X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
השמאל כבר הרים בעבר ידיים כשמנהיג מפ"ם יעקב חזן הודה בטעותו רצינו להתרחק מהיהדות והפכנו את ילדינו לבורים ועמי ארצות הדור החדש יוצא חלציו של השמאל הזה רוצה להפוך את כולנו לעם מעמי הארצות
▪  ▪  ▪
אנחנו מדינה יהודית? [צילום אילוסטרציה: קורינה קרן/פלאש 90]

בתוכנית טלוויזיה שהנחה הפולמוסן אראל סגל התראיינה גברת מנומסת כנציגת עמותה שדרשה ממשרד החינוך לסלק את התכנים הדתיים-אמונים היהודיים ממערכת הלימוד בבתי-הספר. חוצפה – לא?
היא הסבירה, אני מצטט מזיכרוני, אני קודם כל בן-אדם, אחר-כך אישה, אם, ישראלית ויהודייה. כלומר, היותה יהודייה הינה מרכיב במכלול זהותה, אבל לא גדול, מרכזי או חשוב.
המראיין שאל אותה לדעתה, האם ילדיה יחזיקו מעמד כיהודים אם יחיו בחו"ל. לא אכפת לי, אמרה, אם בני יתחתן עם גויה. המראיין חידד את תגובתה והעיר, הם לא יהיו יהודים, את יודעת? בהחלט, זה לא ממש מטריד. חשבתי לעצמי, אונסקו ניתקה את הקשר שבין יהדות לירושלים. יהודים בתוכנו מנתקים את הקשר שבין יהדות לישראלים.
קצת מעצבן... הלו, זה רדיו? אנחנו מדינה יהודית או לא? הייתה זו הצהרה חגיגית, הבטחה וגם קביעה של בן-גוריון אבי המדינה, שהוא וחבריו התכנסו כדי להקים מדינה יהודית. אז מהי מדינה יהודית היום?
כלומר, מתעוררת תנועה ישראלית השואפת להתמזג, להתבולל, לטשטש ולאבד את הזהות היהודית בתוך מרחב אינטרנציונלי, חסר זהות לחלוטין, שאין להגדירו אלא במושג רפאים: בני-אדם. בעבר היינו כולנו יהודים וזה נמשך כ-3,500 שנה. בקושי רב, ממש על קצה הלשון, נחשבנו ספיחים לבני-אדם. האם כל זה מסתיים פה ועכשיו? האם מעכשיו נמשיך הלאה רק במדרגת בני-אדם, בקושי? ב-250 השנים האחרונות ראינו תופעה מוזרה שבה יהודים חדלו לקיים את מצוות התורה, ניתקו עצמם מההיסטוריה היהודית של העבר והווה – ועדיין חשבו שהם יהודים. גם הגויים סביבם האמינו שהם ממשיכים כיהודים.
צריך להבהיר. עד אז הייתה הזהות הלאומית של היהודי – קיום מצוות התורה. לא היו יהודים מסוג אחר, אולי כמה משומדים להכעיס. מי שחדל להאמין וזנח את מצוות התורה – נטש את המגרש שיהודים חיו ונשמו בתוכו.

כוהן השמאל על הגנטיקה היהודית

פרופ' ליבוביץ כתב, "העם היהודי ההיסטורי מוגדר מבחינת יהדותו – יהדות שלא הייתה יש רעיוני-תודעתי גרידא, אלא הגשמה של פרוגרמת חיים ריאלית, שנקבעה על-ידי תורה ומצוות. אורח חיים זה היה התוכן הלאומי ספציפי של העם היהודי... היהודי חי חיים שרק יהודים חיו אותם: היהודי לא אכל כאכילת הגוי... חייהם הסקסואליים של היהודי והיהודייה היו מיוחדים לבני האומה היהודית: בחיי המעשה, בעבודה ובייצור - השבת הבדילה אותם מעמים אחרים. זהותו הלאומית של העם היהודי ההיסטורי היא היהדות... שלא כזהותם של עמים המוגדרים בגזע, בלשון, בטריטוריה, במסגרת ממלכתית-לאומית וכו'."
מאז נוצרו ברחבי העולם קבוצות רבות של יהודים שפרקו מעליהם עול תורה ומצוות, בניהם ובני-בניהם נולדו לתוך מציאות שאין בה לא תורה ולא מצוות – והם לכאורה לא נטשו ולא פרשו מן העם היהודי כפי שעשו קודמיהם לאורך ההיסטוריה. היום ניתן לומר שרוב המוחזקים יהודים בעיני עצמם, שנטשו או שאבותיהם נטשו את תוכן החיים הלאומיים של העם היהודי – לא מנתקים עצמם ומשחררים.
אין בחייהם תוכן יהודי ריאלי שיבדיל אותם בפועל מן הגויים ואף-על-פי-כן הם מוסיפים להכריז ולהצהיר חגיגית, לפעמים ליד הכותל, שהם יהודים. חלקם תורמים כסף לאגודות צדקה של יהודים ואולי גם לקק"ל או שלום עכשיו. האם מעתה הרוב יחליט בהצבעה דמוקרטית מיהו ומהו יהודי? האם רוב כזה יהיה מוסמך, בהצבעה חוקית וכשרה, להעתיק את השבת ליום שלישי, למשל, או לבטל את המקווה ולהפנות נשים לסאונה? האם הציונות אנסה את היהדות או להפך, ולמה כולנו יושבים בכלא?
יש המבלבלים בין יהדות לציונות. רבים מהישראלים מגדירים את עצמם כציונים והיהדות, לדעתם, היא פועל יוצא מן הציונות שלהם. כלומר, מי שהוא ציוני על אחת כמה וכמה הינו גם יהודי. אם אתה מקיים את מצוות הציונות הרי שאתה יהודי המקיים מצוות. כאילו הציונות היא תורה ומצוות המוטלות על האדם ועושות אותו יהודי.
הציונות במתכונתה המודרנית בלבד (היא קיימת מאז הגלות לבבל) – היא תנועה היסטורית שיועדה להקים בית לאומי ליהודים, לא חשוב היכן. ציונים רבים לא היו יהודים. בלפור, להערכתי, היה ציוני, למה לא? מי הם אותם יהודים שדגלו בציונות? היו ביניהם מאיר יערי והחזן שלו, צמד עסקנים בולשביקים מושבעים שהצדיקו גם את רציחות סטלין. היה בן-גוריון שעזב גם הוא את התורה ומצוותיה. היה הרב קוק – רבה הראשי של ארץ ישראל, הרב בורג (אביו של יו"ר הכנסת מחד"ש). יהודים חרדים שהגיעו לארץ כדי לבנותה (למשל חסידי חב"ד) לא היו ציונים. הם זיהו את הציונות כתנועה אפיקורסית עולמית מהסוג של הבונד האידישאי במזרח אירופה. אולי הם לא ראו את ההבדל שבין יערי, בן-גוריון ורוזה לוקסמבורג. הכל היה להם שחור בעיניים מבחינה יהודית וההבדלים בין גווני השחור קשים להבחנה.
יש בתוכנו נאורים רבים בעלי השכלה גבוהה מאוד הטוענים, כי יחודו של עם ישראל בדורות הבאים להביא זוכי פרס נובל רבים ככל האפשר, לפתח היי-טק, לבנות תשתיות בסין ולהקים חברות ציבוריות בהודו וגם בוול-סטריט. תראו, גם בתקופת האימפריה הרומאית יהודים הנהיגו את הממשלה ברומא וישבו אחר-כך סביב האפיפיור כנוצרים טובי לב. גם בספרד ופורטוגל, בלונדון. בגרמניה הם היו רפובליקה שלמה בתום מלחמת העולם הראשונה. אין כמעט מקום תחת השמש שממנו לא גורשו היהודים בצו אלוהי או ממלכתי, תמיד בצורה לגיטימית ומכובדת, עם בעיטה בתחת. תמיד היו לכך סיבות טובות ונאורות שיש להצדיקן, ואני מניח שהן קיימות גם היום.
האם הייחוד של עם ישראל הינו איזו מטלה או חובה היסטורית, שהוטלה עלינו להצטיין בעיני אומות העולם? זה נשמע כמו קשקוש - אבל נראה בעליל שאנו חותרים לשם. כי אחרת למה יהודים, שזנחו את תורת ישראל, עברו למועדון חברים בסגנון נוצרי עם רוטב רוטרי שהקימו לעצמם בשכונה, מאמצים את כל כוחם ל'גייר' אותו – יתעקשו לכנות עצמם בקנאות יהודים?
יש הבדל בין אדם (יהודי) המצהיר כי תש כוחו ולכן אינו מקיים את המצוות ואינו לומד תורה, אבל מבקש בכל אונו להיחשב יהודי כזה, כי מעולם לא זנח את הערכים היהודיים של עמו, לבין אדם (יהודי) המצהיר כי מצוות השבת ועוד כמה מצוות הן אנכרוניזם לשמו ומתאימות לעם יהודי כלשהו שנעלם אי-שם בנבכי העבר של ההיסטוריה האנושית. הוא מבקש להמציא לנו יהדות חדשה ורעננה, למשל, ישו מתקרבן-כזה, חדשני, נאור, סובלני לחלוטין ומתאים לאור השמש, בלי יכולת לסנוור.

אז מיהו יהודי?

פעם שאלו אותי, תגיד אידיוט, מהי יהדות בעיניך? אמרתי, זה פשוט למדי, בסיסי בהחלט. יהדות הינה האגודה הראשונה, היחידה והבלעדית לחובות האדם. כלומר, חובת האדם כלפי עצמו, כלפי חברו, כלפי המקום. ואז, בעקבות מבוכה קלילה שאלו אותי, באופן אישי כמובן, לא לציטוט, ומה בקשר לכל האגודות והארגונים הבינלאומיים לזכויות האדם, האזרח וכדומה? אלה, הייתה תשובתי, צמחו כולן מהנצרות... יהודי תמיד חייב, אחרים מחפשים לעצמם זכויות בעולם.
לי זה מזכיר עד מאוד חנות למוצרי חשמל משומשים, יד שנייה, בקניון העשירים. עד-כה חשמלנו (אנחנו היהודים) את העולם כולו ואולי הצלחנו גם עם הלוסטרות המוזהבות – ועכשיו הגיע המועד למכירת חיסול המלאי...

המחבר הוא ישראלי החי בעולם היהודי
תאריך:  11/12/2016   |   עודכן:  11/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 שלום עכשיו
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מיהו העם היהודי?
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
לאורך כל ההיסטוריה היו יהודים
הירונימוס  |  11/12/16 14:43
 
- מתעלם העובדות
igal7386@gmail.com  |  11/12/16 23:30
 
- יהודי חילוני אכן פחות מוטרד
הירונימוס  |  12/12/16 11:15
 
- מהי הזהות היהודית ישראלית
א.ש.  |  12/12/16 18:45
 
- בעבר כל מי שנפרד - חדל להיות
א.ש.  |  12/12/16 08:54
2
גזענות לשמה
איש עברי/ישראלי  |  12/12/16 03:38
 
- אני אורי שרגיל ואני סבור
א.ש.  |  12/12/16 11:11
3
הניירלא תמיד סובל הכל
ד"ר ש. לוין  |  12/12/16 15:24
4
עדיפויות
נאור.............  |  13/12/16 23:53
5
עדיפויות
נאור.............  |  13/12/16 23:53
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בעז שפירא
במגילת העצמאות לא נעשתה ההבדלה המתבקשת בין זכויות אדם לזכויות לאומיות, בעוד שברי שיש לכל אדם וגם ערבי החי עמנו זכות לחופש, למחיה, לפרנסה, לכבוד, לחרות ולכל השאר - ובלבד שיכיר בריבונות היהודים על מדינתם ולא ימרוד בה
אפרים הלפרין
קיומה של דמוקרטיה מובטח באמצעות שלוש רשויות שלטון אשר חומה סינית ביניהם, ולצורך הבטחת ההפרדה קמה לה רשות רביעית, העיתונות, אשר מטרתה להבטיח את תקינות פעולתן של הרשויות ואת ההפרדה ביניהן, ואת זאת היא אמורה לעשות באמצעות אור השמש
יעקב שטרכר
בכלכלה לכל פעולה משקית יש מחיר    מדיניות לא סבירה עלולה להוביל למשבר כלכלי חדש
עו"ד אביעד ויסולי
המתיישבים ביו"ש לא טרחו להסדיר את זכויותיהם בקרקעות עליהן התיישבו, וזה גם מה שקרה בעמונה    בטווח הארוך, הם עוד עשויים לגלות שבג"ץ עמונה רק עשה להם טוב
שלמה אידן
מה יקרה אם חוק ההסדרה, אף במתכונתו המצומצמת, ייפסל ע"י הבג"ץ? האם תעז הממשלה להודיע שהיא מכבדת את שלטון החוק, לכן כפופה קודם וראשית לכל לרצון המחוקק, נציג הריבון, ועם כל הצער הכרוך בכך, מנועה מלקיים החלטת הבג"ץ?
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il