X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בפניה ליועמ"ש מבקרת שלי בחריפות את מתכונתו ואולי אף את קיומו של גוף הביקורת החדש על הפרקליטים, ושם, יש דברים שהיא מספרת לנו ויש דברים שלא.
▪  ▪  ▪
יחימוביץ'. לא מספרת [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

שלי יחימוביץ' פונה ליועץ המשפטי לממשלה מר אביחי מנדלבליט בציפייה שיבטל את הגוף החדש לביקורת על הפרקליטות, או לפחות יקטין במידה ניכרת את סמכויותיו, ופנייתה לוקה (לפחות) בשניים.
מה ששלי מספרת לנו
שלי שואלת לגבי עצם קיום הגוף. מדוע יש ביקורת על הפרקליטות רבת העוצמה ואין כזו על גופים רבי עוצמה אחרים, והיא אומרת "אין ספק שהפרקליטות היא גוף חשוב שיש לו השפעה מכרעת על גורלם של בני אדם. אך האם נציבות מס הכנסה אינה גוף כזה? האם הביטוח הלאומי אינו גוף כזה? האם אגף תקציבים באוצר אינו גוף כזה? ומשרד הבריאות"?
והתשובה היא כל כך טריוויאלית, אשר רק ניתן להתפלא שאדם הרואה עצמו מתאים להיות ראש ממשלה שואל בכלל כאלה שאלות. אז שלי יקירתי בואי ואשיב לך.
את הרי יודעת שהעוצמה משחיתה, כוח רב למשך זמן רב, הופך לב לאבן ומשחית, מעלה את השתן לראש.
ומיהם בעלי הכוח הפועלים בשרות הציבור? ובכן בצמרת בעלי הכוח ניצבים השופטים, אלה קבוצה של אנשים אשר מילתם היא סופית, ואדם הנקלע לתסבוכת משפטית עלול לאבד שם את הצפון, במקרים קיצוניים על לא עוול בכפו, ולכן נדרשה והוקמה נציבות קבילות על שופטים.
ומיהם הבאים בתור לאחר השופטים אשר עוצמה בלתי מוגבלת בידיהם, ואשר בנושאים רבים דבריהם בית המשפט כתורה מסיני בעיני השופטים? ובכן הבאים בתור הם הפרקליטים. ומי מייצג שלי יקירתי את מס הכנסה בבית המשפט אם לא פרקליטי מדינה, ומי מייצג שלי יקירתי את משרד הבריאות בבתי המשפט אם לא פרקליטי מדינה, ומי מייצג יקירתי את אגף התקציבים אם לא פרקליטי מדינה – וכל אלה כלולים בביקורת שלי יקירתי. ואם גופים שהוקמו בחוק (כמו הביטוח הלאומי) אינם מיוצגים על-ידי פרקליטי מדינה אזי יש כמובן להכלילם בביקורת של הגוף החדש ודאי לא להשתמש בהם כעלה תאנה לביטולו של הגוף.
יתרה מכך במשרד הבריאות יש גוף ביקורת פרטני לעניין זכויות מטופלים על-פי חוק בריאות ממלכתי, וסמכויותיו על-פי החוק הם הרבה מעבר למשרד הבריאות, החלטותיו מחייבות גם את קופות החולים מכוח החוק.
ומדוע במשרד הבריאות? כי הבריאות כמו המשפט היא משאב חיוני, היא משאב המעניק כוח שעלול להשחית, הבריאות של אזרח עלולה להינזק באורח בלתי הפיך עקב עריצות של הרשות גם אם מערכת המשפט היא בון בון, כי בין עריצות רפואית ובין יכולת לפתור אותה באמצעים משפטיים עלול לחלוף זמן רב, והתהליך עלול לעלות כסף רב ובינתיים אפשר לסבול סבל רב אם לא למות ממש, ועל כן נדרש והוקם גוף ביקורת ייעודי במשרד הבריאות לנושא זכויות מטופלים על-פי חוק ביטוח בריאות ממלכתי.
בקיצור, ובלי כחל וסרק, שלי מורחת אותנו.
ומה שלי לא מספרת לנו
שלי לא מספרת לנו על קשרי הידידות שיש לה עם הצמרת הקודמת של הפרקליטות אותה צמרת אשר בתקופתה הפכה הפרקליטות לגוף גדול וחזק, חזק מידי, גוף אשר משנה תצהירים של עובדי מדינה, מגן על שיטת עבודה נפסדת זו ואף זוכה לתמיכת היועץ המשפטי לממשלה (לשמחתנו לשעבר).
היא לא מזכירה לנו את אותו לילה עם טומי לפיד ז"ל, עדנה ארבל אז פרקליטת המדינה ערב מינויה לשופטת בבית המשפט העליון, גדעון סער אז ח"כ, ושלי יחימוביץ' אז עיתונאית, אשר תואר כמפגש חברתי, ועל מי מגינה כעת שלי? על תלמידיהם ותלמידי תלמידיהם של חברתה לאותו לשולחן החברתי, וזאת מבלי להזכיר לנו אותו שולחן חברתי ובתקווה שאף לקשישים בינינו יש זיכרון קצר, מאוד קצר.
ומה אני מבקש להוסיף
ואני מבקש להוסיף ולשאול:
מה עוד צריך לקרות על-מנת שנבקר את הגוף עתיר הכוח הזה? אם הגוף המרכזי האחראי לאכיפת החוק, מגן על פרקטיקה נפסדת, מזעזעת, חסרת בסיס, המחוררת חורים ביסודות השלטון והמשפט, של שינוי תצהירים של מצהירים מטעם המדינה, וההגנה על השיטה הפסולה הזו היא בכל רמותיו, מהמסד עד הטפחות, ללא כל בושה. הגענו לסוף הדרך ואז ניתן לעשות אחת מן השתיים או לקפוץ מהצוק הקרוב יהיה מה שיהיה או לעשות חישוב מסלול מחדש. יש לנו לכאורה שתי חלופות, האחת פריש מיש, כלומר לפרק ולבנות מחדש, והשנייה היא לנסות ולתקן.
ועל התיקון שמנו גברת משכמה ומעלה, הילה גרסטל, הקרם דה לקרם של השופטים ומומחי המשפט (כולל ניסיון מנהלי רב בהקמה מאוד מוצלחת של בית המשפט המחוזי מרכז) אשר פרקליטי המדינה היו אמורים להודות מיד עם השכמתם בבוקר וטרם כתם לישון על כי היא מצילה את הפרקליטות מהרס עצמי הנובע מהכוח הרב שבידיה, וכי אם לא יתנו לשופטת יד חופשית לעבוד, דינה של הפרקליטות לאכול את עצמה.
אז שלי יקירתי, איננו טיפשים, איננו סנילים, תתרכזי בפריימריז, תתרכזי בחקיקה, עזבי את מערכת המשפט, וככל שאת מתייחסת אליה אנא דייקי מחד ואנא פרטי לנו את חברויותיך תחילה כך שנבין אם עמדתך עלולה להיות אף מושפעת מחברויות אלה.

תאריך:  14/03/2016   |   עודכן:  14/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שלי והפרקליטים
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
יחימוביץ' עושה מאיתנו צחוק
אהוד פרלסמן  |  14/03/16 11:04
 
- בורות ו/או חוסר יושרה
ה.א  |  14/03/16 11:22
2
מי שמתנגד לביקורת על הפרקליטות
שרגא  |  14/03/16 18:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - עשירות בפירות, תוקפים, הנ"א, בוטלה ועונג שבת
ראובן לייב
על צווארם של מאות מעובדי רשות השידור מרחפת בימים אלה חרב הפיטורים, ללא שום רחמים, לאחר שנתנו לה את אונם ומרצם במשך שנים ארוכות. אחרי ככלות הכל, הצלחה אינה צריכה להימדד רק בחומר, אלא גם ברוח
עו"ד ראובן דינור
תסריט דמיוני: שר הורשע באונס שלא ביצע, וכעת נדרש להביע חרטה כתנאי לקיצור מאסרו. אלא שעל-פי הפסיקה, דרישה זו אינה יכולה להוות שיקול בעת ההחלטה על השחרור
ארי בוסל
איננו מסוגלים להתנתק מהמרוץ לנשיאות ארה"ב. אנו עסוקים בתאטרון האבסורד המשחק עבורנו ללא הפסקה, ונראה שאנו מחמיצים את התמונה הנרחבת, ובה שינויים טקטוניים היסטוריים, חלקם עוד לפנינו
אלברט שבות
"ואז אני כותבת פוסט בפייסבוק שכבוד ראש הממשלה הטריד אותי מינית כשהייתי חיילת תחת פיקודו" - נקמה מתוקה מדבש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il