X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מניסיון, הדשא של השכן איננו בהכרח ירוק יותר וכל מי שחושב שאם יעביר את מקום מגוריו לחו"ל, למדינה מערבית כלשהי, באירופה או בארה"ב, ויהיה לו טוב יותר, הוא פשוט טועה ואינו מכיר את התנהלות החיים של זר במדינה שאינה שלו
▪  ▪  ▪
הפתרון הוא לנסות לקרב [צילום: בן קלמר, פלאש 90]

הטלפון החכם השמיע צפצוף הרומז לי כי יש איזושהי הודעה. נו, "עוד הודעה" אמרתי לעצמי. נקרא אותה מאוחר יותר (ממילא מה שבאמת דחוף זה משטרה, מכבי האש; ומגן דוד אדום - כל היתר, יכול לחכות).
אין ברירה - צריך להסתכל על ההודעות לפני שיצטברו לכמות בלתי נסבלת. אז הצצתי ונעצבתי - התקבל מסרון מחבר, מסרון קצר אך מדאיג - "הלכה לנו המדינה". המסרון התקבל לאחר רצף אירועים שבלשון המעטה, אינם תורמים למצב רוח טוב. ההצתה והרצח של ילד ואביו בכפר הפלשתיני; הרצח במצעד הגאווה בירושלים; הפיגועים באיו"ש; ההשתלחות בבית המשפט העליון של שרים; הריסות ופינוי בהתנחלויות; מצב הפליטים ומהגרי העבודה; יחסי החוץ של ישראל עם ארה"ב ומדינות אירופה והרשימה עוד ארוכה.
שלחתי מסרון חוזר לפיו מן הראוי לחפש את חצי הכוס המלאה - הרי יש גם דברים טובים בישראל. החבר לא הצליח למצאם ואני עדיין מחפש.
מניסיון, הדשא של השכן איננו בהכרח ירוק יותר וכל מי שחושב שאם יעביר את מקום מגוריו לחו"ל, למדינה מערבית כלשהי, באירופה או בארה"ב, ויהיה לו טוב יותר, הוא פשוט טועה ואינו מכיר את התנהלות החיים של זר במדינה שאינה שלו. נכון שבחו"ל פחות אכפת לנו מה שקורה מסביבנו - זה לא שלנו אך לישראלים יש רק מקום אחד וזה כאן ועדיף לפעול לשינוי המציאות, עם כל הקושי הכרוך בכך.
השאלה היא כמובן מה עושים!
יש בישראל מגזרים רבים שנראה כי אינם מצליחים לחיות כראוי זה לצד זה. ערבים מול יהודים; דתיים מול חילוניים; יוצאי עדות המזרח מול יוצאי עדות אשכנז; ימנים מול שמאלנים; אלו שצבע עורם שחור מול אלו שצבע עורם לבן - כל אלו ועוד מרכיבים את הציבור הישראלי ולא מצליחים לחיות זה לצד זה בנועם ובסובלנות.
האם צריך ואפילו ניתן להפריד בין הקבוצות השונות - לא ולא. אין דרך לעשות זאת ועל כולם נגזר לחיות זה לצד זה. שמעתי השבוע דעה על הצורך בשלוש מדינות באזור: ישראל, יהודה ופלשתין. בפלשתין יגורו הערבים; ביהודה יגורו החרדים והקיצוניים מגזר הציונות הדתית וכל היתר יגורו בישראל. אני אפילו לא נכנס לדיון האם זה נכון או לאו - בכל מקרה, זה לא יישים.
אם אי-אפשר להפריד, אזי הפתרון הוא לנסות לקרב. ישנם שני נושאי פעולה עיקריים שאם יוסדרו, יבואו מרבית הבעיות על פתרונן.
נתחיל בנושא השלום. הגעה להסדר עם שכנינו, הפלשתינים בראש ובראשונה, יביא אותנו לקצת יותר שקט ונינוחות. המריבות בין ימין ושמאל ירדו למינימום; תקציבים פנויים עשויים להביא פריחה כלכלית שהציבור ייהנה ממנה ולא יהיה עוד צורך להסביר בכל עת ממה נהנים אזרחי שבדיה או נורבגיה - זה יהיה גם אצלנו. מיותר לפרט את יתרונות השלום - הם ברורים לכולנו. צריך פשוט להחליט שזה חשוב ונדע למצוא פתרונות יצירתיים ונסכים גם לקחת סיכונים.
הדבר אולי החשוב ביותר מצוי בתחום החינוך. כאן צריך פשוט להתחיל מההתחלה. צריך לתכנן ולהקים מערכת חינוך מסודרת שתעסוק, לצד הקניית ידע, בהפיכת התלמידים לאנשים טובים יותר, סבלניים יותר, מבינים יותר את האחר, פותרים סכסוכים בדרכי נועם, מתייחסים בכובד ראש לבעיות היומיום שלא בהתלהמות אלא בהגיון ונינוחות. צריך להעמיד בראש המחנה מורים בעלי יכולות, מתוגמלים היטב והחשוב ביותר, להתייחס לנושא החינוך כהשקעה שתניב פירות יותר מכל השקעה אחרת. זה לגמרי לא פשוט ובוודאי גם יקר, אך לפחות לגבי המחיר, הרי שפתרון הנושא הקודם (השלום) גם יפנה תקציבים לנושא החינוך.
אני סמוך ובטוח שנדע להתגבר על איומים מבחוץ והחשש הגדול ביותר הוא האיום מבפנים. חברה טובה תשרוד אך המשך "המלחמות" בין הקבוצות השונות באזורנו עלולה להביא לחורבננו.

תאריך:  16/08/2015   |   עודכן:  16/08/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
העתיד שבאופק
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
העבר שבקצה המנהרה
אהרון שחר  |  16/08/15 11:40
 
- מה עושים?!!!!
גדעון אמיר  |  16/08/15 16:55
2
הדשא בקווינס מאוד ירוק
אלון76  |  17/08/15 02:30
3
לא ברור לגמרי מה גורם לך
סניל  |  17/08/15 08:20
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אפרים הלפרין
לפני 5 שנים פוצצו רוני דניאל, יאיר לפיד ואמנון אברמוביץ' את פרשת הרפז מאולפן שישי של הערוץ השני, ‏לאחר חקירת משטרה קצרה הסתבר שכל הסיפור נסב סביב מסמך מזויף. ראוי היה שרוני דניאל שעשה ‏שימוש המוני באותו מסמך מזויף, בחושפו אותו עם חבריו לציבור, ייצמד לכללי האתיקה של העיתונות ולא ‏יעסוק בעניין הרפז במסגרת עבודתו העיתונאית‏
אהוד פרלסמן
בפסק הדין "מודיעים" פקח אהרן ברק את עיניו של הציבור הנאנדרטלי, והסביר לו שטעה כאשר חשב שיש לו יכולת כלשהי של הבנת הנקרא, יכולת שרק הגאון המשפטי, כבוד נשיא בית המשפט העליון, יכול להתהדר בה
יורם הר-לב
הפכנו מדמוקרטיה בה נבחרי העם מממשים מדיניות עבורה הם נבחרו, לדיקטטורה של הפקידים כמו בסדרה הבריטית, המבצעים מדיניות פרטית לפי השקפת עולמם. ההתנהגות הנלעגת בסטירה הבריטית, הפכה למציאות עגומה בישראל
יאיר דקל
בעת הסיור עברנו על קברו של דיזנגוף ועליו חרוט: "מאיר דיזנגוף, מייסד העיר תל אביב וראשה"    אילן שחורי טרח לתקן מייד: "דיזנגוף היה ראש העיר הכריזמטי והמוצלח מאוד, הראשון של העיר. אבל לא המייסד. עקיבא אריה וייס הוא האיש שיסד את העיר העברית"
אושר קידר
בזמן האחרון כולם רוצים דמי אבטלה לעצמאים. האם באמת זה טוב? מסתבר שזה לא מה שציפיתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il