X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תנועת חמאס חוששת שממשל טראמפ יצליח לשכנע את מדינות ערב המתונות כי היא ארגון טרור שיש לנדותו. קטר החלה ליישם את דרישת הממשל החדש ובכיר חמאס צלאח אלעארורי עזב את שטחה ועבר למאלזיה
▪  ▪  ▪
טראמפ עם אמיר קטאר [צילום: איוואן ווצ'י/AP]

תנועת חמאס קיבלה מכה נוספת לתדמיתה ויוקרתה, לאחר שהנשיא טראמפ הכריז עליה לפני שבועיים בוועידת ריאד כארגון טרור, דורשת ממנה עכשיו קטר להרחיק משטחה בכירים בתנועה שהיו מעורבים בפיגועי טרור נגד ישראל והמתגוררים בדוחא.
את הפרשה החדשה פרסם ערוץ הטלוויזיה "אלמיאדין" המזוהה עם חיזבאללה שיש לו מקורות טובים בתנועת חמאס. על-פי הדיווח, שליח בכיר של קטר מסר רשימה של שמות של בכירים בארגון להנהגת חמאס בדרישה כי יעזבו את קטר.
השמות המופיעים ברשימה נמסרו לקטר כנראה ע"י ארה"ב או ישראל בהסתמך על חקירת עצורים של חמאס בבתי הכלא בישראל והם קשורים לפיגועים ולתשתית הצבאית של חמאס בגדה.
ערוץ הטלוויזיה "אלע'ד" דיווח ב-3 ביוני כי חמאס החלה להיענות לדרישה של קטר וכי צלאח אלעארורי, חבר הלשכה המדינית של חמאס, עזב את דוחא בירתה של קטר למאלזיה. אלעארורי נאלץ לעזוב את טורקיה לפני יותר משנה בעקבות דרישת ישראל מהנשיא ארדואן לקראת חתימת הסכם הפיוס בין שתי המדינות לאחר שהפעיל מהמשרד של חמאס באיסטנבול חוליות טרור של חמאס בגדה.
על-פי גורמי הביטחון בישראל,צאלח אלעארורי הינו הגורם הבכיר בהנהגת חמאס האחראי על התשתית הצבאית של חמאס בגדה, הוא הפעיל את חוליית מחבלים שחטפה ורצחה את 3 הנערים הישראלים באזור חברון בקיץ 2014 וגם את החוליה שרצחה את בני הזוג נעמה ואיתם הנקין ז"ל באזור שכם בפברואר 2015.
על-פי גורמים פלשתינים, צאלח עאלעארורי עבד גם בתיאום עם בכיר חמאס מאזן פוקהא ששוחרר ב"עסקת שליט" ושחוסל באחרונה בעיר עזה. תנועת חמאס טוענת כי הוא חוסל ע"י שלושה משתפי פעולה עם ישראל שנלכדו והוצאו להורג. על-פי דיווח בעיתון "א-שרק אלאווסט" ב-3 ביוני, הבקשה של קטר מתנועת חמאס היא שלא להשתמש בשטחה בשום אופן כדי להכווין ממנו פעילות טרור נגד ישראל.
בכיר קטרי הבהיר להנהגת חמאס כי "עליה להבין את ההתפתחויות המדיניות באזור." תנועת חמאס איננה מגיבה על הדיווחים האחרונים באופן רשמי ואיננה מאשרת או מכחישה אותם, אך גורמים בחמאס אמרו כי מדובר כרגע בדרישה קטרית להרחקת פעילים שעסקו בפעילות צבאית ולא מדינית. אולם בהנהגת חמאס יש חששות אמיתיים כי מדובר רק בהתחלה של דרישות מהתנועה וכי דרישות נוספות יגיעו בהמשך.
הנהגת חמאס חוששת ששיפור היחסים בין קטר לממשל טראמפ ומצרים ומדינות המפרץ יבוא על חשבונה, קטר תצטרך להוכיח לנשיא טראמפ כי היא איננה מעודדת ותומכת בארגוני טרור והדבר יבוא לביטוי בצעדים נגד הנוכחות של תנועת חמאס בקטר. מפקדת חמאס עברה לדוחא בקטר ב2012 בעקבות מחלוקת עמוקה בין מנהיג התנועה ח'אלד משעל לבין ההנהגה האירנית והנשיא בשאר אסד בעקבות מלחמת האזרחים בסוריה.
לח'אלד משעל היו יחסים טובים עם שלטונות קטר שהסכימו לקלוט את כל מפקדת חמאס בדוחא, כפי שקלטו בעבר בכירים מתנועת "האחים המוסלמים" שנמלטו מסוריה וממצרים.קטר חוששת מאוד כי הנשיא טראמפ יורה על הפינוי של הבסיס הצבאי האמריקני בשטחה שהוא אחת הערבויות העיקריות לביטחונה, החששות האלה גברו באחרונה בגלל שהיא מואשמת בתמיכה בארגוני טרור ובתנועת "האחים המוסלמים" ואף בהתרחקות ממדינות המפרץ והתקרבות לאירן. אין ספק שההתפתחויות האחרונות משפיעות גם על המעבר המתוכנן של אסמעיל הניה, יו"ר הלשכה המדינית החדש של חמאס לדוחא.
התקנון הפנימי של חמאס קובע כי ראש הלשכה המדינית ישהה מחוץ לתחומי השטחים כדי שיוכל לעסוק בפעילות בינלאומית ובין ערבית ומחשש כי יחוסל בידי ישראל.
אסמעיל הניה ייאלץ עתה, ככל הנראה, להישאר ברצועת עזה לצמיתות ולא יוכל לעבור ולהתגורר בדוחא מחשש כי יופעלו לחצים על קטר לפנות משטחה את כל הנהגת חמאס.
תנועת חמאס קיבלה מכה קשה מבחינה מדינית, במשך חודשים שקדה הנהגתה על כתיבת מסמך מדיני חדש שנועד להטעות את הקהילה הבינלאומית כאילו היא התמתנה ומוכנה להשלים עם מדינה פלשתינית בגבולות 67 שמזרח ירושלים היא בירתה.
אולם בפועל היא לא ביטלה את האמנה האנטישמית שלה משנת 1988 וניסתה להציג את עצמה כפטנר מדיני אפשרי במקום אש"פ בראשותו של מחמוד עבאס.
ההצהרה של הנשיא טראמפ בוועידת ריאד כי היא "ארגון טרור" טרפה את קלפיה, עכשיו נראה כי הממשל החדש מתכוון להמשיך ולהפעיל לחצים עליה בעולם הערבי כדי להביא להפסקת שיתוף הפעולה עמה. אם יצליח ממשל טראמפ "לקפל" את קטר ולהרתיעה מלארח בשטחה את הנהגת חמאס, והסיכויים לכך נראים טובים כרגע, עלול הדבר ליצור "אפקט דומינו" ומדינות ערביות נוספות עשויות ללכת בעקבות קטר. מזה חוששת מאוד הנהגת חמאס,מכך שהממשל החדש בארה"ב יצליח להפוך אותה לתנועה מנודה בעולם הערבי שהנהגתה גורשה מקטר ושהיא תיאלץ לחפש אחר מדינה שתסכים לקלוט בשטחה את מפקדתה.

תאריך:  04/06/2017   |   עודכן:  04/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות ישראלי-פלשתיני
עידן יוסף
בלשכת ראש הממשלה אמרו שהחלטת טראמפ מרחיקה את השלום    הפלשתינים אומרים שמדובר בצעד חיובי המחזק את ההזדמנויות לשלום
דוד וינברג
אם רוצה רה"מ נתניהו להעלות את הדברים על המסלול הנכון, עליו להציג בפני וושינגטון סדר יום רחב, חדש ואחר לשיחות. עליו להגיש הצעות יצירתיות לדו-קיום, להעלות נושאי ליבה לראש סדר היום, להציע חלופות חדשניות לפרדיגמה הבעייתית של שתי-המדינות, ולנסח קווים אדומים ברורים ורחבי היקף
יורם אטינגר
-24 למאי, 2017 תידרך טילרסון עיתונאים ברוח מחלקת המדינה: "פתרון הסכסוך הישראלי יתרום לפתרון בעיות ברחבי המזרח התיכון". הוא התעלם מהעובדה שהצונאמי הערבי, המאיים על כל משטר ערבי פרו-אמריקני, ומשתולל מטוניסיה, לוב ומצרים ועד לתימן, עירק, סוריה והמפרץ הפרסי, הוא חלק בלתי נפרד מהמזרח התיכון מאז המאה השביעי
עמוס גלבוע
קצת עובדות אלמנטאריות על כיבוש וגדה מערבית בראיה היסטורית    אחרי 1967 ירדן המשיכה לראות ביהודה ושומרון (הגדה המערבית) חלק בלתי נפרד מירדן, והמשיכה לשמור מקומות בפרלמנט הירדני עבור תושבי הגדה המערבית
יוני בן-מנחם
הוועד הפועל של אש"פ קיבל החלטות המחשקות את הפלשתינים לקראת חידוש המו"מ עם ישראל    ההערכה בצמרת הרש"פ היא כי חידוש המו"מ הינו קרוב ושני הצדדים ידרשו לוותר על תנאיהם המוקדמים לחידוש השיחות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il