X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אלה בדיוק שני הדברים שמחבלים צריכים לאבד אם יפעלו נגד ישראלים: את החיים ואת האדמה. מחבל שמניף סכין או אבן צריך למות, ומשפחתו צריכה לאבד את אדמתה
▪  ▪  ▪
נתניהו במטה המשטרה המרכזי בירושלים [צילום: קובי גדעון / פלאש 90]

טוב שהנהגת המדינה מתחילה לחשוב על אמצעים חדשים במלחמה נגד התוקפנות הערבית והאיסלאמיסטית. טוב שהולך ומתמעט הלהג השמאלני ההזוי על "אופק מדיני" שהיעדרו כאילו מעודד את הטרור. אבל פחות טוב שישראל מתקשה להבין את המנטליות של האויב.
הערבים מנסים לחסל את הנוכחות היהודית בארץ ישראל למעלה ממאה שנה. האסטרטגיה שלהם ברורה וקבועה, אך מעת לעת הם משנים את הטקטיקות שלהם. מן הפרעות המשולהבות של שנות העשרים, דרך לוחמת הכנופיות של שנות השלושים והארבעים, דרך מתקפות הצבאות הסדירים על המדינה היהודית, דרך הטרור המאורגן של ארגוני החבלה בתוך ישראל ומחוץ לה, דרך האינתיפדות הרצחניות ופיגועי ההתאבדות, דרך התקפות הטילים על אוכלוסייה אזרחית שלווה - ועד להשתוללות הסכינאים, הדורסים והיורים בנשק חם ברחובות ובכבישי הארץ.
מול הטקטיקות הערביות המשתנות, השכילה ישראל להציב תשובות מגוונות, אך לא תמיד בזריזות ובגמישות הנחוצות. מול הגל הרצחני בימים אלה מציבות זרועות הביטחון פעילות מיושנת וחסרת השראה. אם כמה עשרות רוצחים פרימיטיבים מצליחים להטיל אימה על מדינה שלמה, סימן שהצבת אלפי שוטרים ולוחמים בכל פינה אינה פותרת את הבעיה.
עכשיו חוזרים לדבר על הריסת בתי המחבלים ומשפחותיהם. היו תקופות שהאמצעי הזה הצליח להרתיע את רוב האוכלוסייה העוינת. אך עינינו רואות שהמערכת המשפטית שלנו מצליחה לכבול את ידי רשויות הביטחון, וגם אם הורסים או אוטמים בית של מחבל - הערבים ממהרים לבנות מחדש את המבנה שנהרס. אנו רואים שהאויב נמצא שוב שני צעדים לפנינו ואנחנו מתקשים לחשוב בצורה יצירתית.
אם ננסה להכנס לראש של האויב, נבין ששורש המאבק הוא הצוּמוּד - הבעלות על האדמה. לא מספיק להרוס את ביתה של משפחת המחבל, אלא צריך מיד להפקיע את המגרש ולסלק אותם מאדמתם. כל קרקע שתופקע צריכה לעבור מיד לניהול רשות ישראלית מתאימה וכוחות הביטחון צריכים לאכוף בתקיפות את הבעלות החדשה על האדמה.
הקיצונים האיסלאמיסטים נוהגים להכריז שהם ינצחו, כי כשם שאנחנו אוהבים את החיים - הם אוהבים למות למען אדמתם ולמען אמונתם המעוותת. אם כן, אלה בדיוק שני הדברים שהם צריכים לאבד אם יפעלו נגד ישראלים: את החיים ואת האדמה. מחבל שמניף סכין או אבן צריך למות ומשפחתו צריכה לאבד את אדמתה.
יש מספיק בסיס בחוקי במדינה להפקעת קרקעות משיקולי ביטחון. משפטנים שזה לא מוצא חן בעיניהם מוזמנים להסיק מסקנות ולעזוב את השרות הממשלתי כדי לפעול במסגרת מפלגות פוליטיות שמתאימות להם. ממשלת ישראל צריכה להקפיד על העקרון הדמוקרטי שהדרג הממונה מבצע את מדיניותה של ההנהגה הנבחרת על-ידי הצבור.
אם צעיר או צעירה יידעו שלאחר מותם בפעילות נפשעת נגד אזרחים חסרי מגן, משפחתם תאבד את היקר לה מכל - את הבית ואת האדמה שעליה הוא שוכן - יש סיכוי סביר שיופעלו עליהם לחצים להשאר בבית ולהמנע מפעילות אלימה. ואם זה לא ירתיע אותם - נתחיל אנחנו לדלל את נוכחותם העוינת על אדמת מולדתנו.

תאריך:  15/10/2015   |   עודכן:  15/10/2015
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
לא רק להרוס - להפקיע!
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
אכן דברי טעם. נקודה להוספה:
מרדכי עמנואל  |  15/10/15 13:57
2
לא צריך להרוס את הבתים
אראל  |  15/10/15 14:56
3
אבל מה בא מתחת?
אהרון שחר  |  15/10/15 15:11
4
מחשבה יצירתית
אליהו סולוביציק  |  15/10/15 15:11
5
שורש המאבק הוא לא האדמה.הוא
רותיא  |  15/10/15 15:36
 
- המונח
שמ  |  15/10/15 21:52
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אמיר מסארווה
זהות מעורפלת, תעודת זהות כחולה, בתוכה כתוב ערבי-מוסלמי, מחוצה לה סמל מדינת ישראל, והיא מונפקת מטעם משרד הפנים, אכן, אכן - בין הפטיש לסדן
יאיר דקל
נכון, אין לי פתרון, אלא רעיונות בלבד. אני זוכר את וינגייט ואת הפלמ"ח ואת יצחק שדה ואת הסיסמה "בתחבולות תעשה לך מלחמה". היום, אין לנו תחבולות!
אריאל י. לוין
הכרת מקורות האיסלאם, ובמיוחד התפתחות המושג "ג'יהאד" והיחס ליהודים, מלמדים רבות על מה שבאמת מניע את גל הטרור האחרון. מאחר שזו הייתה ותהיה מלחמת דת, הפתרון הוא להכיר בכך שאין פתרון
צ'לו רוזנברג
הקריאה לאזרחים לשאת נשק היא הודאה בכשלון הממשלה למלא את חובתה כלפי אזרחי ישראל: שמירת חיי אדם. מעבר לכך, יש בקריאה הזו, במובלע, כדי לנסות ולהרגיע את האזרחים או להסיט את תשומת לבם מן הכישלון המהדהד
ד"ר יאיר ויסמן
מה עם החשש שמא נשאר דם בבשר כמו החשש להיכנס לאזור אסור בהר-הבית? בד"ץ בית יוסף של משפחת יוסף לא יוכל להרשות לעצמו איסור כזה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il