X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
תחילה אישר בנימין נתניהו הקצאת שטח תפילה נפרד בצמוד לכותל ליהודים אמריקנים כאשר זעקו החרדים בישראל כי אישור זה הוא "ממש חילול שם שמים" בוטלה ההקצאה
▪  ▪  ▪
שומו שמיים [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
פחד מעונש
מידיעתי האישית ברור לי, שנתניהו אינו מאמין בקיומה של ישות פיזית המכונה "אלוהים", אבל בהיותו פוליטיקאי מחונן ומנוסה הוא יודע היטב כי ראשי המפלגות החרדיות, מאמינים באמונה שלמה, כי הם נציגיו עלי אדמות של האל השוכן בשמים. ואם אולי כן קיים אלוהים בשמים הוא עלול להעניש אותו; כדאי לנתניהו לקרוא מה כתב אלברט אינשטיין בנושא זה. ואלה היו דבריו: "הדת היהודית, ככל הדתות האחרות, היא התגלמות של האמונות התפלות והילדותיות ביותר".

אינני רוצה לחלוק על אלה הקוראים את הדברים שאני כותב ובתגובותיהם טוענים שאני מרבה בדברי הבל חסרי שחר, אפילו אם אני מצטט מן התנ"ך. נכון שלא תמיד קיים היגיון צרוף או טיעונים מוסריים מובהקים, במה שכתוב בתנ"ך, ולכן אין לי טענות. אבל על דבר אחד אני חייב לחלוק ואינני מוכן לוותר למבקרים והוא: שאלת קיומו של אלוהים.
כיוון שאני מעריץ מושבע של אבי תורת היחסות הפיזיקאי הגאוני אלברט איינשטיין, חשבתי שיהיה זה מעשה נבון אם אבדוק מה הייתה עמדתו בנושא זה. והנה מה שמצאתי. הגאון היהודי הזה שבחן את העולם בעיניים לוגיות, כתב כך: "המילה אלוהים היא לגבי לא יותר מן הביטוי והתוצר של חולשת אנוש. כתבי הקודש אינם אלא אוסף של אגדות ראויות לכבוד, אם גם פרימיטיביות, שאף על-פי כן הן ילדותיות למדי. שום פרשנות, דקת-הבחנה ותחבלנית ככל שתהיה, לא תוכל, מבחינתי, לשנות זאת. הפרשנויות המתוחכמות הללו, רבגוניות ומורכבות מעצם טבען, אך אין להן כמעט דבר וחצי דבר עם הטקסט המקורי. בעיני, הדת היהודית, ככל הדתות האחרות, היא התגלמות של האמונות התפלות והילדותיות ביותר".
מעניין לדעת עד לאיזה מטר של שנאה וגידופים היה זוכה אינשטיין בעקבות הדברים האלה. אבל אני בתמימותי אמרתי לעצמי אולי כדאי לבדוק גם דעה של פילוסוף ואיש רוח נודע אחר על שאלה זו. וכדי שלא אטעה בגדול החלטתי להגיע אל אחד מעמיתיו הקרובים של אינשטיין, הלא הוא הפילוסוף הבריטי הנודע ברטראנד ראסל, שלא היה יהודי. להפתעתי גם אצלו מצאתי טקסט "לא נעים". וכך כתב ראסל: "אם היה אלוהים, אני חושב שמאוד לא סביר שהוא היה גאוותן עד כדי כך שהוא היה נפגע מאלה שמפקפקים בקיומו".
אני חייב להודות כי שני האישים הדגולים האלה לא הצהירו ש"אין אלוהים" כיוון שאמירה כזו לא הייתה עומדת במבחן ההיגיון. אולם ברור כי שני החברים האלה מצויים במעמד של "מפקפקים".
עד כאן הריביתי מלל בנושא החשוב הזה ולכן אני משוכנע שקוראי המתמעטים והולכים שואלים את עצמם: מה קרה לאדון דור-און שהוא מציג תמיהות בנושא שאין לו כל קשר לאקטואליה. לשאלה זו קיימת הצדקה מלאה. ודווקא משום כך אנסה להשיב ולהבהיר. מידיעתי האישית ברור לי, כי ראש ממשלתנו בנימין נתניהו אינו מאמין בקיומה של ישות פיזית המכונה "אלוהים". אבל בהיותו פוליטיקאי מחונן ומנוסה הוא יודע היטב כי ראשי המפלגות החרדיות, כמו הרב יעקב ליצמן, למשל, מאמינים באמונה שלמה, כי הם נציגיו עלי אדמות של האל השוכן בשמים. ואם זו אמונתם, מה הטעם לריב אתם? הרי אם קיים אלוהים הוא עלול לפגוע בי ולהרחיק אותי מהשלטון.
עכשיו אציג בפני קוראי את ההתחברות לאקטואליה. הממשלה בראשות נתניהו החליטה לפני יותר משנה כי אין זה צודק לקיים אפליה בין יהודים. אם היהודים בארה"ב מבקשים שיוקצה להם מקום מיוחד לתפילה ליד הכותל המערבי, שבו תתאפשר תפילה מעורבת של גברים ונשים, ראוי להיענות למשאלתם זו. וכך היה. על-פי החלטת הממשלה הוכשר מקום תפילה נפרד ליהודים האמריקנים, התומכים בישראל בממון רב ובלחץ פוליטי, שבו יוכלו גם נשים להניח תפילין.
והנה אך הגיעה השמועה אל אזני החרדים בישראל ומיד קמה "מהומת אלוהים". "לא יקום ולא יהיה" זעקו החרדים. "זה ממש חילול שם שמים שתוצאותיו עלולות לשמש עילה לפרישה מן הממשלה ואולי אף למהפך פוליטי". נתניהו שמע את קולות בני עמו הזועקים אליו והחליט במהירות: העסקה עם היהודים האמריקנים בטלה ומבוטלת. התוצאה: עלבון גדול וכבד מנשוא בצד השני של האוקיאנוס, כולל איומים בהפסקת התמיכה.
זה המצב קוראים יקרים. ואם זה לא אקטואליה אינני יודע אקטואליה מהי. אז איך מרבעים את המעגל? בהיותי אדם המאמין בנפלאות הפוליטיקה, אני משוכנע שיימצא פתרון שיניח את דעתם של כל הנוגעים בדבר, כולל, כנראה, גם את רצון השמיים.

תאריך:  29/06/2017   |   עודכן:  29/06/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
האם קיים אלוהים בשמים
תגובות  [ 12 ] מוצגות  [ 12 ]  כתוב תגובה 
1
נגיד שקיים, אז מה?
הירונימוס  |  29/06/17 19:43
 
- הגיון הבהמה שלך?חזק מהגיון אדם
ע_הראל  |  2/07/17 06:47
2
עמי דור-און, מבין שיראה אויל
ב_שמואל  |  30/06/17 15:57
3
רבים וטובים
באום  |  30/06/17 19:43
 
- חלקיק אלוהי=לא קשור לאמונה באל
ע_הראל  |  2/07/17 13:54
 
- אז אתה מצדיק
באום  |  2/07/17 15:11
 
- טוביםמאורות=יצרםבדעת בינה&השכל
ע_הראל  |  2/07/17 16:55
 
- אין לי דבר נגד
באום  |  2/07/17 17:35
4
לא
אהרון שחר  |  1/07/17 14:12
 
- אהרון שחר, אתה מתווכח עם עצמך
ב_שמואל  |  1/07/17 22:06
 
- עםהגיון של בהמה=לא תגיע לאמונה
ע_הראל  |  2/07/17 12:42
5
ציטוט 2 מדענים זו הוכחה?
יגאל הירושלמי  |  2/07/17 00:03
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אברהם הללי
פרשה זו מעצימה את הזהות בין העם עם מנהיגיו    המנהיגים היו תמיד זמינים בקרב העם לספוג כעסו ולהתפלל בעדו כדי להסיר מעליו צרה וצוקה
עמוס גלבוע
נתניהו מואשם, חדשים לבקרים, בייצר ההישרדות שלו    זאת שטות! כי ההישרדות היא מהות של הפוליטיקאים    גם ברק מצוי עכשיו במאבק הישרדות בדעת הקהל!
יוני בן-מנחם
מחמוד עבאס ממשיך בסנקציות נגד רצועת עזה והפעם באמצעות מניעה של חולים קשים מהרצועה להגיע לטיפול רפואי בישראל או בחו"ל    הזעם ברצועה גואה וישראל חייבת לעצור את הניסיון של עבאס לסבך אותה בעימות צבאי חדש בעזה
ציפורה בראבי
אין בעולם כוחות מאגיים אפלים, השולטים באדם בצו גורל עלום כלשהו, שאין להשתחרר ממנו    האדם במחשבתו ובמעשיו יוצר את הטומאה או את הקדושה    במוסריותו או באי מוסריותו קובע הוא את איכות החיים... ובעיקר - בציותו לחוק האלוקי או במרידתו בו, מעניק הוא ערך למציאות חייו, או הופכה לחסרת משמעות"    מבחן של אמונה
זאב הולנדר
המדע מציב כחובה בלתי מתפשרת את היושר ואת שוויון ההזדמנויות האוביקטיבי    הוא המקצוע היחיד ששם תכונות אנושיות אחרונות אלה, ביסוד השיטה המקצועית שלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il