X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לפיד שהפך לשר אוצר ללא כל כישורים הוכיח בבחירה זו שהוא חסר כישורים בסיסיים שחייבים להיות לכל מנהל והם, בחירת הכפופים לו
▪  ▪  ▪
יוגב. דמות קונטרוברסיאלית [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

מזה כשבועיים מתנהל מסע אינטנסיבי להדחת אורי יוגב. האדם שהיה חלק מהמנגנון הקיים הפך למוקצה לאחר שבחר לטפל בנושא הדירקטורים. כישלונו הצפוי מאפיין בתוכו את העיוות המובנה בניהול בישראל.
כזכור, יאיר לפיד מינה את יוגב לתפקידו. לפיד שהפך לשר אוצר ללא כל כישורים הוכיח בבחירה זו שהוא חסר כישורים בסיסיים שחייבים להיות לכל מנהל והם, בחירת הכפופים לו. יוגב, שהוא דמות קונטרוברסיאלית החל במהלך הקמת נבחרת הדירקטורים תוך נקיטת הליכים ובחירות תמוהות והתנגשות חזיתית בשרים. במקביל נקט בטכניקה אלימה של התנגשות בדירקטוריונים ובראשיהם. גם אם צדק בכוונתו לא פעל בחכמה והוא מצליח לקדם את הדחתו.
אין אנשים צעירים
בתוך התהליך של ההדחה, ראש הממשלה הכריז על רצונו למשול כאילו שרק אתמול מונה לתפקיד, איפה הוא היה בשבע השנים האחרונות? כחלון לעומתו טוען שברשימת הדירקטורים אין אנשים צעירים. מה לעשות וכישורים הכרחיים של דירקטור הם השכלה וניסיון הנרכשים לאורך תקופה ארוכה. מועמד בן 30 לא יכול להיות בעל תואר שני ו-15 שנות ניסיון ניהולי. התוצאה הסופית של התהליך תהיה חזרה לחלוקת ג'ובים.
דוגמה נוספת היא ועדת שטרום. הוועדה שאין בה אף בנקאי בדימוס לרפואה התאהבה ברעיון ההזוי שחברות כרטיסי האשראי יתחרו בבנקים. שטרום עצמו ציין שריכוזיות הבנקאות בישראל גבוהה ומגיעה לכך ששני הבנקים הגדולים שולטים ב-60% מהבנקאות בעוד באנגליה ארבעת הגדולים מחזיקים בנפח זה. כל בנקאי היה מסביר לו שריכוז הוא פונקציה של גודל המשק. אין מקום להשוות בין ישראל ואנגליה שאוכלוסייתה היא פי שמונה מישראל ולונדון היא מרכז בנקאות עולמי. לו היה עושה גוגל היה נוכח שבפינלד 3 הבנקים הגדולים תופסים 85% מנפח הבנקאות, בנורבגיה 84% ובניו-זילנד 77%. אגב גם בארה"ב הגדולה 5 הבנקים הגדולים תופסים 44% מהבנקאות!
אם היה יוגב מאמץ את המודל של הוועדה הציבורית למינוי דירקטורים לבנקים, תוך איושם בבעלי מקצוע רלוונטי היה מצליח להטמיע את התהליך ולא נופל לבור אותו כנראה כרה.
אחרי 67 שנים אומת הסטרט-אפ יכולה להגיע לרמה גבוהה יותר של ניהול תקין. תופעות כמו התעשיה האוירית,ולא רק בה, בה יש כ-70 חברי ועד במשרה מליאה העולים כ-40 מיליון שקל לשנה ומאות מיליונים לאורך השנים צריכות להיעלם מעל פני האדמה.

תאריך:  14/02/2016   |   עודכן:  14/02/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רון בריימן
מי שמתכוון באמת להפרדה צריך הן לגרש/לפנות/לטרנספר את אזרחי ישראל היהודים החיים ביהודה ובשומרון והן לגרש/לפנות/לטרנספר את אזרחי ישראל הערבים החיים בתוך "הקו הירוק"    מכיוון שאף אחד אינו מתכוון לכך ואף אחד אינו מסוגל לכך, מוטב להרצוג להתנער מן ה"תוכנית" שהציג
אסתר שניאורסון גרי
שמעתי רבים האומרים: התקשורת כבר איננה עוינת, היא ממש אויבת, והסכמתי להגדרה. על כן אם סגל יהיה הסנונית הראשונה ובעקבותיו יקלטו עוד רבים וטובים בערוצי הרדיו והטלוויזיה, נוכל כולנו לברך על כך
אלון קוחלני
דוח היועמ"ש לממשלה: "מבקר הרשות עשוי להוות כלי משמעותי בשיפור עבודת הרשות ובפיקוח על התנהלותה התקינה"    צוות שמינה היועץ המשפטי לממשלה למציאת דרכים לחיזוק שלטון החוק בשלטון המקומי ממליץ על חיזוק מעמדו של מבקר הפנים
איציק סיבוש
משיטוטיו של גליציאנער בנתיבי הפצה קדמוניים של סחורות, רעיונות ומילים
גרשון אקשטיין
אני מצביע על מספר נושאים בתחום המדיני ביטחוני לאור המצב, שיש לתת עליהם את הדעת, מכיוון שהם מחייבים פתרון לכאן או לכאן והם: ראש הממשלה הבא, המנהרות בעזה מה עושים?, תנו להם רובים התגובה המיידית לטרור, שתי מדינות לשני עמים, האמנם? האם יש עם פלשתיני? ומתווה הגז
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il