X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מדוע נתניהו ואבו מאזן, מובילים כל אחד מצידו, מדיניות נוקשה, סרבנית תנאים ומטיחה אשמות, יאוש ואיומים?
▪  ▪  ▪
נתניהו ואבו מאזן "מפזרים המון עשן" [צילום: AP]

"אנחנו אנשי אש"ף, נרכז עכשיו את כל מאמצינו בפיצול ישראל בצורה פסיכולוגית לשני מחנות. אש"ף מתכנן לחסל את מדינת ישראל, ולייסד מדינה פלשתינית טהורה. אנחנו נהפוך את חיי היהודים לבלתי נסבלים, על-ידי מלחמה פסיכולוגית והתרבות אוכלוסייה. יהודים לא ירצו לחיות ביננו הערבים, אין שימוש ביהודים, הם היו וישארו יהודים. אנחנו זקוקים עכשיו לכל העזרה במאבק למען פלשתין מאוחדת, בשליטה ערבית מוסלמית מוחלטת. בעזרת אללה אשגע אותם, אהפוך את ההסכמים (אוסלו) לאסון עבורם. זה לא יהיה בזמן חיי, אבל אתה תראה שהישראלים יברחו מפלשתינה, סבלנות". (יו"ר הרשות הפלשתינית, יאסר עראפת, שנת 1996 בציטוט למקורב).
שני נואמים מצויינים וחוצבי להבות, ועם זאת שוצפי איבה, מטילי מורא, מחוללי קנטרנות, מפזרי איומים ומציגי יאוש, מציג לנו האו"ם בשנים האחרונות.
גם ראש ממשלת ישראל, בנימין נתניהו וגם יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס, "מפזרים המון עשן" סביב חזון שתי המדינות לשתי עמים. תהיה הסיבה ככל שתהיה, למי מ"המנהיגים" הישראלי והפלשתיני הנוכחים של הארץ הרותחת מאדמה בוערת, חסרת מנוח.
השאלה שאמורה לעלות כאן, היא מי כאן האחראי לציבורו האתני? מי כאן השולט במצב? מי כאן זה שמקדם את המטרה לשמה הוא יושב על כיסאו? מי כאן הוא זה שרואה את אופק המטרה האידיאלית עבור הציבור שבמידה רבה אם המגמה תמשיך ותתקדם, יושפע מהלך מדיניותו בעוד מספר מסוים של שנים?
השעון מתקתק, האיום הדמוגרפי בצל הקרקע המדינית זוחל לו לאיטו. יש לו זמן, קצב הילודה האתני הוא שם המשחק הפלשתיני. המתנחלים, סליחה מתיישבי ארץ יהודה ושומרון, עדיין מיעוט אתני באזור המחלוקת. גם ממשלת ישראל הנוכחית, עדיין לא סיפחה גרגר מאדמה זו, החשש מובן וידוע מראש. אין טיפול הולם למצב, ככל הנראה השליטה לא בידי הממשלה.
מה מונע זאת מהם?
לכאורה, ממשלת ימין קלאסית, ללא אנשי שמאל המזוהים כ"עוכרי ישראל", "נועצי הסכין בגב האומה", "סמולנים אוהבי ערבים", "מחלקי ארץ ישראל", שעלולים חלילה "לתקוע" לממשלה זו "מקלות" ב"תהליך ארץ ישראל השלמה", "בתהליך מדינה אחת לעם אחד", ו"בתהליך ארץ ישראל לעם ישראל".
הרי מדוע לא לשלוט ולמשול "ביד רמה", לחוקק חוקים עוקפים ואולי אף מבטלים את בג"ץ, לחוקק חוקי לאום, לספח את שטחי איו"ש, לכבוש שוב את עזה ולצרף קרוב לארבעה מיליון ערבים לכמיליון ו-620 אלף ערבים, בתחומי הקו הירוק.
על-פי נתונים שנאספו משנת 2011, הנכונים רק לאוכלוסייה המוסלמית בתחומי הקו הירוק, מאופיינת האוכלוסייה במספר רב יחסית של ילדים, בממוצע של 3.9 ילדים לאישה מוסלמית, וזאת לעומת ממוצע של כ-2.69 ילדים לאישה יהודיה. כתוצאה מכך, האוכלוסייה המוסלמית בישראל, יחסית צעירה יותר מהאוכלוסייה היהודית וכ-40% ממנה מוגדר מתחת לגיל 18.
נוסיף לכך את שירותי הבריאות המודרניים, שהעלו את רמת תוחלת החיים בישראל, ונקבל מומנטום דמוגרפי של ריבוי טבעי בעל יתרון יחסי.
לאור העובדה שבאיו"ש, האוכלוסייה היהודית היא מיעוט אתני מול רוב מוסלמי, אפשר לומר שככל הנראה הזמן אינו פועל לטובת מדינת ישראל. עושה רושם שראש הממשלה נתניהו, שצריך ואמור להבין ולהתייחס לעניין במלוא הרצינות, מחזיק עדיין בדעה כפי שהתייחס לכך כבר בשנת 2003, כאשר כיהן כשר האוצר והסביר, כי אכן לישראל ישנה בעיה דמוגרפית, אבל זו אינה ממוקדת בשטחי איו"ש ורצועת עזה, אלא בערביי ישראל.
דרך אגב, כמובן שזו הייתה כבר פעם קודמת, שבה מנהיגי הציבור הערבי הגיבו בזעמם על דברים אלו והאשימו את נתניהו בדברי גזענות.
נתניהו כשר אוצר ב-2003, החזיק בדעה שהיפרדות חד-צדדית גורפת עקב האיום הדמוגרפי, אינה באה בחשבון ללא תמורה מדינית מצד הפלשתינים. אולם כבר אז דעותיו המדיניות היו עמומות, כאילו מצד אחד אינו נלהב במהלכים חד-צדדיים, אך עם זאת בטוח בכך שהרעיון לשלוט על אוכלוסיית הפלשתינים, אינו אינטרס ישראלי.
נתניהו הצהיר כבר אז, כי בעקבות הסכמי אוסלו, ישראל השתחררה מכלל האוכלוסייה הפלשתינית, וכי בכל הסדר מדיני שעתיד להיות, מדינת ישראל אינה מתכוונת להמשיך ולשלוט בפלשתינים, ולכן מבחינתו הבעיה הדמוגרפית אינה קיימת שם.
מן המשתמע מכך ובהתאם לנאום בר-אילן, להקפאת הבנייה ביו"ש למשך 10 חודשים בממשלתו השנייה, לניהול המו"מ המדיני מול הפלשתינים כחלק מהתנאים לממשלתו השלישית, ולדבריו האחרונים כי הוא מוכן לדון בכל זמן שהוא, וללא תנאים מוקדמים עם יו"ר הרשות הפלשתינית, אפשר להבין מאלו שכנראה נתניהו מבין את ההשלכות העתידיות, שעלולות להגיע בהיעדר הסכם היפרדות מדינית מהפלשתינים, אך עם זאת, עושה רושם של נטול אומץ, לבצע מהלכים יוזמתיים וחד-צדדיים לפתרון מדיני.
נראה ששמי שדווקא כן מקדם את מטרת הפלשתינים, הוא יו"ר הרשות הפלשתינית, מחמוד עבאס (אבו מאזן).
"משיכת הרגליים" טובה לפלשתינים או לפחות אינה מזיקה לאנשי ההנהגה אצלם. אבו מאזן, שבין כה וכה אינו נחשב כפופולרי בקרב הציבור הפלשתיני, נראה שממשיך להישען על מורשת הנהגתו של עראפת, שנותנת לזמן ולריבוי הטבעי לעשות את שלהם.
מנעמי הרשות הפלשתינית והכספים שנלווים לה, על חשבונו של הציבור הפלשתיני, נוחים מאוד ואינם משרתים את חזון שתי המדינות, ולכן בראייה הכוללת והלא רשמית, ושוב נראה כי הצפייה של הנהגת הרשות והארגונים הפלשתינים בכלל, היא להיווצרות מדינה דו-לאומית שתכפה בעתיד על המציאות הישראלית.
החינוך הפלשתיני, עדיין מעודד לשנאת ישראל וממשיך באותה דרך חסרת פשרות טריטוריאליות, והצגת המנטרה "פלשתין מהים לירדן". התעמולה הפלשתינית, עודנה מסיתה לרצח יהודים. בזירה הבינלאומית עדיין ההנהגה הפלשתינית בכלל ואבו מאזן בפרט, ממשיכים בהצגה קורבנית, נגזלת ותמימה.
נראה שחוסר היוזמה הישראלית, להפרדה מדינית בתמיכת הגורמים המתונים ובעלי האינטרס מול ישראל בעולם, העובדה שדגל אש"ף הונף לאחר נאומו של אבו מאזן באו"ם, היא כנראה עוד חותמת לכך, שהעולם האנטי ישראלי, כבר סימן עוד הצלחה בדרך ליום שבו חלילה, כבר לא נהיה מסוגלים להיות מאלו שמשפיעים, שותפים, יוזמים ומובילים, אלא כחלק אינטגרלי של חיסול הציונות, מובלים.

תאריך:  04/10/2015   |   עודכן:  04/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פחדני ההפרדה
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מאמר רצוף בשקרים ובדותות
העיקר להאשים  |  4/10/15 17:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
נסים גבאי
הנרצחים, אזרחי מדינת ישראל, שליחי המדינה לחיות באזור הנתון בויכוח, חיו חיים תמימים, גידלו ילדים וסמכו על אלוהים כמו גם על צה"ל שישמור עליהם. רצח בני הזוג הוא פשע נתעב שאין לו מחילה, ולא רלוונטי העניין אם יש סכסוך על האדמה שם
איציק וולף
בכל המקרים האחרונים של תקיפת יהודים בירושלים העתיקה נכחו במקום פלשתינים עוברי אורח שגילו אדישות עד אהדה למחבלים    סרטון שתיעד את הרצח אמש הציג אחד מהם שותה פחית אל מול הרצח    הגיע הזמן שמערכת אכיפת החוק תשתמש בכלים שיש לה בספר החוקים למיגור התופעה
יוני בן-מנחם
מדיניות ביטחונית ישראלית כושלת ומערכת הסתה פלשתינית הסלימו את מצב הביטחון בירושלים והביאו לגלישתו לשטחים. המפתח לרגיעה הוא טיפול ישראלי מושכל ויעיל בסוגיית הר-הבית ובפלג הצפוני של התנועה האיסלאמית
פרופ' צ'לו רוזנברג
כך קבעה שרת המשפטים איילת שקד, המכהנת בממשלת נתניהו ונושאת באחריות משותפת למדיניות הממשלה. במדינה מתוקנת היא הייתה מסיימת את תפקידה. לא בישראל
חיים שטנגר
כשידעו אנשי חוליות הרצח, היורים על מכוניות חולפות ומפגעים בודדים, שירי ייענה בירי, במטרה להורגם, ופיגוע דקירה ייענה בירי במטרה להרוג את המפגע, וזאת בדרך של הענקת "מטריה חוקית" למגיבים לפיגועים אלה, אז תחזור תחושת הביטחון לתושבי ואזרחי המדינה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il