X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ישיבות מתייצבות בבקו"ם. בכירי ירושלים. תיירים בסביבה ולגייר את רות
▪  ▪  ▪
[צילום: פלאש 90]

תרגיל גיוס

ותיקי לשכת הגיוס בתל השומר שפשפו השבוע עיניים: בזה אחר זה הגיעו אברכי הישיבות של גור, ויז'ניץ וסלונים לבסיס תל השומר, להתייצבות הראשונה שכל צעיר ישראלי מוזמן אליה כבר בגיל 16. והכל דפק כמו שעון שוויצרי: ביום שני בשעה 11 הגיעו ראשונים אברכי גור וויז'ניץ, ובשעה 13 התייצבו בעקבותיהם תלמידי בית אברהם של חסידות סלונים. 3 ימים מאוחר יותר, ביום חמישי האחרון, שוב זרמו ללשכה אברכים מחצר גור, כי יום שני לא הספיק לכולם. ימות המשיח.
לא. זה לא נס חנוכה ואיש עוד לא התגייס. זו רק תקנה שהקדנציה הקודמת חוקקה, לפיה יופחת תקציב התמיכה הניתן למוסדות שתלמידיהם לא מתייצבים בלשכה. זה, וסדרת מעצרים שנעשו כלפי מי שלא התייצבו, מהלך שהסעיר את החברה החרדית וגרר הפגנות ומהומות, אבל השפיע, עשו את שלהם. פתאום החברה מקבלים זימון ומתייצבים. אומנם עושים זאת בתיאום וליום שבו נשים לא מגויסות ולא מסתובבות בלשכה, עושים זאת במצוות ראש הישיבה (או נכון יותר הגזבר...) ואמנם זה לא גיוס אלא רק רישום, אבל מתייצבים.
מה שמוכיח שאם המדינה רוצה, היא יכולה. ומה שאומר גם שעוד מעט הקואליציה הנוכחית תרוץ ותבטל את התקנות הללו, וכל הישיבות החרדיות תקבלנה את מלוא התקציבים גם בלי שתלמידיהן יתייצבו. סימכו על ביבי ועל גפני וליצמן, שזה האחרון משום מה, אולי כי הוא רק סגן שר שזמנו בידיו ולא שר בריאות עסוק, היה שם בלשכה, יחד עם האברכים, כדי להשגיח שאיש לא יגויס פתאום וחלילה. ואכן כצפוי איש לא גויס, כל התלמידים חזרו והגיעו בשלום לישיבותיהם, וגם התקציב.

מינויים ירושלמים

יועצה המשפטי לשעבר של עיריית ירושלים פנה בתלונה למבקר המדינה על מינוי והכנסת פעילי סיעת ראש העיר שלו, ניר ברקת, לתפקידים בכירים בעירייה. לדברי המתלונן זה נעשה באמצעות מכרזים מבושלים ותפורים מראש. כשיועץ משפטי של עירייה טוען שמכרזיה תפורים מראש, הוא בטח יודע גם איך עושים זאת. לתלונתו הוא צירף רשימת שמות של פעלי מטה הבחירות של ראש העיר שזכו עכשיו למינויים בכירים, חלקם בתפקידים שלא היו קיימים קודם, והרשימה מרשימה, ותומכת בהחלט בתלונתו.
מהעירייה הגיבו שראש העיר העסיק במטה שלו אנשים מוכשרים ולכן אין פלא שעכשיו הם זוכים בכל במשרות הבכירות בעירייה. תשובה מצויינת. עובדה - מאחר שהם הצליחו לנצח בבחירות אז הם בעלי הכישורים הנדרשים. בדיוק כמו חברי מרכז הליכוד ופעילי ש"ס. הם כולם היו במטות בחירות שניצחו, אז עכשיו יש לתת להם משרות ציבוריות. לפחות בעיריית ירושלים ככה זה עובד.
אל תדאגו. מבקר המדינה לא יעשה עם זה כלום. בהתחשב בעובדה ששני ראשי העיר הקודמים של ירושלים וגם מהנדס העיר הורשעו זה עתה בשוחד ונידונו לכלא (ושני ראשי עיר, ברציפות, שלוקחים שוחד, תודו שאפילו בעיר שלכם אין ועוד לא היה. לכן אנו בירת המדינה...), ולנוכח המתחולל בעיר והמתרחש בפרוזדורי העירייה, סתם מכרזים תפורים בירושלים זה בגדר זוטי דברים וחוסר עניין לציבור. בכלל, בירושלים שום ריח כבר לא מפריע לתושבים: לא ריח הצחנה הפוליטית ולא ריח האשפה שלא מפונה. כולם התרגלו. אז מה אם הרחובות מלוכלכלים ואם הגורמים האיכותיים האחרונים שלה נוטשים ובורחים ממנה? מקסימום נוסיף עוד משרה עירונית של ממונה למאבק בנטישה. ונפרסם מכרז, כמובן.

תיירות בארץ הקודש

יוון הלכה למשאל-עם. להישאר באירופה או לא זה קריטי, אבל זה לא אמור היה להשפיע על תכול הים זרוע החופים או על השמש והתיירים, אבל זה השפיע. בשבועיים שקדמו למשאל, ועם התגברות הוויכוח הציבורי ביוון, החל גל ביטולי הזמנות וכשליש מהתיירות ליוון נעלמה. 50,000 ביטולי הזמנות ליום.
לנו אין בעיות כאלה. לא 50,000 ביטולים ליום וגם לא 5,000 . כי אין לנו הזמנות. התיירות לישראל שוכבת על הרצפה, כמו שהיא רובצת שם כבר שנים. 2.5 או 3 מיליון תיירים לשנה לארץ הקודש הכי מפורסמת ומבוקשת בעולם, ועוד עם מזג אוויר שמאפשר כאן תיירות כל השנה, זו בדיחה. זו לא תייירות. וסליחה בפני כבוד כל שרי התיירות בעשור האחרון, כולל זה האחרון, עוזי לנדאו, שספק אם התעניין בכלל בתיירות, וקודמו סטס מיסז'ניקוב, שספק אם הוא כרגע במסע שתיה או בחקירה משפטית. זה לא שזה פסול להיות שר תיירות ששותה, בעיקר שיש לו סיבה לנוכח המספרים הנמוכים והעלובים. יוון שיש לה 11 מיליון תושבים, על כל ביורוקרטיה המפגרת שלה וחוסר היעילות, למרות קיומה של שפה שאיש מלבדם לא מבין, למרות חוסר התחכום ומסורת הבטלנות שלהם, הגיעה כבר ל-20 מיליון תיירים בשנה וזה גם עכשיו וגם למרות המשבר והמשאל והתמוטטות המערכות. אנחנו בישראל, עם 8 מיליון תושבים, עם הרים, מדבר וחופים. עם היסטוריה מרתקת וארכיאולוגיה עשירה, עם מדע מתקדם וטכנולוגיה מבוקשת, ארץ חדשה ומסקרנת עם תוספת מותגים דתיים עולמיים - מהיכל המקדש ופרסת סוס מוחמד, ועד קבר הנוצרי בן האלוהים ואתרי הברית הישנה והחדשה, אנו לא מצליחים להגיע ל-20% ממה שעושים היוונים.
אבל זה אולי בגלל שכן הצלחנו לעבור את היוונים ולהגיע ל-200% ואפילו 300% יותר במחירים שאנו גובים מתיירים עבור חדר במלון, עבור ארוחה במסעדה ועבור הדרכה באתרים. ואח"כ אנו לא מבינים למה אין לנו תיירות.

לשכות הקודש חוזרות

הממשלה ביטלה את רפורמת הגיור. בקדנציה הקודמת החליטה הממשלה לפתוח מסלולי גיור מהירים ומקילים יותר למתבקשים להתגייר. הם נדרשים לעשרות אלפי עולים וצאצאי עולים ממדינות חבר העמים, לאלפי בני זוג של ישראלים, ולעוד כמה אלפי גויים שבאו לחיות עימנו ולקשור עימנו גורלם. רק ש"עמך עמי ואלוהיך אלוהי" קיים רק בתנ"ך, היכן שעוד לא היו משרות של רבנים או מנגנון מועצה דתית שיעצרו זאת. בישראל של היום רות הייתה נשארת מואבייה.
גם משרד הדתות המיותר, שחוסל ונסגר כבר בעבר, שוב חי נושם בועט ובולע תקציבים. יש מוסדות שהם כמו יבלית, שאי-אפשר לעקור אותה: משרד דתות, רבנות, מועצה דתית.
הלקח הוא פוליטי וזו הכרעה פוליטית. בסופו של יום הבחירות מכריעות. ולא רק בשאלה אם בעתיד תחיינה כאן שתי מדינות שכנות שתחיינה בשלום, או שנמשיך לריב עם חצי עולם ושני שלישים מתושביו. הבחירות מכריעות גם בשאלה אם מושגים פרימיטיביים מתחילת ימי הביניים ינחו כאן את חיינו. וזו האפשרות: כהתחלה יש לנו כאן כחצי מיליון ישראלים שהרבנות אינה מכירה בהם. כל שנותר זה לצרף אליהם בהצבעה 3 מיליון ישראלים שלא מכירים ברבנות ובשטויותיה, ובכך תוכרע הפרשה. רק זכרו זאת בבחירות הבאות. גם על זה הולכים לבחירות.

תאריך:  09/07/2015   |   עודכן:  19/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
התכוונת: 2 ראשי ערים שנתפסו...
michael123  |  10/07/15 11:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רבקה שפק ליסק
האידיאולוג של שלילת תרבות המערב הוא סייד קוטב, מייסד תנועת קנאי האיסלאם במצרים. הוא חי מספר שנים בארה"ב ואת דעתו על ארה"ב ותרבותה הוא פירסם בספר בשם "מכתבים מאמריקה" המותח ביקורת חריפה על ארה"ב. קוטב הגדיר את התרבות האמריקנית כנסיגה לשלב הפרימיטיבי של התפתחות האדם
ציפי לידר
פסק הזמן הארוך מהחגים הוא זמן לעריכת חשבון נפש    חגים עממיים? לא על האוכל בלבד - עשֵה ולא תעשה בחגים, ועל הסמלים הקולינריים שביניהם    כיפורים כפורים    על החרות והמדיטציה היהודית    השילוש הקדוש בחג הביכורים    על משמעות החגים
אליקים העצני
התעמולה הערבית נושאת את כל סימני ההיכר של הנאציזם - זה צילום-מצב. האיסלאם רואה כמצוות אללה את השלטון על כל העולם ואת עמידת 'אומת המאמינים' מעל לכל האומות. מה ההבדל בין זה לבין "דויטשלנד, דויטשלנד איבר אללס" - במובן שהנאצים נתנו למלים האלה - שהגרמנים הם מעל לכל אומה בעולם, הם הגזע העליון?
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - גם מהמותן - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - שבח, יגדל, תסבוכת ובושה
עמי דור-און
מה יכולה מדינת ישראל לעשות אם יתברר לה שבמהלך המשא-ומתן עם המעצמות, אירן בעצם כבר פיתחה ארסנל של נשק גרעיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il