X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
גם לאחר הקמת המדינה לא ניתן להתעלם בה מצום תשעה באב, או חלילה למחוק את קיומו בתחומה. אחרי ככלות הכל יש לזכור שהוא חלק אינטגרלי מההיסטוריה שלנו
▪  ▪  ▪
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

רבים וטובים עדיין תוהים אם יש בכלל הצדקה לציין, מדי שנה בשנה בעת הזו, כאן, במדינת ישראל הבנויה, את זכר חורבן הבית של תשעה באב, או שמא אין זה אלא אנכרוניזם לשמו, שלפחות על-פי פרספקטיבה היסטורית, ראוי שיעבור מן העולם.
התשובה לכך היא ברורה בתכלית. אחרי ככלות הכל לא יעלה על הדעת למחוק, ככה סתם, ולהעלים במחי יד אחת, אלפיים שנות-היסטוריה מתולדות העם ומתולדות דתו.ובהקשר לכך מן הראוי לזכור שגם בתקופת תקומתו של הבית השני היו כל דיני תשעה באב וכל הלכותיו שרירים וקיימים.
אז נכון שצום תשעה באב, וזכר החורבן שהוא מעורר, לא יסופו אי-פעם מקרב העם היהודי, גם לאחר הקמת המדינה. אלא שצורתו ודרכי-ביטויו של יום האבל הזה טעונות, כמובן, שינוי, עם המפנה המכריע שחל בתולדות העם היהודי, שאם לא כן - עלול תשעה באב להפוך, בסופו של דבר, לכלי שצורתו כלל אינה מבטאת את תוכנו.
זיכרון העבר
כך או אחרת, לית מאן דפליג, שמן ההכרח הוא שרישומה של התמורה הגדולה בתולדות ישראל, בעקבות חידוש עצמאותנו במלחמת השחרור, יוכרז בתוכנו ובמועדו של תשעה באב, כמו גם בשאר המועדים שבלוח השנה היהודי, שמשמעותם היא, כמובן, זיכרון העבר.
ובתוך כך, מן הראוי לציין שיותר מכל מתבטאת התמורה הזו בימים שבין המיצרים, כמו גם בתחושתנו לגבי תשעה באב. מה שהיה ביטוי לתחושת מציאותה של האומה היהודית בגלות - הפך לנו ליום-זיכרון לעברה. אחרי ככלות הכל יש לזכור שלעולם לא תוכל הגלות להעלם מתודעתו של עם ישראל כמאורע הגורלי של דרכו בהיסטוריה.

תאריך:  31/07/2017   |   עודכן:  31/07/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
להזדהות עם זכר החורבן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
אין כמו לזכור את החורבן עם
חוטיני וורוד  |  31/07/17 18:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות חגים ומועדים
ראובן לייב
על אופיו החקלאי של חג מתן תורה עשויים להעיד כינוייו הנוספים כ"חג הקציר" ו"חג הביכורים" המוזכרים במקורות הקדומים והמשמשים אחיזה עד עצם היום
ארי בוסל
לא צריכים לעלות לירושלים דוקא לבקר בכותל, אם כי הדבר מומלץ ביותר. ניתן להגיע לבירה בכדי לראות סרט, להשתתף בפסטיבל מוזיקה, לראות הצגה או עבור המון סיבות אחרות, העיקר לנשום מלוא הראות מאותו אוויר הרים צלול כיין, מקום בו שיחה לקב״ה היא שיחה מקומית, ואנחנו קרובים, פיזית ורוחנית, לקדוש ביותר לנו
עידן יוסף
ראש הממשלה במרכז הרב: כנגד הלכי הרוח של עייפות ודכדוך בולטת האמונה בצדקת דרכנו הבוקעת מבין דפי התנ"ך    מספר שיא של משתתפים בצעדת הריקודגלים
מירב ארד
הבהיר בנאומו: הר בהית והכותל יישארו לעד בריבונות ישראל התיקון לעוול ההיסטורי יעמוד לנצח נצחים    ראש האופוזיציה: כדי לשמר את ירושלים מאוחדת עלינו להיפרד בהסכם מדיני מהפלשתינים
מירב ארד
כמעט מחצית מהישראלים לא מגיעים לכותל כמעט בכלל ו-45% מגיעים אליו אחת לחמש שנים ואף פחות מכך, כשמיעוטם אומר שמעולם לא ביקר בכותל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il