X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
אנחנו לא רק למודי אסונות, אלא יודעים היטב לקום מעפר ומאפר הארץ הטובה תחזור לפרוח על-אף כל הקמים עליה
▪  ▪  ▪
אל תכעיסו את השכנים יותר מדי [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

גם אני רוצה לכבות את האש, אבל היא בוערת בנו. אני מנסה לכבות אותה והיא מתעקשת לשרוף. ואז מטיפים לנו מוסר שלא ראוי ללבות את האש, אלא להתמקד בכיבויה ובהצלת חיים.
יהודים, אל תכעיסו את השכנים יותר מדי, הם עלולים להתעצבן. קבלו עליכם את הדין מלמעלה. ברשתות החברתיות ובמקומות רשמיים מדברים על "חוק המואזין" שגרם לשריפה. קודם אמרו שהר-הבית גרם לסכינאות, והכיבוש והדיכוי ושלל הסיבות שבשלן לא הייתה ברירה לשכנינו אלא לצאת למסע הרג והרס.
עוד ב-1963 ניסח א"ב יהושע את הכלל הזה בסיפורו "מול היערות". היער נשרף כדי לחשוף את "פשעי הציונות". לרגע נזכרתי במהומות בפאריס ב-2006, גם שם צלבו כל מי שהעז לבקר את תאוות ההרס של הפריסאים המוסלמים. מכל העולם, רק הם מדוכאים.
ארצנו בוערת לא רק בגלל תאונות (וחלק מהשריפות אכן נגרם בשל רשלנות), אלא גם בגלל מידת סדום של מציתים "גם לנו גם לכם לא יהיה". שבענו די את מתק שפתיך, איימן עודה. גם עכשיו אתה ממשיך לומר שאתם ילידי הארץ המקוריים, ולכן אין מצב שערבים יציתו את הארץ. "הכרמל הוא שלנו, זוהי המולדת שלי".
מה ששומעים בינות לדבריך זה שאנחנו רק אורחים פה. זאת המשמעות הלאומנית של דבריך. "זה המקום שלי, זה היער שלי, אני הפגוע פה ולא אתה". כמו האטד במשל יותם, באת להרגיע והוספת קוצים למדורה. פתח תנ"ך ומצא את הכרמל מככב. 1,500 שנה לפני שהכיבוש המוסלמי הגיע לכאן זו כבר הייתה מולדת היהודים. מי במים ומי באש היערות, מי בחרב הסכינאים, מי בחניקה ומי בסקילה ומי בפיגועים שונים ומשונים - אנחנו מכירים את כל השיטות מאז ששבנו הביתה לציון.
במשפט שלמה ציווה המלך לגזור את הילוד החי לשניים ולחלקו בין נשות המריבה. נזכור את דברי האם המזויפת: "גַּם לִי גַם לָךְ לֹא יִהְיֶה - גְּזֹרוּ".
אבל אנחנו לא רק למודי אסונות, אלא יודעים היטב לקום מעפר ומאפר. הם שורפים ואנחנו בונים, זה הרי חוזה היסטורי קבוע. חיפה והכרמל ישוקמו, גם בנטף בהרי ירושלים ובטלמון שבהרי יהודה ובמקומות נוספים. הארץ הטובה תחזור לפרוח על-אף כל הקמים עליה.

פורסם במקור: ישראל היום (25.11.16)
תאריך:  27/11/2016   |   עודכן:  27/11/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הם שורפים - ואנחנו בונים
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
תשמע רגע מה אני רואה
ערבי  |  30/11/16 09:17
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות אסונות/פגעי טבע
אלעזר לוין
היו"ר לשעבר של שמאי המקרקעין קורא לציבור לפנות לשמאים פרטיים להערכת הנזק, ולא לסמוך על השמאים מטעם המדינה    האם נותני השירותים ומוכרי הסחורות יתנו הנחות לנפגעים?
אלעזר לוין
הפיצוי לדירה: 100 אלף שקל לזוג ו-50 אלף לילד    בעלי רכוש במאות אלפי שקלים ופיצוי חלקי    אשר: 100 שמאים יעריכו השבוע את הנזק, וסכומים קטנים ישולמו תוך יומיים    שוכר שדירתו נפגעה ימשיך לשלם לבעלים, אך המדינה תחזיר לו את הכסף, וגם תממן לו דיור חילופי
אלעזר לוין
האוצר יפצה נפגעי פעולות איבה, אך קיים חשש מסחבת    חברות הביטוח יפצו את האחרים, בתנאי שיש להם פוליסות תקפות, וששילמו כיאות את הפרמיות    הפיצויים שישלמו החברות לא יכסו את מלוא הנזק    האם ביטוח החובה יתייקר בשנה הבאה
עידן יוסף
השר ארדן בחלמיש: "איזו שנאה לעם היהודי ולמדינת ישראל זה טרור הצתות שמבוסס על שנאה והסתה ואין הבדל בין דקירות ודריסות לטרור הזה"
עידן יוסף
קרן מס רכוש תפעל כדי לתת מענה לאזרחים שנפגעו בשרפה    השר כחלון בחיפה: "גם אחרי שהעשן יתפוגג נהיה פה. במהלך השנה אנחנו גובים מיסים מהאזרחים כאן - עכשיו הם צריכים אותנו"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il