X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
חלומו הרטוב של הראיס חולדאי "עיר ללא מכוניות" עומד להתגשם. כל מיליון או יותר האזרחים שהיו פוקדים את העיר כמרכז לבילוי, קניות והנאות - אלה כעת מנועים מלהגיע תל אביבה. כי אין בה רכבת תחתית, שרות האוטובוסים אינו מספק את הסחורה. ושש השנים שהם מבטיחים - ואז הכל יהיה שפיר - זו ממש בדיחה
▪  ▪  ▪
ישראל כ"ץ, רון חולדאי בהכרזה על תחילת העבודות

איך שפר מזלי, כי עברנו דירה מתל אביב לעיר צמודה אליה, שקטה, חמימה עם תושבים המתחשבים בשכניהם, עם תחושת קירבה כמו שרק בישוב קטן יש. את כל הקניות והסידורים הנחוצים העברנו לכאן, ובשמחה כי יש בה הכל. את התרבות נמצא בכל סביבות תל אביב, בתיאטרונים הפזורים בשפע בכל עיירת לויין של ת"א, לשם יצטרכו כנראה התיאטרונים הגדולים להגיע כדי להמשיך ולהתקיים. כמו למשל היכלי התרבות בפתח תקוה ובראשון לציון, תיאטרון גבעתיים, בית חיל האויר בהרצליה, תיאטרון הרצליה האינטימי, מרכז דוהל בשכונת התקווה, בתי הספר למשחק המעלים הצגות משובחות ביותר במחיר מצחיק לכרטיס - כמו "בית צבי" ותיאטרון הספריה שברמת גן, סטודיו יורם לוינשטיין הקרוב לשוק התקווה, סטודיו ניסן נתיב שבסוף רחוב הרצל, ועתיד לעבור בקרוב עוד יותר דרומה בעיר, ואולמות אחרים כמו "מרכז הבמה" בגני תקווה ועוד.אולי יש בזה משהו חיובי, שיתרום, אם יתממש, להעלאת הרמה התרבותית באזורים פריפריאלים אלה.
דבר אחד נבצר מבינתי: מדוע עיריית תל אביב מצד אחד גוזרת גזירות כה קשות על תושבי עירה וסביבותיה, ועם זאת, כופה עליהם לשלם עבור חניה במגרשים בקצווי העיר תשלום כה גבוה, אם בכלל הייתה זו חובתם? ומדוע עלינו להתחיל להסתמך על שירות אוטובוסים כה גרוע כמו שקיים כיום כבר מזה עשרות שנים, עם נהגים הסוגרים את דלתות האוטובוס על גופם של הנוסעים שטרם הספיקו לעלות תוך שניות? הרי כבר לפני שנים, בגלל סרוב הנהגים להתיר לי לעלות עם עגלת התינוק לרכבם - נאלצתי לכתת את רגלי מדי יום ברגל מהקצה הצפוני של העיר למרכזה...מדוע אין קווי האוטובוסים עוצרים בכל פינה שניה כמו בניו-יורק, כך שהנסיעה בהם שם היא כמעט כמו מדלת לדלת?
מדוע שכונות שלמות בעיר הלבנה אין בהם כלל שירות אוטובוסים, ורק בעלי מכוניות פרטיות יכולים להגיע למטרתם? מדוע במקביל אין בכל הרחובות (ולא רק בחלקם) עצים שיעניקו צל בשמש הישראלית הקופחת עבור כל אלה שחייבים ללכת מרחק כה רב ברגל כדי לתפוס את האוטובוס?
תאוות העירייה למלא את קופתה בארנונות גבוהות מהמגדלים רבי הקומות שהיא מתירה לבנות בעיבורה של העיר - תאוותה זו מדרדרת עוד יותר את העיר למצב של אי-יכולת מוחלטת להשתמש ברכב פרטי. הלניו-יורק דמינו?אלא ששם האופציות של הרכבת התחתית המהירה ושילובם באוטובוסים, עדיפות על מוניות או רכב פרטי.
עצם ההמחשה בטלוויזיה ובעיתונים של תמונות מרכזי העיר שיהיו חסומים לשש שנים (ואנו מכירים את מידת העמידה בזמנים של המבצעים הישראלים, קבלנים ופועליהם כאחד), המחשה זו כבר גורמת לסיוטים לכל מי שהיה מחובר לעיר נפשית, מסחרית או תרבותית. מאות עסקים יפשטו את הרגל, ויאלצו להיסגר ולעבור לערים אחרות.
העיר ללא הפסקה הופכת באחת לעיר עם הפסקה טוטאלית. רק יושבי רחוב שנקין, שבמילא נאלצים לרכוב על אופנים כדי להגיע למטרתם הלא רחוקה, רק הם יוותרו בודדים ליד שולחנות בתי הקפה, שפעם היו משוש ליבם של רבים, שראו בשנקין את הלב האינטלקטואלי של העיר, אך גורלם של בתי הקפה עלול להיות מר כמו של קפה "תמר"...
הרכבת כבר יצאה לדרך, ואין לעוצרה. הקידמה שהייתה צריכה להתרחש כאן לפני חמישים שנה - תגיע במאה העשרים ואחת עם יכולות של תחילת המאה העשרים. ואיפה הרכבת התחתית, שהבטיח רוני מילוא במאה שעברה, ושעבורה הצבענו עבורו לראשות העיר? הכל דיבורים, העיקר הכסאות, הג'ובים והכסף.

תאריך:  03/08/2015   |   עודכן:  03/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ביי ביי תל אביב
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
בשביל מה צריך רכבת?
דניאל143   |  3/08/15 15:13
 
- מי צריך את הרכבת? שאלה טובה.
שאלת תם.  |  3/08/15 16:32
2
יתכן
שמ  |  3/08/15 19:17
3
עליס-ה
כבש 44  |  3/08/15 22:20
4
לכתוב על נושא ראוי
דרור5  |  4/08/15 09:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
עידן יוסף
רכבת ישראל סיימה את חיבור קו רכבת הנגב לרשת המסילות הארציות    המסילה מאשקלון חוברה לבאר-שבע    100,000 טון משא ישונעו בקו עד ספטמבר
נסים גבאי
מה הם חושבים להשיג בזה? הסעת המונים מפ"ת לת"א ועד בת-ים? זהו? על זה הורסים מדינה ומשתיקים את מרכז העצבים של ישראל ל-20 שנה?! האם באמת אינם מבינים שמאות אלפי הרכבים הנכנסים בכל בוקר לגוש-דן ויוצאים בשעות הערב ימשיכו לעשות זאת בהמוניהם
איציק וולף, עידן יוסף
הבוקר החלו הכלים ההנדסיים בעבודות להקמת הרכבת הקלה    העבודות צפויות להימשך כשש שנים ויגרמו לפקקי תנועה שיורגשו עד נתניה
עידן יוסף
החלה חסימת הצירים בתל אביב לקראת החפירות
עידן יוסף
השופטת שדיאור: השביתה אינה מידתית ואינה מוצדקת    "הציבור נפגע מהשבתה פתאומית זו, בעיצומו של שרב, ובלא התראה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il