|
1 |
|
|
הסופרת רביניאן.הוזה וחולמת.מעודדת התבוללות עם האויב הערבי.ובינתיים ישראלי,ערבי.רוצח שני יהודים ברחוב דיזינגוף בתל-אביב.זו המציאות המרה, ולא ההזיות הרומנטיות.###טוב שפסלו את הספר שלה. |
|
כתובת IP: |
109.253.210.147 |
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דניאל143 |
|
|
2 |
|
|
שלרגע חשבתי שהיא סופרת,התגלתה כתועמלנית זולה ודמגוגית בגרוש אחרי שהגיבה נגד החלטתו של בנט ואמרה שבישראל לא מחרימים ספרים.אז בישראל באמת לא מחרימים ספרים ואף אחד לא החרים את הספר שלה ומשרד החינוך מאז ומעולם החליט איזה ספרים יהיו ספרי חובה.היא חטאה בחטא היוהרה ורצתה לקבל עוד כמה לירות ואז כשאתה תופס סופר בשקר,הוא מפסיק להיות סופר.הבעיה של רביניאן היא בעיה ידועה כבר שנים שלא התחילה איתה והיא גילוי של אמת מסוימת,היצמדות אליה בכל הכח כי זה נוח ויש חברה תומכת אבל אין המשכיות,אין ירידה לעומק ומה שהבנת בשנות העשרים שלך ,יהפך לפתטי אם תסחוב את זה לשנות הארבעים שלך.וכך קרה שרבים וטובים גילו פתאום שהערבים הם גם בני אדם וקיימים קשרים ולכל אחד יש את הצדק שלו אבל איך ממשיכים הלאה עם התובנות האלה זה כבר לא היה מעניין אותם.יש לי משהו ביד אז אשמור עליו,אמחזר אותו ללא סוף,אלחם עליו עד טיפת דמי האחרונה כי אחרת אצטרך לחשוב,להתבלבל ולך תדע לאן אגיע.ואז מוציאים ספרים,סרטים ומחזות על גבול הרדידות,ברמת חשיבה של תלמידי תיכון ,שלא זוכים להצלחה אלא בביצה מסוימת מאד וכדי לקבל פרסים מאיזה פסטיבל פוליטי כזה או אחר,הם צריכים להצהיר שוב ושוב הצהרות נגד הכיבוש ונגד האפרטהייד.התופעה הזו חוזרת שוב ושוב ואחד אחד נמוגים אותם אמנים לתהום הנשיה כי מי יזכור תלמיד תיכון שלבש לרגע את גלימתו של טולסטוי.לא,זה לא טולסטוי,זו רק הגלימה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
שתגובה על דברי תתייחס לדברי ולא תתחיל לחפור בחיים האישיים שלי.כשאכתוב את הביוגרפיה שלי,הכל יתברר.לא נתתי ביקורת על הספר כך שהשאלה אם קראתי אותו או לא, לא רלבנטית.דיברתי על תופעה של אמנים שנתקעו בשנות העשרים שלהם ולא מסוגלים לצאת משם גם משום שהברנג'ה תקיא אותם לכל עבר.עכשיו, כשקראתי את תגובתו של אהוד פרלסמן הסתבר לי עד כמה כל הפרשה הזו בשקר יסודה והנוכלות של הקליקה התרבותית בארץ עולה וזורחת כל פעם מחדש. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
|
|
|
אתה כותב על אמנים שהם: "מוציאים ספרים,סרטים ומחזות על גבול הרדידות,ברמת חשיבה של תלמידי תיכון ,שלא זוכים להצלחה אלא בביצה מסוימת מאד וכדי לקבל פרסים מאיזה פסטיבל פוליטי כזה או אחר,הם צריכים להצהיר שוב ושוב הצהרות נגד הכיבוש ונגד האפרטהייד".
אני קראתי את שלושת הספרים של דורית רביניאן. הראשון הוא ממש מעולה, גם שני האחרים טובים מאד, ואף אחד מהם לא מצדיק את התאור שלך הנ"ל.
אם לדעתך התאור הזה מאפיין גם את היצירה של רביניאן, אכן חשוב לדעת אם קראת את ספרה "גדר חיה" או שאתה מאפיין אותה כך מבלי לקרוא את הספר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אני מצטרף לשאלה, |
|
|
|
|
|
״רביניאן, שלרגע חשבתי שהיא סופרת התגלתה כתועמלנית זולה ודמגוגית״. רביניאן סופרת מצויינת, ללא קשר לראיון כזה או אחר. מי שכותב עליה כך מבלי לקרוא את ספריה הוא דמגוג גדול ושרלטן עוד יותר גדול. מי שכותב כל לאחר שקרא את ספריה, מצבו אפילו חמור בהרבה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
השאלה במקומה |
|
|
|
|
|
אני שמח שמצטטים אותי ועוד ארוכות ולא,אין לי כוונה לדרוש שיכניסו את זה לתוכנית הלימודים.זה שמישהו אוהב משהו,זה לא אומר שאני חייב לאהוב אותו וזה בטח לא אומר שזה טוב.אני יודע,מה שלא טוב חייבים לדחוף לך את זה בכח וזה בדיוק מה שהמגיבים מנסים לעשות.אם הספר היה טוב,ברביניאן לא היתה צריכה להודות לבנט,הוא היה נמכר גם ככה.אני מכיר ז'אנרים מסוימים שאני יודע מה טיבם ומאיפה הם באים.אני לא חייב להכניס את עצמי לכל מיטה מרופטת שנמצאת בשטח.כשהייתי נער הייתי הולך למשחקי כדורגל אבל כשהבנתי שאין שם רמה,הפסקתי.אני יודע שהמשחק האחרון ששוחק בבלומפילד לא מתאים לדרישות שלי גם מבלי שראיתי אותו ואם אומר לאוהד כדורגל שהפועל הם תת רמה הוא לא ידרוש ממני לבוא לראות אותם משחקים ולמה? כי אוהדי כדורגל הם לא פלצנים כמו אושיות התרבות או אלה שחושבים שהם אושיות התרבות.סופרים טובים כותבים על מה שהם מרגישים ולא על מה שהקליקה דורשת מהם.אם ברביניאן היתה כותבת על רומן בין נער מקריית גת לנערה מקיבוץ כפר מנחם תוך כדי תאור הנוף של השפלה ופרוזדור ירושליים שכולו מדבר על אהבת הארץ שאנחנו חיים בה,אף אחד לא היה שומע עליה כי את הארץ אסור לאהוב,לכן היא חייבת לכתוב על נושא ממוחזר שיצא כבר לרוב הציבור הישראלי מהאף.רומן בין ישראלית לפלסטיני.תעשו לי טובה ותפסיקו להאכיל אותנו את הדייסה שמישהו כבר אכל אותה,ירק אותה והקיא ממנה.אגב,למה לא כותבים ספר על רומן בין ישראלי לפלסטינית? מה,זה יפגע בכבודם של הערבים? זה ירגיז אותם? מה עם חופש הביטוי? מה עם הדמוקרטיה? אחמד טיבי יגיש שאילתה בכנסת ואתם תגידו שהוא צודק כי אסור לפגוע ברגשות של הערבים ואת חופש הביטוי תשמרו להפגנות נגד בנט. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
|
|
|
ואמנות טובה באה רק ממחשבה חופשית. מי שקרא אותה, כמוני, יודע, שהיא חייבת רק לאמנות שלה וכל ספר שלה עוסק בנושא אחר. למי שלא קרא אותה, כמוך וכמו בנט, נשאר רק לקשקש וללהג הבלים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
העניין הוא, |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
קטנה בפרס, משם משפחתה הגיעה. לא נושא ״טרנדי״ מדי על פי הקריטריונים של ״הסוציולוג הדגול״ באום. זה הספר הטוב ביותר שלה, עליו היא זכתה לפרסום ולתהילה, וגם לפרסים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
דא עקה, |
|
|
|
|
|
האם הספר הזה שבו היא זכתה לתהילה ופרסים,ניכנס לתוכנית הלימודים.אם לא,מדוע? ואז תשאל השאלה מדוע ספר שעוסק בפלסטיני וישראלית ומשמיץ את חיילי צה"ל,כן ניכנס לתוכנית הלימודים ועל זה כל הוויכוח.לא על איכות ספריה של רביניאן משום שלכל אחד יש את הטעם שלו אלא על זה שמישהו רוצה להכריח את נערי ישראל לקרוא טקסטים שרוב ההורים בארץ לא רוצים שהילדים שלהם יקראו.העובדה שרוב מכריע של האזרחים היהודים בחר בימין לא מעניינת את אלה שהתברגו לוועדות ותקועים שם עד אחרית הימים.אגב,לדבר על דמוקרטיה הם יודעים גם יודעים אבל ליישם אותה אין להם שום כוונה.רביניאן יכולה מצידי לזכות בנובל,אבל אזרחי ישראל יחליטו מה הילדים שלהם יקראו ולא קומיסרים מוגבהים מעם שנדמה להם שהחוכמה ניתנה רק להם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
|
|
|
החתונות שלנו וסמטת השקדיות בעומריג׳אן, כלולים ברשימות הקריאה של משרד החינוך. לדעתי, חשוב שילדי ישראל ייחשפו לספרות טובה. מי ששימש פה כקומיסאר זה אלו שפסלו את החלטת ועדת המקצוע לכלול את הספר ברשימות הקריאה של בתי הספר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
תשובה לבאום |
|
|
|
|
- האם |
|
באום | 5/01/16 14:09 |
|
|
רשימת קריאה של משרד החינוך ורשימת ספרי חובה זה אותו הדבר או שזה שני דברים שונים? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
|
|
|
המדובר ברשימה של ספרים שרלבנטית רק לבגרות מורחבת בספרות, שמתוכה מורה רשאי לבחור איזה ספרים ללמד. כאמור, יכול להיות שאני טועה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אני לא יודע |
|
|
|
|
|
אם אלה שתי רשימות נפרדות ודווקא "הספר המדובר" נכנס לספרי החובה ולא אותו ספר "עטור התהילה והפרסים" כלשונך,הרי שמשהו מריח פה לא טוב. חושי (שלא מטעים אותי) יודעים שמשהו לא כשורה בכל הסיפור ואפילו אם לא אוכל לשים את האצבע על זה,אני יודע מה שאני יודע.עטיפה של דברים בצלופן ורוד לא תמיד מעידה על מה שבפנים. חושים הם הנשק של חסרי ההשכלה וכדאי שבעלי ההשכלה יבינו את זה ולא ינסו לקמבן אותם עד בלי די כי קומבינות יוצרות חיכוך שיוצר חום שיוצר פיצוץ.לא שאני חסר השכלה אבל אני יודע שלחוסר השכלה יש את הערך שלו שעולה לעיתים על הערך של ההשכלה והיו (וישנם) דברים מעולם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
|
|
|
וכולם טובים מאד. במקום להתעסק בשטויות, תתחיל לקרוא, ואני ממליץ, שתתחיל בראשון. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום, הכל טוב. |
|
|
|
|
|
אבל קיימת בעיה קטנה.אני לא קורא ספרים זה עידן ועידנים,החיים שלי מעניינים יותר מהספרים של היום אז למה אני אמור לקרוא בכלל.אגב,החיים שלי מעניינים משום שמלבד העיסוק בפרנסתי אני לא עושה כלום מה שמטהר את האוויר סביבי ויש לי את היכולת לראות את היופי והעניין של החיים.אנשים עסוקים אפופים לרוב בערפילי האגזוזים ורק רוצים עוד טיפה של חמצן שתשמור אותם מעל פני המים ועל עניין ויופי בחיים אין בכלל על מה לדבר.אתה רשאי להרים גבה אבל אני אשחרר תובנות לרשת מבחינת "שלח לחמך על פני האינטרנט כי בבוא היום תמצאנו".אגב,כל מה שאמרתי כרגע,אני יכול להגיד ההיפך מחר כך שהכל פתוח ואולי באמת הספרים של רביניאן טובים,מי אני שאקבע. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
3 |
|
|
שמעתי פה ושם ברדיו על השערוריה הגדולה של הוצאת(!) הספר הזה מתוכנית הלימודים, ועל אלה ששורפים ספרים ואחר כך שורפים בני אדם. אז אחרי קריאת המאמר המענין הזה רציתי לדעת מי האידיוטים שהכניסו אותו לתוכנית הלימודים, וחשבתי שבטח זה היה בזמן יולי תמיר השמאלנית. אז הסתכלתי בויקיפדיה, וקראתי מאמר בהארץ, ופשוט נדהמתי עד כמה הצליחו לרמות אותי. האמת היא שהספר הזה נכתב בערך לפני שנה, ובכלל לא(!) היה מעולם בתוכנית הלימודים, ושפשוט האנשים שתפקידם להחליט החליטו שלא לקבל המלצה של איזו ועדה שרצתה שכן יכניסו אותו לתוכנית הלימודים. ומי שרוצה להבין מדוע הועדה הזאת החליטה להכניס אותו לתוכנית הלימודים, שיקרא את הכתבה בהארץ, ושם מצוטט מי שהמליץ: "הבעיה האקוטית של החברה הישראלית היום היא הבערות, הבורות והגזענות האיומה הפושה בה ולא החשש מנישואי תערובת". |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן |
|
|
|
|
|
אותו. ולגבי שר החינוך, שהודה שלא קרא את הספר, הוא לא ראוי בכלל לתפקידו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מי פה האידיוט? |
|
|
|
|
|
רק הרגע ראיתי כותרת בהארץ שמדברת על כך שצנזרו את הספר. אז אולי תגיב על מה שכתבתי? אולי תסביר לנו מדוע כל(!) התקשורת השמאלנית פשוט מרמה את הציבור? ואתה בטח חושב שמבלי שאני מכיר אף איש חמס, אסור לי לכתוב על אנשי החמס שהם רוצחים מטורפים שזרקו מהגגות את אחיהם אנשי הפתח, ושהם שולחים את אנשיהם להתאבד רק בשביל לרצוח אותנו,ושהם פועלים על פי אמנה אנטישמית שכתוב בה שהיהודים הם מקור הצרות בכל העולם, ושצריך להרוג את כולם, כמו שאסור לי לכתוב על היהודיה המטומטמת שמופיעה שם בספר ולא יודעת להסביר לערבי מה ההבדל בין החמס לבין צה"ל. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן |
|
|
|
|
|
אני כבר עשרות שנים לא ילד אבל אתה ההוכחה, ששנים לא בהכרח מוסיפות חוכמה, ודאי לא סובלנות ודרך ארץ. אף אחד לא מרמה את מי שקורא ספרים ולא ״ביקורות״ לפני שהוא מביע עליהם דיעה. לו היית קורא את הספר היית מבין, שאין בו דבר וחצי דבר עם שמאלנות, ודאי לא עם התבוללות, וכל הסיפור הזה הוא מריבה בשלולית הדומן הימנית. הספר לא נפסל? לבריאות. שיודיע בנט שמאחר והוא לא קרא את הספר (כך הוא העיד בעצמו) הוא מבטל עקב חוסר ידיעה את האישור שנתן בטעות להחלטת הועדה (תהיה אשר תהיה), והמצב יחזור לקדמותו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לא רק טיפש |
|
|
|
|
|
רציתי לכתוב לך שכל הרעש והסערה מצויים אך ורק בתקשורת השמאלנית, ולא הימנית, ואז נזכרתי שבעיניך גם הארץ הוא עיתון ימני קיצוני. אבל זה שכתבת שאתה רוצה שהמצב יחזור לקדמותו, זה באמת מצחיק. כי המצב בקדמותו, בדיוק כמו עכשיו, הוא שהספר הזה לא(!) נכלל ברשימה, אבל אתה לא הצלחת להבין את זה. כמה קיבלת בבחינה האחרונה בהבנת הנקרא? 27? אתה בכלל יודע על איזו רשימה אני כותב, או שאתה חושב שבנט הדליק מדורה ושרף את הספר הזה? האמת היא שקצת קשה לי לתקשר עם בן אדם כמוך, שבכלל לא מבין מה שאני כותב. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן |
|
|
|
|
|
וכמוך האידיוט שכתב תגובה שתי הודעות למטה. שניכם לא קראתם את הספר ומתיימרים לדבר על הספר ועל הסופרת כמו שני תגרנים בשוק. מילא אם זה היה נגמר בויכוח בין שני כסילי מקלדת. הבעיה היא, שגם שר החינוך חושב כמוכם. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קראתי וגם הבנתי |
|
|
|
|
|
שאתה מביא. מי שהמליץ להכליל את הספר ברשימת הקריאה היא ועדת המקצוע, שזה הגוף הממונה במשרד החינוך על הרשימות של הספרים ללימוד. הציטוט שאתה הבאת (שהוא חלקי ביותר) הוא לא של הממליצים אלא של גורם אחר במשרד, שעירער על פסילת החלטת הועדה. יכול להיות שאתה לא קורא ספרים פשוט כי אתה לא מסוגל להבין אפילו כתבה בעיתון. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מצחיק |
|
|
|
|
|
אני לומד מטעויות, ואוהב ללמוד. לכן אני לא מפסיק לטעות, ואפילו מתמחה בחזרה על טעויותי. אז לא נורא, כבר היו לי טעויות הרבה יותר גדולות מהטעות הזאת, ואני סולח לי ברוחב לב. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן |
|
|
|
|
|
״מודה ועוזב ירוחם״, הכוונה היתה, שאדם זכאי למחילה לא רק כאשר הוא מודה בטעותו, אלא גם כאשר הוא עוזב את הדרך הרעה. זה שהודית בטעות זה יפה, אבל רק אם תבין שכאשר אתה מזלזל במי שחולק עליך וקורא לו ״ילד״ או שאר כינויי גנאי, ותחדל לעשות כן, תהייה ראוי למחילה אמיתית. אגב, משעשע למדי, שאתה סולח לעצמך, אבל את הסליחה אתה אמור לקבל מזולתך. יום טוב לך. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ההתנצלות מתקבלת |
|
|
|
|
|
שר החינוך הוא לא זה שהחליט להוציא את הספר מרשימת הספרים המומלצים הוא בסך הכול תמך בהחלטת הוועדה שאמורה להחליט כמו כל מנהל הוא התיצב מאחורי ההחלטה.
אז מי פה האידיוט?
לעצם העניין אם שר החינוך תפקידו לקדם את החינוך אז הכנסת תעמולה פלסטינית לבית הספר היא לא מטרתו וכנ"ל קידום ניסויי תערובת וכנ"ל ספר שרק יצא לפני שנה לאור.
אז מי פה האידיוט? |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ולכן האידיוט |
|
|
|
|
- אגב |
|
באום | 4/01/16 16:44 |
|
|
אם נצטרך לקרוא כל ספר שמישהו החליט שהוא ספר ראוי או לא ראוי,לא ישאר לנו זמן לישון,לא כסף לקנות אוכל ולרופאי העיניים ימאס לראות אותנו.למזלנו,עברנו את גיל בית הספר ואם מישהו רוצה להטיל גם עלינו ספרי חובה,כדאי שיתאפס על עצמו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
|
|
|
"כל ספר שמישהו החליט שהוא ספר ראוי או לא ראוי". מצפים ממך להכיר רק את היצירות, שאתה עצמך מעוניין לחוות עליהן דעתך. לכתוב ביקורת על יצירה מבלי להכיר אותה זו שרלטנות. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
ממש לא. |
|
|
|
|
|
הביקורת שלי היא על ז'אנר מסוים ולא על ספר מסוים.אני לא מבקר ספרים,אני מבקר חברתי/אנטרופולוגי.קיים ז'אנר מאוס לדעתי של סיפורי אהבה בין פלסטיני לישראלית.מהז'אנר הזה אני סולד כי אני יודע שמאחוריו אין בדיוק ספרות,יש פוליטיקה,יש פרסים,יש כסף.אל תנסה להכניס אותי אל תוך הביצה שאתה נמצא בה,עדיף שאתה תשקע שם במצולות לבד. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
באום |
|
|
|
|
|
יצירת אמנות עומדת בפני עצמה, ומי שרוצה לדבר עליה צריך להכיר אותה. אנתרופולוגיה זה טוב לאקדמיה, וגם אז, רק אם זה נעשה עם שכל ועם ידע של החומר. ביקורת אנתרופולוגית ליצירת אמנות שלא מכירים זה בכל מקרה קשקשנות נטו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לידידי באום |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
הוא תואם ככפפה ליד את מה שבקלושמרל שלנו מכונה תרבות- כדי ללהג ולהגג על ספרות אין צורך לקרוא ״את״ הספר ודי בקריאה ״על״ הספר. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
המאמר הזה מעניין |
|
|
4 |
|
|
כבר היו דברים מעולם וגם בספרותנו - ראו ספרי הנ"ל.
מה משותף לערבי וליהודייה? (חלילה לא לערבייה ויהודי) המשותף הוא המכנה המשותף הנמוך ביותר בין גבר לאשה. אז יש כאן סיפור צהוב עם סממנים כביכול "גבוהים". הכול חרטא ברטא -זה סיפור של הורמונים ותו לא.
מה ההתרגשות הגדולה. מהר מאוד תלמד היהודייה את האימרה הערבית:
יום עסל - יום בסל (בצל).
היום הראשון הוא עסל והמשכו בסל.
ולבנות ישראל אומר - "אל תתני לו לקסם הגויי למשוך את לבך בעורמה-" ראו שיר זה בזמרשת תחת השם "לילדה ביער" מאת זרובבל גלעד ולחן - דוד זהבי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מיכל מירושלים |
|
|
5 |
|
|
|
|
6 |
|
|
ממשיכים לרצוח אותנו |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
סניל |
|
|
7 |
|
|
רביניאן כותבת בעברית יפה ועשירה, עלילות הספרים שלה סוחפות, ובמיוחד ניכרת בהם אהבת אדם, אנושיות, וגם לא מעט עצב.
רביניאן כותבת בשפה וירטואוזית ועשירה, אבל נמנעת מליפול למלכודת האופיינית לסופרים, שרואים בסגנון את הפלטפורמה עליהם הם מציגים למעשה את עצמם ואת יכולותיהם, מה שהופך את הספר לקיטש (מישהו אמר אשכול נבו?). רביניאן כותבת את גיבוריה ומספרת אותם, מה שיוצר חיבור בלתי אמצעי בינם לבין הקורא, כאשר הסופרת היא רק הכלי שמאפשר זאת, והופך את הכתיבה שלה למהודקת ושלמה, בלי גרם אחד של שומן או שמאלץ מיותר.
כמי שקורא הרבה מאד, לרבות ספרות מקור בעברית, אני ממליץ לכל מי שאוהב ספרות טובה לקרוא את שלושת הספרים. הספר הראשון, סמטת השקדיות בעומריג'אן הוא ספר נפלא, שהוא הטוב מכולם. הספר השני (החתונות שלנו) והשלישי (גדר חיה) טובים מעט פחות, אבל עדיין טובים מאד. כל מי שיקרא את הספרים האלה יעניק לעצמו שעות של תענוג צרוף. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
לבאום ולפרלסמן |
|
|
|
|
|
האמת היא ששמעתי את רביניאן מספרת ברדיו איך היא נהיתה סופרת בעקבות רצח רבין, והיא נשמעה לי מאוד נחמדה. ובגלל שאני ציוני, אני מאוד אוהב לשמוע על יהודים שהגיעו לכאן מכל קצוות תבל, ולשמוע או לקרוא סיפורים על ארצות מוצאם, והסיפור האישי שלה ושל סבתה נגע לליבי. ולכן, חשתי אכזבה עמוקה כשקראתי את המאמר הזה שעליו אנחנו מגיבים, והבנתי שהיא הפכה להיות מטומטמת לגמרי שלא יודעת לענות לערבי שמשוה את חיילינו לרוצחים המטורפים מהחמאס. אתה לא יכול לתאר לעצמך באיזה עצב אני מסתכל על הצעירים האלה, שעוברים שטיפת מוח שגורמת להם להזדהות עם חיות האדם שמסביבנו ובתוכנו, ולחשוב שמגיע לנו שירצחו אותנו. פשוט שברון לב! |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן |
|
|
|
|
|
אני פשוט המום! לקחתי עכשיו בספריה את סמטת השקדיות, וראיתי שהספר נדפס בשנת תשנ"ה. ואילו רבין נרצח בתשנ"ו. אז או שאני מדמין ששמעתי אותה מספרת שהיא כתבה את הספר בעקבות רצח רבין, או שהיא שקרנית מטורפת. אני באמת לא מבין מה קורה כאן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן |
|
|
|
|
|
רביניאן כותבת על רבין, ועל ספרה הראשון שפורסם בחודש מאי 95, כחצי שנה לפני הרצח.
http: |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
מחלת לעצמך, |
|
|
|
|
|
מה שמענין זה שהרשימה הזאת לקוחה מתוך ספר שקראתי, ואפילו כתבתי עליו "יומן קריאה" באתר זה, ולהלן הקישור: רבין. האם אמנם הפכתי בזכרוני את הרשימה הזאת לתוכנית רדיו ששמעתי ואת רביניאן מספרת על איזו נסיעה באוטובוס? כנראה לעולם לא אדע, אלא אם מישהו מוכשר כמוך יפנה אותי לאיזו הקלטה של תוכנית רדיו שבה אכן מספרת רביניאן על הספר הזה ועל רבין. איך שלא יהיה, באמת תודה. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן |
|
|
|
|
|
זה אכן ספר מצויין, שכתוב מצויין, שעלילתו מתנחשלת וזורמת וגורמת הנאה רבה. זה לא ספר על פוליטיקה אלא על אנשים ואהבה, ולכן הדיון הפוליטי בספר הזה הוא לדעתי נלעג ואנטי ספרותי, מה גם, שנאמרים בו דברים בכלל לא נכונים על ידי אנשים שלא קראו את הספר. ליאת יודעת מה לכנות, וגם עונה, אבל אבל כשמאלנית לא ציונית, מצאתי את עצמי מזדהה הרבה יותר עם עם מי שאין לה תמיד את כל התשובות מאשר עם אחיו של חילמי, שבטוח שהאמת זורחת מהתחת שלו, מה שהופך אותו לטרחן לא קטן. אבל האמת היא, שאחיו של חילמי הוא דמות שולית בספר, שבמרכזו עומדים שתי דמויות חיות ומלאות, ליאת וחילמי, שביניהן נוצר סיפור אהבה גדול ועצוב. את כל זה בראה סופרת מוכשרת מאד, שטרחה והעניקה לקוראיה יצירה משובחת ומענגת. חבל מאד שספר כל כך טוב הפך לדיון ציבורי כה רדוד, ואני תקווה, שמעז יצא מתוק ושכל מי שקנה את הספר הזה גם יקרא אותו, ואת שני הספרים האחרים שלה, ועוד ספרים אחרים, שהרי ספרים נועדו שיקראו אותם ולא שידברו עליהם. לו יהי. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהוד ידידי, |
|
|
|
|
|
כפי שכתבתי בתגובה קודמת, בינתיים הספקתי לקחת מהספריה את סמטת השקדיות, ואף לקרוא עשרים עמודים מהזבל הפורנוגרפי הזה, שרחמנות על ילדי התיכון שהם צריכים לקרוא אותו ולהיבחן עליו. כל החיבה שלי לרביניאן חלפה עם הרוח, ואני עכשיו בז לה ובז למשבחיה, שבטח נורא התפעלו מזה שגם זקנות פרסיות, בדיוק כמוהם, חושבות כל היום מחשבות כחולות. בטח בספר הבא שלה תספר רביניאן על רומן סוער בין שתי נשותיו הלסביות של פדופיל ערבי זקן, צולע ומסכן. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן |
|
|
|
|
|
שניכם מגיבים על המעט שקראתם בתגובה מתחום המין. מעניין מדוע.
http: |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אתה לא לבד |
|
|
|
|
|
יש מעט מאוד ספרים שאני זרקתי באמצע, ואני אפילו מהבודדים שהצליחו לגמור את עיין ערך אהבה. אבל בעשרים העמודים שקראתי אין שום דבר חוץ מזבל פורנוגרפי מעורר גועל וחסר אמינות לחלוטין. אני באמת סתם אחד שאוהב לקרוא ספרים, ולא מעלה בדעתי שיש לי את הכישורים לכתוב ביקורת ספרותית, אבל כמו שהבנתי שבסיפור על אהבה וחושך (שגם אותו קראתי עד הסוף) עמוס עוז מכר את האמא שלו שהתאבדה כדי להחזיר אליו את שבחי המבקרים, כך אני מבין בדיוק מדוע הזבל הזה של רביניאן זכה לכאלה שבחים. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
אהוד פרלסמן |
|
|
|
|
|
איך מי שמתבטא כמוך בצורה כה גסה ואלימה נבהל כל כך מכמה תיאורים של תשוקה אנושית, כאילו היה איזה בתולה במנזר. בהשוואה בין מריה מגדלינה למריה אם ישו, הייתי אומר, שאתה דומה יותר לראשונה. עמוס עוז לא סופר לטעמי. במהלך השרות הצבאי קראתי את מיכאל שלי ואת פה ושם בארץ ישראל. שניהם לא היו לטעמי, ומאז אני לא קורא אותו. |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
קראתי, וגם נהניתי |
|
|
|
|
|
אבל מי שמתבטא כלפי יצירת אמנות, שבה היוצר השקיע מעצמו ונתן מעצמו, בצורה כל כך וולגרית, לדעתי מבזה רק את עצמו (אפרופו הצהרתך לפיה אתה בז לרביניאן וגם למשבחיה). |
|
|
|
|
סגור |
כתוב תגובה ל-
הערה לפרלסמן |
|
|
|
|
|
|