X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
הדרך לשלטון - גירסת השמאל העיקרון המנחה את קלינטון יותר מכל עיקרון אחר הוא צדק גזעי, מה שקרוי אצלנו השד העדתי
▪  ▪  ▪
קלינטון. גזענית [צילום: AP/Andrew Harnik]
אין חזון
אין מדיניות כוללת, אין חזון למדינה. יש רק שיסוי של כל עדה, מגזר ומגדר באחרים, תוך שיחודם במשאבים שיילקחו מהיכנשהו בלתי מוגדר.

מערכת הבחירות בארצות-הברית בעיצומה, ואנו הישראלים שנוהגים להלקות את עצמנו אודות מערכות הבחירות המגעילות שלנו עומדים משתוממים. הכיצד לא הצלחנו לרדת לשפל כזה של סיקור חד-צדדי, שקרי, המשקף את סדר היום של הכתב בלי קשר להקשר? הכיצד לא ירדנו לשפל כזה של התקפות אישיות? הכיצד לא נמצאו עדויות כה חותכות לכך שהמערכת הדמוקרטית אינה דמוקרטית? ומדוע מקטרגים עלינו שאיננו מדינה, אלא צבר של שבטים הנלחמים האחד בשני עד זוב דם? לכן ניפרד מן הנאומים ונתבונן במצע של המפלגה הדמוקרטית, זו שנמצאת בשלטון בארה"ב מזה שמונה שנים, וכיצד זה מקרב אותה לעוד ארבע או שמונה שנים של שלטון השמאל.
הכל מצוי באתר מסע-הבחירות של הגברת קלינטון. 30 עמודי מרשתת העוסקים במגזרים המייצגים את קהל הבוחרים האמריקני, ואת הפתרונות המוצעים לכל עדה ועדה - בנפרד. כולן סובלות מפצעים ופגעים שאותם צריך לרפא. הממשל הוא כמו בית הבראה שיציע לכל טוען לעוולות את התרופה המתאימה לו, וקלינטון היא הרופאה הראשית רחבת החיוך.
העיקרון המנחה את קלינטון יותר מכל עיקרון אחר הוא צדק גזעי, מה שקרוי אצלנו השד העדתי. העיסוק בשד העדתי האמריקני הוא כה חשוב, עד שרוחב היריעה לטיפול בכל פצעיו גדול משמעותית מן הפרק המוקדש לכלכלה. הפרק שולח זרועות תמנון אל כל הפרקים האחרים, כולל תמורות במערכת המשפט, שוויון להטבי"ם, שינויי האקלים ומדיניות אנרגיה (האפרו-אמריקנים מחזיקים רק באחוז אחד מן המשרות הקשורות לאנרגיה - פצע לחבישה).
במקום שבו נחלשות העוולות העדתיות, מיד עולות העוולות המגדריות. הפרק המוקדש לתיקון העוולות כלפי נשים שווה פחות או יותר באורכו לפרק העוסק בביטחון הלאומי. קלינטון מבטיחה לפרוץ את כל המכשלות בדרך לשוויון תעסוקתי - במיוחד לנשים. קידום עסקים קטנים - לנשים. גישה להלוואות נוחות - לנשים ולשחורים. מדיניות הבריאות הממשלתית של בוגרי מערכת הביטחון תדגיש את הטיפול בלהטבי"ם ובנשים. ביטוח לאומי - לשיפוץ לטובת הנשים.
הצבעה במאוחד מזכה ביחס מיוחד
בשום מקום לא נאמר מהיכן יגיעו המשאבים לטובת כל בעלי ובעלות העוולות, ומי יחויב לוותר על-מנת שהמשאבים יגיעו למי שמגיע.
הסיוע הנקודתי למתאוננים, כולל טיפול כוללני לקורבנות התעללות מינית בקמפוסים, הגנה לחיות בגני חיות במקרים של אסונות טבע, ומניעת שחיטה של סוסים למזון, הכל באחריות הממשל הפדרלי האמריקני הענק הרחום.
הסוגיות שעליהן תקבל קלינטון אחריות אינן של מה, אלא של מי. יש כאן חלוקה מפורטת לפי גזע, מין, מקצוע, מיקום והרכשת מטרות עבור כל עדה. המדיניות כלפי פשע היא כיצד להקל על הפושעים; המדיניות כלפי מסתננים היא כיצד להיטיב עם אלה שרמסו את חוקי ההגירה; מדיניות החינוך היא הקשבה למורים (התלמידים אינם מצביעים בבחירות לנשיאות, המורים - כן). אין מדיניות כוללת, אין חזון למדינה, יש רק שיחוד של כל עדה וכל מגזר וכל מגדר במשאבים שיילקחו מהיכנשהו בלתי מוגדר.
מדיניות כזו היא בהכרח של הפרד ומשול, של הסתת מגזר אחד נגד השני והשלישי, של שיסוי עדה אחת בשנייה ובשלישית. היא בהכרח מגדילה עוד ועוד את מעורבותו של הממשל בהסדרת כל החיכוכים בין המגזרים. היא משנה את האוכלוסייה דרך הגירה לטובת מי שיחלק יותר הטבות. היא מגדירה מנצחים ומנוצחים ומאצילה את חינו של הממשל על מי שיספק יותר מצביעים. עדות המצביעות במאוחד יזכו גם ליחס מיוחד.
הנחת היסוד למדיניות זו היא שכל בוחר מחפש מה תעשה הילרי לטובתו, ואינו שואל עצמו בכלל מה תהיה ההשפעה של מילוי דרישותיו או תיקון עוולותיו על כלל החברה, כלל המדינה. וכמובן, את הילרי זה לא מעניין. היא רוצה להיבחר, שכן זה כל מה שעשתה במשך 16 השנים האחרונות מאז שעזבה את הבית הלבן. היא תבטיח לכל מגזר, עדה וקבוצה את מה שדרוש על-מנת שישים את שמה בקלפי. העדה היחידה שאליה אין היא פונה היא זו של גברים לבנים בגיל העבודה, אלה המשלמים למעלה מ-60 אחוז מן המיסים, אבל מהווים אולי 15 אחוז מן האוכלוסייה.
השיטה של הפרד ומשול הוכיחה את עצמה היטב במערכות הבחירות של הנשיא האמריקני הנוכחי. גם הוא הבטיח הכל לכל מגזר, וזכה במלוכה. המועמד הקודם של הרפובליקנים הובס בדיוק על-פי המתכון שחזה בעצמו: כיוון ששיעור מקבלי-ההטבות גדול יותר משיעור משלמי-המיסים, הרוב המקבל בחר את מי שימשיך להבטיח הטבות גם על חשבון העתיד. בכל המובנים מצבה של אמריקה הורע במהלך נשיאותו של אובמה: האלימות גואה, החיכוכים הבינעדתיים גברו, מספר הבלתי מועסקים זינק, כמעט 50 מיליון בני אדם מקבלים תלושי מזון, החוב הלאומי שולש, ההכנסה לנפש קטנה, שוטרים נרצחים ברחובות, טרור איסלאמי, חלקים רבים של אמריקה התעשייתית חרבים, מחיר הבריאות מרקיע שחקים - הכל על-פי חזונו של אלכסיס דה טוקוויל שהסביר כי הדמוקרטיה האמריקנית תחוסל כשיבינו ההמונים שהם יכולים לנכס לעצמם עוד ועוד מן הקופה הציבורית.
התבוננות חוזרת אל ישראל מלמדת כי השמאל הישראלי נוהג בדיוק על-פי אותה שיטה כדי לשוב אל השלטון. עיקר השיסוי של השמאל הישראלי הוא של הפריפריה נגד ההתנחלות, אך גם של להט"בים בחרדים, חילונים בדתיים-לאומיים, נשים בגברים, וכמובן - ערבים ביהודים. בעוד שהימין הישראלי מנסה להכיל את כולם לתוך הלאום הישראלי (תוך שלילת שנאת-ישראל מכל כיוון), השמאל דווקא מלבה את השנאות הפנימיות, את מלחמת המעמדות.
למעשה, זה ההבדל היסודי שבין השמאל לימין. בחודשים הבאים נראה אם אמריקה היא אכן מדינה או רק צבר של עדות ומגזרים המתגוששים ביניהם על משאבים מוגבלים, באלימות הולכת וגוברת שיכולה להגיע עד כדי מלחמת אזרחים. אך אצלנו, כיוון שמה שמאחד אותנו גדול בהרבה ממה שמפריד בינינו, השמאל הישראלי רק יילך ויתכווץ, תוך כדי צרחות ויבבות.

לאתר מגזין מראה
* ד"ר יובל ברנדשטטר הוא רופא ילדים, תושב הנגב, פובליציסט ומחבר הספר "Joe's trial" ו-"The Witches of West Bend ו- -Yuval-Jerusalem-over-[קישור]
תאריך:  03/08/2016   |   עודכן:  03/08/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חבישה לכל פצע
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
יובל - הוריך לא
לימדו אותך,  |  3/08/16 10:39
2
ישנם סומים וחרשים בישראל
שלטון אובמה  |  5/08/16 08:10
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות בחירות בארה''ב
יהודה דרורי
אביתר בן-צדף
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי    והפעם - החיפזון מהשטן, נוכלת, תורתו התאימה יותר, עסקת איוולת והתבלבלו    שבת שלום
ענבל בר-און
בועז ביסמוט מישראל היום מדווח לנו שהילארי מדשדשת בסקרים הרחק אחרי טראמפ
ענבל בר-און
חמי שלו, בטורו בהארץ סוקר את הגעתה של הילרי קלינטון למועמדות המיוחלת, תוך התמודדות חלקה עם המכשולים שבדרך
ענבל בר-און
רן אדליסט, בטורו השבועי במעריב עוסק בביבי ובינסיונות החיסול שלו את החברה האזרחית ואת התקשורת בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il