X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בימים שלאחר אותם מקרי רצח נוראיים, אנו עדים לשיח של שנאה במסווה של סולידריות, אנו עדים לקבוצות של אנשים שמצד אחד סולדים מהכללות וקטלוג של אנשים, שקוראים לאיחוד השורות ולקבלתו של האחר, שקוראים לפלורליזם, אך באותה נשימה מוחקים ומוקיעים ציבורים שלמים
▪  ▪  ▪
שיח שנאה [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מזה כמה ימים אנו עדים לשרשרת אירועים קשה אשר פוקדת אותנו(וזאת מעבר לאירועים שלצערנו כבר הורגלנו אליהם בדמות זריקת אבנים, בקבוקי תבערה וכו' באזור יהודה, שומרון וירושלים), אשר פוקדת את המדינה.
אירועי השנאה בשומרון ובירושלים
זה התחיל מאירוע דקירה קשה במצעד הגאווה בירושלים, אירוע שבו רוצח שפל החליט שהוא מנסה לקחת חיים של אנשים, אנשים שכל חטאם היה שדעתם ונטייתם נוגדת את אשר הוא מאמין בו, אירוע שלצערנו נגמר בהצלחה מבחינתו של הרוצח וזאת בגלל שהצליח לגרום למותה של שירה בנקי ז"ל, בת 16 בהירצחה.
זה המשיך באירוע שנאה נוסף, אירוע נורא שבו נשרף בית של ערבים על כל יושביו, אירוע שבו נרצח תינוק קטן, עלי דוואפשה, בן שנה וחצי בלבד - תינוק שכנראה החטא היחיד שלו היה שנולד.
בשני המקרים המפגעים הם טינופת - טינופת היא טינופת היא טינופת(וזה ממש לא משנה אם היא מחופשת לחרדי לבוש שחורים, ליהודי דתי/חילוני או לערבי), מפגעים אלו הם מחבלים לכל דבר, הם רוצחים לכל דבר ועניין היחס כלפייהם צריך להיות בהתאם.
היחס אליהם צריך להיות כאל כל מחבל ורוצה אחר, שליחה לצינוק ללא אפשרות לחנינה וללא הטבות כאלו ואחרות.
צביעות ושנאת חינם
בימים שלאחר אותם מקרי רצח נוראיים, אנו עדים לשיח של שנאה במסווה של סולידריות, אנו עדים לקבוצות של אנשים שמצד אחד סולדים מהכללות וקטלוג של אנשים, שקוראים לאיחוד השורות ולקבלתו של האחר, שקוראים לפלורליזם, אך באותה נשימה מוחקים ומוקיעים ציבורים שלמים.
אנו עדים לאנשים שיוצאים כנגד כלל הציבור החרדי וכנגד ציבור המתנחלים באיו"ש, אנו עדים לאנשים שמאשימים את החרדים ברצח במצעד הגאווה, אנו עדים לאנשים אשר מאשימים את ציבור המתנחלים באיו"ש ברצח של הפעוט בשומרון.
אותם האנשים למעשה חוטאים למטרה של עצמם, אי-אפשר בנשימה אחת לקרוא לאיחוד השורות ולקבלתו של האחר ובאותה נשימה למחוק, להוקיע ולהאשים ציבור של קרוב לחצי מיליון תושבים (מתנחלים ביהודה ושומרון) וציבור של קרוב למיליון תושבים (הציבור החרדי).
לסיכום
מספיק היה לראות את הפרמדיקים (החרדים) שרצו לעזור לפצועים במצעד בשביל להבין, שלא כל החרדים הם כאלו, מספיק היה לראות את רוח ההתנדבות השוכנת בחרדים ביום יום בשביל להבין שזאת אינה דרכם של רובם.
מספיק היה לראות את הגינוים מצד לצד ביהודה ושומרון בשביל לדעת שגם אם מתנחלים הם אלו אשר אחראיים לרצח הנורא, הם מיעוט בדעותיהם ובמעשיהם.
אז כן, שני המקרים נוראים ואין כל ספק שצריך לטפל במי שביצע אותם, אבל יש להיזהר כפליים מלהכליל את כלל האוכלוסיות, דבר זה בטח שלא יקדם שיח של אחווה וקבלת האחר, דבר זה בטוח שלא יקדם אותנו לשום מקום, לשום מקום טוב בכל מקרה.

תאריך:  03/08/2015   |   עודכן:  03/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 מתנחלים
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אורית ארפא
עם כל הכבוד לאורח החיים הדתי של אנשי גוש-קטיף ושל ציבור המתנחלים הדתיים, בימים שבהם הבתים שלהם - והארץ כולה - היו נתונים בסכנה, היה עליהם לדעת כי חיי אדם קודמים למצוות פולחניות
אפרים הלפרין
ההתקפה המטורפת על הצועדים במצעד הגאווה היא אסון לאומי, פעולה רצחנית הראויה לכל גנאי, ודאי ‏ראויה לעונש חסר תקדים, אשר ניתן היה למנף אותה לכיוון של הסכמה לאומית רחבה יותר. כמה חבל ‏שכרישי השמאל, אבירי מניעת חופש הביטוי, היו למכשול ענק בהזדמנות הזו‏
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך-כלל, גם מהמותן, בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי או עניינו אותי    והפעם - חיים בסכנה, צפוי, קיים ונשמדות    שבוע טוב
דביר מור
מה אמור לנטרל את השתוללות הטרור היהודי-משיחי והטרור הפלשתיני בשטחים טעוני המחלוקת? האם יש בכלל סיכוי ממשי לפתרון?
ישראל רוזנבלט
עוד בטרם מתה שירה בנקי מפצעי הדקירה שלה, כבר החלו בוגרי אוסלו ויחצ"ני ההינתקות בניסיון להוציא מחוץ למחנה את כל מי שמפריע להם, פוליטית. תחילה זיווגו מלאכותית בין פשעי השנאה בירושלים ובדומא, ואח"כ הציפו אותנו בנבואות חורבן, שיימנע רק אם הציבור יחזור להיות "שפוי". כלומר, יחזור מיד למוטב השמאלני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il