X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
כ-20 יום לאחר הבחירות לכנסת ה-20 בישרו יו"ר ועדת הבחירות המרכזית ונשיא המדינה על כוונתם להקים ועדה ציבורית משותפת, בראשות נשיאת בית המשפט העליון בדימוס דורית ביניש לעניין חוק הבחירות דרכי התעמולה. אז היכן הוועדה הזו?
▪  ▪  ▪
ועדת הבחירות המרכזית לכנסת ה-20 [צילום: פלאש 90]

חלפו כבר כ-10 שבועות מאז הכריזו כבוד נשיא המדינה וכבוד יו"ר ועדת הבחירות לכנסת ה 20 על הקמת ועדה ציבורית לעניין חוק הבחירות דרכי תעמולה בראשות השופטת ביניש - וכלום, שקט, לא ועדה ולא ציבורית.
חיפשתי פרטים באתר האינטרנט של בית הנשיא, חיפשתי באתר האינטרנט של ועדת הבחירות המרכזית, ניאמה אין.
מלכתחילה כל הסיפור הזה נראה תמוה כי מה לנשיא המדינה ולבחירות?, בחירות הן הדבר האחרון בו אמור הנשיא לעסוק, אלא על-פי האמור באופן דווקני בחוק, ואולי הדממה הזו היא אינדיקציה המובהקת לכך שדינה של כזו ועדה להיכשל או לא להתכנס כלל, אבל רבבק חובה לתקן כאן כמה דברים ואם הנשיא איננו הפלטפורמה הנכונה חובה להעמיד פלטפורמה אחרת.
ומה חייבים לשנות?
ביטול מדגמי טלוויזיה בהיותם בסיס להדלפות והשפעה על תוצאות הבחירות
אנו חייבים לעקור את המדגמים האלה מן השורש, ראינו שהמדגמים מודלפים לפני שנסגרות קלפיות ראינו שההדלפות משמשות למניפולציות של בעלי עניין על-מנת להשפיע באורח לא הוגן על תוצאות הבחירות, ולכן יש לחתוך את כל הסיפור הזה, לבסס את המדגמים על קלפיות אמת דיגיטליות, ולהטיל את האחריות על קביעת המדגם ומניין קולות מדגם, על ועדת הבחירות המרכזית – וכל זה אף יהיה פיילוט לבחירות דיגיטליות כלליות אשר תמומשנה בבחירות שלאחר מכן.
תעמולה נגד ללא זיקה מובהקת – הון קונה שלטון
סכומי ענק בלתי מבוקרים הושקעו בבחירות האלה על-מנת להפיל את בנימין נתנייה והליכוד, הסכומים האלה לא נחשבים כלל למניין הכספים שהוציאו מפלגות השמאל כי בעדר זיקה מובהקת לא ניתן לחייב את המפלגות על-פי החוק הקיים. מאוד מעניין שעם שובו של הרצוג לקדמת הבימה, צצו לנו שוב שיטות של עקיפת החוק, כפי שהיה לפני שנים רבות עם עמותות ברק/הרצוג (הרצוג שתק אז בחקירתו).
ומדוע יש מגבלות על סכומים? המגבלות נוצרו על-מנת שההון לא יקבע את השלטון, ומה קורה כאשר נמצאת לקונה ענקית בחוק? ומה קורה עם החוק נמוג ונעלם באמצעות טריק מאוד מאוד פשוט? ההון קונה את השלטון.
מתן סמכות של ועדת הבחירות המרכזית לפעול ללא תלונות
ההפרה הבוטה ביותר של איסור תעמולת בחירות בטלוויזיה הייתה כמובן השידור הישיר של עצרת השמאל במספר ערוצים, אין כל ספק שמחובתה המוסרית של ועדת הבחירות המרכזית הייתה למנוע מכל וכל הפרה כל כך גסה וכל כך המונית ופומבית של החוק, אבל איש לא התלונן, והיא לא טיפלה. השוטר אזולאי. חובה עלינו לשנות את החוק באופן שיחייב את ועדת הבחירות המרכזית לטפל נחרצת בהפרות החוק, ייתכן שלשם כך יש להקציב לה פקחים – וודאי שאל לה לוועדת הבחירות המרכזית להטיל הוצאות על אזרחים מתלוננים, כי כך לא רק שהוועדה עצמה איננה פועלת היא גם מביאה במדיניותה המקוממת של ענישת מתלוננים - לצינון כל תלונה אחרת על-ידי הציבור, ולהרגשת ניכור בין הציבור ומערכות השלטון.
הגבלת תעמולה על גופים שאינם מפלגות
בבחירות יש מתחרים, המתחרים הם מפלגות, ולכן תעמולה על-ידי גופים חוץ מפלגתיים היא נושא שצריך מאוד להזהר ממנו פן מדובר התעמולה מפלגתית המסווה את עצמה לתעמולה על-ידי גורמים חסרי זיקה פוליטית לכאורה.
ולכן עלינו ללכת בדרך שהלכו לפנינו דמוקרטיות אחרות למשל אנגליה, ולהגביל אולי אף משמעותית, תעמולת בחירות על-ידי גופים חוץ מפלגתיים, ובכל מקרה להעמיס את תקציביהן על המפלגות הנהנות לכאורה מהתעמולה הזו.
תעמולה באינטרנט
בגלל המורכבות, רצוי לפשט, יש לאפשר תעמולת בחירות באינטרנט אך ורק מאתרי המפלגות או קישורים חיצוניים לאתרי המפלגות, את ההנחיה הזו יש לאכוף על אתרי האינטרנט הגדולים באמצעות סנקציות הכוללות קנסות גדולים והחשכה.
אחוז החסימה
עלינו להשיב את אחוז החסימה לערכו הקודם, אחוז החסימה לא הביא לנו לא משילות ולא נעליים, הוא לא נועד להביא לנו לא משילות ולא נעליים, אותם גורמים שהביאו לשינוי (וקרא להם "ש סיכוי") הזה פעלו בבחירות האחרונות נחרצות להקמת ממשלת שמאל, אשר כל בר דעת מבין שיכולת הקמה של כזו ממשלה מחייב תמיכה של קול ערבי מסיבי מבפנים או לפחות מבחוץ, קול שאפשר להבטיח אותו רק אם הוא רץ ברשימה מאוחדת.
אנו רואים לכן שיש מקום לשינוים מרחיקי לכת בחוקי בחירות, ולאו-דווקא בחוק הבחירות דרכי תעמולה, האם הוועדה הציבורית המבוששת לבוא של נשיא המדינה, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית ונשיאת בית המשפט העליון בדימוס היא הפתרון? מסופקני.

תאריך:  28/06/2015   |   עודכן:  28/06/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ג'ובראן, ריבלין, ביניש והוועדה הציבורית
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
בשלב זה שוקלים להקים
אהרון שחר  |  28/06/15 13:11
2
כמעט כרגיל, אני מסכים כמעט לכל
אהוד פרלסמן  |  30/06/15 01:06
 
- ערוץ 20 שידר מעצרת הימין
ה.א  |  30/06/15 07:43
 
- ומה עם הערוצים האחרים?
אהוד פרלסמן  |  30/06/15 23:54
 
- לא שודר, העתירה הוגשה
ה.א  |  1/07/15 09:16
 
- תודה רבה. אין כמוך!
אהוד פרלסמן  |  3/07/15 01:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורי שרגיל
אריק היה חייל ולא על נהר הוולגה אלא בארץ ישראל    הוא נרצח משום שבעיני האב אנחנו הכובשים בארצנו. לא בגלל שהיה יהודי, חס וחלל
מאיר חוטקובסקי
"רעידת אדמה", רפובליקת בננות", "סיציליה הגיעה לכאן", "פשיעה מאורגנת" - אלו חלק מההתבטאויות שנשמעו לאחרונה בעקבות חשיפת מעורבותה לכאורה של רות דוד פרקליטת מחוז תל אביב לשעבר, בפרשת עו"ד רונאל פישר. ד"ר חיים שיין, מי שהיה מחנכו של עו"ד פישר, מדבר על שחיתויות, על מערכת אכיפת החוק, על פוליטיקה ועוד    פרופיל
ראובן לייב
האקדמיה ללשון העברית נותנת יד חופשית לשיבושים ועיוותים ואינה פוסלת על הסף את הפיכת היוצרות, כאשר זכר, משום מה, מחליף ברשותה את מינו לנקבה
רו"ח ג'קי מצא
כאשר הממשלה מחפשת מהיכן לממן את הוזלת הדיור, היא עלולה להתפתות ולפגוע בהטבות לחיסכון הפנסיוני. אלא שבפועל יש להגדיל הטבות אלו, כדי למנוע ממאות אלפי ישראלים להפוך לנזקקים
עמי דור-און
יש לגבש פעולה אופרטיבית חדשה של ישראל בשאלה איך נכון לטפל במשטים מנקודת הראות התקשורתית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il