X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
רוח עוועים חילחלה בצה"ל והוא החל לעסוק בדברים מגוחכים: הוראות חדשות מחמירות ביחס לגידול זקן
▪  ▪  ▪
"זקן מפריע לצבאיות" [צילום: לואיס פישר/פלאש 90]

עד כה היה לנו צבא רציני, צבא נחוש, צבא מסור. היה לנו צבא מוערך להפליא בין כל צבאות העולם, בדבקותו במטרה, ביעילותו המבצעית. והנה רוח עוועים חילחלה בצה"ל והוא החל לעסוק בדברים מגוחכים: הוראות חדשות מחמירות ביחס לגידול זקן.
וכאן ארשה לעצמי חוויה אישית. לחמתי במלחמת ששת הימים ובמלחמת יום הכיפורים, ולא ראיתי שמה שהוביל לניצחון היה אי-זקן, אלא נחישות ודבקות במשימה, כישרון ומסירות.
פתאום, אחרי 67 שנים של קיום צה"ל, צבא שכלל מזוקנים, החליט ראש אכ"א, שזקן מפריע לצבאיות. מה נשתנה הלילה הזה מכל הלילות, שבכל הלילות אנו הולכים עם זקן, והלילה הזה, בלי זקן? אין שום נימוק הגיוני שתומך בשינוי זה. דובר צה"ל הודיע ששונתה הפקודה אך לא הסביר למה. אם כן, חייבים אנו להודות בבושה שזו אינה אלא קפריזה. אך זאת הבעיה: צה"ל עומד מול משימות מאוד כבדות ואחראיות ואין לו פנאי נפשי לקפריזות של קצין זה או אחר.
אין לנו זמן וכוח עבור דברים מגוחכים ולא חכמים, חסרי רגישות, שגורמים מתחים מיותרים בצבא. לזכור, צבאנו הוא צבא עם, לא צבא שכירים. חייב להיות בו מקום לכולם, בין למי שאינו מגדל זקן, בין למי שמגדל זקן, בין שהוא עושה זאת מסיבות דתיות, אסתטיות או סתם בגלל נוחות. התערבות צה"ל בזקנים, היא פגיעה בחופש הדת, ופגיעה בחופש בכלל. הרי זו הוראה חדשה בה נעדרת כל סיבה מבצעית. טייס - אני מבין. מסכת אב"כ - אני מבין. אבל מה פתאום נטפלים לזקן, כאילו זה מה שיביא לנו ניצחון.
אולי שכחו שבמשך 67 שנים היו מפקדים בכירים ואלופים עטורי זקן: דני מט, כהנר, מצנע, דן הראל ועוד. אף שר הביטחון יעלון היה קצין גם מזוקן וגם מוצלח. אפילו למייסד הפלמ"ח המהולל, יצחק שדה, היה זקן. גם בצבאות גויים, היו מפקדים בכירים עם זקן, כגון הגנרל גרנט (Grant), הרמטכ"ל של הנשיא לינקולן (שגם הוא היה בעל זקן).
אגב, חיילי שח"ר והנח"ל החרדי לא נפגעו על-ידי רוע הגזרה. ברוך השם הם חסינים. אבל חייל שהתגייס עם זקן, גידל זקן כל השנים, והינו עתה קצין בקבע, מקבל פתאום הוראה להוריד זקן. אכן, אם קפריזה, אז קפריזה.
שמענו טענה: חייל מזוקן = חייל מרושל = חייל בעל תפקוד לקוי. גם פה חוויה אישית: אני פוגש בירושלים העתיקה חיילי מג"ב, דתיים ולא דתיים, המגדלים זקן, זקן מסודר ומטופח. כלומר: חייל מזוקן = חייל מטופח = חייל מאוד יעיל.
ועוד טענה: הזקן פוגע באחידות, ולכן פוגע באחדות. כדי לסתור כזב זה, אין צורך להיות דתי, אין צורך להיות ישראלי, די להיות אירופי, ולומר: United in diversity, שכידוע זו סיסמת האיחוד האירופי: מאוחדים בשׁוֹנוּת.

תאריך:  01/03/2016   |   עודכן:  01/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צה"ל נעשה מוזר
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
גם הרבנים נעשו מוזרים
יהודי מפוכח  |  1/03/16 22:34
2
גם הזקנים שלכם מוזרים
מזרוחניק  |  1/03/16 23:17
 
- גם הזקן למטה
ישראל עמיאל  |  2/03/16 00:52
 
- בדיחה עם זקן
מזרוחניק  |  4/03/16 12:33
3
דברים בטוב טעם נאמרו
ארי בוסל  |  2/03/16 04:35
4
אגלה לכם את הסוד האמיתי
btur  |  2/03/16 08:21
5
יש סיבה למוזריותו של צה"ל
מי אשם במוזריות?  |  2/03/16 19:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אריה גל
הייתי חד-משמעית מצפה מכל הלוחמות העזות שהצטלמו בחדווה בכותל כשהן עוטות טלית ותפילין, לקום ולהיאבק מעתה כלביאות למען ייקבע נחרצות בחוק המדינה כי מעתה לא רק בגברים יילודים בישראל תבוצע ביומם השמיני ברית המילה, אלא ממש כך יהיה גם בנשים
שמעון זיו
ספר כזה כמו ספרו של רם אורן לטרון צריכים לשמש ספרי מופת בבתי הספר, ולאורם צריכים התלמידים להתחנך, בצד ספרים אחרים כמובן, אבל יש לנו ארץ מעניינת ומאתגרת, ואנשים מעולים שיכולים להצעידה קדימה
עמוס גלבוע
שלוש סיבות מרכזיות: האחת, החמאס לא בא ואומר: תנו לי נמל ואחדל מטרור. להפך. השנייה, נמל לישות טרוריסטית, יעזור רק לישות ולא לאוכלוסייה; השלישית, זה רק יסבך אותנו עם המצרים, יבדל יותר את הרצועה, ויחליש עוד יותר את הרשות הפלשתינית לטובת החמאס
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - בזבוז, נדיר, רעיונות עוועים ונזק
יוני בן-מנחם
הרש"פ מתנגדת להקמת נמל ימי בעזה בטענה כי הקמתו פוגעת באחדותה של קפריסין. הרש"פ חוששת מפגיעה קשה במעמדה אך איננה מוכנה להתעמת עם טורקיה התומכת בחמאס
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il