X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
נציג הארגון התראיין בערוץ 10 המפרגן ודיבר על האסון ההומניטרי המרחף על רצועת עזה, באשמתה של ישראל. הוא לא שמע על החמאס, לא על המצרים שסגרו את המעברים, ולא על מנהרות הטרור. הוא לא שמע גם על זכויות משפחות החיילים הנעדרים אורון שאול והדר גולדין, והאזרחים אברה מנגיסטו והיישאם א-סייד
▪  ▪  ▪
פלשתינים במעבר רפיח [צילום: עבד אל-רחים חטיב/פלאש 90]

71 אחוז מהישראלים סבורים כי מי שמכונים אצלנו "ארגוני זכויות אדם" גורמים נזק למדינת ישראל. זהו אחד הממצאים בסקר של המכון לדמוקרטיה, שהתפרסם לאחרונה. מאחר שאין לחשוד במכון שמא הוא נגוע בסטיות ימניות, רחמנא ליצלן, להפך, הממצא הזה חשוב אם כי לא צריך להפתיע.
המחשה טריה ביותר לפעילותו של ארגון כזה - הנגועה בחוסר משווע של יושר אינטלקטואלי - קיבלנו רק ביום חמישי האחרון. בתוכנית לונדון את קירשנבאום המשודרת בערוץ 10, התראיין נציג רופאים לזכויות אדם, סלאח חאג' מוחמד, שתפקידו בארגון מוגדר כ"מנהל המרפאה הניידת בשטחים הכבושים". סיבת הזמנתו לאולפן: "האסון ההומניטרי המאיים על עזה".
אין זו הפעם הראשונה שזעקות כאלו מושמעות בתוכנית האקטואליה הזו - שהפליי-ליסט שלה נקבע במידה מכרעת ע"י מה שמפרסם עיתון הארץ - שלא לדבר על העמדות הפוסט-ציוניות של המראיין הקבוע שלה, ירון לונדון.
הפעם ישב באולפן המחליף הקבוע של לונדון, מודי בר-און, אבל גם הוא העניק למרואיין מטייבה (שהוא גם חבר בתנועה האיסלאמית ובאגודת אל-אקצה - י.ר.) חופש דיבור בלתי מוגבל, וגם הקפיד שלא לשאול אותו שאלות קשות ומתבקשות. יופי, מודי, העיקר ששמרת על מסורת הכנסת האורחים המפרגנת המאפיינת את התוכנית, בעיקר כשמדובר באורחים מהצד השמאלי והשמאלי-קיצוני במפה (על מה שמצפה לאורחים מהצד הימני במפה, כדאי לכם לחטוף שיחה עם סילבן שלום - י.ר.).
רק צירוף נסיבות סימלי גרם לכך, שזמן קצר לאחר הופעתו של נביא האסון ההומניטרי מעזה, הותר לפרסום, כי השב"כ (אחד הגופים עליהם שפך חאג' מוחמד את זעמו בראיון) חשף תשתית טרור שהקים החמאס בשכם, ואשר תיכננה פיגועי תופת המוניים במרכזי הערים הגדולות.
לאורך כל הראיון החד-צדדי עימו, לא הזכיר המרואיין רב-החמלה את המילה "חמאס", אפילו פעם אחת, יוק! הוא דיבר על המעברים הסגורים, אבל לא הזכיר במילה אחת את המעברים שמצרים, ולא ישראל, סגרה, כיוון שהיא רואה בחמאס (כן, הגוף המסתורי הזה שבעצם לא קיים) ארגון טרור.
הוא התלונן על המחסור במי שתייה בעזה, אבל לא פירט - וגם לא נשאל ע"י המראיין בר-און - כמה כסף הקדישה ממשלת החמאס מכספי התרומות שהיא מקבלת כדי לקדוח בארות מים חדשים, להתפלת מי ים, להקמת בתי חולים, במקום לייעד את הכסף לחפירת מנהרות טרור, או לשכירת מומחים זרים לבניית כלי טייס לא מאויישים, למשל (כנראה לצורך ההשכלה האווירונאוטית של נערי עזה).
לעומת כל השתיקות הללו, ידע מנהל המרפאה הניידת של ה"ארגון לזכויות אדם", כי ישראל - והיא ורק היא - אחראית לכל תחלואי הרצועה, היא ורק היא מונעת מתושביה מעבר חופשי כדי לקבל טיפול רפואי, דברים שרצועת עזה יכלה לעשות אילו הייתה "עצמאית" כדבריו...
רגע, הרי יש דיווחים שברצועת עזה פועלת ממשלת חמאס הגאה, הלא כן סלאח חאג' יחיא? האם ניתן להבין מדבריך שמדובר בפרסומים ישראלים שיקריים? לדבריך, עזה עדיין כבושה, ורק זדון ליבם של צה"ל והשב"כ מונע מהעזתים תנועה חופשית, כדי לארגן בגדה, למשל, תשתיות טרור מוצלחות יותר (מזו שנחשפה עתה)?
בהגדרת מטרותיו של הארגון רופאים לזכויות אדם נאמר, בין השאר, כי הוא "נאבק למען יישום זכויות אדם בכלל". באמת? מה עם הזכויות של משפחות החיילים אורון שאול והדר גולדין ז"ל, שמאז מבצע צוק איתן הוכרזו כי הם במעמד של "שבויים ונעדרים", והחמאס, ברשעות חסרת גבולות, מסרב אפילו להחזיר את גופותיהם? הם לא בני אדם, או שיהודים אזרחי ישראל בעצם לא נכללים במי שהארגון פורש עליו את כפיו הרחומות??
ומה לגבי אברה מנגיסטו, צעיר ממוצא אתיופי הלוקה בנפשו, והבדואי הישאם א-סייד, אף הוא מעורער בנפשו, שעוד ב-2014 חצו את הגבול לעזה, ומאז מסרב אפילו החמאס לדווח מה מצבם, שלא לדבר על החזרתם? שני בני אדם מעורערים בנפשם, שכמעט שנתיים חלפו מאז נעלמו מעל פני האדמה, אבל ארגון רופאים(!), המתיימר לדאוג ל"יישום זכויות אדם בכלל", לא מתייחס אליהם בכלל.
המלצה: לפני שאתם משגרים לאולפן הטלוויזיה המפרגן (ללא גבולות) ולמראיין (שאיננו רוצה לשאול) נציג מטעמכם, בצעו תיקון מתבקש בהגדרת מטרותיכם. רק תוספת זעירה: "ארגון רופאים לזכויות אדם הוא שיקבע מי זכאי לזכויות אדם וממי תישלל הזכות הזו".

תאריך:  25/12/2016   |   עודכן:  25/12/2016
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"רופאים לזכויות אדם" - לפלשתינים בלבד
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הם מרפאים את זכויות האדם? ל"ת
סניל   |  25/12/16 15:32
2
תודה לישראל רוזנבלט שהביא
תודה  |  25/12/16 17:38
3
רופאים לזכויות ערבים בלבד !  ל"ת
אין עם פלשתיני !   |  25/12/16 19:08
4
כול מילה בסלע.
7-7-7.  |  30/12/16 21:00
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
אריה גל
הדדיות" היא מילת המפתח", וגם "הגינות". שתי מדינות אחיות. מדינה יהודית עם מיעוט שווה זכויות וחובות של ערבים בעלי אזרחות ישראלית כאן, ומדינה ערבית עם מיעוט שווה זכויות וחובות של יהודים בעלי אזרחות פלשתינית שם
יוני בן-מנחם
בכיר חמאס מחמד א-זהאר תוקף בחריפות את ראש הלשכה המדינית חיאלד משעל וסגנו ומודיע על התמודדותו על ראשות התנועה. מאחורי הקלעים מתחרה אירן נגד קטר וטורקיה על השליטה בהנהגת חמאס
יוני בן-מנחם
בקרב הפלשתינים יש שמחה ותחושת ניצחון בעקבות החלטת מועצת הביטחון בנושא ההתנחלויות בצד חששות מתגובה ישראלית קשה    אובמה היוצא העניק רוח גבית לבינאום הסכסוך והסלים את המאבק המדיני במקום לקרב בין עמדות ישראל והפלשתינים    החשש הפלשתיני: הימין בישראל ייזום עתה שינויים בחקיקה בכנסת כדי לספח באופן רשמי חלקים נוספים משטחי הגדה לישראל
יואב יצחק
בניגוד למדיניות המסורתית הנהוגה עשרות שנים - ימים בלבד לפני כניסת טראמפ לבית הלבן נמנע הנשיא אובמה משימוש בזכות הווטו וטירפוד החלטה נגד ישראל    הצעת-החלטה נגד ישראל התקבלה ברוב של 14 מחברות המועצה; ארה"ב נמנעה    נתניהו הגיב בחריפות: "החלטה בזויה"    טראמפ: "אחרי ה-20 בינואר, המצב באו"ם ישתנה"
עידן יוסף
בהתארגנות היו יותר מ-20 מחבלי חמאס מרחבי יהודה והשומרון שרובם שוחררו מהכלא הישראלי
רשימות נוספות
נתניהו: מקווה שארה"ב תטיל וטו  /  עידן יוסף
נהרס בית מחבל בצפון ירושלים  /  עידן יוסף
סוכלו פיגועי מיקוח שתכנן חמאס  /  מחלקה ראשונה
א.ב. יהושע מסייע לנפתלי בנט  /  איתן קלינסקי
בשם אללה  /  אריאל י. לוין
מיתוס פצצת הזמן הדמוגרפית  /  יורם אטינגר
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il