X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
מהי אפוא הדרך הקלה להפסיק בבת-אחת איום זה על שליטתם של בני אליטות-השמאל ויורשיהם הרוחניים בקצונה הבכירה בצה"ל? פשוט וקל: להפוך את החיילים הדתיים לסרבני פקודה
▪  ▪  ▪
[צילום: דובר צה"ל]
הטלת כתם הסרבנות נועדה לסכל את קידומם החברתי, הכלכלי והפוליטי של הדתיים.

לא התגייסותם הנרחבת של בני הציונות הדתית היא לצנינים בעיני הכת השלטת, שהרי אלה דווקא יעילים מאוד כלוחמים להגנת מדינת ישראל, ומספרם גבוה יחסית לחלקם באוכלוסייה. הבעיה היא העזתם להגיע גבוה בדרגות הפיקוד, עד לשולחן המטכ"ל ממש. וברוב חוצפתם וכשרונם, הם מאיימים ליטול את ההגמוניה מן הגווארדיה החילונית השלטת בכל דרגות הפיקוד בחיילות השדה, שממנה צומחת שדירת הפיקוד הבכיר בצה"ל, ואחרי כן - בפוליטיקה. זהו הסיוט הגדול ביותר של ה"חושבים" למיניהם.
מהי אפוא הדרך הקלה להפסיק בבת-אחת איום זה על שליטתם של בני אליטות-השמאל ויורשיהם הרוחניים בקצונה הבכירה בצה"ל? פשוט וקל: להפוך את החיילים הדתיים לסרבני פקודה.
דרך דומה נקט בשעתו יאיר לפיד כשניסה להחיל את "חוק גיוס חובה" על הצעירים החרדים. לפיד התעקש במיוחד על רישום פלילי למי שיסרב להתגייס, ורבים תהו מהי התועלת שתצמח לו מכך. הרי מי שלא ירצה להתגייס בנימוק ש"תורתו אומנותו", גם 1,000 רישומים פליליים לא ישכנעו אותו להתגייס. אלא שלפיד רואה כמה שנים קדימה - את התערותו של הדור הצעיר של החברה החרדית במדינה ואת השתלבותו בכל מעגלי החברה, מהצבא והכלכלה, ועד למשרדי הממשלה, והוא לא יכול להרשות לזה לקרות.
וכך מצא לפיד דרך לשבור את החבית ולשמור את יינה: הוא גם ינסה לגרום לחרדים שיתגייסו בעל כורחם, ובכך ימלא את הפנטזיה של בוחריו ואם "על הדרך" יעזבו חלק מהחרדים את הדת, או לכל הפחות יחלשו רוחנית, הרי יש לו סיבה כפולה ומכופלת לשמוח; מצד שני, מרבית החרדים כמובן לא יתגייסו, אפילו באיומים, אך יהיה להם רישום פלילי, לפחות למשך 7 שנים. וכך, בשנים הקובעות למציאת מקצוע שבצידו הכנסה, בחירת מסלול לימודים משתלם, או סתם כניסה למעגל העבודה, ימנע הרישום הפלילי מהמוני חרדים להתקבל לעבודות טובות ונחשקות במשק, כגון עבודות ממשלתיות הדורשות רובן ככולן העדר עבר פלילי. אפילו להיות שוטרי מקוף לא יוכלו להיות, שלא לדבר על עובדי דואר ומעלה. נאדה. כלום.
זהו ה"בונוס" שלפיד רצה "לתרום" לתיקם האישי של עשרות אלפי יהודים בשנה, ובכך להפוך אותם לחוטבי העצים ושואבי המים של החברה הישראלית לכל ימי חייהם.
מטרה דומה מאוד יש כיום למעוררי "סערת הזקנים" בצה"ל. לולא כל רבני ישראל היו עומדים כאיש אחד על רגליהם האחוריות, והיו מסתפקים בגינויים רפים או בלשון מגומגמת, הרי שממחר כל חייל דתי היה מחויב לגלח את זקנו, והיו עומדות בפניו שתי אפשרויות בלבד: או לציית להוראה ולגלח את זקנו מיד, או לסרב פקודה. אם תרצו, מבחינת הוגיה של פקודה מטכ"לית זו, כל אפשרות טובה להם: אם יתגלחו החיילים הדתיים - מצויין, הוכחה שהם צועדים בדרך "הנכונה".
אך היות שחלק גדול מהחיילים הדתיים היו מסרבים לציית לפקודה פוגעת זו, הם היו עולים למשפט, ובתיקם הצבאי האישי הייתה נרשמת הערה באותיות של קידוש לבנה: "חייל הנ"ל סירב פקודה". לא צריך יותר מזה, כדי שכל אותם עשרות אלפי חיילים היו רואים את בה"ד 1 רק מהכביש העובר לידו, בדרך לאימון או לתפיסת עוד קו בעזה - כחיילים פשוטים.
זהו אפוא כל הסיפור על רגל אחת: מלחמת המאסף של האליטות על שמירת ההגמוניה שלהם במוסדות השלטון, ועל האופי החילוני של הפיקוד בצבא, ותו לא.

לאתר מגזין 'מראה'
תאריך:  15/03/2016   |   עודכן:  15/03/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יאיר לפיד / Yair  Lapid
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
סוד סערת הזקנים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
חיל הדוק יותר לדת אינו חיל טוב
הגוי..  |  20/03/16 16:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שאול רוזנפלד
את מיצגי הצביעות, ההתחסדות, המוסרנות וההיתממות האלה ראוי אכן לכבד בתגובה הולמת וראויה, כמו Cut the Bullshit"", וכמובן במקביל - בעבודת חריש עמוק לצמצום סתימת-הפיות האמיתית שנעשית כאן עשרות שנים
משה חסדאי
להערכתי, ולעניות דעתי, בימים אלה, חובה על כל איש וכל אישה, אזרחים נאמנים למדינה היהודית, בריאים בנפשם ובגופם, יהודים ובעלי בריתם, לעשות קורס מאבטח בסיסי, על חשבונם הפרטי, או באמצעות חברות אבטחה וגופים ציבוריים. זוהי חובה אזרחית לאומית שהיא צו עליון
עו"ד צבי שוב, עו"ד עופר פרץ
בית המשפט הטיל על עיריית נתניה את האחריות לנזקים שנגרמו ליזמים בשל מסירת מידע תכנוני שגוי, אם כי לא רכיבי התביעה התקבלו
ארי בוסל
הדוד ברני האהוב מבטיח עולם ומלואו, והדונלד מבטיח עולם חדש, אחרי שיהרוס את זה הקיים    קרב איתנים עוד יתרחש בין הכחולים לבין האדומים, וכלל לא ברור אם האדומים יוכלו לגבור על הכחולים
גיא רוה
לאם שכר נטו של 13,300, שכר דירה של 4,500 ומזונות מהאב עבור הילדים בסך 2,875. כלומר האימא פותחת את החודש עם 11,675 שקל    לאב שכר נטו של 12,500, שכר דירה של 4,500 ותשלום מזונות לאם על סך 2,875. האבא פותח את החודש עם 5,125 שקל
רשימות נוספות
אפילו לא תמורת נזיד עדשים  /  דפנה נתניהו
דמוקרטיה של שבטים   /  מרדכי קידר
המזרח התיכון המבלבל  /  מנשה שאול
נפלאות נסראללה  /  נחמן פביאן
עונדי הפלסטרים  /  עילי צוף
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il