X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  מאמרים
היא רחוקה מיישובים באיזור, אינה נגישה לתחבורה ציבורית, ולא יוצרת שום נגישות למרכז הארץ. כך או אחרת ברור מאליו שהיחס שבין עלותו של הקו, המשתרע בין בית שאן לחיפה, לבין תועלתו - מתגלה לעין כל כבלתי-כדאי
▪  ▪  ▪
תחנת רכבת בית שאן, רכבת העמק [צילום: איתמר לוין]

שנה בלבד לאחר הפעלתה המחודשת - נחשפת רכבת העמק כבלתי-נחוצה וכחסרת כל הצדקה כלכלית. הדברים אמורים במה שנחשב בימי הזוהר שלה, בתחילת המאה החולפת, כקו-תחבורה ממש מיתולוגי, שפעל תדירות בין חיפה לדמשק, וששבק את חייו לפני 66 שנים, בנסיבות שהזמן, מן הסתם, גרמן.
רכבת העמק המקורית, שיצאה לראשונה לדרכה לפני 112 שנה, היוותה בזמנה פרויקט ארץ-ישראלי תחבורתי יוצא-דופן בהיקפו ובמידת חשיבותו הציבורית. אלא שהתקוות הרבות שנתלו אשתקד בחידושו של הקו המיתולוגי כמנוע-צמיחה כלכלי משתלם - נגוזו מהר.
בקו המחודש, בין בית-שאן לחיפה, הושקע סכום של כארבעה מיליארד שקל, שלרוע המזל ירד, ככל הנראה, לטמיון. הכשל נובע מכך שהרכבת רחוקה מדי מיישובי האיזור, אינה נגישה לתחבורה ציבורית, ואף לא יוצרת נגישות למרכז המדינה.
העדר כדאיות
היחס בין עלותו של הקו לבין תועלתו מתגלה כשלילי וכלא-כדאי, הן בשל היקפי השימוש הגבוליים, והן בשל חסמים שונים שמקשים על תושבי האזור לסמוך את ידם על הרכבת בלבד. מסתבר שרק כ-5% מתושבי האזור נוהגים לנסוע ברכבת העמק באורח קבוע, וכי 12% משתמשים בה בצורה מזדמנת בלבד.
מיעוט הנסיעות ברכבת העמק מתורץ בהיעדרו של הצורך להגיע לאותם יעדים שאליהם היא מגיעה, ובכך שרוב הנסיעות הן מקומיות בלבד, וגם בשל היעדרה של תחנת-רכבת קרובה ליעד הנסיעה - מה שהופך את השימוש בה לחסר תקנה ולבלתי-יעיל.
ומאחר שהדברים אמורים במועצה איזורית מצומצמת, המונה רק כ-32 אלף תושבים - מסתבר בעליל שאין, מן הסתם, שום הצדקה כלכלית להפעלתה של רכבת העמק.

תאריך:  23/11/2017   |   עודכן:  23/11/2017
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הכשל של רכבת העמק
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
במקרה, עברתי שלשום ליד התחנה
ב_שמואל  |  23/11/17 21:20
 
- מסכים
אורי רעננה  |  24/11/17 10:11
2
בוקר טוב אליהו. רכבת העמק
חשדנית  |  24/11/17 11:00
 
- תוספת -נכון שיש ליוזמה הזאת
חשדנית  |  24/11/17 11:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות תחבורה ציבורית
רועי אורן
זה לא סוד שלמדינת ישראל אין תוכנית תחבורה לאומית אשר תיתן עדיפות ראויה לתחבורה ציבורית יעילה ואיכותית אשר תפחית ולו במעט את העומס שיש היום בכבישי ישראל
עידן יוסף
יהדות התורה עולה שלב: הודיעה לראש הממשלה כי אם בשבת הקרובה יבוצעו עבודות רכבת בדרום יצביעו כרצונם    נתניהו: משבר השבת - המשבר היחיד    בבית היהודי טרם גיבשו עמדה
עידן יוסף
הצעת החוק מבקשת לתת לשר העבודה סמכות להגביל את מתן אישורי העבודה בשבת תוך התחשבות ככל הניתן במסורת ישראל, זאת בדומה לסמכות שר התחבורה להגביל תחבורה ציבורית בשבת
עידן יוסף
יו"ר הוועדה לפניות הציבור: "הציבור מרגיש מאוים. קיבלנו פניות רבות על אנשים שנוסעים בפחד"    מנכ"ל סיטיפס: "הקנסות נועדו ליצור הרתעה"
עידן יוסף
מערך הרכבת הריק שהפר את מנוחת השבת של תושבי הקריות נועד רק כדי להפעיל את הרכבת הראשונה מכרמיאל. תשובת רכבת ישראל מוציאה את המרצע מן השק ומגלה עד כמה הנסיעה הייתה מיותרת
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il