X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בית המשפט המחוזי קובע: לא תחול התיישנות על תיקון טעות טכנית שנפלה בהודעת חיוב מס
▪  ▪  ▪
[צילום: איתמר לוין]

מגבלת הזמן הקבועה בסעיף 145(א)(2) לפקודת מס הכנסה אינה חלה על תיקון טעות טכנית אשר נפלה בהודעה על החיוב במס שנשלחה לנישום. הסיבה: אין מדובר בתיקון של החלטה או תיקון של שומה. טעות הקלדה במחשב של פקיד השומה אין בה כדי לפטור את הנישום מתשלום המס המתחייב על-פי הכנסותיו. כך פסק בית המשפט (14.6.16) בעניין דוד חי.
חי הוא בעל מניות בחברת נגר כדורי את חי אחזקות. ב-30.12.99 הגיש חי לפקיד שומה תל אביב דוח על הכנסותיו לשנת 1998, במסגרתו הצהיר על הכנסה מדיבידנד פירוק שהוכרז בחברה בסך 20,724,120 שקל, כאשר המס הנובע מכך בהתאם להוראות הדין הינו בשיעור של 10%, הוא 2,072,412 שקל.
על אף שדיווח את סכום המס המדויק בו יש לחייבו, וככל הנראה עקב טעות אנוש, הזין פקיד השומה נתון שגוי למערכת המחשב של אגף מס ההכנסה, מה שהוביל בסופו של יום ליצירת חוב מס בסך 27,613 שקל בלבד בגין הדיבידנד שדווח. בשנת 2004, במסגרת ביקורת שנערכה אצל פקיד השומה, התגלתה באקראי טעותו של פקיד השומה על-ידי מפקח מס הכנסה, וב-27.12.04 שודרה השומה הנכונה.
לטענת חי, איומים מצד פקידי השומה השונים ולחצי רשות המיסים אשר נעשו באמצעים בלתי כשרים, הצליחו להטיל עליו מורא, והביאו אותו להסכים לשלם את יתרת המס בהתאם לשומה המתוקנת. טענתו המרכזית של חי הייתה, כי נוכח חלוף הזמן, ונוכח הוראת סעיף 145(א)(2) לפקודת מס הכנסה, הנתבעת הייתה מנועה מלתקן את השומה העצמית ולקבוע את השומה המתוקנת תחתיה.
ביהמ"ש בחן את תקופת התיישנותה של עילת התביעה ותחילת המועד למניינה לפי סעיפים 5-6 לחוק ההתיישנות. במקרה דנן, תקופת ההתיישנות היא שבע שנים. אין חולק, כי ב-27.12.04 שודרה השומה המתוקנת. לא נטען על-ידי הצדדים, וממילא לא הוכח, מהו המועד המדויק בו הוצאה השומה המתוקנת. מכל מקום, אין חולק, כי הצדדים הגיעו להסדר ביחס לשומה המתוקנת.
בסעיף 145(א)(2) לפקודה נקבע, כי פקיד השומה רשאי לערוך תיקונים הנוגעים לשומה העצמית בתוך שלוש שנים, ובאישור מנהל - בתוך ארבע שנים. משכך, והיות ולטענת התובע זוהי הוראת החוק הרלוונטית למקרה דנן, הרי שהמועד האחרון לעריכת תיקונים הנוגעים לשומה העצמית חלף לכל המאוחר בשנת 2002, תוך שבמועד זה הפכה השומה העצמית לסופית.
לטענת רשות המיסים, פקיד השומה פעל בהתאם לסעיף 145(א)(1) לפקודה, וראה את דוח אשר מסר התובע כשומה עצמית. לפיכך, משנתקבל הדוח, פקיד השומה שלח לתובע הודעה בדבר סכום המס שבו הוא חייב על-פי הדוח, כפי שהגישו, אלא שבהודעה זו נפלה טעות טכנית משרדית. לשיטת ביהמ"ש, מדובר בטעות סופר שעליה לא חלים דיני ההתיישנות, במיוחד לאור העובדה שהפרש המס כבר שולם על-ידי חי.
פקיד השומה הכיר באחריות רשות המיסים לטעות, ובהתאם לכך הסכים לבטל ריביות וקנסות באופן חלקי. נוכח כל האמור לעיל תוצאת ההליך היא, כי התביעה נדחית.

תאריך:  17/07/2016   |   עודכן:  17/07/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 רמי אריה /  "
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עו"ד יוסף ויצמן
בעקבות תזכיר החוק להסרת תכנים מסיתים מהאינטרנט: כרגיל כאשר מדובר בחופש הביטוי, יש דעות סוערות בעד ונגד. הדיונים לבטח יהיו מעניינים
יאיר דקל
הקלטה בקול נעים מבשרת לי, ש"שיחתך חשובה לנו"    כאשר ההודעה הזו חוזרת על עצמה וחוזרת וחוזרת וחוזרת, אני מבין ש"שיחתי כלל אינה חשובה להם"
אברהם (פריצי) פריד
מכתב תשובה לח"כ ציפי לבני, שכתבה שאסיר צריך להודות באשמתו כדי לקבל את קיצור עונשו
ד"ר חיים משגב
יריות באפילה מזכירות משטרים אפלים    כאזרח במדינה הזאת אני נחרד לנוכח מחול השדים המתנהל בימים אלה נגד בנימין נתניהו    השמועות מפרנסות את מהדורות החדשות כאילו שמישהו באמת יודע מה מבקשת המשטרה לדעת או מה יש בידה שמצדיק "בדיקה"
חיים שאולזון
מאז כניסתו של הרב פינטו לפני כחמישה חודשים למרכז רפואי שב״ס (מר״ש) השוכן בכלא ניצן, יצאו לאור לא פחות מאשר חמישה ספרים חדשים שכתב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il