X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  מאמרים
על שני בני הזוג מוטלת משימת ההרכבה כל אחד מהם נדרש לרתום את כוחותיו המיוחדים ולגלות את הגוון המיוחד שלו, כולם חיוניים לבניין הבית השלם ועל כולם לקבל זה מזה ולתת זה לזה באהבה
▪  ▪  ▪
סוד הקסם [צילום: מיכל פתאל/פלאש 90]

אם תשאלו אותי מהו פלא תבל, אענה באופן אוטומטי שמבחינתי זה לא פלא טבע כזה או אחר (ואני מאוד אוהבת טבע). מבחינתי הפלא האמיתי הוא זוגיות - היופי שבחיבור העמוק בין שני אנשים ששונים לגמרי אחד מהשנייה ומתחברים להיות גוף אחד.
בפרשתנו "ויגש" מגיעה פרשת מכירת יוסף לשיא השיאים, לאחר מאבק מול אחיו הגדול יהודה, יוזם הרעיון לזרוק את יוסף לבור ולמכור אותו לישמעאלים. יוסף חושף את עצמו בפני אחיו ומגלה להם שהוא השליט על כל ארץ מצרים. תחת אותה שתיקה רועמת שנבעה מתוך שנאה עד כדי כך שלא יוכלו אחיו לדבר איתו לשלום, נרקם דיבור אוהב, קשר חם ואמיתי.
קרשים דוממים
בהפטרה מטיב לתאר זאת הנביא יחזקאל: "ואתה בן אדם קח לך עץ אחד וכתוב עליו - ליהודה ולבני ישראל חברו, ולקח עץ אחד וכתוב עליו: ליוסף עץ אפרים וכל בית ישראל חברו. וקרב אותם אחד אל אחד, לך לעץ אחד והיו לאחדים בידך". משל העצים אינו עוסק בקרשים דוממים, אלא בעצים חיים, יחזקאל מתאר את מה שמכונה היום בשפה המקצועית "הרכבה חקלאית" שבה לוקחים את העץ התחתון - כנה - ועץ עליון - רוכב - ומחברים אותם עד שבמרוצת הזמן הם הופכים לעץ אורגני אחד.
מגמת ההרכבה היא למצות את הכוח המיוחד בכל זן ולהביאו לידי ביטוי בעץ שלם אחד. ה'כנה' נלקח מעץ חזק ויציב שעמיד בפני מחלות ושאר מרעין בישין, תפקידו להעמיק שורשים וליצור גזע איתן. ה'רכב' מתלבש על ה'כנה' ותפקידו להניב פירות מתוקים, דשנים ורעננים. ה'כנה' וה'רוכב' זקוקים אחד לשני, אף אחד מהם לא יכול להתנשא ולומר "כולה שלי", ללא כל החיות של ה'כנה' ה'רוכב' לא יצליח להניב פירות, וללא ה'רוכב' החוזק של ה'כנה' חסר משמעות.
על שני בני הזוג מוטלת משימת ההרכבה. כל אחד מהם נדרש לרתום את כוחותיו המיוחדים ולגלות את הגוון המיוחד שלו, כולם חיוניים לבניין הבית השלם ועל כולם לקבל זה מזה ולתת זה לזה באהבה. תהליך ההרכבה הוא אכן מעשה מורכב ורגיש, ונדרשת לשם כך תבונה וחכמת לב, אך בו צפון סוד הקסם שמהווה את היסוד לבית יציב שמניב פירות משובחים. אני תמיד אומרת שבחיים שפע בא לשפע, וכאשר אנחנו נותנים מעצמנו (אפילו מעט), אנחנו מקבלים המון בחזרה. אם נשכיל לתת לצד השני משימת ההרכבה תתבצע בצורה הרבה יותר הרמונית, ומשם אפשר להגיע רחוק.
זוגיות היא עבודה, כבר אמרנו, נכון?

הכותבת היא שדכנית ותיקה ומחברת הספר "סטטוס: בזוגיות. מיומנה של שדכנית".
תאריך:  04/01/2017   |   עודכן:  04/01/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יוני בן-מנחם
מנגנוני הביטחון של ירדן על סף חשיפת תשתית חשאית רחבה של ארגון דאעש בממלכה. ירדן משגרת מסר לנשיא הסורי בשאר אסד באמצעות הרמטכ"ל שלה כי היא מוכנה לשתף פעולה עמו במלחמה בדאעש
עו"ד ורד כהן, עו"ד רענן בר-און
מהי רשלנות רפואית בניתוח? האם כל טעות היא עילה לתביעה? ומה צריך לעשות חולה הסבור שהטיפול בו היה רשלני?
אברהם פכטר
תיק ילדי תימן - הוא כתם שחור בעצמאות ישראל. אם רק חלק מהסיפורים נכון - זה מזעזע נפשות. עשו את זה קודם באוסטרליה, אפריקה ודרום אמריקה. פתיחת הארכיונים נחמא פורתא ואולי - אולי פתרון לאחדים    ממעבר חד - לפרשת הפוליטיקאים הלשעברים. מעניין איך שהם עוזבים את תפקידם - בידיהם כל הפתרונות לתחלואי השלטון והחברה. ושאלתי - איפה הייתם קודם?
ראובן לייב
כל הסימנים בשטח מורים שהיא נושמת עכשיו את נשימותיה האחרונות וכי אפסו מן הסתם סיכוייה לשרוד ללא מציאת פתרון לפער התיווך ולהתנהלותה הכושלת של הממשלה. רקוויאם לענף שהיה לדוגמה בזמניו הטובים
מרדכי ליפמן
החקירה של נתניהו החלה ביום שני האחרון, בלילה    כמה כתבים אומללים, טרוטי עיניים, בילו את השעות הקטנות מול שער בית רה"מ, ברחוב בלפור, עצמותיהן רוחפות מקור בשל הכפור הירושלמי העז    לבי לבי אתם.
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il