X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מלך סעודיה מחזיק בידו קלף חזק החושף את פעילות הטרור של אירן במזרח התיכון סעודיה יכולה לפתוח מחדש בפני הקונגרס את תיק תמיכתה של אירן בטרור ולהשפיע על ההצבעה לאישור הסכם הגרעין
▪  ▪  ▪
מלך סעודיה. המפתח אצלו [צילום: כריסטוף אנה/AP]

מלך סעודיה, סלמאן בן עבד אלעזיז, מוביל הקואליציה הערבית נגד התפשטותה של אירן במזרח התיכון, ייפגש ב-4 בספטמבר עם הנשיא אובמה בבית הלבן, מדובר בביקור חשוב נוכח ההתפתחויות האחרונות במזרח התיכון והחתימה על הסכם הגרעין עם אירן ולאור העובדה שהמלך הסעודי החרים את פגישתו של הנשיא אובמה עם מנהיגי המפרץ בקמפ דייוויד לפני כחודשיים במחאה על כוונת הנשיא האמריקני לחתום על הסכם הגרעין עם אירן.
דובר הבית הלבן ג'וש ארנסט הודיע כי "שני המנהיגים ידונו במצב בתימן ובסוריה ובצעדים לבלום את פעילות אירן אשר פועלת לזעזע את יציבות האזור". מדובר בהודעה חנפנית של הבית הלבן המאותת למלך הסעודי ולמנהיגי המפרץ כי הנשיא אובמה מודע לפעילות החתרנית שמנהלת אירן גם בשבועות האחרונים, לאחר החתימה על הסכם הגרעין, ומובילה גל של פעולות טרור בסעודיה, כווית ובחריין כדי לזעזע את המשטרים במדינות אלה.
המלך הסעודי סלמאן בן עבד אלעזיז, בניגוד לקודמו, מוביל מדיניות אגרסיבית למנוע את התפשטותה של אירן באזור ואף הקים קואליציה ערבית שפועלת צבאית נגד המורדים החות'ים (השיעים) בתימן הנתמכים על-ידי אירן.
אולם בנוסף לטיעונים הרגילים נגד פעילותה המסוכנת והחתרנית של אירן נגד המשטרים הערבים הסונים, מחזיק מלך סעודיה בידו ב"קלף חזק" שיכול לסייע לקונגרס האמריקני בחשיפת פניה האמיתיות של אירן ותמיכתה בטרור באופן שעשוי להשפיע על ההתנגדות להסכם הגרעין ולחשוף את איוולתו או הנאיביות של הנשיא אובמה ביחס לאירן.
המודיעין הסעודי עצר בשבוע שעבר, במבצע מוצלח שניהל בביירות שבלבנון, את אחד הטרוריסטים הגדולים של אירן במזרח התיכון שהעיתונות בסעודיה העניקה לו את התואר "עימאד מורנייה הסעודי". מדובר באחמד אלמע'סל, בן 48, שעמד בראש שלוחת ארגון חיזבאללה בסעודיה והאחראי לפיגוע הגדול שאירע ב-25 ביוני 1996 במגורי הצבא האמריקני בח'רג במזרח סעודיה שבו נהרגו, כתוצאה מפיצוץ מכונית תופת, 19 נחתים אמריקנים ועוד 500 אמריקנים נפצעו.
למלך הסעודי יש הזדמנות פז להציג בפני הנשיא אובמה את ההישג הגדול של המודיעין הסעודי ולדרוש ממנו לפעול נגד פעילות הטרור של אירן במזרח התיכון.
אחמד אלמע'סל, המכונה "אבו עמראן", נמצא כעת בחקירת גורמי הביטחון הסעודיים אך על-פי מקורות סעודים הוא מחזיק באוצר בלום של מידע על פעילות הטרור של אירן במזרח התיכון. מלך סעודיה יכול להשתמש במידע מחקירתו של אלמע'סל ולהציגו בפני הקונגרס האמריקני לקראת ההצבעה על הסכם הגרעין עם אירן.
כבר בזמנו האשימו סעודיה וארה"ב את אירן באחריות לפיגוע באמצעות בן בריתה, ארגון החיזבאללה. שגריר סעודיה בוושינגטון דאז, הנסיך בנדר בן סולטאן, העביר ל-FBI מידע מוצק על מעורבותה של אירן בפיגוע, וה-FBI הקציב פרס של חמישה מיליון דולר לכל מי שיספק מידע אמין על מקום הימצאו של המחבל אחמד אלמע'סל. ארצות הברית גם דרשה מאירן סכום של 254 מיליון דולר, פיצויים למשפחות הנפגעים בפיגוע, אך אירן הכחישה כל מעורבות והטילה את האחריות על ארגון אל-קאעידה.
הנשיא האמריקני ביל קלינטון התחייב באופן פומבי להעניש את האחראים לפיגוע ולהעמידם לדין. למרות שארצות הברית ידעה בבירור כי אירן אחראית לפיגוע היא נמנעה מלפעול נגדה צבאית. זה יכול להיות מבחנו של הנשיא האמריקני. מה יעשה כעת הנשיא אובמה אם מלך סעודיה יחשוף פרטים חדשים על המעורבות האירנית בפיגוע נגד חיילי הצבא האמריקני? האם יתכחש להבטחתו של הנשיא קלינטון? האם הקונגרס האמריקני יוכל להתעלם, בעיתוי הנוכחי הרגיש הזה, מהוכחות מודיעיניות וחקירתיות חדשות, כי ידיה של אירן מגואלות בדם חיילים אמריקנים?
פרשת מעצרו של הטרוריסט אחמד אלמע'סל יכולה להוות את הטריגר לפתיחה מחדש של ה"תיק האירני" בכל הקשור לפעילות הטרור במזרח התיכון לקראת הדיון בקונגרס על הסכם הגרעין ולספק תחמושת יעילה למתנגדים לאישור הסכם הגרעין.
הכדור במגרשו של מלך סעודיה, עכשיו צריך להמתין ולראות מה יעשה במידע הנפיץ שיש ברשותו נגד אירן.

תאריך:  01/09/2015   |   עודכן:  02/09/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סעודיה יכולה לסייע להכשלת הסכם הגרעין
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
נכון
שמ  |  2/09/15 10:48
2
לסעודים יש אמצעים טובים בהרבה
ארי כספי  |  2/09/15 14:31
3
לא מעניין אותו מה האמת.בגד בכל ל"ת
תומכיו הנאמנים פה  |  4/09/15 01:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות הגרעין האירני
עודד ערן
אם אובמה יצליח, והווטו שיטיל על החלטת הקונגרס שלא לאשר את ההסכם יעמוד בעינו, אזי ההחלטה שיקבל ב'יום היישום' להסיר הסנקציות שהוא עצמו הורה עליהן תיתפס כמתקבלת על הדעת, למרות שצפוי שחברי הקונגרס הרפובליקנים ימחו על כך. לעומת זאת, החלטה נשיאותית דומה להסיר סנקציות מכוח צווים נשיאותיים במצב שבו הקונגרס יצליח לבטל את הווטו הנשיאותי, צפויה לעורר ויכוח פוליטי וחוקתי עז שילווה בנקיטת מהלכים ומהלכי-נגד מצד הנשיא והקונגרס
עמי דור-און
אין זה משנה כלל אם המידע שפורסם על אודות פצצת המימן הישראלית אמיתי או לא. האלמנט החשוב הוא עד כמה עמוק ומבהיל יכול האיום הזה להיות לגבי המשך קיומה של אירן כמדינה
רפי לאופרט
כשארה"ב מבטיחה שתגן על ישראל מול תוקפנות אירנית - מה באמת צריכה ישראל לחשוב נוכח פני התנהלותו של אובמה כלפיה בכל שנות הכהונה שלו עד כה ובהסכם האחרון עם אירן במיוחד?!
יוני בן-מנחם
נאמנותה של רוסיה לנשיא סוריה בשאר אסד, היא מוצקה לעומת בוגדנותו של ממשל אובמה ביחס למדינות ערב    הנשיא פוטין פועל לשכנע את מנהיגי ערב למצוא פתרון למשבר בסוריה ללא הדחתו של בשאר אסד
יורם אטינגר
הנסטור - מומחה לענייני אירן והגרעין, שתמך בנשיא אובמה ב-98% מההצבעות בסנאט, הצטרף למחוקקים דמוקרטים שהודיעו על התנגדותם להסכם הגרעין. הסנטור מאשים את אובמה בניהול רשלני של המו"מ עם אירן, המסכן את ביטחונה הלאומי של ארה"ב ויציבות העולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il