עודית הנוצצת, אלא שמרוב חשש כי אם לא יקפידו לזהור יום יום הם עלולים להיעלם מתודעת הציבור שיפסח עליהם ביום פקודה - הבוהק העודף חושף את חיוורונם והם עלולים לעודד את הציבור להמיר אותם מדעת בצומת הקלפי הקרובה תמיד יותר משנדמה בנוכח מסקרן אחר.
אבל זאת רק אזהרה הנוגעת לאיש הציבור. יש גם אחרת. אזהרה הנוגעת לציבור עצמו. השיח בינו לבין נבחריו הוא חשוב מאין כמוהו. השיח הוא על החיים, על המשפחה, על החינוך, על הביטחון, על הבריאות על העתיד, על החומר ועל הרוח, על החובות ועל התקוות, על דברים רציניים מאין כמותם. זה שיח שיש בו צורך לתובנות, לשיכוך חרדות, לעיבוי אמונה במדינה ובמוסדותיה, לשיקול דעת, לחוכמה. הרדיפה הכפייתית אחר הפרסום, הצמא לנוכחות תקשורתית ויהי מה בכל אתר ובכל זמן, מרדד את האישיות גם שלא בצדק, ומייאש את הציבור מהאמן כי יש לו פרטנר מבוסס דעת לקיום השיח בלעדיו אין לשפה שום תכלית לבד מהצהרה על עצם קיומה.
ועל כן, ללא קשר עם צבעי הדגלים המונפים, ללא זיקה לדעות החוסות בצל ההצהרתיות נטולת הסכר של כל כך הרבה נבחרים, ללא מחלוקת על מה שהם מאמינים בו וללא בחינה של השקפות מטרידות או מעודדות, אנא מכם, נבחרי הציבור שכבודכם אינו מחול מעצם העובדה שנבחרתם, היו עם עצמכם יותר, היו מכונסים יותר, היו זהירים יותר באקלים של הארץ שקראה אתכם מאחורי הצאן לדאוג לגורלה. היא לא ארץ קלה. היא ארץ שצריכים לדבר אליה, לשמוע אותה, לשוחח, לשאול, להציע, מתוך הסדנאות בהם שוקדים על טובתה. אכן, מקוצר רוח ומעבודה קשה מבקשת הארץ הזאת גם קצת אוויר קליל לנשימה, קצת שחרור מן הלחץ של מציאות שאינה מרפה, והיא נהנית, אפשר להבין, מהתרכלויות צבעוניות, מקרבה לידוענים ששמם הולך לפני מעשיהם, מפמילייריות המאפשרת לה להתהלך כאילו עם גדולי האומה בנעלי קפקפים ובטי שרטים, אבל אנא מכם, לטובתכם, לטובת הכלל, הצניעו קצת. צמצמו. העניקו מנוכחותכם במשורה. היא כנראה תהייה מעניינת פי כמה. ורלוונטית. נקווה. אנא.

תאריך:  15/06/2015   |   עודכן:  16/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ליאור רזניק
איך אתם יכולים להתלונן על סתימת פיות ובאותה נשימה לנסות ולסתום לאורטל את הפה וזאת רק בגלל שהיא מציגה גישה השונה משלכם? איך אתם מסוגלים לסתום לה את הפה כאשר היא מדברת מנימי נשמתה?
רועי אורן
כחלק מהשינוי בחשיבה שצריך לעבור משרד החינוך יש לצמצם את מספר הכיתות לכך שהמורה תוכל להגיע לכל תלמיד ותלמיד ולחזק אותו
רבקה שפק ליסק
ישראל בנתה גדר בינה לבין הרשות הפלשתינית כדי למנוע חדירת טרוריסטים ומתאבדים שהתפוצצו ברחבי ישראל ורצחו נשים, גברים וילדים חפים מפשע. ישראל זכאית להגן על אזרחיה מפני טרור כמו כל מדינה אחרת. אפשר להתווכח על תוואי הגדר, אבל לא על הגדר עצמה
עמי דור-און
עד לאלו כיוונים אבסורדים מתקדמת התעוררות הערבים להביע את מצוקותיהם בתחום האמנותי וכיצד השמאל בישראל יכול לעזור להם
איתן קלינסקי
הצטערתי, שהיא ירדה מהבמה ולא עמדו לה הכוחות לסיים את דבריה, כי היו בקהל מעטים שקטעו את דבריה. הפסדנו כולנו דיאלוג חשוב בכנס האומנים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il