X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
ראש ממשלת יוון הקומוניסט, יצא במשאל העם נגד הכפייה של בעלי ההון (הגרמנים) שניסו להפעיל לחץ על יוון – אבל בסופו של דבר נאלץ להודות שאין ברירה אחרת להציל את יוון מאסון כלכלי וקטסטרופה נוראיים
▪  ▪  ▪
ראש ממשלת יוון, אלכסיס ציפראס. בעלי ההון מחליטים [צילום: Thanassis Stavrakis/AP]

הון ושלטון! לי זה נראה קצת מוזר הביטוי הזה. הרי מי שלא רוצה הון ושלטון צריך להיות קומוניסט – וזאת אף אחד מאתנו לא רוצה. הון ושלטון הוא ביטוי שרוצה לומר שיש קונספירציה מגבוה כנגד האזרח – העשירים מתעשרים על חשבונו.
אבל ההפך הוא הנכון – בעל ההון הוא הגורם בחברה הקפיטליסטית להמוני העם ליהנות מחיים טובים יותר - כל ההמצאות והמהפכות התעשייתיות קרו בגלל ההון הזה, שהביא דברים כמו מכוניות וטלפונים סלולריים. יתרה מזאת, אנשי הון רבים, ביניהם העשיר ביותר, ביל גייטס, הם התורמים הגדולים ביותר בעולם למען הכלל. בתי חולים שמצילים חיים, בתי תמחוי ואוניברסיטאות ומוסדות רבים לרווחת כולם, הוקמו בתרומות של בעלי הון.
ההון הוא שגרם לתעשיית המזון להתפתח ככה שמוצרי המזון הפכו זמינים לכולם. בלי ההון הזה המצב היה נשאר כמו פעם: המוני רעבים בכל מקום. האמת היא שהמצב היה גרוע אפילו הרבה יותר, מפני שהתחזיות בזמנו דיברו על רעב כמכה עולמית עתידית. זה שהאדם הפשוט נהנה מהמצאות שפעם נראו דמיוניות, כמו טלוויזיה, טלפון סלולרי – אלו דברים שאיש מפשוטי העם לא העלה בדעתו – רק באמצעות בעלי הון שגייסו סכומי עתק זה הפך לאפשרי. הנחיתה על הירח עצמה – התרחשה הודות לזה שקנדי רתם את בעלי ההון, באמצעות מפעל נאס"א, להשקעות אדירות!
גם מי שטוען שהון ושלטון זה בעצם מנהיגים מושחתים, חייב להודות שבשלטון הקומוניסטי שבו אין הון ושלטון (לכאורה) המנהיגים הם מושחתים הרבה יותר.
הון ושלטון הוא, לפי דעתי, ביטוי רגשי רב עוצמה, הבא להצביע על האמונה הרווחת האנושית, של האדם, שיש איזו קונספירציה מגבוה נגדו. ראש ממשלת יוון הקומוניסט, יצא במשאל העם נגד הכפייה של בעלי ההון (הגרמנים) שניסו להפעיל לחץ על יוון – אבל בסופו של דבר נאלץ להודות שאין ברירה אחרת להציל את יוון מאסון כלכלי וקטסטרופה נוראיים! תיאוריות הקונספירציה בעולמנו הן רבות מספור, ומתפשטות ברשתות החברתיות כל הזמן. תיאוריות כאלו מופצות באמצעי התקשורת שלנו והן דת ההמונים החדשה.
ההיסטוריה מוכיחה שכאשר העמידו בראש העם מנהיג מפשוטי העם, ואפילו מדלת העם, הלה הפך להיות אכזר ומושחת, ממש כמו הפתגם: כל ממזר מלך. וגם בתנ"ך כתוב: "עבד כי ימלוך"... זה לא אומר שלא קמו ולא יקומו מנהיגים דגולים מדלת העם, אבל אלה יהיו אנשים שלא יאמצו את הפתגם "הון ושלטון". נהפוך הוא: יהיו אלה אנשים שיאמינו בהזדמנויות שוות, באפשרות לעשות שינוי. שהרי השינוי בא מתוך היחיד, כמו שהפתגם אומר: "במקום שאין אנשים היה אתה אדם". כלומר בסופו של דבר הכול תלוי ביחיד, באינדיבידואליזם ולא בחברה הקומוניסטית ודיכוי רצון הפרט למען החברה.
הדרמות והמציאות בחיינו הציבוריים
פתאום יום בהיר אחד תפסתי את הראש והבנתי, כמה אנחנו טיפשים בארץ הזאת. כמה האזרחים פה מתפתים שוב ושוב לדרמות התקשורת, דוגמת מירי רגב, שאין מאחוריהם כלום – כי בעצם רוב תושבי המדינה באמת לא מעוניינים לעודד ולתמוך בגופים שפועלים נגד המדינה. ובכל זאת, התקשורת מצליחה לעשות דרמה ענקית משום דבר! היא כל הזמן מצטטת מה פוליטיקאי זה או אחר אמר, אבל מתעלמת ממעשים שהוא עשה, לא עוקבת אחרי פתירת בעיות רציניות שהיא בעצמה מעלה – אלא רק מפריחה כל הזמן דרמות לאוויר...
פתאום גם הבנתי שמה שבאמת קובע, בסופו של דבר, זה הממון שמשקיעים בכל הדברים שאנו רוצים לשנות, ולא הדיבורים וההצהרות. כן – בסופו של דבר רק הכסף מדבר – כל השאר דיבורים לריק חסרי תכלית! גם מי שצועק כל הזמן: "הון ושלטון!" בעצם לא עושה כלום. מעשים דורשים גם השקעת אנרגיה, התמדה וגם כסף ומימון. כן בסופו של דבר רק הכסף יכול לעשות דברים מהותיים – אבל כולם משמיצים אותו – יותר זול לדבר! אבל התקשורת אף פעם אל טורחת לעקוב אחרי מה שבאמת משתנה – ממשלה באה וממשלה הולכת – ובעצם שום דבר לא קורה – שום החלטות וחוקים לא מיושמים והכול נשאר פגום ורק דיבורים ודיבורים כמו חול – ואין מה לאכול! להיכן הולך הכסף? למימון גופים שתומכים בפוליטיקאים, שיוכלו להבטיח שייבחרו שוב ושוב לכנסת! כלומר – כולנו אוכלים אותה למעשה, המפגעים בארץ הולכים ומתרבים בקצב רצחני ואילו הטיפול מתרכז בפרשיות ריקות מתוכן של דיבורים והצהרות בומבסטיות ודרמות לתקשורת.
בקיצור, אנחנו לא רציניים, נהנים מהדרמות התקשורתיות שמספקות לנו ריגושים ואשליות – ולא פועלים כדי לשנות את הדברים. אולי יתר המעורבות המיידית של כולנו במה שנעשה בכל רגע, לא מאפשרים לדברים להיפתר בצורה מסודרת ורצינית. כל הזמן רוצים פתרונות מידיים, כל הזמן לוחצים וחסרי סבלנות לחכות לפתרון שכמובן מצריך זמן. הדברים הופכים להיות חמורים במיוחד בגלל החלפת הממשלות בזמן האחרון, שום דבר לא נעשה וכל תוכנית שממשלה מסוימת תכננה – לא יוצאת לפועל.

תאריך:  14/07/2015   |   עודכן:  14/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הון ושלטון - מהון לאון
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
הכתבה שטחית
מישהו  |  14/07/15 11:08
2
כל קלדן גאון
יוסף בכותונת  |  14/07/15 11:54
3
אני רוצה להיות קומוניסט
אהרון שחר  |  14/07/15 14:13
4
"שום דבר לא נעשה"?!
אהוד פרלסמן  |  16/07/15 01:17
 
- אהוד
אהרון שחר  |  16/07/15 09:18
 
- אהרון
אהוד פרלסמן  |  16/07/15 11:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עמי דור-און
את הסיפור התעלומתי של אפרים ברכה המנוח אי-אפשר להניח בלי לקיים דיון-חקירתי גם בענייניו הפליליים של הרב יאשיהו פינטו. על זה נאמר: פטור בלא כלום אי-אפשר
ראובן לייב
הצעת החוק של ח"כ שרון גל אינה אלא מלכודת. לא רק שאין בה תועלת היא גם תעודד שאהידים לפעול ותפגע תוך כדי כך בערכי המוסר של מדינת ישראל, שהשכילה עד כה שלא להיגרר אחר המנטאליות של מדינות ערביות, שבהן מקובלות הוצאות להורג
יבשם עזגד
רובוט הרג אדם במפעל של פולקסווגן    שר המדע מציע שנמציא "חללית רובוטית בצורת דינוזאור, ובה שתי אסטרונאוטיות ישראליות"    מה יש ברובוטים שגורם לנו לחוש אימה והשתוקקות כאחת?
יצחק מאיר
נגידי הארצות הדמוקרטיות האלה קיבלו את ההחלטה המגדירה את העידן הזה שאנו חיים אותו כעידן של הכרה הדדית, אלה בחולשתו של הזולת ככוח, ואלה בכוחו של הזולת כחולשה, ואלה גם אלה בכורח הקיומי להשתית את העתיד על אחריות שיתופית
עפר דרורי
הסיפורים מקסימים ועיקרם מונולוגים של הגיבורים, אימא של עפרי מהקומה הראשונה, החברה של נטע שחיה בארה"ב מהקומה השנייה והשופטת מהקומה השלישית. שלושה סיפורי חיים ישראלים שיכולים להיות גם הסיפור שלנו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il