X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
שנה חלפה ממבצע צוק איתן וחמאס לא השיגה את המטרה העיקרית שלמענה יצאה למלחמה והיא הסרת המצור והקמת נמל ימי ברצועה. עכשיו מנסה חמאס להציג את כישלונה כניצחון ומבטיחה לציבור הפלשתיני שהמטרה תושג בקרוב
▪  ▪  ▪
מצוקה ארגונית והסברתית גדולה [צילום: פלאש 90]

שנה בדיוק חלפה ממבצע צוק איתן, המצב ברצועת עזה הינו קשה משהיה לפני המלחמה, פעולות שיקום הרצועה מתנהלות בקצב איטי והכספים שהבטיחו המדינות התורמות בשווי של יותר מ5 מיליארד דולר לא הגיעו ליעדם מכיוון שהמדינות התורמות לא השתכנעו עדיין שפניה של הרצועה לרגיעה וכי הכסף שיעבירו לא יירד לטימיון.
הזרוע הצבאית של חמאס ציינה את יום השנה למבצע צוק איתן בטקס חגיגי שבו הוצגו שתי רקטות חדשות הנושאות את שמות שני המח"טים של חמאס שחוסלו במהלך המלחמה, מחמד אבו שמאלה וראא'ד עטאר, לא נמסרו הטווחים של שתי הרקטות האלה ואין לדעת כרגע אם מדובר בפרסום במסגרת לוחמה פסיכולוגית נגד ישראל או שאכן באמת מדובר בפיתוח חדש.
תנועת חמאס הודיעה בגאווה כי היא ממשיכה בתהליך ההתעצמות לקראת סיבוב הלחימה הבא מול ישראל, כולל בניית מנהרות חדשות, ייצור מקומי של רקטות כדי לחדש את המלאי שאזל במהלך "צוק איתן", הברחות נשק לרצועה וניסויי ירי של מרגמות ורקטות כדי לשפר את הביצועים שלהן.
על-פי גורמי ביטחון ישראלים וגורמים ברשות הפלשתינית, תנועת חמאס לא הצליחה לשקם במהלך השנה שחלפה את כל היכולות הצבאיות שהיו לה ערב מבצע צוק איתן בעיקר בגלל צעדי המנע של מצרים באזור הגבול עם הרצועה המונעים בהצלחה רבה את הברחת אמצעי הלחימה המיועדים לחמאס ברצועה.
את ההישג העיקרי שלה שאותו תכננה תנועת חמאס להשיג לפני שנה כשפתחה בהתקפה על ישראל, דהיינו הסרת המצור והקמת הנמל הימי, היא לא השיגה עד כה.
המשא-ומתן על הפסקת האש עם ישראל נתקע לתקופה ארוכה, זמן קצר לאחר שהחל בקהיר, בגלל היחסים העכורים של תנועת חמאס עם מצרים.
בתקופה האחרונה חל שיפור מסוים ביחסיה של מצרים עם תנועת חמאס, בגלל לחצים של סעודיה על מצרים, אולם קהיר עדיין מסרבת לחדש את התיווך בין ישראל לחמאס על יישום הפסקת האש שהביאה לסיום מבצע צוק איתן.
ההישגים הצבאיים של חמאס
הזרוע הצבאית של חמאס, עז א-דין אל-קסאם, העלתה לאתר האינטרנט שלה סדרה של כתבות ותמונות חדשות במסגרת"סיקור מיוחד" של יום השנה למבצע צוק איתן.
הזרוע הצבאית של חמאס מתפארת בהישגים הצבאיים הבאים:
  • תנועת חמאס לא הובסה והיא נערכת לסיבוב הבא.
  • לראשונה בתולדות הסכסוך הישראלי פלשתיני ירו הפלשתינים רקטות לעבר העיר תל אביב ב-12 ביולי 2014.
  • ירי הרקטות של חמאס לעבר ישראל גרם נזק לכלכלה הישראלית.
  • ירי הרקטות והמרגמות של חמאס הבריח אלפי תושבים ישראלים שנמלטו מעוטף עזה לצפון הארץ.
  • חמאס הצליחה לשתק את פעולות ההמראה והנחיתה בנמל התעופה בן-גוריון באמצעות ירי רקטות.
  • חמאס הצליחה לחדור לתוך שטח ישראל באמצעות מנהרות שבנתה.
  • יחידת הקומנדו הימי של חמאס הצליחה להסתנן, דרך הים, לאזור חוף זיקים סמוך לאשקלון בנסיון לפגוע בבסיס של חיל הים. (בפועל חוסלה החוליה ע"י כוחות צה"ל).
  • חמאס הפעילה רקטות ארוכות טווח מתוצרת עצמית לעבר מטרות בישראל, מדובר ברקטות הבאות:
  • רקטת R160, לטווח של עד 160 ק"מ נורתה לעבר העיר חיפה.
  • רקטת-80 J לטווח של עד 80 ק"מ, נורתה לעבר תל אביב.
  • רקטת- 75 M לטווח של עד 75 ק"מ, נורתה לעבר נתב"ג, תל אביב והכור האטומי בדימונה.
  • רקטת-55S לטווח של עד 55 ק"מ, נורתה לעבר רחובות ובת ים.
חמאס מנסה להפוך הפסד לניצחון
אולם, למרות ההישגים הצבאיים שבהם מתפארת הזרוע הצבאית, הבעיה העיקרית של תנועת חמאס בתום שנה למבצע צוק איתן היא איך לצרוב "תחושת ניצחון" בתודעה של הציבור הפלשתיני, ובמיוחד הציבור העזתי, נוכח העובדה כי התקפות הרקטות שלה על ישראל לפני שנה לא הביאו לשום הישג מדיני והמצב ברצועת עזה רק הפך לגרוע יותר משהיה לפני המלחמה.
הזעם ברצועת עזה כלפי חמאס הוא גדול, המלחמה האחרונה בישראל לא הביאה, לדעת מרבית התושבים, שום הישג ורק גרמה אבידות כבדות בנפש ונזקים עצומים ברכוש.
לכן, היא מנסה להציג את המגעים העקיפים עם ישראל, באמצעות מתווכים, לבדיקת האפשרות של השגת רגיעה ארוכת טווח ברצועה לתקופה של חמש שנים, כהישג מדיני חשוב שעשוי להביא בסופו להסרת המצור מעל הרצועה והקמת נמל ימי, דבר שלא הושג בתום המלחמה.
אוסאמה חמדאן, ראש מחלקת קשרי החוץ של הארגון אמר לאתר "אלרסאלה" ב-11 ביולי כי "המלחמה יצרה משוואה אסטרטגית חדשה במאבק, היא יצרה הרתעה ויכולת להשפיע על האסטרטגיות של האויב (הישראלי)".
ניסיון נוסף של תנועת חמאס לנכס לעצמה הישגים כתוצאה ממבצע "צוק איתן הוא הטענה כי יש באמתחתה הפתעות וקלפי מיקוח מול ישראל.
צאלח אלערורי, חבר הלשכה המדינית של חמאס השוהה בטורקיה והאחראי להזרוע הצבאית בגדה אמר ב-11 ביולי לאתר "אלרסאלה" "לתנועה יש "תיבה שחורה" של (סודות) שמתחילים להתגלות באמצעות התקשורת הישראלית". הכוונה היא כנראה לשני האזרחים הישראלים הנעדרים אברה מנגיסטו מאשקלון ותושב העירה הבדואית חורה שנכנסו מרצונם לרצועת עזה במהלך השנה שחלפה.
תנועת חמאס מתכוונת להשתמש בקלף הזה ובעובדה שהיא מחזיקה בשרידי גופות חיילי צה"ל, שאול אורון והדר גולדין ז"ל כדי לנסותולהגיע לעסקת חילופין גדולה עם ישראל שאותה הם כבר מכנים בשם "עסקת שליט מספר שתיים", שבמסגרתה,הם מקווים, ישוחררו מאות אסירים ביטחוניים מבתי הכלא בישראל ובהם עשרות רוצחים, בראש הרשימה, המחבל עבדאללה ברגותי השפוט ל67 מאסרי עולם על רצח עשרות ישראלים ופציעתם של מאות אחרים בשורה של פיגועי תופת בירושלים, תל אביב וראשון לציון.
בתנועת חמאס מנסים להציג את הביקורים הרבים של משלחות זרות ברצועה כהישג מדיני ישיר של מבצע צוק איתן שיביא בסופו של דבר להכרה בינלאומית בתנועה.
אסמעיל הניה,סגן ראש הלשכה המדינית של חמאס אמר בראיון לאתר "אלרסאלה": "גורמים שונים החלו להיפתח כלפינו באמצעות ביקורים של משלחות אירופיות ברצועה, כולל פגישות עם נציג הרביעיה הבינלאומית טוני בלייר שהיה הגורם למצור על עזה בשמונה השנים האחרונות, הגורם המשותף של כל הצדדים הוא לחפש דרך להסיר את המצור ולמנוע את הפיצוץ בעזה".
לסיכום: תנועת חמאס נמצאת במצוקה ארגונית והסברתית גדולה בתום שנה למבצע צוק איתן, היא לא הצליחה לשקם במלואן את יכולותיה הצבאיות, שיקום הרצועה מתנהל בקצב איטי מאוד וכספי הסיוע מתעכבים, יחסיה עם מצרים התערערו והסרת המצור ובניית הנמל הימי תלויים ברצונה הטוב של ישראל.
דוברי חמאס מנסים ליצור תחושה בקרב הציבור הפלשתיני כי ההישגים מהמלחמה האחרונה נמצאים ממש "מעבר לפינה" אולם למעשה אין ביכולתם להצביע על שום הישג ממשי שהביאו ושיקל או ישפר את מצבם של תושבי רצועת עזה בתום שנה למבצע צוק איתן.

תאריך:  14/07/2015   |   עודכן:  14/07/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תוצאות "צוק איתן" בעיני החמאס
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
67 משפחות לא מתלהבות כל כך
אהרון שחר  |  14/07/15 14:07
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
עופר וולפסון
יו"ר הוועדה משה גפני מינה את הח"כים מיקי זוהר ואראל מרגלית לראשות צוות שתסייע לבעלי העסקים מול חסמים ביורוקרטים שמעמידה בפניהם רשות המיסים
יפעת גדות
מערכת הבחירות האחרונה הייתה חגיגת "חופש ביטוי" של אמירות גזעניות כנגד כל קבוצות המיעוט בישראל    המטה למאבק בגזענות יצא בקריאה לבחירות ללא גזענות כפי שעשה במערכות הבחירות האחרונות בישראל, אך הנתונים מעידים כי נגע הגזענות בישראל פשה גם בדרגים הגבוהים ביותר בשלטון ודבק בבעלי התפקידים שאמורים לנהל את המדינה ולהצעידה לעתיד טוב יותר
משה (בוגי) יעלון
נאום שר הביטחון משה יעלון בטקס במלאת שנה למבצע צוק איתן [י"ט בתמוז התשע"ה, 06.07.2015]
ישראל רוזנבלט
ירושלים הגיבה בשתיקה מוזרה על תמיכת כל מדינות האיחוד האירופי בהחלטת המועצה לזכויות האדם של האו"ם. הנציג הבריטי טרח להסביר כי לישראל מותר להגיב אבל רק "באופן מידתי". שתי תזכורות לצבועי ה"פורין אופיס" על "תגובות לא מידתיות" של בריטניה: בפרשת ה"מוות בסלע" וכלפי ערביי ג'נין, בתקופת המנדט
פנינה שרביט ברוך, קרן אבירם
דוח ועדת החקירה שמינתה מועצת זכויות האדם של האו"ם לגבי מבצע צוק איתן, למרות ניסיונו להצטייר כמקצועי ומאוזן, הוא דוח בעייתי מאוד    הניתוח המוטה והבלתי מקצועי של פעילות לחימתית באזור מאוכלס, מבוסס על מתודולוגיה שגויה, ציפיות בלתי ריאליות ועל סטנדרטים החורגים מן הקבוע בדיני הלחימה ומהנהוג ע"י צבאות אחרים בעולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il