X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
התכוננו מצוין למלחמה הקודמת, אבל לא השכלנו להשתחרר מן הקונספציה של מלחמה בעצימות נמוכה כפיל בחנות חרסינה, שתפקידו העיקרי הוא להיות המבוגר האחראי ולהיזהר שלא לפגוע יותר מדי באויב המסכן
▪  ▪  ▪
מלחמה למופת [צילום: נתי שוחט/פלאש 90]

להפיק לקחים מן המלחמה הקודמת זה חשוב, אבל מן המלחמה הבאה חשוב עוד יותר.
1. לא הוקם מערך טילי תקיפה. ההסתמכות הבלעדית על חיל-האוויר שמה את כל הביצים בסל אחד וסיכנה את המדינה. תחת מטחים של מאות שיגורים בו זמנית, חיל-האוויר איבד שליטה ולא הצליח להתמודד עם האיום.
2. שובה של הקונספציה. שוב היינו שבויים בקונספציה, שוב היינו זחוחים ושאננים ובוטחים בעוצמתנו ובטכנולוגיה שלנו, אשר בעת המלחמה התגמדה אל מול המחיר הזול והכמות של טילי האויב מחד-גיסא, והשימוש באזרחים כמגינים אנושיים מאידך. כמו-כן גם הנחישות, העורמה והפקת הלקחים של האויב.
3. התכוננו מצוין למלחמה הקודמת, אבל לא השכלנו להשתחרר מן הקונספציה של מלחמה בעצימות נמוכה. כפיל בחנות חרסינה, שתפקידו העיקרי הוא להיות המבוגר האחראי ולהיזהר שלא לפגוע יותר מדי באויב המסכן. לכן, כאשר נפלה עלינו מלחמה אמיתית, לקח לנו זמן יקר כדי להחלים מן התפקיד הזה, להתחיל להילחם כמו שצריך ולעבור למלחמה בעצימות עצומה.
4. הפחד מגולדסטון, שאבעס, שוברים שתיקה וחבריהם המשיך לשתק אותנו. עקב דאגה מפגיעה באזרחי האויב נמנענו מהשמדת טילים ומשגרים, מה שהוביל להשמדת תשתיות אצלנו ולריסוק המדינה. על ראש הממשלה היה להפגין אחריות ולנאום באו"ם שנים רבות קודם לכן ולהכריז שלאור כמות הטילים ואיכותם, במלחמה הבאה כבר לא תהיה לישראל הפריבילגיה להיזהר מפגיעה באזרחי האויב. מה שאומר שכל מטרה צבאית תושמד מידית, גם אם היא תהיה מוקפת באזרחים רבים.
בתי חולים שמשמשים לצורך אחסון טילים, בתי ספר, בתי מלון, מוסדות או"ם, וכדומה. צפויים עשרות אלפי אזרחים הרוגים בלבנון וכן הרס תשתיות מאסיבי. הדרך היחידה למנוע זאת היא לפרק את החיזבאללה מטיליו. כל ישות אחראית להפריד בין אזרחים לכוח לוחם, ישות שאינה עושה זאת האחריות המלאה עליה! נאום כזה בזמן היה מאפשר לעולם להיערך תודעתית, ולנו זה היה מעניק לגיטימציה והכנה מנטאלית להגן על עצמנו כהלכה ללא עכבות.
5. כמו ביום כיפור החשש מביקורת בינלאומית מנע מאתנו לפתוח במלחמה. אילו היינו עושים זאת, היה בידינו המידע הצבאי הסודי והחשוב ביותר, ללא צורך במרגלים ובאמצעים מיוחדים. היינו יודעים בדיוק מתי המלחמה תפרוץ: במועד הנוח ביותר לנו. מאחר שנמנענו מכך היא פרצה במועד הכי נוח לאויב.
6. מן הראוי היה לשקול שימוש בפצצת נויטרון קטנה לשיתוק אזור שלם של משגרים בשטח פתוח.
7. לא לקחנו בחשבון שלאחר מלחמה קשה עם חמאס וחיזבאללה, כאשר אנחנו מותשים וריקים מתחמושת אירן תתקוף אותנו.
8. האיסור המוזר על רישיונות נשק ליוצאי צבא, גרם לכך שתחת מתקפת הטילים המאסיבית שייתרה את מערך ההגנה כנגד טילים והפכה אותו לבדיחה, התרסקו תשתיות רבות ובהן גם גשרים ומחלפים. כאשר הכבישים היו חסומים והמדינה משותקת, באופן טבעי נחילים של מאות אלפי ערבים חפים מפשע צבאו על אזרחי ישראל, עשו להם ביקורי בית, אנסו ושחטו כפי שהם רגילים ואוהבים. מכיוון שלא היה בידינו נשק לא יכולנו להגן על עצמנו.
זהו, חוץ מזה המלחמה הייתה למופת. גזור ושמור, נקווה שהכול טעות.

תאריך:  12/03/2017   |   עודכן:  12/03/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מסקנות ועדת החקירה של המלחמה הבאה
תגובות  [ 9 ] מוצגות  [ 9 ]  כתוב תגובה 
1
לנחקרים בפוטנציה נקווה שנתבדה! ל"ת
א. וינשטיין  |  12/03/17 10:56
 
- ככל שנתכונן יותר ברצינות
אהרון שחר  |  12/03/17 14:43
 
- ולצערי/צערנו אתה גם צודק!
א. וינשטיין  |  12/03/17 16:11
2
חוץ מהניוטרון הכל נכון
שכחת את הביולוגי  |  12/03/17 15:44
 
- קראתי סקירה
אהרון שחר  |  12/03/17 20:13
3
ששת: תקיפה מקדימה תביא שואה
אהרון שחר  |  15/03/17 08:18
4
כואב אבל נכון
עמנואל גרטל  |  16/08/17 00:37
5
לא התכוננו בכלל למלחמת 2006 ל"ת
מזכיר נשכחות  |  11/09/17 17:19
6
רוטריסט  ל"ת
אתה חרטטן  |  30/11/17 11:06
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות מבצע צוק איתן
אלכס נחומסון
שלוש מלחמות קדמו למלחמה הזאת וכמאה "מבצעים" ולאחריה 4 מלחמות נוספות ו-50 מבצעים נוספים   במה שונה "צוק איתן" מכל הרשימה של כ-150 אירועים מלחמתיים מקום המדינה ועד ימנו אלו שמצדיק מעורבות של מבקר מדינה?
אברהם פכטר
דוח המבקר - צר וקטן כעולם הנמלה    אלוף (מ') עמוס ידלין (ראש אמן לשעבר) - איום המנהרות היה מס' 10 ברשימת האיומים    המבקר: הקבינט לא דן בחלופה מדינית למלחמה    אין בדוח - תיאור הרקע הביטחוני, לפני "צוק איתן", רקטות, חדירות וחוסר שקט מתמשך    המודיעין וההכנות למנהרות - היה לקוי    דוח אחרי שנתיים וחצי - כמעט לא רלוונטי    בוג'י יעלון, גנץ, ואלוף כוכבי - עם כתם שישפיע על עתידם
רפי לאופרט
אין כמו סקרי סוף השבוע שהזדרזו אמצעי התקשורת לפרסם, כדי להוכיח שבפוליטיקה תחושות הבטן הן מדד מצוין להערכה - נתניהו עדיין המועמד המוביל לראשות-ממשלה בישראל
צ'לו רוזנברג
שיטת הפייק ניוז, באה לטמטם את הציבור, לעורר בו שנאה כלפי כל מבקר וכל מי שעז לחשוד שמא הוד מעלתו וחבורת הגמדים שלו עשתה טעות, רחמנא ליצלן, ולהכריז בראש חוצות שהכל קונספירציה אחת גדולה
אפרים הלפרין
הרמטכ"ל לשעבר אומר לנו שאיום המנהרות לא היה קיומי, שר הביטחון לשעבר מספר לנו שהקבינט היה כמו גן ילדים, ראש הממשלה אומר שדיווח    וכולם כאיש אחד בורחים מאחריות    לזאת ייקרא ספין, פשוט ספין, מסיטים את הדיון לשוליו במקום להתמודד עם התוצאות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il