X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: ירושלים - שיאנית הארנונה בני הקהילה האתיופית גם אתם יכולים טראמפ המאמין ולקינוח - יש אלוקים!
▪  ▪  ▪
אתיופים. ממשו את עצמכם [צילום: יניב נדב/פלאש 90]

ראש הארנונה
ואיפה משלמים את הארנונה הגבוהה ביותר? לא ניחשתם? - איך לא, בירושלים בירת ישראל.
האם זה פרדוקסלית בגלל שירושלים היא העיר הענייה ביותר? האם זה בגלל שיעור הגבייה הנמוך בירושלים המזרחית, כי לאוכלוסייה הערבית במדינה, כמיטב המסורת, יש זכויות בלי חובות? האם זה חוסר ההתייעלות והבזבזנות מרקיעת השחקים בעידן ברקת, ומספר הבכירים שגדל בעירייה בתקופת כהונתו פי 3, כשגם בהגדלת תקציב הסיוע הממשלתי, שזינק פי 4 בתקופתו כנראה לא די?
האם אלה מופעי התרבות הראוותניים והיקרים, על חשבון שירותים לאזרח בתחומי התברואה, הדיור, החינוך והרווחה? ואולי למען הצחנה לתפארת הבירה בשביתה הבאה? לברקת הפתרונים.
אתם יכולים
קַבלו את בני הקהילה האתיופית, שעלתה לאחרונה לכותרות, והפעם בהקשרים חיוביים. מתברר שתמיד יש הפעם הראשונה. אז מה היה לנו? אחרי שופטת אתיופית, אל"ם אתיופי, צנחן אתיופי קיבלנו את הרץ המנצח - ניחשתם נכון, אף הוא אתיופי - בתחרות המרתון בתל אביב. זאת בנוסף לרבנים, ח"כים, אקדמאים ואחרים בני העדה. מי אמר שהמדינה היא גזענית?
חברים יקרים, במקום להאשים בלי הפסקה את ישראל בגזענות, ולהרגיש מקופחים ונחותים, מַמשו את עצמכם. מה לעשות? לעשות! קחו כמודל את בני הקהילה שהגיעו רחוק, בזכות רצון ונחישות והתנערות מסטראוטיפים, ותשתלבו גם אתם בחברה הישראלית על מקצועותיה ורבדיה השונים, והיא תחבק אתכם בחום. וּבא לציון גואל.
אני מאמין
אחרי כיבוד השבת היהודית על-ידי טראמפ בטקס השבעתו לנשיא, ובעוד במדינת היהודים מוכנים לעתור לבג"ץ על כיתוב 'בס"ד', ולעורר סערה ציבורית בגלל מפקד שאומר 'שמע ישראל' - קַבלו את האני מאמין בה' של הנשיא האמריקני, המצביע על אמונה כמתכון לאושר ולהצלחה. זאת בנאום שנשא בבית הלבן, שמשום מה לא זכה להדים כמו נאומיו הפרובוקטיביים.
ומי כמוהו כאיש עסקים יודע זאת. שיעור באמונה כבר אמרנו?
פועֵל בלי מפעיל?
אני מאמין. נכון, לא רואים את אלוקים. אולם התופעות בבריאה מצביעות בבירור על קיומו. אז מעֵבר לפלאי היקום (שעליהם נכתבו ספרים עבי כרס), והעובדה שמיליוני מאמינים בעולם לא טועים, כמו גם המשמעות הסובייקטיבית של האמונה, אי-אפשר להתעלם מטיעון בסיסי ביותר המוכיח את קיום הבורא.
עם כל הכבוד למומחים המלומדים, האם ראיתם אי-פעם פעולה המתבצעת בלי מפעיל אמצעי או בלתי אמצעי? אפילו רובוטים, מזל"טים, מחשבים ומוצרים חכמים לא היו קיימים אלמלא המתכנת שהפעיל אותם. ברמה הפשטנית ביותר, קחו למשל חדר מואר. האור מעולם לא נדלק מאליו, מבלי שמישהו לחץ על המתג במישרין או באמצעות מתַכנתים.
לא יעלה על הדעת שמאמר או שיר נכתבו מאליהם, כפי שמצביע רבנו בחיי בעל 'חובת הלבבות', וכך לגבי כל פעולה ופעולה. אז איך ייתכן שעולם כה מורכב, סימביוטי ופונקציונלי להפליא (ובכלל זה גוף האדם) נברא מאליו?
דומה שהקלוּת הבלתי נסבלת, שבָּה אנשים הנחשבים נאורים בעיני עצמם, אשר בניגוד לכל היגיון בריא מאשימים את המאמינים בבורא בטמטום, אינה אלא מעידה על הטמטום של עצמם. הפוסל במומו פוסל כבר אמרנו?

תאריך:  02/03/2017   |   עודכן:  02/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 ציפי לידר / Tzipi Lider
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ישראל רוזן
כדי לצאת מעולם ה'כתיבה' לעולם המעשה החזון זקוק לדביזיות, לאנשים בשטח שיקָלטו בכל תחומי החיים ויתנווטו גם לאורה של תורה
אפרים הלפרין
הרמטכ"ל לשעבר אומר לנו שאיום המנהרות לא היה קיומי, שר הביטחון לשעבר מספר לנו שהקבינט היה כמו גן ילדים, ראש הממשלה אומר שדיווח    וכולם כאיש אחד בורחים מאחריות    לזאת ייקרא ספין, פשוט ספין, מסיטים את הדיון לשוליו במקום להתמודד עם התוצאות
דביר מור
מה צריך להסיק מהאיומים המתחדשים של חסן נסראללה על ישראל?    אסור ששאלת הביטחון של תושבי אזור חיפה והקריות כל עוד מיכל האמוניה פעיל ועומד על-כנו תוטל בספק
דרור אידר
רק במצבים של טראומה ציבורית או לאומית, כשהאווירה הציבורית שנחוותה הייתה קטסטרופה שהרעידה את אמות הספים במידה מסוימת - אז נודעת לדוח השפעה רצינית, חורצת גורלות, ולא בגלל הדפים הכתובים, אלא בעיקר בשל החוויה הציבורית הקשה, שהביקורת הרשמית היא רק פִּריה
יהודה קונפורטס
המאבק הארוך סביב המאגר מגיע לתחנה האחרונה - בית המשפט העליון    בין אם השופטים בירושלים יפסלו את החוק או לא, הליך החקיקה מעיד על חוסר המשילות בישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il