X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
בשולי הכותרות: מדוע בבתי ספר הממלכתיים לא אוהבים תנ"ך? וּמדוע המשטרה מתעקשת לא להודות באירועים לאומניים קטלניים? וגם, מדוע נשים מוּכות נאלצות לרדת למחתרת? מיהו גר? ולקינוח פסוקו
▪  ▪  ▪
קשה ללמוד [צילום: מנדי הכטמן/פלאש 90]

טקסט בלי נשמה
מסקר, שנערך לאחרונה, בבתי ספר ממלכתיים, עולה כי יחס התלמידים לתנ"ך מתחלק לשלוש קטגוריות: הם אינם מייחסים חשיבות ללימוד המקרא, אינם אוהבים אותו, או שקשה להם ללמוד תורה.
דומה שהתוצאות ממש אינן מפתיעות. כידוע, הגישה החילונית לספר הספרים היא טקסטואלית בלבד, בניגוד לגישה הדתית הרואה בו מסמך אלוקי מחייב.
התייחסות לתנ"ך כטקסט ספרותי מכבידה על התלמידים ולוּ בגלל הלשון הפיוטית הגבוהה והבלתי שימושית. אולם מעבר לכך, נראה לי שההסתייגות היא שורשית יותר. הנוער, המחפש אמת, חש בצביעות הגלומה בגישה הטקסטואלית, המתנערת בהפגנתיות מציוויי התורה לשמירת שבת ומצוות אחרות, ובסתירה הנובעת מכך. כל רוח התנ"ך הנצחית, וחיותה, מקורן הוא אלוקי בהגשמת המצוות והפיכת הטקסט המקוּדש לאורח חיים. לימוד והוראה בלי מעשה הרי הוא כגוף בלי נשמה.
גם אם אפשר להוסיף ממד חווייתי ללימוד המקרא, באמצעות המחשתו החַייה, לדוגמה המחזתו, ביקור באתרים הנזכרים בו, הצגת צמחים וחיות המופיעות בו ועוד - עדיין הלימוד יהיה חסר את נשמתו ומהותו הפנימית- הממד האלוקי המעשי החי.
חלימי לא לבד
המשטרה טוענת שהרצח של מיכל חלימי ז"ל, בידי פלשתיני משכם, הוא אירוע פלילי, בעוד שמשפחתה מתעקשת שהרצח בוּצע על-רקע לאומני. למרבה הצער חלימי לא לבד. חננאל עראמי הי"ד, שנפל מסנפלינג בבניין, והמשטרה טענה שמדובר בתאונת עבודה. גם ברצח של יוסי פלמור ובנו הפעוט יונתן ז"ל, שנהרגו בריכבם מפגיעת אבן פלשתינית - בניגוד לממצאים בשטח, המשטרה התעקשה שמדובר בתאונת דרכים. כזכוּר, אף לגבי מותו של הרב משה טלבי ז"ל, לאורך כל הדרך המשטרה דבקה בהנחתה שהאיש התאבד. רק לאחר מאמצים בלתי נלאים של המשפחות, הוּכרו הנפגעים בסופו של דבר, כנפגעי טרור.
אין ספק שנוח למשטרה להתנער מאחריות למחדליה ולאוזלת ידה בטיפול בטרור, ולהצביע על נסיבות הריגה שאינן תלויות בה, אלא בגורם אנושי. אולם הגיעה השעה שהמשטרה תלמד ממקרים אלה שטיוח לא יעזור וכי עליה להגביר את מאמציה במיגור הטרור. ובא לציון גואל.
תוכנית בע"מ
ראוי לברך את השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, על התוכנית החדשה להגנה על נשים מוּכות.
עם זאת, חבל מאוד שהטיפול הוא בסימפטומים, ולא בשורש האלימות נגד נשים. כבר דוּבר על כך לא אחת שהמקלטים צריכים להיות לגברים מכים, לגמילה מאלימותם, ולא הנשים המוכות הן שצריכות לרדת למחתרת. מדוע נשים צריכות להיות מורחקות מעֵבר לים מאימת הבעל האלים?
יתרה מכך, עם כל הכבוד לצמיד האלקטרוני, האמוּר להתריע על התקרבותו של הגבר האלים לקורבנו, מי יערב למשטרה שהוא לא יסיר את הצמיד - בניגוד לצו בית המשפט, כדי לממש חלילה את זממו לפגיעה בקורבן, כפי שלא אחת, למרבה הצער, גברים אלימים הפרו צו הרחקה מהבית כדי לרצוח את נשותיהם? חייב להיות חיישן שיתריע על הסרת הצמיד, בטרם יהיה מאוחר מדי ויקרה הרצח הבא. וּבא לנשות ציון גואל.
יהודים לכל דבר
נשמות טובות (באמת) מצביעות על התורה, שהדגישה, בצדק, את מצווַת אהבת הגרים 50(!) פעם בתורה, כדי לקרבם לקהילה היהודית ולמנוע כל אפליה חברתית או כלכלית כלפיהם.
אולם משום מה הן שכחו, שאותה תורה שציוותה על אהבת הגר, ציוותה לא פחות על קיום כל המצוות לגרים בדיוק כמו ליהודים "כאזרח כגר יהיה לכם". בכך הדגישה את השוויון בין יהודים לגרים גם בתחום זה, ואת השתלבותם המלאה בעם היהודי ללא כל אפליה.
בניגוד לדעה הרווחת, אהבת הגר אינה באה על חשבון פְּטוֹר מקיום המצוות, אלא להפך הגרים 'נושאים בנטל', המעצים את אישיותם, בזכות מלאה כיהודים לכל דבר.
פסוקו
חדש! התאגיד מציג: 'כאן' גרים בכיף?
בורסה: טבע ששינה צבע
בקטנה
בין עמונה לאמוניה

תאריך:  07/08/2017   |   עודכן:  07/08/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רפי לאופרט
משטרה איננה מוסד בידור להמונים, אלא שירות ציבורי חיוני לאכיפת החוק    "זכות הציבור לדעת", איננה זכות התקשורת להתפרנס    "אור השמש מחטא", אם המפרסם אינו מסתיר אותו במעשיו... דווח תקשורתי בתחום הפוליטי, נוגע במהות הדמוקרטיה, אסור שדווח תקשורתי בסיסי בנושאים פוליטיים יינתן על-ידי אינטרסנטים פוליטיים
אורי שרגיל
עלה על דעתי שהעולם הערבי משווק הרס מקדמת דנא, בכל מקום שבו דורכות רגליו. נקודת המוצא היא כמובן הרצועה לחוף הים
בעז שפירא
ברצוני להשיא לראש הממשלה כמה עצות פרקטיות, שיציבו אותו לראשונה מזה שנים ארוכות כראש ממשלה יציב ובהיר, כזה המשרת ללא כחל וסרק את האינטרס היהודי, כזה שאיננו מסתתר, איננו מתגונן עוד, איננו מנסה לשאת חן בעיני השמאל, איננו ירא איש
עמי דור-און
יש בין בכירי הליכוד שכבר הודיעו על כוונתם לרשת את נתניהו אבל חוששים שמא הדברים שישמיעו לא ימצאו חן בעיניו; יש הפוחדים שאם ישמיעו את דעתם האמתית על נותן לחמם, הוא ינפנף אותם מיד מכיסא עור הצבי שבו שקועים אחוריהם; ויש כמובן מי שנתקפו בשתיקה אך מאחורי הקלעים הם חותרים נגד ראש הממשלה ו כדי שיעוף מכיסאו במהירות האפשרית; ובינתיים מתחרים זה בזה מי יוכל לבוא במקומו
ציפורה בראבי
ט"ו באב, היום השמח והמיוחד הזה, תוקן על-ידי חז"ל לסייע לרווקים ולרווקות למצוא זיווג    בימינו מתמלאים הרחובות בהמון זרי פרחים מושקעים, בלבבות ורודים ואדומים והמון בלונים שמתפוצצים בסוף    לבחור מאהבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il