X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
זהו "טרור עממי", הנתמך ע"י הרשות הפלשתינית, ואשר הביא לרציחת 17 איש בשנת 2016 . בו בזמן נכשל ניסיון החמאס לתעל את "הטרור העממי" לאינתיפאדה מזוינת
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

בימים אלו יצא "מרכז המידע למודיעין וטרור", של המרכז למורשת המודיעין, בדוח מחקרי על "הטרור הפלשתיני נגד ישראל בשנת 2016". בתמונה הכוללת של הטרור נגד מדינת ישראל ותושביה בולטת נקודה מרכזית: גזרת הטרור הפעילה היחידה היא ביהודה, שומרון, ירושלים. בו בזמן, נכון לתחילת2017, הגבול הצפוני שלנו שקט; הגבול שלנו עם ירדן שקט; הגבול עם מצרים שקט; ירי הרקטות מרצועת עזה מאז מבצע צוק איתן הוא ברמה הנמוכה ביותר מאז ההינתקות (2005) ומאז השתלט החמאס על הרצועה (2007). בישראל גופה בוצעו כמה מעשי טרום שרובם יצאו משטחי יהודה ושומרון.
מה מאפיין את הטרור הזה?
ראשית, זהו טרור המוגדר ע"י הרשות הפלשתינית כ"התנגדות עממית". במילים אחרות זהו "טרור עממי", להבדיל מטרור ממוסד המבוצע ע"י ארגוני טרור.
שנית, שיאו של "הטרור העממי" היה באוקטובר - דצמבר 2015. מאז דעך, ובמהלך 2016 הגיע להיקף של 5 עד 12 פיגועים כל חודש. זהו ממוצע הגבוה מה"טרור העממי" בשנים עברו.
שלישית, פיגועי דקירת סכין מהווים את המרכיב העיקרי של "הטרור העממי" (61 אחוזים); בפיגועי דריסה חלה ירידה, אך הוכחה הקטלניות שבהם בשימוש ברכב כבד; חלה עליה בפיגועי ירי (רובם דווקא בישראל); חלה ירידה משמעותית במספר המשתתפים בהפרות סדר אלימות.
רביעית, למרות הדעיכה בכמות הפיגועים, הרי שמספר ההרוגים ב"טרור העממי" בשנת 2016 היה 17 איש ואישה.
חמישית, רוב מבצעי ה"טרור העממי " הם גברים צעירים, ללא עבר של פעילות אלימה וללא השתייכות לארגון טרור.
ששית, מוקדי הפעילות של ה"הטרור העממי" הם בירושלים, וחברון, ולאחריהם בגוש-עציון . מעניין שבאזורי שכם וצפון השומרון, האזורים ש"כיכבו" באינתיפאדות, ה"טרור העממי" כמעט ואינו קיים.
היכן עומדת הרשות הפלשתינית ואבו מאזן בראשה? היא ניצבת בצורה הגלויה והברורה ביותר מאחורי "הטרור העממי". זהו כלי הנשק שלה בשטח. לא רק זאת, מחקר עומק שנעשה בימים אלו ב"מכון ירושלים" ע"י תא"ל (מיל.) יוסי קופרווסר, מראה כי התמיכה הכספית הישירה של הרשות בטרור בשנת 2016 הסתכמה ב-מיליארד, מאה חמישים ושניים מיליון שקל: 484 מיליון שקל משכורות לאסירים טרוריסטים ולמשוחררים; 663 מיליון שקל למשפחות "שאהידים". על-מנת לסבר את האוזן: הסכום הכולל הנ"ל מהווה כמעט 7 אחוזים מתקציב הרשות וכמעט 30 אחוזים מסיוע החוץ שמקבלת הרשות; והמשכורת החודשית לאסיר טרור גבוהה פי 5 מהמשכורת החודשית בשרות הציבורי הפלשתיני!! כדי לקבל את התמונה המלאה, נוסיף לכך את הפעילות הציבורית הענפה של הרשות לרומם, לשבח ולהנציח בצורות שונות את הטרור ומחולליו.
בו בזמן, חובה לציין כי הרשות מקצה סכומי כסף גדולים לכוחות הביטחון שלה ללחימה נגד ארגון החמאס ודומיו, ומשתפת פעולה הדוקה עם ישראל. זה, בדגש על המאמץ הסיכולי הישראלי הרצוף, מה שהכשיל את הניסיון של החמאס לתעל את ה"טרור העממי" לאינתיפאדה מזוינת. הסיבה המרכזית, לדעתי, שהרשות פועלת כך, היא היריבות הקיומית מול החמאס, וההכרה כי באינתיפאדה מזוינת היא תאבד שליטה ותיפול.
ומילה לסיום: ההסברה שלנו, מראש הממשלה ודרומה, מבליטה כל הזמן רק את "ההסתה" של הרשות. זה אומנם נכון, אך לא ההסתה היא העיקר . העיקר הוא מדיניות הטרור המיוחדת של הרשות, ה"טרור העממי".

תאריך:  09/02/2017   |   עודכן:  09/02/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הטרור הפלשתיני בשנת 2016
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
הטרור הפלשתינאצי נעזר ב עוכרי
ישע  |  10/02/17 12:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מנחם רהט
קשה להשתכנע מזגזגנותו של נתניהו בפרשת חוק ההסדרה שטובת ההתיישבות באמת עומדת לנגד עיניו
רועי אורן
אין היום מוזיקאי עסוק כמו אלדד ציטרין    חוץ משני אלבומים שהוא הוציא השנה, הוא מעורב בעשרות פרויקטים, ובעיקר הוא מנסה לקדם זמרים צעירים הנמצאים בתחילת דרכם
אהוד פרלסמן
דוח העוני לשנת 2015 מצביע על מגמת ירידה באי השוויון בחברה הישראלית    השוואת נתוני שנת 2003 לאלה של שנת 2015 מעלה שבין שנים אלה עלתה רמת החיים של כל(!) שכבות האוכלוסייה בערך ב-47%
ד"ר יאיר ויסמן
שאול לא הבין את האחריות והאובליגציה שלו ולכן ה' הודיע לו שהוא לא ימשיך למלוך    גם נפתלי בנט לא מבין את האחריות והאובליגציה שלו ולכן הוא צריך ללכת הביתה
איתמר לוין
העתירה של מרגלית ויניב בנושא פרשת הצוללות, היא דוגמה מובהקת לניסיון להפוך דרך בית המשפט את רצונו של הבוחר. בג"ץ חייב להגיב בהטלת הוצאות כבדות על מי שמנסה להפוך אותו לדיקטטור
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il