X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
לישראל יש מחויבות רק לאוכלוסייה הדרוזית בישראל שום התחייבות לדרוזים בסוריה, מה עוד ואלו מסייעים לאירן וחיזבאללה
▪  ▪  ▪
סולידריות פנימית [צילום: באסל עווידאת/פלאש 90]

עניינו של מאמר זה הכפר הדרוזי חדר שבמורדות החרמון וסוגית המדיניות הישראלית מול הנעשה בסוריה. לפני כשבוע, נוכח התפוצצות מכונית תופת בתוך הכפר שגרמה להרוגים ולפאניקה דרוזית כאילו המורדים בסוריה ובראשם ארגון איסלאמי קיצוני, מבית היוצר של אל-קאעידה, עומדים לכבוש את הכפר ולערוך טבח בדרוזים, הוציא צה"ל הודעה. לשונה היה: "צה"ל ערוך ומוכן לסייע לתושבי הכפר (חדר) וימנע פגיעה או כיבוש של הכפר מתוך מחויבות לאוכלוסייה הדרוזית". לדעתי האמירה שלצה"ל יש מחויבות לאוכלוסייה הדרוזית", היא אמירה אומללה, בלשון המעטה. אנמק ואסביר:
ראשית, מי היא אותה אוכלוסייה דרוזית שיש לנו מחויבות כלפיה? האוכלוסייה בכפר חדר? האוכלוסייה הדרוזית הגדולה המתגוררת ב"הר הדרוזים" שבדרום סוריה? כל הדרוזים בכל מקום שנמצאים בו בסוריה? ראיתי לא מעט פרשנויות שהשיבו על כך בחיוב, וחברת כנסת אחת התלהבה שיש לנו ברית דמים עם הדרוזים וברור שצריך לחוש לעזרתם בחדר. טירוף!! אם מחר יתקפו את הדרוזים בסווידה שבהר הדרוזים, נפעיל את חיל-האוויר שלנו כדי לעזור להם? למדינת ישראל יש מחויבות לאוכלוסייה הדרוזית שבמדינת ישראל, ורק שם, בדיוק כמו המחויבות שלה לכל אזרח במדינה.
שנית, מדינת ישראל ניהלה עד עכשיו מדיניות שקולה וזהירה של אי-מעורבות במלחמת הדמים שבסוריה. היו לכך חריגים ברורים ומוצהרים: סיוע הומניטרי בישראל לנפגעי המלחמה; תגובה באש ל"זליגות" ירי לעבר רמת הגולן; מניעת העברת אמצעי לחימה אירניים איכותיים לידי חיזבאללה. בכל שלושת החריגים הללו ישראל לא שמה עצמה כצד המסייע בפועל לאחת העדות הנלחמות בסוריה, ולא ככזאת המצדדת במשטר הסורי או במורדים לסוגיהם. בנושא חדר והסיוע "לאוכלוסייה הדרוזית", ישראל שמה עצמה כצד המוכן להילחם למען עדה בסוריה, למען עדה, שמסיבותיה שלה, תומכת במשטר אסד, באירן, בחיזבאללה. לא מכבר נהרג אלוף דרוזי בצבא סוריה שהתפרסם בכל העולם הסוני כאשר ייעץ לכל הפליטים הסורים הסונים לא לחזור לסוריה. המזל הוא שלפי שעה מדובר במילים שלנו (למרות שיש להן משקל גדול בתרבות האזור שלנו ), אך מה יהיה אם תגיע שעת מבחן? נלחם בחדר?
טס נחושת
שלישית, חדר הוא כפר עוין לישראל, בסיס של חיזבאללה, ממנו יצאו בעבר פיגועים נגדנו. ברגע שאנחנו מסייעים לו, או בכלל לדרוזים בסוריה, אנחנו יורים לעצמנו פעמיים ברגל: אנחנו רק מסייעים לאירן ולחיזבאללה, ואנחנו מעוררים נגדנו את המורדים השולטים לפי שעה כמעט לכל אורך הגבול ברמת הגולן. אנחנו צריכים שהם יתחילו לירות עלינו אם אנחנו נסייע באש לדרוזים בחדר?
רביעית, אכן "ברית דמים" יש בין הדרוזים של חדר לדרוזים ברמת הגולן ולדרוזים בישראל. יש לדרוזים סולידריות פנימית חזקה ביותר. ספרו של שמעון אביבי, מגדולי המומחים לנושא הדרוזי, נקרא "טס נחושת", בעקבות אימרה דרוזית האומרת: "הדרוזים טס נחושת; בכל מקום שתכה בו - יצלצל כולו".
היינו עדים לכך במלחמת לבנון הראשונה, כאשר הדרוזים בארץ התארגנו לעזרת הדרוזים בלבנון שהיו נתונים להתקפות של הנוצרים (בעיקר עזרה בתחומי הבריאות, הרווחה והכלכלה, וגם סיוע צבאי של כמה חיילים דרוזים בודדים).
חמישית, כנראה הולך ופוחת הדור שמכיר איך הסתבכנו עד צוואר בלבנון בעקבות קריאות העזרה של הנוצרים; איך בתחילת דרך ההסתבכות זעקנו "לא ניתן לקליעה ליפול" (ישוב נוצרי גדול ליד מרג'עיון בדרום לבנון), והגענו עד הצורך "לא לתת ליפול" למוצב נוצרי בפסגת הר הלבנון.
כללו של דבר: מה שקובע הוא האינטרס הישראלי, ולא הסולידריות העדתית הדרוזית. הדרוזים יודעים גם יודעים שרצוי להם מאוד שלא להגיע למצב של עימות בין נאמנותם לעדה לבין נאמנותם למדינה בה הם מצויים.

תאריך:  09/11/2017   |   עודכן:  09/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 הומניטרי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
"המחויבות לאוכלוסייה הדרוזית"
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
עמוס, שכחת שהדרוסים נלחמו
ב_שמואל  |  9/11/17 18:21
 
- הווה בטוח שעמוס לא שכח דבר
שוחר-שלום  |  11/11/17 20:14
 
- וכיצד ינהגו הדרוזים בישראל אחר
ב_שמואל  |  12/11/17 09:58
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יגאל כנען
פוסט הנראה רחוק, ויש לו לקח ישיר לימינו    פועלי נמל אשדוד ואנשי חברת החשמל ומקורות מרוויחים בממוצע מעל 30,000 שקל בחודש, לא מעיזים לגעת בהם    רופאי המדינה וקופות החולים, אחרי שביתה מטורפת, מרוויחים אף הם עשרות אלפי שקלים בחודש    שופטים מרוויחים מעל 30,000 שקלים בחודש
רון בריימן
המסר החשוב של שיפור האנגלית אסור שיבוא על חשבון העברית. אל יאמרו לנו כי אי-אפשר גם וגם. אפשר ואפשר, ואין כל סיבה או הצדקה לפגוע בעברית. עם כל ההכרה בחשיבות האנגלית, אין היא יכולה לבוא על חשבון העברית, ומי שאינו שולט בשפת האם שלו לעולם לא יוכל להתבטא כהלכה בשפה אחרת. לתשומת לבו של שר החינוך: מתימטיקה ואנגלית - בלתי מספיק
יוני בן-מנחם
הרש"פ אינה מוכנה לוותר לחמאס בנושא הביטחון ברצועת עזה ודורשת ריבונות מדינית וביטחונית מלאה כתנאי ליישום הסכם הפיוס. הנושא הביטחוני יעלה בשיחות בקהיר ב-21 בחודש והוא מאיים לפוצץ את תהליך הפיוס
עמי דור-און
אמנם יש לאילנה דיין דוקטורט במשפטים אבל היא עדיין לא הוכשרה להיות שופטת, ולכן אין כל משמעות לאמירתה כי "העדויות שהצטברו נגד אלכס גלעדי (בחשד לאונס ולהטרדות מיניות) לא משאירות מקום לספק"; במסגרת סופת התלונות על אונס והטרדות מיניות המשתוללת בארץ כמו מגיפה מדבקת, נראה שהגיע הזמן לשים סוף פסוק למחול השדים הזה, וזאת באמצעות הגשת תביעות על הוצאת דיבה נגד המתלוננות
ראובן לייב
עדיין ארוכה הדרך עד ליישומה של המשימה, שאותה יוזם עכשיו השר לביטחון-פנים, וזאת משום שכיום ניצבים השומרים כשהם חסרי-אונים אל מול חשודים המבקשים להיכנס למתחם ציבורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il